TWB Water
Re: TWB Water
Usunąć.
- translatorps
- Posts: 2
- Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Re: TWB Water
Pozwolę się podpiąć pod ten wątek, bo widzę, że w miarę świeży, a przy okazji jest to podobne zagadnienie co ostatnie.
Jak w końcu traktować temat kolei w Tokio? Dotychczas wrzuciłem tylko parę zdjęć taboru należącego do dwóch przewoźników niby to metra (zaraz wyjaśnię, dlaczego "niby to"), traktując całą resztę jako materiał na TWB kolejowe.
Tymczasem...
http://phototrans.eu/2415,22088,11009,0.html oraz http://phototrans.eu/2415,22094,11015.html
Keiō Dentetsu KK i Odakyū Dentetsu KK to firmy kolejowe.
Ale... de iure, Tōkyō Chikatetsu KK (czyli ten większy operator metra tokijskiego) to również firma kolejowa. W prawie japońskim nie istnieje osobne pojęcie metra - jest albo kolej (ciężka), albo tramwaj. Metro tokijskie to kolej ciężka - ba! jedyna sieć metra w Japonii która funkcjonuje wg Ustawy o tramwajach to ta w Ōsace. Tak jak Tōkyō Chikatetsu, na podobnej zasadzie funkcjonuje sieć metra obsługiwana bezpośrednio przez Biuro Transportu Metropolii Tokio. Metro tutaj to kwestia stricte nazewnictwa, gdyż na zdecydowanej większości linii w Tokio (wszystkie poza Ginza, Marunouchi i Ōedo) można spotkać tabor należący do firm typowo kolejowych. Co lepsze, na linii Chiyoda można spotkać tabor JR.
Wiele kolei podmiejskich i regionalnych ma znamiona metra, zaczynając od absurdalnych momentami częstotliwości kursowania (u mnie w porannym szczycie są odjazdy co 2-3 minuty w kierunku Tokio - wykresowi ruchu pociągów niewiele brakuje do kompletnej nieczytelności), poprzez tabor o układzie wnętrza jak z metra (siedzenia wzdłużne, jedna para drzwi na pięć metrów składu, itd.), kończąc na cechach typowo podziemnych jak np. sygnalizacja kabinowa (np. sieć Keiō, moja linia Tōjō, linia Tōyoko kolei Tōkyū+linia Minatomirai). Z drugiej strony patrząc z punktu widzenia prawa japońskiego, stricte teoretycznie jedyna sieć metra w kraju której miejsce na głównym TWB to wspomniana powyżej sieć w Ōsace. Gdyby wszystkich przewoźników z połączeniami z siecią metra wrzucać na główną TWB, mógłbym równie dobrze zacząć wrzucać również i JR (co metrem nie było, nie jest i nigdy nie będzie), czy też dalekie północne zakątki kolei Tōbu, gdzie ruch jest typowo dalekobieżny.
W końcu jak to traktujemy? Zostawiamy w spokoju status quo? Coś regulujemy?
Jak w końcu traktować temat kolei w Tokio? Dotychczas wrzuciłem tylko parę zdjęć taboru należącego do dwóch przewoźników niby to metra (zaraz wyjaśnię, dlaczego "niby to"), traktując całą resztę jako materiał na TWB kolejowe.
Tymczasem...
http://phototrans.eu/2415,22088,11009,0.html oraz http://phototrans.eu/2415,22094,11015.html
Keiō Dentetsu KK i Odakyū Dentetsu KK to firmy kolejowe.
Ale... de iure, Tōkyō Chikatetsu KK (czyli ten większy operator metra tokijskiego) to również firma kolejowa. W prawie japońskim nie istnieje osobne pojęcie metra - jest albo kolej (ciężka), albo tramwaj. Metro tokijskie to kolej ciężka - ba! jedyna sieć metra w Japonii która funkcjonuje wg Ustawy o tramwajach to ta w Ōsace. Tak jak Tōkyō Chikatetsu, na podobnej zasadzie funkcjonuje sieć metra obsługiwana bezpośrednio przez Biuro Transportu Metropolii Tokio. Metro tutaj to kwestia stricte nazewnictwa, gdyż na zdecydowanej większości linii w Tokio (wszystkie poza Ginza, Marunouchi i Ōedo) można spotkać tabor należący do firm typowo kolejowych. Co lepsze, na linii Chiyoda można spotkać tabor JR.
Wiele kolei podmiejskich i regionalnych ma znamiona metra, zaczynając od absurdalnych momentami częstotliwości kursowania (u mnie w porannym szczycie są odjazdy co 2-3 minuty w kierunku Tokio - wykresowi ruchu pociągów niewiele brakuje do kompletnej nieczytelności), poprzez tabor o układzie wnętrza jak z metra (siedzenia wzdłużne, jedna para drzwi na pięć metrów składu, itd.), kończąc na cechach typowo podziemnych jak np. sygnalizacja kabinowa (np. sieć Keiō, moja linia Tōjō, linia Tōyoko kolei Tōkyū+linia Minatomirai). Z drugiej strony patrząc z punktu widzenia prawa japońskiego, stricte teoretycznie jedyna sieć metra w kraju której miejsce na głównym TWB to wspomniana powyżej sieć w Ōsace. Gdyby wszystkich przewoźników z połączeniami z siecią metra wrzucać na główną TWB, mógłbym równie dobrze zacząć wrzucać również i JR (co metrem nie było, nie jest i nigdy nie będzie), czy też dalekie północne zakątki kolei Tōbu, gdzie ruch jest typowo dalekobieżny.
W końcu jak to traktujemy? Zostawiamy w spokoju status quo? Coś regulujemy?
Re: TWB Water
Myślę, że się tego nie da uregulować. Nawet wywrotek i ciągników siodłowych nie umiemy przesunąć na właściwą galerię, to co dopiero metro i inne niby-pociągi.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
Re: TWB Water
A jak się odnosimy do furgonetek z lodami? -> http://phototrans.pl/14,707111,56001,1.html
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
Re: TWB Water
Fajne, ale jak słusznie zauważyłeś, to nie jest autobus, i zapewne ten pojazd nawet nie został z niego przerobionyempi wrote: ↑19 Apr 2019, 17:26A jak się odnosimy do furgonetek z lodami? -> http://phototrans.pl/14,707111,56001,1.html
Re: TWB Water
Dobra - nie ogarniam: http://phototrans.pl/14,1077950,0,Vessel_Pillnitz.html
Co tu się stało było?
Co tu się stało było?
Re: TWB Water
To o co się toczy cała dyskusja. Ktoś kiedyś nadodawał zdjęć statków. Są. Jeżeli są, to jak masz wytłumaczyć komukolwiek, żeby ich nie dodawać dalej? No ja argumentu nie mam, a żeby to uporządkować, trzeba byłoby raz a dobrze wszystko usunąć.tygrysek wrote: ↑23 Mar 2021, 21:31Dobra - nie ogarniam: http://phototrans.pl/14,1077950,0,Vessel_Pillnitz.html
Co tu się stało było?
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
Re: TWB Water
Ale to ogólnie idziemy w dziwną stronę - zdefiniuj tak jak pod zdjęciem napisałeś wspólną taryfę - bo tu rozumowanie jest błędne. Popatrz - masz alternatywną sytuację - gmina ma prom na rzece. Jest to komunikacja, przewozi auta i ludzi bo bez tego transport nie istnieje. Cena jest symboliczna albo nawet przewóz jest bezpłatny. I co - to z jakiego powodu nie można dodać zdjęcia takiego promu? Jeszcze w niedalekiej przyszłości może Emiraty wpadną na pomysł by uruchomić między wieżowcami transport publiczny przy pomocy śmigłowców. I co - też będziemy wrzucać zdjęcia jak na niebie zasuwa helikopter?
Moim zdaniem argument jest prosty - jest to fotogaleria transportu lądowego. I nic więcej. A statki i promy pod transport lądowy nie podchodzą. Co tu inaczej definiować?
Moim zdaniem argument jest prosty - jest to fotogaleria transportu lądowego. I nic więcej. A statki i promy pod transport lądowy nie podchodzą. Co tu inaczej definiować?
Re: TWB Water
Ale my nie IDZIEMY, tylko POSZLIŚMY - o czym zasygnalizowałem ponad dwa lata temu. Więc Ty sobie powiesz tak, ja sobie powiem inaczej, ktoś inny powie jeszcze inaczej, a nie zmienia to faktu, że takie zdjęcia są tutaj pododawane, tak jak zdjęcia berlińskiej S-Bahn. No i co?
Przecież kolejek Czu-Czu miało nie być. I co? Są. A Czu-Czu, kolej i w ogóle wszystko inne to też transport lądowy. No i co?
Przecież kolejek Czu-Czu miało nie być. I co? Są. A Czu-Czu, kolej i w ogóle wszystko inne to też transport lądowy. No i co?
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam