Jelcz 120MM/1 a 120MM/2
- justforfun
- Posts: 362
- Joined: 01 Jan 1970, 01:00
- Location: Tarnów
Jelcz 120MM/1 a 120MM/2
Powitał. Mam takie pytanie. Czym się różnią modele Jelcza a mianowicie 120MM/1 a 120MM/2? Chciałbym dokładną odpowiedź dlatego iż w bazie na TWB tarnowskie Jelcze są podzielone. Tylko 3 kwadraty przyszły w roku 1998 i to one są na 100% tymi 120MM/2. Różnią się chociażby wnętrzem. Sami zobaczcie wszystkie te Jelcze. http://phototrans.pl/2415,486,13,0,f.html
Wiem to, że od #253 miały naklejki 120MM/2 ale taki #258 miał już 120MM/1. Wszystkie są wyprodukowane w 1997 roku prócz #263 i #265 (#264 skasowany) więc te z roku 97 powinny być tymi z oznaczeniami /1. Co Wy na to? My w Tarnowie się nad tymi oznaczeniami głęboko zastanawiamy. Zapraszam do dyskusji
Wiem to, że od #253 miały naklejki 120MM/2 ale taki #258 miał już 120MM/1. Wszystkie są wyprodukowane w 1997 roku prócz #263 i #265 (#264 skasowany) więc te z roku 97 powinny być tymi z oznaczeniami /1. Co Wy na to? My w Tarnowie się nad tymi oznaczeniami głęboko zastanawiamy. Zapraszam do dyskusji
- decomposed05
- Posts: 2664
- Joined: 19 Apr 2005, 00:00
- Contact:
Re: Jelcz 120MM/1 a 120MM/2
Moturem (ztcp to normą euro)
- msienkiewicz
- Posts: 124
- Joined: 01 Jan 1970, 01:00
- Location: Ostróda
Re: Jelcz 120MM/1 a 120MM/2
Kiedyś też nie wiedziałem
Code: Select all
http://km-forum.com.pl/viewtopic.php?t=347&start=405&sid=10d9645db37ea6c4bb4485e836fb200a
- justforfun
- Posts: 362
- Joined: 01 Jan 1970, 01:00
- Location: Tarnów
Re: Jelcz 120MM/1 a 120MM/2
Generalnie wiem też, że chodzi o wnętrze bo się jednak ciutkę różni. Ale teraz myślę jak się dowiedzieć jakie są te w Tarnowie. Czy są takie jak podano w spisie czy takie jak myślimy czyli 120MM/1.
Re: Jelcz 120MM/1 a 120MM/2
Ale one się różnią TYLKO spełnianą normą spalin. Nic poza tym. Reszta ew. zmian to już czysta komplementacja wnętrza, która była zamówiona/zamontowana.justforfun wrote:Generalnie wiem też, że chodzi o wnętrze bo się jednak ciutkę różni. Ale teraz myślę jak się dowiedzieć jakie są te w Tarnowie. Czy są takie jak podano w spisie czy takie jak myślimy czyli 120MM/1.
- justforfun
- Posts: 362
- Joined: 01 Jan 1970, 01:00
- Location: Tarnów
Re: Jelcz 120MM/1 a 120MM/2
Tak ale czy w 1997 roku montowano silniki z normą Euro2? Chyba nie, ale pewny nie jestem dlatego też pytam bo wszelkie strony internetowe mówią iż 120MM/2 są produkowane od roku 1998.
Re: Jelcz 120MM/1 a 120MM/2
Możliwe, że jednak w 1997r. już zaczęli montować silniki Euro2. Prawda jest taka, że powinniście zobaczyć, co jest w dowodzie rejestracyjnym. Wiesz, to nie jest tak, że jak nastąpił 1.01.1998r. to nagle "bum" i tłuczemy MM/2. Mogli zacząć ciut szybciej. Od '98 to Euro2 pewnie było obowiązkowe. Tak jak dziś możesz kupić autobus z Euro6, acz nie jest to jeszcze obowiązek.justforfun wrote:Tak ale czy w 1997 roku montowano silniki z normą Euro2? Chyba nie, ale pewny nie jestem dlatego też pytam bo wszelkie strony internetowe mówią iż 120MM/2 są produkowane od roku 1998.
- justforfun
- Posts: 362
- Joined: 01 Jan 1970, 01:00
- Location: Tarnów
Re: Jelcz 120MM/1 a 120MM/2
Wiem o co chodzi. Ale z tego co pamiętam w dowodzie pisze 120MM i tyle. Jak dorwę jakiegoś z przedziału #253-#258 to sprawdzę ten dowód jeszcze raz.
Re: Jelcz 120MM/1 a 120MM/2
Motor 120MM/1 był mocniejszy o 10KM od wersji montowanej w 120MM/2. Ponadto, w późniejszej wersji Jelcz zaczął oferować skrzynię Voith.
Z buta wjeżdżam, czyli jak działa copywriting sprzedażowy.
Re: Jelcz 120MM/1 a 120MM/2
W MM/1 też było można spotkać Voithy. Ale to była straszna rzadkość. U mnie spośród 10 wszystkich wozów, taką skrzynię miały tylko dwa.Cash wrote:Motor 120MM/1 był mocniejszy o 10KM od wersji montowanej w 120MM/2. Ponadto, w późniejszej wersji Jelcz zaczął oferować skrzynię Voith.