Wałbrzyskie 325, 326 i 327

Post Reply
User avatar
Szeryf
Posts: 141
Joined: 24 Apr 2008, 00:00
Location: Świdnica
Contact:

Wałbrzyskie 325, 326 i 327

Post by Szeryf » 04 Feb 2014, 13:36

Z racji, że wziąłem się za porządek w ŚKA Wałbrzych, trzy wozy przykłuły moja uwagę. Są to wozy 325, 326 i 327. Pojazdy nie są nówkami, dlatego każdy podpina je pod oryginalnego właściciela, a nie pod konsorcjum. I tutaj z kolei robi się bałagan, bo widnieją zarówno jako wypożyczenie i jako własność ŚKA. Moim zdaniem od momentu pojawienia się ich pod banderą ŚKA (nadane odpowiednie nr taborowe i przemalowane wg. obowiązującego schematu), powinno się właśnie pod to konsorcjum podpinać. Jeżeli jest inaczej, to niech mi to ktoś wytłumaczy jak niemowlakowi, bo moim zdaniem tak jak jest teraz, to : primo - dubel, secundo - bałagan.
ImageImage
User avatar
Adrian Henszel
Posts: 342
Joined: 23 Oct 2006, 00:00
Location: Wałbrzych

Re: Wałbrzyskie 325, 326 i 327

Post by Adrian Henszel » 04 Feb 2014, 13:52

Prawda jest taka, że te trzy wozy (a dwa na pewno) w przeciwieństwie do pozostałych są zarejestrowane na konkretnych członków konsorcjum, z tym, że wiadomo, że co najmniej przez 10 lat to one raczej Śląska nie zobaczą. Myślę, że powinny zostać podpięte pod właścicieli a zostawione jako wypożyczenie w ŚKA (co też nie do końca jest prawdą), za drugiej strony temat był już poruszany i nie zostały podjęte żadne konkrety. Należy nadmienić, że wówczas tworzenie przewoźnika ŚKA było negowanie, ale okazało się, że powstała spółka, zarejestrowana i działająca z siedzibą w Wałbrzychu. Pozostaje jeszcze kwestia co będzie dalej z wozami ŚKA po spłacie leasingu - kto pojawi się w dowodzie rejestracyjnym - bo ponoć wozy są już podzielone między członków, chociaż trudno się tego doszukiwać w jakiejkolwiek dokumentacji. Jest to dość trudna sprawa - chyba pierwszy taki przypadek i twórca bazy takiej sytuacji nie przewidywał.

Swoją droga nasuwa mi się jeszcze taka kwestia pod tytułem AKL - mógłby ktoś przytoczyć jak to wyglądało/wygląda w Lublinie?
Tabor MPK w Wałbrzychu w latach od 1982 do 2010:
Image
User avatar
Szeryf
Posts: 141
Joined: 24 Apr 2008, 00:00
Location: Świdnica
Contact:

Re: Wałbrzyskie 325, 326 i 327

Post by Szeryf » 04 Feb 2014, 20:35

Identycznie sprawa się ma z pojazdami "prezydenckimi", należącymi do miasta, które widnieją w ŚKA (moim zdaniem słusznie). Dlatego też uważam, że te trzy rezerwy również powinny być podpięte pod to konsorcjum. W ogóle, jeżeli zdecydowano się założyć ŚKA, jako osobny twór, to wozy które zostały mu przyporządkowane powinny być jego własnością. Ewentualnie można napisać w innych informacjach, że właścicielem pojazdu jest ".....", ale na czas wykonywania zadania wygranego drogą przetargu, wóz został do niego oddelegowany.
ImageImage
Post Reply