TWB Rail - kolejowy skansen

User avatar
decomposed05
Posts: 2589
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: TWB Rail - kolejowy skansen

Post by decomposed05 » 27 Sep 2012, 11:08

Na niekolejowym zrobiliśmy regulamin i zawarliśmy tam taki punkt:
2.5. Leasing is treaten like a "normal" ownership of company which is using vehicle. We can add info about it in "other information". That also applies to the following situation: if the vehicle is being operated by a sub-contractor or leased for a longer, permanent period, we enter the actual operator as the owner, even if the vehicle officially belongs to another company or a governmental authority. The "Rented" fields are intended mainly for short, temporary rents and tests.
Myślę, że by to wyjaśniło sprawę.
SU46-024
Posts: 65
Joined: 18 Aug 2006, 00:00
Location: Wrocław / Nysa

Re: TWB Rail - kolejowy skansen

Post by SU46-024 » 27 Sep 2012, 19:19

Wydaje mi się jednak, że ciężko bezpośrednio odnieść to co jest na części niekolejowej, do tego co mamy w sekcji kolejowej, tym bardziej, że niektóre firmy specjalizują się niemal wyłącznie w udostępnianiu pojazdów innym przewoźnikom. Co więcej - obecny system metryczek działa dość dobrze jeśli pamięta się o dwóch sprawach:
- w sekcji "Wypożyczenia" wybrać firmę wypożyczającą pojazd i rok w którym został wypożyczony (tylko pierwszy rok wypożyczenia)
- w sekcji "Numery taborowe" dodać firmę wypożyczającą pojazd i oznaczenie jakie nosi w tej firmie oraz okres w jakim w firmie pracuje/pracowała,
wtedy metryczka jest jak najbardziej zgodna z prawdą i przedstawia wszystkie informacje. Przy okazji dobrze funkcjonuje spis pojazdów pracujących w danej firmie po wejściu w stronę przewoźnika i mamy jasność, które dokładnie pojazdy nalezą do danej firmy, a które są wypożyczane od innych.
Rozwiązanie z niekolejowego TWB ma według mnie jedną wadę - prowadzi do bałaganu informacyjnego.

Jeśli nie ma fizycznej możliwości wprowadzenia tego o czym pisze - czyli wyboru w sekcji "Przewoźnik" przy opisie zdjęcia z danych ujętych w sekcji "Numery taborowe" metryczki to trudno, niech zostanie tak jak jest, bo wprowadzenie tego co podałeś w kolejowej części spowoduje straszny bałagan.
Post Reply