Miejsce ciężarówek

User avatar
kilof
Posts: 40
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Miejsce ciężarówek

Post by kilof » 23 May 2011, 14:57

Panooooooowie, miała byc dyskusja o miejscu ciężarówek a nie wzajemne rzucanie mięsem.
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Miejsce ciężarówek

Post by empi » 23 May 2011, 17:40

Chyba rzeczywiście mam problemy z rozumieniem znaczenia tekstu generowanego przez Adama. Z długaśnego posta nie potrafię wychwycić odpowiedzi na to pytanie:
empi wrote:W takim razie, jeżeli nie chodzi o wpływ na blokowanie - to o jaką kontrolę chodzi? W jaki sposób użytkownicy TWB2 chcą kontrolować TWB3? Bo nie bardzo rozumiem jak miałaby taka kontrola wyglądać i dlaczego miałby być zgłaszany jej postulat.
Adam G. wrote:W dużym skrócie, chodzi mi o to, że to, co jest wartościowe dla użytkownika TWB2, nie zawsze musi być wartościowe dla użytkownika TWB3 i vice versa. Skoro jest pewna grupa zdjęć, które interesują użytkowników obu części, to o nich powinno się decydować wspólnie.
Jak miałoby wyglądać takie decydowanie i w ogóle czego dotyczyć, w dodatku niezwiązane z blokowaniem zdjęć? Jak to sobie logistycznie wyobrażasz? W ogóle ja nie chwytam o co chodzi, podaj taki konkretny przykład. Ja nie mówię, że źle uważasz czy coś, tylko że ja tego nie rozumiem.

Wstawki dotyczące mojego kierunku studiów pominę, bo nigdy nie powołuję się w dyskusjach na taką wiedzę. Może u Ciebie tak było, że zanim zacząłeś studiować, to nie miałeś żadnych przemyśleń, a teraz każde swoje działania uzasadniasz kierunkiem studiów - ja różne teorie i teoryjki, mniej lub bardziej wnikliwe sobie zawsze snułem.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Miejsce ciężarówek

Post by empi » 23 May 2011, 17:53

Czy mógłby ktoś przybliżyć jak rozegrano przenosiny metra z TWB1 na TWB2?
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Miejsce ciężarówek

Post by empi » 23 May 2011, 18:19

Wracając do syntezy proponowanych rozwiązań:
1. Z tego co rozumiem, nikt nie opowiada się za pozostawieniem obecnego stanu rzeczy?
2. Moje wątpliwości dotyczące proponowanych rozwiązań:
empi wrote: B. Pozostawienie na TWB2 określonej grupy ciężarówek, a pojazdy typowo nie-autobusowe (szambiary i wszystkie inne odmiany) wędrują na TWB3.
- Brak możliwości określenia jasnej definicji, jaka ciężarówka ma zostać. Wspomniałem już o przypadkach zmian zabudowy, sprzedaży do podmiotów niezwiązanych z komunikacją oraz wykorzystywania pojazdów nie do końca zgodnie z przeznaczeniem. W efekcie pojawi się mnóstwo spornych ciężarówek i złamana zostanie zasada o stosowaniu się do pierwotnego przeznaczenia pojazdu.
empi wrote: C. Sztywny i radykalny podział: ciężarówki powyżej 3,5 tony z wyjątkiem przebudowanych autobusów lądują na TWB3.
- Zaletą jest kompletny brak wątpliwości przy podejmowaniu decyzji gdzie pojazd ma wylądować, połączenie profili firm linkiem umożliwi łatwy dostęp do danych pojazdów, pojazdy zostaną uporządkowane wedle serii i dużo łatwiej będzie je odnaleźć, z racji mniejszej ilości zdjęć i autorów oraz dużego entuzjazmu edytorów bardzo sprawnie działające tagi pozwolą na wyszukanie konkretnych zabudów pojazdów; włączenie użytkowników TWB2 w struktury TWB3 pozwoli na pewnego rodzaju integrację i walkę z jakimś dziwacznym murem; poza tym zaletą jest nie zawracanie głowy adminowi i wykorzystanie możliwości, jakie na tę chwilę daje TWB.
- Wady:
a) brak wyświetlania się miniaturek nowo dodanych zdjęć w części autobusowej wiążący się z oddaleniem od tematyki pojazdów technicznych (żeby wiedzieć co się dzieje w tym zakresie, trzeba byłoby przeglądać regularnie TWB3) - rozwiązaniem mogłoby być konsekwentne stosowanie jednego tagu łączącego takie pojazdy i wtedy wyszukiwarka zdjęć dodawałaby wszystkie ostatnio dodane zdjęcia MZK-owskich ciężarówek albo wprowadzenie przez admina opcji zaznaczanej przez dodającego zdjęcie, która umieszczałaby miniaturkę w nowododanych zdjęciach i na TWB2, i na TWB3.
b) mało rzucający się w oczy link łączący przewoźników - według mnie rozwiązaniem jest powszechne stosowanie, które sprawi, że po prostu wszyscy się do tego przyzwyczają i będą wiedzieli gdzie tego szukać.
c) kwestia techniczna dotycząca migracji zdjęć, utworzenia kont użytkownikom TWB2 i przyporządkowania zdjęć ich autorom;
d) ...jakie jeszcze?
empi wrote: D. Wprowadzenie przez admina specjalnej funkcji, pozwalającej na wspólne egzystowanie wybranych ciężarówek na obu częściach TWB.
Zaproponowana przez Kilofa wersja wygląda zajebiście, głównym problemem jest zrzucenie na admina roboty dotyczącej wdrożenia rozwiązania w życie. Dodatkowo dochodzą kwestie takie jak przy przenosinach zdjęć na TWB3, czyli automatyczne utworzenie kont dla użytkowników, którzy dodali takie zdjęcia.

Coś pominąłem?
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
mirekmiras73
Posts: 350
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Re: Miejsce ciężarówek

Post by mirekmiras73 » 23 May 2011, 18:59

empi wrote: rozwiązaniem mogłoby być konsekwentne stosowanie jednego tagu łączącego takie pojazdy i wtedy wyszukiwarka zdjęć dodawałaby wszystkie ostatnio dodane zdjęcia MZK-owskich ciężarówek
Dobre rozwiązanie, i powiem więcej. Przy cieżarówkach będących na stanie przedsiębiorstw PKS stosujemy tag PKS. Można by w tym stylu stosować tag do pojazdów będących na stanie operatorów komunikacji miejskiej, np. tag KM. Z wyszukiwaniem odpowiednich samochodów nie byłoby problemu.
User avatar
kilof
Posts: 40
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Miejsce ciężarówek

Post by kilof » 23 May 2011, 20:33

empi wrote:
- Brak możliwości określenia jasnej definicji, jaka ciężarówka ma zostać. Wspomniałem już o przypadkach zmian zabudowy, sprzedaży do podmiotów niezwiązanych z komunikacją oraz wykorzystywania pojazdów nie do końca zgodnie z przeznaczeniem. W efekcie pojawi się mnóstwo spornych ciężarówek i złamana zostanie zasada o stosowaniu się do pierwotnego przeznaczenia pojazdu.
Wg mnie jest to jasne, przykładowo: w TLT Tychy jest Star z podnośnikiem, który służy do napraw i konserwacji sieci. Teoretycznie nie jest to pojazd stricte związany z komunikacją miejską, ale pośrednio tak. Bez jego działania nie byłoby możliwe funkcjonowanie trolejbusów, i można go zaobserwować na mieście w czasie prac przy tej sieci. Dopóki jest na stanie TLT, powinien być w bazie wpisany jako technical equipment, lecz z chwilą sprzedaży wpisujemy wyłącznie- jeżeli jest to firma nie zwiazana bezpośrednio z komunikacją tylko sam rok bez właściciela. Co innego sprzedaż tego wozu do PKT, czy MPKL. I od razu narzuca się kwestia taka, że skoro star do sieci może być, to czemu laweta pana miecia która tam kiedyś przewiozła dwa autobusy nie może. Dla mnie (i dla większości zapewne też) logicznym jest, że tabor techniczny to ten, który w jakimś stopniu uczestniczy w przygotowaniu infrastruktury do ruchu i co najważniejsze, jest własnością przewoźnika który posiada swoje AUTOBUSY/TROLEJBUSY/TRAMWAJE.

Pojawiały się oczywiście jakieś traktory, ciężarówki- cysterny, pojazdy do przewozu obrazów(?!). To od razu powinno być blokowane, albo wypad na twb3.
empi wrote:
C. Sztywny i radykalny podział: ciężarówki powyżej 3,5 tony z wyjątkiem przebudowanych autobusów lądują na TWB3.
A co z małymi wozami technicznymi i nadzorami ruchu? Zostawiamy wszystko na twb2, albo leci wszystko na twb3. Konsekwencja musi być- skoro mają pozostać na twb2 tylko pojazdy komunikacji miejskiej.
empi wrote:
D. Wprowadzenie przez admina specjalnej funkcji, pozwalającej na wspólne egzystowanie wybranych ciężarówek na obu częściach TWB.

Zaproponowana przez Kilofa wersja wygląda zajebiście, głównym problemem jest zrzucenie na admina roboty dotyczącej wdrożenia rozwiązania w życie. Dodatkowo dochodzą kwestie takie jak przy przenosinach zdjęć na TWB3, czyli automatyczne utworzenie kont dla użytkowników, którzy dodali takie zdjęcia.
Może do czasu aż deco nie weźmie udziału w dyskusji, poczekamy z tymi ustaleniami? Ja tam się w sumie nie znam na kwestiach technicznych, ale skoro twb2 przez twb3 działa wolniej to rozumiem, że coś ze sobą wspólnego mają. I może to 'coś' pozwoli je zintegrować pod tym względem :>
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Miejsce ciężarówek

Post by empi » 23 May 2011, 20:49

kilof wrote: Wg mnie jest to jasne, przykładowo: w TLT Tychy jest Star z podnośnikiem, który służy do napraw i konserwacji sieci. Teoretycznie nie jest to pojazd stricte związany z komunikacją miejską, ale pośrednio tak. Bez jego działania nie byłoby możliwe funkcjonowanie trolejbusów, i można go zaobserwować na mieście w czasie prac przy tej sieci. Dopóki jest na stanie TLT, powinien być w bazie wpisany jako technical equipment, lecz z chwilą sprzedaży wpisujemy wyłącznie- jeżeli jest to firma nie zwiazana bezpośrednio z komunikacją tylko sam rok bez właściciela. Co innego sprzedaż tego wozu do PKT, czy MPKL. I od razu narzuca się kwestia taka, że skoro star do sieci może być, to czemu laweta pana miecia która tam kiedyś przewiozła dwa autobusy nie może. Dla mnie (i dla większości zapewne też) logicznym jest, że tabor techniczny to ten, który w jakimś stopniu uczestniczy w przygotowaniu infrastruktury do ruchu i co najważniejsze, jest własnością przewoźnika który posiada swoje AUTOBUSY/TROLEJBUSY/TRAMWAJE.
Ok, takie ewidentnie pogoty w porządku, ale co z tymi pojazdami:
empi wrote: http://www.phototrans.eu/14,444927,0,St ... 1284_.html
http://www.phototrans.eu/14,442140,0,St ... 01126.html
http://www.phototrans.eu/14,439667,0,Li ... _76LR.html
http://www.phototrans.eu/14,437652,0,MA ... 40071.html
http://www.phototrans.eu/14,437000,0,Me ... _1782.html
http://www.phototrans.eu/14,436044,0,St ... 93502.html
http://www.phototrans.eu/14,291816,0,MA ... 7049F.html zakupiony jako ciężarówka i wyposażony w KPKM na pogotowie techniczne/holownik
http://www.phototrans.eu/14,433873,0,St ... _5G14.html
http://www.phototrans.eu/14,426221,0,Iv ... 46378.html
http://www.phototrans.eu/14,425024,0,Ma ... 4984J.html
http://www.phototrans.eu/14,423448,0,Do ... 83611.html
http://www.phototrans.eu/14,404339,0,Ma ... _KS75.html
http://www.phototrans.eu/14,402650,0,St ... _M196.html
http://www.phototrans.eu/14,397698,0,MA ... 8211H.html zakupiony jako ciężarówka i wyposażony w KPKM na pogotowie techniczne/holownik
http://www.phototrans.eu/14,397254,0,Je ... 45641.html
http://www.phototrans.eu/14,389463,0,Je ... 82544.html
http://www.phototrans.eu/14,376516,0,IF ... _4814.html
http://www.phototrans.eu/14,375757,0,__ ... _____.html
http://www.phototrans.eu/14,372803,0,Liaz_SA_8_188.html
http://www.phototrans.eu/14,366380,0,__ ... _2783.html
http://www.phototrans.eu/14,355176,0,KA ... _0650.html
http://www.phototrans.eu/14,353236,0,Re ... m_155.html
http://www.phototrans.eu/14,345674,0,__ ... _____.html
http://www.phototrans.eu/14,343735,0,_I ... 0_604.html
http://www.phototrans.eu/14,481002,0,Me ... KA_08.html
http://www.phototrans.eu/14,479657,0,Je ... _24FN.html
http://www.phototrans.eu/14,484969,0,St ... 1_366.html
Poza tym zostawiając Stary na TWB2 tracimy możliwość ich odnajdowania w gąszczu ponad tysiąca wszelkiej maści pojazdów technicznych, od Fiata Pandy po MAN-a TGA. Na TWB3 nie dość, że byłyby uporządkowane według serii, to jeszcze pogrupowane według tagów grupujących rodzaje nadwozia.
No i jak to będzie, niektóre Stary-podnośniki będą na TWB2, a inne Stary-skrzyniowe będą na TWB3? I tak, i tak będą profile przewoźnika na obu częściach TWB. A jeszcze jakby wprowadziło się łączenie zdjęć z obu części, to w ogóle nie miałoby sensu zgrupowanie 15 ciężarówek razem z osobówkami, traktorami, wózkami widłowymi i taczkami w jednej serii, podczas gdy pod spodem wyświetlałyby się oddzielne serie dla każdego typu ciężarówki.

Ja osobiście nie wyobrażam sobie, żeby te ciężarówki zostały na TWB2. Po to TWB3 jest, żeby można było bez przeszkód zajmować się ciężarówkami. Mają tam swoją przestrzeń i należytą uwagę, a na TWB2 są jako piąte koło u wozu, pomiędzy wszystkim co się porusza i należy do przedsiębiorstwa komunikacyjnego.

W dyskusji pomiędzy tymi, którzy chcą przeniesienia ciężarówek technicznych na TWB3, oraz tymi, którzy chcą je zostawić na TWB2, zupełnie pominięte zostały głosy tych, którzy W OGÓLE nie chcą widzieć na TWB2 żadnych sprzętów technicznych - a są tacy.
kilof wrote:
empi wrote: C. Sztywny i radykalny podział: ciężarówki powyżej 3,5 tony z wyjątkiem przebudowanych autobusów lądują na TWB3.
A co z małymi wozami technicznymi i nadzorami ruchu? Zostawiamy wszystko na twb2, albo leci wszystko na twb3. Konsekwencja musi być- skoro mają pozostać na twb2 tylko pojazdy komunikacji miejskiej.
No i to byłby już problem. TWB3 dotyczy ciężarówek powyżej 3,5 tony. Reszta zostałaby niestety w zbiorowym Technical Equipment.
kilof wrote: Może do czasu aż deco nie weźmie udziału w dyskusji, poczekamy z tymi ustaleniami? Ja tam się w sumie nie znam na kwestiach technicznych, ale skoro twb2 przez twb3 działa wolniej to rozumiem, że coś ze sobą wspólnego mają. I może to 'coś' pozwoli je zintegrować pod tym względem :>
A co to za ustalenia, jak się wypowiedziało raptem pięć osób. Na razie szukamy możliwych opcji.
A skąd taka myśl, że TWB2 działa wolniej przez TWB3?
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
kilof
Posts: 40
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Miejsce ciężarówek

Post by kilof » 23 May 2011, 21:18

http://www.phototrans.eu/14,444927,0,St ... 1284_.html TWB3- zwykla skrzyniowka.
http://www.phototrans.eu/14,442140,0,St ... 01126.html 3 /-/
http://www.phototrans.eu/14,439667,0,Li ... _76LR.html 3 /-/
http://www.phototrans.eu/14,437652,0,MA ... 40071.html TWB2- wóz z zabudową warsztatową, pewnie ma tez mozliwosc holowania
http://www.phototrans.eu/14,437000,0,Me ... _1782.html TWB3, to jest to, o czym mówiłem wcześniej (cysterny)
http://www.phototrans.eu/14,436044,0,St ... 93502.html TWB3 /-/
http://www.phototrans.eu/14,291816,0,MA ... 7049F.html zakupiony jako ciężarówka i wyposażony w KPKM na pogotowie techniczne/holownik TWB2, skoro to juz jest pogot więc nie widzę problemu. Ładnie w metryczce wpisane, wszystko jak należy.

empi wrote:A skąd taka myśl, że TWB2 działa wolniej przez TWB3?
A jakoś tak powiązałem to opóźnione pojawianie się zdjęć w nowo dodanych czy na stronie użytkownika z powstaniem TWB3 :>
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Miejsce ciężarówek

Post by empi » 24 May 2011, 10:07

kilof wrote:http://www.phototrans.eu/14,444927,0,St ... 1284_.html TWB3- zwykla skrzyniowka.
Zwykła skrzyniówka, ale może holować autobus, może go prowadzić dwóch mechaników, a na pakę można wrzucić parę części, które posłużą do reanimacji autobusu na trasie. Zatem spełni identyczną rolę jak pogot.
kilof wrote: http://www.phototrans.eu/14,437652,0,MA ... 40071.html TWB2- wóz z zabudową warsztatową, pewnie ma tez mozliwosc holowania
To nie jest zabudowa warsztatowa, tylko kontener do którego wnętrza możesz wrzucić wszystko co chcesz, od buraków i ziemniaków, przez palety z ładunkiem po półki na narzędzia i części do naprawy autobusów, a możliwość holowania ma każda ciężarówka, każdy autobus i każdy traktor.
kilof wrote:http://www.phototrans.eu/14,291816,0,MA ... 7049F.html zakupiony jako ciężarówka i wyposażony w KPKM na pogotowie techniczne/holownik TWB2, skoro to juz jest pogot więc nie widzę problemu. Ładnie w metryczce wpisane, wszystko jak należy.
To już jest pogot, ale chwilę wcześniej to nie był pogot, a chwilę później już też może nie być pogotem.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
Luke_Police
Posts: 489
Joined: 06 Nov 2007, 00:00

Re: Miejsce ciężarówek

Post by Luke_Police » 19 Jun 2011, 20:32

Ech, jak zwykle przespałem na urlopie najciekawszą część dyskusji... Wybaczcie.
empi wrote:No i to byłby już problem. TWB3 dotyczy ciężarówek powyżej 3,5 tony. Reszta zostałaby niestety w zbiorowym Technical Equipment.
Moim zdaniem tutaj jest największy problem, że nagle cięższa część "technical equipment" wyparuje na osobną galerię i co tu zrobić z tą lżejszą? Bo dla osoby odwiedzającej tylko TWB2, równoprawność Fiata Pandy oraz Stara 200 jako pojazdów technicznych firm komunikacyjnych jest taka sama, dlaczego więc jeden nagle zniknął, a drugi wciąż tu jest. Może wprowadzić pewien podział:
- Technical Equipment (wszystkie pojazdy techniczne nie będące ciężarówkami)
- Truck Technical Equipment (ciężarówki i tu tylko automatyczny link do tego samego przewoźnika na fotogalerii TWB Trucks)
Zaznaczam, że jest to pomysł rozwiązania problemu, każdy inny jest warty przedyskutowania.
Post Reply