TWB Rail - kolejowy skansen

sony25
Posts: 16
Joined: 29 Oct 2008, 00:00
Contact:

TWB Rail - kolejowy skansen

Post by sony25 » 09 Aug 2012, 08:03

Od pewnego czasu TWB kolejowe stało się zwyczajnym skansenem ze zdjęciami. Coraz mnie funkcji działa (forum, mapy), mniej jest narzędzi by „przekonać” użytkowników do trzymania się regulaminu (waga zdjęcia, tagi, itp.) W związku tym mam kilka pytań do admina zarządzającego galerią.

1. Czy jest możliwość zwiększenia „wagi” dodawanego zdjęcia z 300 kb do 400-450? 300 było dobre jakiś czas temu, ale spora liczba osób dodaje zdjęcia w rozmiarze 1024 i przy 300 kb trzeba mocno kompresować zdjęcia.

2. Co z obowiązkiem wpisywania tagów, D29 i nr składu? O ile tabele są zbędne bo co jakiś co jakiś czas się zmieniają to warto określić zasady uzupełniania pozostałych pól. Nic nie ma o tym w regulaminie a warto to uporządkować.

3. Co dalej z mapami pod zdjęciami? Nie działają od dłuższego czasu a jest to przydatna rzecz. Jeżeli mapy wrócą to czy istnieje możliwość utworzenia opcji by nie ładowały się naraz ciężarówki, autobusy tylko poprzez użytkownik sam wybierałby co chciałby widzieć.

4. Ocenianie – ocenianie jako tako spełnia swoje zadania. Oczywiście łatwo można odgadnąć co kto dał. Jednak w skrypcie jest poważny błąd: system zlicza zdjęcia udostępnione i niedostępnione. W ten sposób mogę załadować 3000 zdjęć. 100 tylko się upubliczni a i tak te 3000 będą doliczane do punktacji. Po poprawie o ile się da skryptu będzie to bat by dodawać dobre zdjęcia a zaraz utrudni do identyfikację kto dał jaką ocenę bowiem wtedy będzie trzeba sprawdzić sobie ile kto ma zdjęć publicznych i niepublicznych.

5. Warto podnieść limit punktów od których fotografia jest publiczna. 60 punktów to stanowczo za mało. 150-200 – to jest realna suma.

6. Warto zwiększyć liczbę osób z uprawnieniami. Kolins nie obskoczy całej galerii.

7. Pomysłem trochę kontrowersyjnym jest umożliwienie osobie z literkami wglądu co kto dał. Może skończą się wojny. Partyzanci będą usadzeni.

8. Ostrzeżenia – na razie martwa rzecz oprócz cyferki.

Na razie tylko to przyszło mi do głowy. Liczę, że administrator galerii to przeczyta i wprowadzi jakieś zmiany.
Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
Image
unkel
Posts: 3
Joined: 26 Feb 2005, 00:00

Re: TWB Rail - kolejowy skansen

Post by unkel » 09 Aug 2012, 10:42

Admin jest chyba na wyjeździe z tego co wiem
SU46-024
Posts: 65
Joined: 18 Aug 2006, 00:00
Location: Wrocław / Nysa

Re: TWB Rail - kolejowy skansen

Post by SU46-024 » 09 Aug 2012, 16:06

ad. 2. O ile czasem ktoś o tym zapomni to nagminne niechlujstwo danego autora przy wypełnianiu opisu (opis, numerki, tagi) powinno być nagrcane blokowanie foty (oczywiscie po uzupełnieniu odblokowanie), ale powinno to być stosowane tylko jesli ktos bedzie NAGMINNIE olewał zasady.

ad. 4. Nie zgadzam się, że ocenianie działa dobrze i to nie o próg tu chodzi. Z moich obserwacji, system przeliczania ilości zdjęc na punkty jest zły sam w sobie, jest wielu auorów którzy dodaja hurtowo, po to by miec wiekszy mnożnik. To powinno zostać zlikwidowane, każdy pojedyńczy głos powinien mieć taką samą wartość, opcjonalnie zrobić jakis mnożnik dla wybranej grupy która ma jakieś tam pojęcie i co najważniejsze będzie obiektywna jesli chodzi o osoby autorów, niestety według mnie wiele osób albo daje minusy bo kogoś nie lubi, albo wali plusy kolegom nie patrząc nawet na fotę.

ad. 5. Podwyższenie progu nic nie da, po za tym, że nie będą przechodzić zdjęcia mniej popularne (bo są takie, które minusów nie mają, ale maja po prostu mało głosów), a niektóre gnioty dalej będa przechodzić, bo się znajdzie kilku kolegów co dadzą "plusika" bo kolega.

ad. 6. Ogólnie popieram, ale czemu piszesz tylko o Kolinsie? Osób z uprawnieniami jest duzo więcej.

ad. 7. O ile się nie mylę to coś takiego już jest, chyba osoby z B mają podgląd na to co kto dał.


I jak już o zmianach mowa, to przydało by się zmienić to co jest wyświetlane jako przewoźnik pod zdjęciem. Obecnie można wybierać z listy "właściciele pojazdu", dużo lepiej by było gdyby można było wybierac z pośród firm ujetych w sekcji "numery taborowe" bo to umozliwia wpisanie pod fotą aktualnego uzytkownika pojazdu (dużo maszyn jeździ w dzierżawie dla innych firm).

Byłbym też zwolennikiem większej kontroli nad tym edycją metryczek - niestety sporo osób przez niewiedzę albo nieuwagę robi burdel w bazie.
Maciej Zygowski
Posts: 232
Joined: 29 Oct 2008, 00:00
Location: CG

Re: TWB Rail - kolejowy skansen

Post by Maciej Zygowski » 15 Aug 2012, 10:46

SU46-024 wrote:ad. 2. O ile czasem ktoś o tym zapomni to nagminne niechlujstwo danego autora przy wypełnianiu opisu (opis, numerki, tagi) powinno być nagrcane blokowanie foty (oczywiscie po uzupełnieniu odblokowanie), ale powinno to być stosowane tylko jesli ktos bedzie NAGMINNIE olewał zasady.
Pełne poparcie.
SU46-024 wrote:ad. 5. Podwyższenie progu nic nie da, po za tym, że nie będą przechodzić zdjęcia mniej popularne (bo są takie, które minusów nie mają, ale maja po prostu mało głosów), a niektóre gnioty dalej będa przechodzić, bo się znajdzie kilku kolegów co dadzą "plusika" bo kolega.
Podobnie będzie z tysięcznym zdjęciem gagara, tudzież innego rumuna strzelanym w tym samym miejscu, z którego jest już na galerii dziesiątki identycznych zdjęć. Jeśli dobrze kojarzę, takie praktyki są tępione na TWB autobusowym. Na kolejowym "przechodzi" brak kreatywności, byle tylko powielać oklepane pomysły (swoje, bądź innych). Gagar przecież na pewno wybroni zdjęcie i licznik użytkownika (oraz wartość dawanych przez niego ocen) znów wzrośnie.
SU46-024 wrote:ad. 6. Ogólnie popieram, ale czemu piszesz tylko o Kolinsie? Osób z uprawnieniami jest duzo więcej.
Łukasz ma najprawdopodobniej na myśli użytkowników, którzy mają uprawnienia inne, niż tylko dodawanie nowych serii, czy edycja opisu. Tych tu brak, a dokładniej brak aktywnych. Zostaje wspomniany Wojtek, oraz Hubert Wietrzyński, który zareaguje, jak się go poprosi.
SU46-024 wrote:Byłbym też zwolennikiem większej kontroli nad tym edycją metryczek - niestety sporo osób przez niewiedzę albo nieuwagę robi burdel w bazie.
Na autobusowym (tak mi coś świta) jest jakaś opcja łączenia metryczek. Takie rozwiązanie w części kolejowej również bardzo by się przydało. Ręczne przeklikiwanie czasem wielu zdjęć z jednej metryczki do drugiej bywa mozolne (jedyne znane mi tu dostępne rozwiązanie tej kwestii), a potem trzeba jeszcze coś zrobić z "odpadem" w postaci pustej metryczki. Można by również rozważyć wyłączenie uprawnień dla tworzenia metryczek dla wszystkich i danie tego prawa wybranym użytkownikom - pod warunkiem, że będzie ich więcej niż kilku, ale tu nie ma problemu - wielu z nas robi to, jak sądzę, w miarę sprawnie. Trafiające do mnie prośby o tworzenie/łączenie metryczek staram się spełniać na bieżąco - mimo, iż obecnie każdy user (za wyjątkiem Tki3-120 bodajże) ma taką możliwość.
User avatar
decomposed05
Posts: 2583
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: TWB Rail - kolejowy skansen

Post by decomposed05 » 20 Aug 2012, 12:49

1. Można zmienić analogicznie do autobusowej do 400kB lub inną zaproponowaną wartość (zmieniłem na 350/450)
2. Fajnie to by było wpisywać a same informacje połączyć z relacjami na osm....
3. Naprawione. Modyfikacji w sumie nie planowałem ale pomysł jest wart rozważenia (3 niezależne warstwy markerów - dla mnie bomba)
4. Do zrobienia (wliczenie tylko upublicznionych zdjęć)
5. Czy ja wiem?
6. Nowe osoby z uprawnieniami musi zaproponować osoba lub grupa osób, które taka uprawnienia ma.
7. Lepiej może nie.
8. Czasem można zapalić szajsolotka ;)
m0ke
Posts: 9
Joined: 29 Oct 2008, 00:00

Re: TWB Rail - kolejowy skansen

Post by m0ke » 21 Aug 2012, 00:38

sony25 wrote: 2. Co z obowiązkiem wpisywania tagów, D29 i nr składu? O ile tabele są zbędne bo co jakiś co jakiś czas się zmieniają to warto określić zasady uzupełniania pozostałych pól. Nic nie ma o tym w regulaminie a warto to uporządkować.
Tabele się nie zmieniają ;) Może czasami. Sam często widzisz, że przeważnie nowi użytkownicy nie wiedzą skąd wziąść numery D29. Warto by gdzieś walnąć adnotację o tym, że istnieje strona/program Jarka Woźnego, gdzie wszystko można znaleźć.
sony25 wrote:4. Ocenianie – ocenianie jako tako spełnia swoje zadania. Oczywiście łatwo można odgadnąć co kto dał. Jednak w skrypcie jest poważny błąd: system zlicza zdjęcia udostępnione i niedostępnione. W ten sposób mogę załadować 3000 zdjęć. 100 tylko się upubliczni a i tak te 3000 będą doliczane do punktacji. Po poprawie o ile się da skryptu będzie to bat by dodawać dobre zdjęcia a zaraz utrudni do identyfikację kto dał jaką ocenę bowiem wtedy będzie trzeba sprawdzić sobie ile kto ma zdjęć publicznych i niepublicznych.
Nie wiem jak działa ocenianie, ale ZTCP to miało zapobiegać akcją typu, jedna osoba da - i zdjęcie jest uwalone. Niestety tak jest, że zdjęcia są bezczelnie uwalane przez 1, 2 osoby i np. są blokowane/nieupubliczniane bo Zenek nie lubi Staszka albo coś tam, a jakościowo są dobre.

sony25 wrote:5. Warto podnieść limit punktów od których fotografia jest publiczna. 60 punktów to stanowczo za mało. 150-200 – to jest realna suma.
Tu przesadziłeś ;) Połowa zdjęć by się nieudostępniła ;) Aczkolwiek można by rozważyć coś takiego dla nowy użytkowników, bo niektórzy jak walną gniota to aż szczęka opada
sony25 wrote:6. Warto zwiększyć liczbę osób z uprawnieniami. Kolins nie obskoczy całej galerii.
Zdecydowanie i to nie o 2-3 osoby ale dość sporą liczbę osób, które wiedzą o co w TWB chodzi i nie będą się bały zablokować zdjęcia (oczywiście odpowiednio to uzasadniając). Bo czasami ręce opadają jak człowiek widzi co ludzie dodają. Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie TWB jest galerią na którą staram się wrzucać najlepsze zdjęcia, a nie pierwsze lepsze dziadostwo ze słupem na czole itp. itd. A pojawiło się sporo osób, które tak robią. I jak napiszesz takiej osobie (nawet nie stawiając minusa) to później masz pod każdym zdjęciem od niej minusik. I weż tu komuś coś wytłumacz ... Wiem, że TWB jest bazą, ale nie przesadzajmy. Zachowajmy jakiś poziom.
sony25 wrote:7. Pomysłem trochę kontrowersyjnym jest umożliwienie osobie z literkami wglądu co kto dał. Może skończą się wojny. Partyzanci będą usadzeni.
Jestem jak najbardziej za. I tak jestem pewnie liderem w - :D (Peter odszedł z galerii). Nie tylko pozowoli to wyłapać takich dżentelmenów, którzy przy zdjęciach idealnych (słońce, miejsce, całość) trzasną - bo tak. W imię zasad. Ostatnio niektórzy mają w modzie stawianie - seryjnie jednemu autorowi (nawet przy zdjęciach sprzed kilku lat). Problem może być z tymi, którym się pomyliło (mi zdarza się to bardzo często, niekiedy nawet o tym nie wiedząc).
sony25 wrote:8. Ostrzeżenia – na razie martwa rzecz oprócz cyferki.
No tu by było trzeba pomyśleć. 1 ostrzeżenie, drugie, trzecie i do widzenia albo coś takiego
SU46-024 wrote:ad. 2. O ile czasem ktoś o tym zapomni to nagminne niechlujstwo danego autora przy wypełnianiu opisu (opis, numerki, tagi) powinno być nagrcane blokowanie foty (oczywiscie po uzupełnieniu odblokowanie), ale powinno to być stosowane tylko jesli ktos bedzie NAGMINNIE olewał zasady.
To ja ;) Ale powiedz mi co mam wpisać w zdjęciu zzagranicy oprócz pory roku ? Często jest tak, że ktoś coś wpisze, to mu się wypomina, że niepotrzebnie to dodał, tamto. I się zniechęca.
SU46-024 wrote:ad. 4. Nie zgadzam się, że ocenianie działa dobrze i to nie o próg tu chodzi. Z moich obserwacji, system przeliczania ilości zdjęc na punkty jest zły sam w sobie, jest wielu auorów którzy dodaja hurtowo, po to by miec wiekszy mnożnik. To powinno zostać zlikwidowane, każdy pojedyńczy głos powinien mieć taką samą wartość, opcjonalnie zrobić jakis mnożnik dla wybranej grupy która ma jakieś tam pojęcie i co najważniejsze będzie obiektywna jesli chodzi o osoby autorów, niestety według mnie wiele osób albo daje minusy bo kogoś nie lubi, albo wali plusy kolegom nie patrząc nawet na fotę.
Oj to nawet nie wiesz ile Ci - dałem :P Jestem przeciwny. A osób z dużym mnożnikiem aż tak wiele nie ma, wydaje mi się, że są to jednak osoby na poziomie, które mają wiedzę o fotografii i wiedzą co dobre. Ja bym inaczej zrobił. Przyznawałbym każdemu z osobna limit. Trochę pracy by nad tym było. Ale jeśli taki użytkownik X, który teraz ma przeliczniki np. 20,54 wali minusa za minusem, to można mu wtedy zrobić przelicznik 1 albo nawet 0, i psikus :P
SU46-024 wrote:ad. 5. Podwyższenie progu nic nie da, po za tym, że nie będą przechodzić zdjęcia mniej popularne (bo są takie, które minusów nie mają, ale maja po prostu mało głosów), a niektóre gnioty dalej będa przechodzić, bo się znajdzie kilku kolegów co dadzą "plusika" bo kolega.
Zgadzam się w 100% Jest sporo nowych czy mniej znanych użytkowników, którzy robią naprawdę bardzo dobre zdjęcia, które uzyskują 100-140 pkt. a ktoś doda zaraz po nich beznadziejne zdjęcie, pod słońce, które nic nie przedstawia i dostanie 300 pkt. No chyba tylko za nicka ew. za znajomości. Aż się serce kraja ...
SU46-024 wrote:ad. 6. Ogólnie popieram, ale czemu piszesz tylko o Kolinsie? Osób z uprawnieniami jest duzo więcej.
Bo Ty się obijasz :P Wojtkowi powinno się przedewszystkim zmniejszyć limit do 1 zdjęcia albo zabronić dodawania bo tylko ludzi denerwuje ;P

SU46-024 wrote:ad. 7. O ile się nie mylę to coś takiego już jest, chyba osoby z B mają podgląd na to co kto dał.
Ale nie idzie z tego skorzystać. Tak jak pisałem, powinna mieć do tego dostęp każda osoba z literką.
SU46-024 wrote:I jak już o zmianach mowa, to przydało by się zmienić to co jest wyświetlane jako przewoźnik pod zdjęciem. Obecnie można wybierać z listy "właściciele pojazdu", dużo lepiej by było gdyby można było wybierac z pośród firm ujetych w sekcji "numery taborowe" bo to umozliwia wpisanie pod fotą aktualnego uzytkownika pojazdu (dużo maszyn jeździ w dzierżawie dla innych firm).
Zgodzę się w 100% Wiesz z czym jest problem, więc możesz ten problem pociągnąc. Przykład. Po rejestracji na TWB Petr Stefek pozmieniał metryczki wszystkich lokomotyw 181/182 jeżdżących w Polsce i teraz pod każdym zdjęciem knedla STK/Lotosu czy CTL widzimy, że przewoźnikiem jest CD Cargo. Ooo zajebiście CD Cargo w Polsce ;) Oczywiście metryczki się zgadzają bo lokomotywy są dzierżawione, a w Polsce to od CD dzierżawi je firma X, która dzierżawi je firmie Y, która zaś dzierżawi ją firmie U. Popieram Piotrka w 100%. Wie o czym mówi i należałoby go posłuchać w tej kwestii.
SU46-024 wrote:Byłbym też zwolennikiem większej kontroli nad tym edycją metryczek - niestety sporo osób przez niewiedzę albo nieuwagę robi burdel w bazie.
Wiem o czym mówisz. Myślę, że wyklarowało się już grono osób, które w wolnych chwilach dodają/edytują metryczki. Sam dzisiaj trochę pododawałem. Ale zauważ też, że jak ktoś stworzy metryczkę źle, to zaraz pojawia się osoba, która ją poprawia. Także nie jest źle. Wiem o których osobach mówisz, ale tutaj nie widzę możliwości zmian.
Maciej Zygowski wrote:Podobnie będzie z tysięcznym zdjęciem gagara, tudzież innego rumuna strzelanym w tym samym miejscu, z którego jest już na galerii dziesiątki identycznych zdjęć. Jeśli dobrze kojarzę, takie praktyki są tępione na TWB autobusowym. Na kolejowym "przechodzi" brak kreatywności, byle tylko powielać oklepane pomysły (swoje, bądź innych). Gagar przecież na pewno wybroni zdjęcie i licznik użytkownika (oraz wartość dawanych przez niego ocen) znów wzrośnie.
Kiedyś był ban na fotki z Dworca Głównego we Wrocławiu ;) Na autobusowym pamiętam, że poblokowano mi foty z Katowic (ach, teraz to są historyczne :P ). Z resztą się nie zgodzę. Nie można nikomu zabronić robienia zdjęć tam gdzie chce. Zauważ, że są osoby, które nawet najlepszy motyw potrafią spieprzyć...

Z drugiej strony są osoby, które ciągle walą fatalne zdjęcia, że aż człowiek się zastanawia czy u nich zawsze wszystko jedzie pod słońce. Aczkolwiek wydaje mi się, że tutaj chodzi jednak o myślenie typu : Wyjde w tory, pierdolnę zdjęcie i zaraz lece ładować na TWB, niech lud ocenia. Zero pomysłowości.

Są jednak osoby niedocenione, które gdzieś pojadą (daleko od domu), wydadzą pieniądze i poświęcą czas, wrzucą zdjęcie a ktoś się nad nimi pastwi, że gagar, że rumun, że to źle, że to źle. To jest denerwujące. Arogancja osób, które myślą, że pozjadały wszystkie rozumy.

To tak jakby Tobie Maciek zabronić fotografować w rejonie Grudziądza :P (Bo dużo fot stamtąd jest), i dodatkowo napisać pod ostatnimi zdjęciami z EL2, że np. mogłeś stanąć tam a nie tu, pojechać. Kurwa, skoroś taki mądry to pojedź cwaniaku i zrób lepsze. Nie jest tak ? Nie denerwuje Was to ?
Maciej Zygowski wrote:Łukasz ma najprawdopodobniej na myśli użytkowników, którzy mają uprawnienia inne, niż tylko dodawanie nowych serii, czy edycja opisu. Tych tu brak, a dokładniej brak aktywnych. Zostaje wspomniany Wojtek, oraz Hubert Wietrzyński, który zareaguje, jak się go poprosi.
Tak jak pisałem, znajdzie się duża grupa użytkowników, którzy często przesiadują na galerii i starają się w jakimiś stopniu "pilnować" tego "cyrku". Chociażby Łukasz, Karol Osiał czy ja. Reszty nie wymieniam bo to osoby z literkami.
decomposed05 wrote:8. Czasem można zapalić szajsolotka ;)
Jestem za ;)
sony25
Posts: 16
Joined: 29 Oct 2008, 00:00
Contact:

Re: TWB Rail - kolejowy skansen

Post by sony25 » 21 Aug 2012, 15:44

Piotr Synowiec wrote:ad. 2. O ile czasem ktoś o tym zapomni to nagminne niechlujstwo danego autora przy wypełnianiu opisu (opis, numerki, tagi) powinno być nagrcane blokowanie foty (oczywiscie po uzupełnieniu odblokowanie), ale powinno to być stosowane tylko jesli ktos bedzie NAGMINNIE olewał zasady.
Piękny pokaz olania prośby mieliśmy pod poniższym zdjęciem:
http://rail.phototrans.eu/14,69453,0.html
Takie wpisywanie powinno być obowiązkowe – D29 (nie dotyczy stacji węzłowych), SRJP (dla chętnych), nr pociągu (warto), tagi obowiązkowo.
Piotr Synowiec wrote:ad. 4. Nie zgadzam się, że ocenianie działa dobrze i to nie o próg tu chodzi. Z moich obserwacji, system przeliczania ilości zdjęc na punkty jest zły sam w sobie, jest wielu auorów którzy dodaja hurtowo, po to by miec wiekszy mnożnik. To powinno zostać zlikwidowane, każdy pojedyńczy głos powinien mieć taką samą wartość, opcjonalnie zrobić jakis mnożnik dla wybranej grupy która ma jakieś tam pojęcie i co najważniejsze będzie obiektywna jesli chodzi o osoby autorów, niestety według mnie wiele osób albo daje minusy bo kogoś nie lubi, albo wali plusy kolegom nie patrząc nawet na fotę.
Zmiana liczenia punktów czyli nie branie pod uwagę zdjęć niepublicznych trochę rozwiąże problem…
Piotr Synowiec wrote:ad. 5. Podwyższenie progu nic nie da, po za tym, że nie będą przechodzić zdjęcia mniej popularne (bo są takie, które minusów nie mają, ale maja po prostu mało głosów), a niektóre gnioty dalej będa przechodzić, bo się znajdzie kilku kolegów co dadzą "plusika" bo kolega.
Oj da  Limit na zdjęcie wynosi 6o punktów – Wojtek ma prawie 50, ja z Maćkiem po 29, Karol jakoś 35. Podwyższenie limitu do 100 punktów spowoduje, że duża ilość osób utraci punkty podczas dawania oceny i dobrze. Jest sporo zdjęć na krawędzi 100 punktów – czyli po prostu słabe. Ja nie oceniam z zasady bo kolega czy „o kuwa, ale wóz”. Niektóre osoby stosują zasadę – 60 punktów i blokują głosowanie. Byleby zdjęcie wisiało i miało wpływ na sumę punktów.
Osoby biorące udział w dyskusji i sporo osób na galerii nie ma problemu by ich zdjęcie uzyskało 150 - 200 punktów. Oceniam nowego i starego użytkownika tak samo. Zawsze można spróbować.
Piotr Synowiec wrote:Ogólnie popieram, ale czemu piszesz tylko o Kolinsie? Osób z uprawnieniami jest duzo więcej.
A ile z osób z literkami pilnuje porządku na TWB?
Przy okazji warto stosować i piętnować ponowne dodawania zablokowanego zdjęcia. Były już takie przypadki. W dodatku niektóre osoby same usuwają zdjecie źle obrobione, które ma już spaść. Oczywiście zwrócenie uwagi staję się początkiem kłótni bądź też tekstami – przestań się bawić w admina itp. Po mnie to spływa jednak trzymajmy się regulaminu. Dlatego warto powiększyć grono literkowiczów.
Tatuś wrote:Można zmienić analogicznie do autobusowej do 400kB lub inną zaproponowaną wartość (zmieniłem na 350/450)
To ile mamy? ;)
Tatuś wrote:Fajnie to by było wpisywać a same informacje połączyć z relacjami na osm....
Często podczas opisywania zdjęć ślęczę nad tabelami w poszukiwaniu jaki to pociąg – dotyczy to zarówno Polski jak i Czech czy też ostatnio Słowacji.
Tatuś wrote: Naprawione. Modyfikacji w sumie nie planowałem ale pomysł jest wart rozważenia (3 niezależne warstwy markerów - dla mnie bomba)
Dziękuję za naprawienie map – dla mnie to bardzo przydatny bajer. Fajnie też, że pomysł z 3 warstwami się podoba. Taka jeszcze mała prośba – przesunięcie pionowej reklamy pod mapę (pozioma) w ten sposób można mapę powiększyć (tak jak na TWB autobusowym).
Tatuś wrote: Do zrobienia
Jak wspomniałem dużo osób utraci punkciki i dobrze ;) Trzeba się starać.
Tatuś wrote: Nowe osoby z uprawnieniami musi zaproponować osoba lub grupa osób, które taka uprawnienia ma.
Czyli kto? Osobiście na ten czas proponuję do literek: Maćka, Karola, M0ka, (osoby siedzą non stop na galerii, mają świetne zdjęcia, spory dorobek fotograficzny i nie działają pod wpływem emocji – ale się podlizuję ;) ) Literki B i L dla wspomnianych osób. 
Tatuś wrote: Czasem można zapalić szajsolotka
User 160 :)
m0ke wrote: Tabele się nie zmieniają Może czasami. Sam często widzisz, że przeważnie nowi użytkownicy nie wiedzą skąd wziąść numery D29. Warto by gdzieś walnąć adnotację o tym, że istnieje strona/program Jarka Woźnego, gdzie wszystko można znaleźć.
Jak wspomniałem tabele opcjonalnie. Co do D29 – w menu dodawania zdjęcia trzeba po prostu dać link do D29 (http://kolej.one.pl/index.php?dzial=d29 )z opisem – wypełnienie obowiązkowe (dotyczy tylko Polski).
m0ke wrote: Nie wiem jak działa ocenianie, ale ZTCP to miało zapobiegać akcją typu, jedna osoba da - i zdjęcie jest uwalone. Niestety tak jest, że zdjęcia są bezczelnie uwalane przez 1, 2 osoby i np. są blokowane/nieupubliczniane bo Zenek nie lubi Staszka albo coś tam, a jakościowo są dobre.
Modyfikacja systemu oceniania utrudni ba praktycznie uniemożliwi kto co dał. Dlaczego? Ot proste – mamy np. 321 zdjęć – przelicznik prosty 17,9164729 czyli 18 punktów. Śledząc oceny wiemy co kto dał. Po zmianie sposobu liczenia głosów problem identyfikacji się rozwiązuje – biorąc pod uwagę tylko zdjęcia publiczne my nie mamy szans dowiedzieć się kto nam dał - . Nie znamy liczby zdjęć publicznych jak i niepublicznych. Może autor ma 102 zdjęcia niepubliczne a może 10. Tutaj problem mamy z głowy 
Co do przenoszenia świata realnego na galerię uważam za idiotyzm. W kwietniu odwiedziłem Dabrowę Górniczą. Zrobiłem z tamtego miejsca zdjęcie, którego nikt wcześniej nie zrobił. Dostałem – wiecie za co? Bo nie przywitałem się z innym użytkownikiem TWB, który tam był :P
m0ke wrote: Tu przesadziłeś Połowa zdjęć by się nieudostępniła
Limit o ile jest to możliwe obejmował by okres od powiedzmy 2006 roku. Poniżej bez zmian (łącznie z doliczaniem do średniej punktów)
m0ke wrote: Aczkolwiek można by rozważyć coś takiego dla nowy użytkowników, bo niektórzy jak walną gniota to aż szczęka opada.
Mamy głosowanie o ile nie zostanie zablokowane.
m0ke wrote: Zdecydowanie i to nie o 2-3 osoby ale dość sporą liczbę osób, które wiedzą o co w TWB chodzi i nie będą się bały zablokować zdjęcia (oczywiście odpowiednio to uzasadniając). Bo czasami ręce opadają jak człowiek widzi co ludzie dodają. Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie TWB jest galerią na którą staram się wrzucać najlepsze zdjęcia, a nie pierwsze lepsze dziadostwo ze słupem na czole itp. itd. A pojawiło się sporo osób, które tak robią. I jak napiszesz takiej osobie (nawet nie stawiając minusa) to później masz pod każdym zdjęciem od niej minusik. I weż tu komuś coś wytłumacz ... Wiem, że TWB jest bazą, ale nie przesadzajmy. Zachowajmy jakiś poziom.
Teraz wazelina ;) Ja na TWB jestem od 2004 roku – konto otrzymałem po napisaniu do wrednego. Od tamtego czasu staram się szlifować swój warsztat i nie wrzucać byle czego na galerię. To własnie tutaj uczyłem się podstaw kadrowania zdjęcia i innych rzeczy.
Ostatnio jednak każde zwrócenie uwagi obraca się przeciwko autorowi krytyki:
http://rail.phototrans.eu/14,69996,0.html
Heh już nie raz byłem wyzywany na galerii od idiotów, pieniaczy, głupków itp. ;) Ba nawet to, że chcę być adminem na TWB haha.
m0ke wrote: Jestem jak najbardziej za. I tak jestem pewnie liderem w - (Peter odszedł z galerii). Nie tylko pozowoli to wyłapać takich dżentelmenów, którzy przy zdjęciach idealnych (słońce, miejsce, całość) trzasną - bo tak. W imię zasad. Ostatnio niektórzy mają w modzie stawianie - seryjnie jednemu autorowi (nawet przy zdjęciach sprzed kilku lat). Problem może być z tymi, którym się pomyliło (mi zdarza się to bardzo często, niekiedy nawet o tym nie wiedząc).
Na galerii OGK mam skrypt, gdzie oceny widoczne są tylko dla 5 agminów. Nikt nie wykorzystuje tego przeciw sobie. Wiem nie ma co porównywać galerii, jednak inteligentna osoba będzie wiedziała jak z tego korzystać.
m0ke wrote: No tu by było trzeba pomyśleć. 1 ostrzeżenie, drugie, trzecie i do widzenia albo coś takiego
Ale każde może coś dawać. Np. 1 zmniejszenie o połowę limitu dodawania zdjęć, 2 dodanie do tego zmniejszenie o połowę ilości punktów ocen. 3 – wyjazd.  (oj groźny się robię ;) )
m0ke wrote:To ja Ale powiedz mi co mam wpisać w zdjęciu zzagranicy oprócz pory roku ? Często jest tak, że ktoś coś wpisze, to mu się wypomina, że niepotrzebnie to dodał, tamto. I się zniechęca.
Z za granicy: pora roku, „województwo”, Tag kraju: Rosja, Słowacja itp.
m0ke wrote: Kiedyś był ban na fotki z Dworca Głównego we Wrocławiu Na autobusowym pamiętam, że poblokowano mi foty z Katowic (ach, teraz to są historyczne ). Z resztą się nie zgodzę. Nie można nikomu zabronić robienia zdjęć tam gdzie chce. Zauważ, że są osoby, które nawet najlepszy motyw potrafią spieprzyć...
Genralnie zdjęcia z Dabrowy, Nadodrza, TOW-u czy też z Kwidzyna z kładką wychodzą mi bokiem;) Pamiętam niepisana zasada, że nie dodajemy zdjęć z Wrocławia a potem z łuku w Tarnowskich Górach. Racja, że nikomu nie można zabronic robienia tam zdjeć, ale na boga nie każde zdjęcie należy dać na TWB. Ten sam kadr, miejsce tylko się maszyna zmienia.
m0ke wrote: Z drugiej strony są osoby, które ciągle walą fatalne zdjęcia, że aż człowiek się zastanawia czy u nich zawsze wszystko jedzie pod słońce. Aczkolwiek wydaje mi się, że tutaj chodzi jednak o myślenie typu : Wyjde w tory, pierdolnę zdjęcie i zaraz lece ładować na TWB, niech lud ocenia. Zero pomysłowości.
Sporo takich osób, ale są na to sposoby ;)
m0ke wrote: Są jednak osoby niedocenione, które gdzieś pojadą (daleko od domu), wydadzą pieniądze i poświęcą czas, wrzucą zdjęcie a ktoś się nad nimi pastwi, że gagar, że rumun, że to źle, że to źle. To jest denerwujące. Arogancja osób, które myślą, że pozjadały wszystkie rozumy.
Bardziej boli to, że zwracasz uwagę, że zdjecie x z tego samego miejsca a tu nagle wyjazd z tekstami nie każdego stać by jeździć. Mam auto, ale jeżdżę pociągiem na zdjęcia i pokonuję zaplanowaną tras pieszo. Nie mam kasy jak lodu.
m0ke wrote: Tak jak pisałem, znajdzie się duża grupa użytkowników, którzy często przesiadują na galerii i starają się w jakimiś stopniu "pilnować" tego "cyrku". Chociażby Łukasz, Karol Osiał czy ja. Reszty nie wymieniam bo to osoby z literkami.

Mimo, że nie mam tutaj żadnych praw pilnuję regulaminu, sugeruję by dopisać to i owo.
Image
pedro
Posts: 4
Joined: 20 Feb 2005, 00:00

Re: TWB Rail - kolejowy skansen

Post by pedro » 21 Aug 2012, 15:57

Hezké odpoledne, aż się zalogowałem na forum, żeby dorzucić swoje 0,03 PLN.

Ad 1. Pomysł zwiększenia wagi zdjęcia jest bardzo dobry. 300 kB było odpowiednie dla 900x600 px, czyli jakieś 6 lat temu. Technika poszła do przodu, nikt się już przez dial-up nie łączy i załadowanie tych 100 kB więcej nie powinno stanowić problemu.

Ad 2. Nr pociągu (dla pociągów pasażerskich), D29 i tabeli SRJP powinien być obligatoryjny.
Z tagami sprawa dla mnie jest dyskusyjna, ponieważ nie bardzo rozumiem co one wnoszą do sprawy. Jak pewnie niektórzy zauważyli, konsekwentnie nie taguję dodawanych przeze mnie zdjęć, ponieważ w momencie wprowadzenia tagów na kolejowe twb miałem ich już wrzucone ok. 1400. Oczywistym było dla mnie, że nie będę miał czasu otagować ich wszystkich, więc dałem sobie spokój z tagowaniem nowo dodawanych, ponieważ wprowadziłoby to tylko niepotrzebny burdel. Choć jeśli admin uzna to w regulaminie za obowiązek to grzecznie się podporządkuję ;)

Ad 4. Ocenianie zdjęć to temat - rzeka. Było już wiele podejść do tego tematu i żaden nie jest idealny. Obecny system moim zdaniem sprawdza się dobrze a -jak wiadomo - lepsze jest wrogiem dobrego. "Kolesiostwa" niestety się nie wyeliminuje a widać jak na dłoni, że jest pewna grupa autorów, którzy wrzuciwszy zupełnie przeciętne zdjęcie otrzymują dość sporo punktów (nierzadko 300 lub więcej), podczas gdy inni, bardziej ignorowani, przy zdjęciu o podobnej wartości z ledwością uciułają 100 punktów.

Ad 5. Podobnie jak Kajetan uważam, że 150-200 punktów to zbyt wygórowany próg. Moim zdaniem 100 punktów stanowi dobrą granicę dla upublicznienia.

Ad 6. W kwestii uprawnień - skupiłbym się przede wszystkim na ograniczeniu dostępu do grzebania w metryczkach pojazdów. Pozostałe uprawnienia chyba wytarczają na obecnym poziomie.

Ad 7. Nie wiem czy chciałbym mieć możliwość wglądu w oceny innych autorów. Obawiam się, że wolę nie wiedzieć od kogo dostałem minusa, ponieważ mogłoby to wpłynąć na moją bezstronność w ocenianiu zdjęć pozostałych użytkowników. A może dodać taką opcję, żeby osoby z uprawnieniami widziałykto co dał pod wszystkimi zdjęciami oprócz własnych? (pewnie się zacznie: weź sprawdź kto mi dał minusa ;) ).
Maciej Zygowski
Posts: 232
Joined: 29 Oct 2008, 00:00
Location: CG

Re: TWB Rail - kolejowy skansen

Post by Maciej Zygowski » 21 Aug 2012, 17:55

decomposed05 wrote: 6. Nowe osoby z uprawnieniami musi zaproponować osoba lub grupa osób, które taka uprawnienia ma.
Moje propozycje w tym temacie, póki co, trochę jak grochem o ścianę;). Chyba, że wzięly i (nie wszystkie) nie dotarly, gdzie powinny. Zupelnie przy okazji - nie dzialaja prywatne wiadomości na forum. Może nie są niezbędne, ale przydalyby się. Przypominam, że jestem jedną z nielicznych osób na kolejowym TWB z ostrzeżeniem na koncie i dostalem je wskutek utrudnionej komunikacji z Naczelnym;).
Last edited by Maciej Zygowski on 21 Aug 2012, 18:20, edited 1 time in total.
sony25
Posts: 16
Joined: 29 Oct 2008, 00:00
Contact:

Re: TWB Rail - kolejowy skansen

Post by sony25 » 21 Aug 2012, 18:10

pedro wrote:Ad 4. Ocenianie zdjęć to temat - rzeka. Było już wiele podejść do tego tematu i żaden nie jest idealny. Obecny system moim zdaniem sprawdza się dobrze a -jak wiadomo - lepsze jest wrogiem dobrego. "Kolesiostwa" niestety się nie wyeliminuje a widać jak na dłoni, że jest pewna grupa autorów, którzy wrzuciwszy zupełnie przeciętne zdjęcie otrzymują dość sporo punktów (nierzadko 300 lub więcej), podczas gdy inni, bardziej ignorowani, przy zdjęciu o podobnej wartości z ledwością uciułają 100 punktów.
Mi nie chodzi o zmianę systemu a o lekkie jego podrasowanie ;)
pedro wrote:Ad 5. Podobnie jak Kajetan uważam, że 150-200 punktów to zbyt wygórowany próg. Moim zdaniem 100 punktów stanowi dobrą granicę dla upublicznienia.
Przy czy ta liczba może wzrastać rocznie o 5-10 punktów. Przez rok dodałem na galerię 300 zdjęć. Mój przelicznik zwiększył się z 25,5 punktów do 30. W skali x użytkowników można podwyższać poprzeczkę.
pedro wrote:Ad 7. Nie wiem czy chciałbym mieć możliwość wglądu w oceny innych autorów. Obawiam się, że wolę nie wiedzieć od kogo dostałem minusa, ponieważ mogłoby to wpłynąć na moją bezstronność w ocenianiu zdjęć pozostałych użytkowników. A może dodać taką opcję, żeby osoby z uprawnieniami widziałykto co dał pod wszystkimi zdjęciami oprócz własnych? (pewnie się zacznie: weź sprawdź kto mi dał minusa ;) ).
Mi też nie zależy na inwigilacji. Tutaj wszystko zależy od admina.
Image
Post Reply