"Baza zielonogórska" – TWB, a stan faktyczny.

Post Reply
d_wieczorek
Posts: 10
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Contact:

"Baza zielonogórska" – TWB, a stan faktyczny.

Post by d_wieczorek » 29 May 2017, 21:26

Od pewnego czasu, wraz z pozostałymi użytkownikami z naszego rejonu obserwujemy dziwne ruchy w naszej bazie. Dobrze pooznaczane wozy stają się nagle zupełnie innymi wozami – i tak na przykład 4 egzemplarze MANów NG282 stały się MANami NG272. Dzisiaj zaś moja cierpliwość się wyczerpała, gdy zobaczyłem, że wóz nr 90441 (MAN NG272 #177, MZK Zielona Góra) jest wpisany do bazy jako... Gräf&Stift NG252 M18. Szanowni Państwo, szanujmy się.

Poniżej przedstawiam Wam spis pojazdów należących do jednostek miejskich, na samym dole Miejski Zakład Komunikacji. Wprawdzie jest on z okolic roku 2015, ale myślę, że autobusy od tego czasu nie zdążyły zmienić swoich marek i modeli ;)
Mam nadzieję, że nie będę musiał dostarczać na potwierdzenie innych dokumentów – przedstawienie dowodu na to, że jest inaczej, niż w oficjalnych plikach Urzędu Miasta chyba jednak należy do drugiej strony.
Miłego wieczoru :D

bip.zielonagora.pl/system/obj/34156_Zal ... jazdow.xls <- nie wiem, co z tym zrobić, bo z "http://www" lub samym "www" link się nie otwiera, a bez tego forum nie traktuje tego jako linku...
User avatar
decomposed05
Posts: 2664
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: "Baza zielonogórska" – TWB, a stan faktyczny.

Post by decomposed05 » 29 May 2017, 22:05

Masz historię zmian przy każdym wozie. Możesz sprawdzić kto jest wandalem.
User avatar
mrozard
Posts: 948
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Koszalin

Re: "Baza zielonogórska" – TWB, a stan faktyczny.

Post by mrozard » 29 May 2017, 23:05

Przy tym wozie to empi grzebał o ile dobrze widzę :P
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: "Baza zielonogórska" – TWB, a stan faktyczny.

Post by empi » 03 Jun 2017, 11:36

Taaak, to pociągniecie porządków w MAN-ach i wątku Graf&Stiftów. Sporo z tymi autobusami jest problemów. Np. tutaj http://open.phototrans.net/14,250144,0, ... _1402.html czy ostatnio wiedeńskie NG313 w Gryfie.
Ogólnie autobus jeździł w Austrii i był markowany jako Graf&Stift http://bahnbus.lima-city.de/4images/det ... cde62871c1
A dlaczego NG252? W innych informacjach są napisane dane techniczne: Silnik: D0826 LUH 01. Moc: 184KW/250HP. Pojemność: 6,871 litra. NG272 ma 270 KM. Więc stworzyłem model odpowiadający tym danym. Pytanie kto i skąd te dane wziął? Może była wymiana silnika?
Natomiast to jak autobus jest zarejestrowany czy wpisany do ksiąg MZK to wiecie... Różne rzeczy piszą w dokumentach.
Problem tylko w tym, że autobus ma jednak VIN MAN-a, nie Grafa - więc został wyprodukowany w Salzgitter. Czy ten autobus ma wewnątrz jakąś tabliczkę znamionową Graf&Stift?

Natomiast za zmiany NG282 odpowiada Misiek194. Pewnie też chodzi o silniki. Dlaczego we wszystkich NG272 macie wpisane 250 KM?
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: "Baza zielonogórska" – TWB, a stan faktyczny.

Post by empi » 12 Jun 2017, 23:56

Coś wiadomo w tej sprawie?
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
d_wieczorek
Posts: 10
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Contact:

Re: "Baza zielonogórska" – TWB, a stan faktyczny.

Post by d_wieczorek » 18 Jun 2017, 15:27

Wybaczcie moje zapóźnienie, ale trochę miałem spraw na głowie (chociażby sesja) i miałem problem ze znalezieniem czasu, by wpaść na zajezdnię i go dorwać. Udostępniam Wam link do paru zdjęć ze środka #177: https://drive.google.com/open?id=0B-vx_ ... mx6UmpSV00

Tabliczka znamionowa również jest MANowska. Nie dogrzebałem się do innych oznaczeń, choć zaglądałem pod klapy inspekcyjne i tylną klapę. Jeżeli wiecie, gdzie mogą być takie elementy, to chętnie jeszcze raz sprawdzę i obadam. Choć jego wnętrze nieco się różni od pozostałych wozów, nie posiada jakichś ewidentnych śladów, by był "inny". Najbardziej rozbraja SG242 i W.Germany na tabliczce znamionowej, choć powstał już po zjednoczeniu Niemiec :D

Co do mocy... temat rzeka. Oficjalnie 167-178 mają tylko 184 kW, a 179-182 aż 206 kW. To czuć podczas jazdy, 179-182 są zdecydowanie mocniejsze od pozostałych. Pytanie, czy moc 167-178 od nowości aż tak zmalała (jak naszego jedynego NG312 #166, który mocno zdziadział pod względem mocy), czy przyczyną jest co innego, aczkolwiek nie wydaje mi się, by tam było tylko 250 KM. Z tego co mi wiadomo, to jeszcze na dodatek w 167-178 w części wozów wymieniane były silniki, ale co tam było wstawiane, kiedy i jak, to nawet nie wiem. Przyznam się, że na mechanice niewiele się znam, a z zawodu jestem zupełnie kim innym, więc mogę mówić jakieś głupoty, za co przepraszam ;)
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: "Baza zielonogórska" – TWB, a stan faktyczny.

Post by empi » 25 Jun 2017, 23:38

Zmieniłem 177 na NG272. Reszty nie ruszam bo te moce silników i skrzynie biegów są dla mnie wątpliwe.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
Post Reply