Tak, tak. Za szybko wcisnąłem "wyślij". Chodziło mi o poźniejszą fazę produkcji wersji MM/1, czyli jak dla mnie taką wersję przejściową.vecto_529 wrote:W MM/1 też było można spotkać Voithy. Ale to była straszna rzadkość. U mnie spośród 10 wszystkich wozów, taką skrzynię miały tylko dwa.Cash wrote:Motor 120MM/1 był mocniejszy o 10KM od wersji montowanej w 120MM/2. Ponadto, w późniejszej wersji Jelcz zaczął oferować skrzynię Voith.
Jelcz 120MM/1 a 120MM/2
Re: Jelcz 120MM/1 a 120MM/2
Z buta wjeżdżam, czyli jak działa copywriting sprzedażowy.
- justforfun
- Posts: 362
- Joined: 01 Jan 1970, 01:00
- Location: Tarnów
Re: Jelcz 120MM/1 a 120MM/2
W Tarnowie wszystkie 120MM mają automatyczną skrzynie Voith od nowości.
Re: Jelcz 120MM/1 a 120MM/2
Masz rację, mój błąd. Znalazłem na dysku prospekt Jelcza z 1996 roku i już kompletnie zgłupiałem, bo mówi on, że Jelcz w modelu MM/1 montował silnik MB OM447hLA z EURO2 (250KM) + ZF 4HP500 lub Voith D863.3.justforfun wrote:W Tarnowie wszystkie 120MM mają automatyczną skrzynie Voith od nowości.
Kolejna broszura z 1997 roku twierdzi, że produkowana była wersja MM/1 z motorem MAN D0826 LUH 12 EURO2 (220KM) + ZF 4HP500 lub Voith D861.2/35 albo Voith D851.3.
Natomiast ulotka z 1998 roku mówi jasno, co następuje: Jelcz 120MM/1 z motorem MAN D0826 LUH 12 EURO2 (220KM) + ZF 5HP500 lub Voith D851.3.
Kolejna z 1999 roku dalej wciska wersję MM/1.
To jest coś niesamowitego.
Z buta wjeżdżam, czyli jak działa copywriting sprzedażowy.
- justforfun
- Posts: 362
- Joined: 01 Jan 1970, 01:00
- Location: Tarnów
Re: Jelcz 120MM/1 a 120MM/2
Sam zaczynam się gubić w tym wszystkim. Niby nie jest zbrodnią zostawić to tak jak jest podane w danych ale chciałbym by to jednak było wpisane poprawnie. Sprawdzę dowód któregoś jeśli tylko uda mi się jakiegoś dorwać i wtedy tutaj napiszę co tam wyczytałem ale nadal uważam, że wszystkie powinny być z oznaczeniem 120MM/1. Wszak na te autobusy był jeden przetarg (o ile w tamtych czasach takie coś było a nawet jeśli to były zamawiane "na raz")
Re: Jelcz 120MM/1 a 120MM/2
Jelcz bardzo często doprowadzał do bałaganu w oznaczeniach typów i podtypów. Zasadniczo literki po rdzeniu typu miały się wiązać z marką producenta silnika, a skrzynie już różne do tego kompletowali. Zamiast sprawdzać w dowodzie lepiej byłoby prześledzić jakie miały logo przy przednich drzwiach. W dowodzie różne cuda wpisywano.justforfun wrote:Sam zaczynam się gubić w tym wszystkim. Niby nie jest zbrodnią zostawić to tak jak jest podane w danych ale chciałbym by to jednak było wpisane poprawnie. Sprawdzę dowód któregoś jeśli tylko uda mi się jakiegoś dorwać i wtedy tutaj napiszę co tam wyczytałem ale nadal uważam, że wszystkie powinny być z oznaczeniem 120MM/1. Wszak na te autobusy był jeden przetarg (o ile w tamtych czasach takie coś było a nawet jeśli to były zamawiane "na raz")
Natomiast to, że autobusy przyszły w jednym sorcie absolutnie nie jest żadnym argumentem - Jelcz dość chaotycznie wdrażał ulepszenia i nie zdziwiłoby mnie gdyby w jednej dostawie przyszły wozy z jakimiś drobnymi różnicami. Zwłaszcza jeżeli zamierzali wdrożyć już Euro 2 a na wykończeniu mieli silniki Euro 1.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
- justforfun
- Posts: 362
- Joined: 01 Jan 1970, 01:00
- Location: Tarnów
Re: Jelcz 120MM/1 a 120MM/2
Kiedyś patrzyłem w dowód #244 (Jelcz 120MM/1) i z tego co pamiętam to tam było samo Jelcz 120MM. A co do naklejek obok przednich drzwi to to już jest dopiero kabaret. Niby od #252 do #256 były MM/2 potem #257 i #258 miały MM/1. Teraz dużo jest zaklejonych reklamami albo po prostu są nowe naklejane na warsztacie a z warsztatu wychodzą MM/1.
Re: Jelcz 120MM/1 a 120MM/2
Sugerowałbym się pierwotnymi naklejkami. Trzeba przyjąć, że wozy typami były przemieszane.justforfun wrote:Kiedyś patrzyłem w dowód #244 (Jelcz 120MM/1) i z tego co pamiętam to tam było samo Jelcz 120MM. A co do naklejek obok przednich drzwi to to już jest dopiero kabaret. Niby od #252 do #256 były MM/2 potem #257 i #258 miały MM/1. Teraz dużo jest zaklejonych reklamami albo po prostu są nowe naklejane na warsztacie a z warsztatu wychodzą MM/1.
Nawiasem mówiąc nie zdziwiłoby mnie gdyby w Jelczu zabrakło naklejek "120MM/2" albo chcieli wykorzystać wszystkie "120MM/1" jakie zostały
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
- justforfun
- Posts: 362
- Joined: 01 Jan 1970, 01:00
- Location: Tarnów
Re: Jelcz 120MM/1 a 120MM/2
Patrzyłem w dowód #247. Jest normalnie napisane, że to jest Jelcz 120MM/1. Więc jak tylko dorwę któregoś z tych MM/2 to zerknę na to czy dane są dobre na TWB.
Re: Jelcz 120MM/1 a 120MM/2
No właśnie i tu może być problem. A takie kwiatki w Jelczu się już zdażały. Podobnie było z SORem gdzie jak dobrze pamiętam jeden LH12 był oznaczony jako C12.empi wrote: Nawiasem mówiąc nie zdziwiłoby mnie gdyby w Jelczu zabrakło naklejek "120MM/2" albo chcieli wykorzystać wszystkie "120MM/1" jakie zostały
- justforfun
- Posts: 362
- Joined: 01 Jan 1970, 01:00
- Location: Tarnów
Re: Jelcz 120MM/1 a 120MM/2
Boczna naklejka na #255 (czyli tym domniemanym MM/2) mówi, że to jest 120MM/1. Nic innego jak dowód pozostaje do sprawdzenia...