TWB Rail - kolejowy skansen

Maciej Zygowski
Posts: 232
Joined: 29 Oct 2008, 00:00
Location: CG

Re: TWB Rail - kolejowy skansen

Post by Maciej Zygowski » 21 Aug 2012, 18:13

m0ke wrote:
sony25 wrote:5. Warto podnieść limit punktów od których fotografia jest publiczna. 60 punktów to stanowczo za mało. 150-200 – to jest realna suma.
Tu przesadziłeś ;) Połowa zdjęć by się nieudostępniła ;) Aczkolwiek można by rozważyć coś takiego dla nowy użytkowników, bo niektórzy jak walną gniota to aż szczęka opada
Rzecz do dyskusji. Ja jestem na TAK, będąc jednocześnie świadom, że pewna grupa moich knotów tego limitu by nie osiągnęla.
m0ke wrote:
sony25 wrote:8. Ostrzeżenia – na razie martwa rzecz oprócz cyferki.
No tu by było trzeba pomyśleć. 1 ostrzeżenie, drugie, trzecie i do widzenia albo coś takiego
Przy okazji można rozważyć taki pomysl, jak upublicznienie ostrzeżeń, ale oczywiście tylko dla zalogowanych użyszkodników.
m0ke wrote:
SU46-024 wrote:ad. 2. O ile czasem ktoś o tym zapomni to nagminne niechlujstwo danego autora przy wypełnianiu opisu (opis, numerki, tagi) powinno być nagrcane blokowanie foty (oczywiscie po uzupełnieniu odblokowanie), ale powinno to być stosowane tylko jesli ktos bedzie NAGMINNIE olewał zasady.
To ja ;) Ale powiedz mi co mam wpisać w zdjęciu zzagranicy oprócz pory roku ? Często jest tak, że ktoś coś wpisze, to mu się wypomina, że niepotrzebnie to dodał, tamto. I się zniechęca.
.
Tagi ujdą, niektórzy nie dodają ich wcale, mając nawet masę literek i biedy nie ma. Ale durne D29 z sieci PLK, o ile nie jest to jakaś nowo odkryta bocznica/lącznica w Koziej Wólce, nie jest żadną filozofią. Popieram pomysl, by na forum w jakichś tipsach, względnie w regulaminie zawrzeć wskazówki, gdzie i jak znaleźć numerki D29, SRJP czy pociągi.
m0ke wrote:
SU46-024 wrote:ad. 5. Podwyższenie progu nic nie da, po za tym, że nie będą przechodzić zdjęcia mniej popularne (bo są takie, które minusów nie mają, ale maja po prostu mało głosów), a niektóre gnioty dalej będa przechodzić, bo się znajdzie kilku kolegów co dadzą "plusika" bo kolega.
Zgadzam się w 100% Jest sporo nowych czy mniej znanych użytkowników, którzy robią naprawdę bardzo dobre zdjęcia, które uzyskują 100-140 pkt. a ktoś doda zaraz po nich beznadziejne zdjęcie, pod słońce, które nic nie przedstawia i dostanie 300 pkt. No chyba tylko za nicka ew. za znajomości. Aż się serce kraja ...
Zawsze można zmienić pleć i dostawać setki punktów za to, że się jest kobietą, jak to cyklicznie obserwujemy tu zawsze wtedy, gdy pojawia się w naszym gronie jakaś pani (czyli raz na kilka lat) ;).
m0ke wrote:
Maciej Zygowski wrote:Podobnie będzie z tysięcznym zdjęciem gagara, tudzież innego rumuna strzelanym w tym samym miejscu, z którego jest już na galerii dziesiątki identycznych zdjęć. Jeśli dobrze kojarzę, takie praktyki są tępione na TWB autobusowym. Na kolejowym "przechodzi" brak kreatywności, byle tylko powielać oklepane pomysły (swoje, bądź innych). Gagar przecież na pewno wybroni zdjęcie i licznik użytkownika (oraz wartość dawanych przez niego ocen) znów wzrośnie.
Kiedyś był ban na fotki z Dworca Głównego we Wrocławiu ;) Na autobusowym pamiętam, że poblokowano mi foty z Katowic (ach, teraz to są historyczne :P ). Z resztą się nie zgodzę. Nie można nikomu zabronić robienia zdjęć tam gdzie chce. Zauważ, że są osoby, które nawet najlepszy motyw potrafią spieprzyć...

Z drugiej strony są osoby, które ciągle walą fatalne zdjęcia, że aż człowiek się zastanawia czy u nich zawsze wszystko jedzie pod słońce. Aczkolwiek wydaje mi się, że tutaj chodzi jednak o myślenie typu : Wyjde w tory, pierdolnę zdjęcie i zaraz lece ładować na TWB, niech lud ocenia. Zero pomysłowości.

Są jednak osoby niedocenione, które gdzieś pojadą (daleko od domu), wydadzą pieniądze i poświęcą czas, wrzucą zdjęcie a ktoś się nad nimi pastwi, że gagar, że rumun, że to źle, że to źle. To jest denerwujące. Arogancja osób, które myślą, że pozjadały wszystkie rozumy.

To tak jakby Tobie Maciek zabronić fotografować w rejonie Grudziądza :P (Bo dużo fot stamtąd jest), i dodatkowo napisać pod ostatnimi zdjęciami z EL2, że np. mogłeś stanąć tam a nie tu, pojechać. Kurwa, skoroś taki mądry to pojedź cwaniaku i zrób lepsze. Nie jest tak ? Nie denerwuje Was to ?
To, że zdjęć z okolic w których mieszkamy, jest sporo, jest naturalną koleją rzeczy. Wiem, że przez pewien czas bylem minusowany i ganiony za to, że opis zdjęcia zaczynal się od tych samych slów:
"Szlak Grudziądz - Grupa",
ale nagminnych powtórek kadru nie serwuję (co nie oznacza, iż nie mam ich w swoich zbiorach). Zdarzają się oczywiście przypadki wyjątkowe - wyjątkowy tabor, wyjątkowa relacja, akurat jestem w tym samym miejscu i dylemat - pstrykać, czy olać, bo na TWB zbesztają, że miejsce oklepane;). Oczywiście masz rację w jednym - ktoś, kto nadloży drogi, zrobi zdjęcie w znanym miejscu, piętnowany być nie powinien (tak przynajmniej Cię zrozumialem). Niemniej jednak kreatywność jest na tej galerii coraz mniejsza, nowi powielają pomysly starych, naprawdę ciekawe i pomyslowe fotografie u nowych zdarzają się z częstotliwością niewiele różniącą się od pojawiania nad naszym niebie Komety Halley'a. Nie promujmy klepania standardów, starajmy się dać coś od siebie.
unkel
Posts: 3
Joined: 26 Feb 2005, 00:00

Re: TWB Rail - kolejowy skansen

Post by unkel » 21 Aug 2012, 21:54

sony25 wrote:Czyli kto? Osobiście na ten czas proponuję do literek: Maćka, Karola, M0ka, (osoby siedzą non stop na galerii, mają świetne zdjęcia, spory dorobek fotograficzny i nie działają pod wpływem emocji – ale się podlizuję ;) ) Literki B i L dla wspomnianych osób. 
Maciek Zygowski nie działa pod wpływem emocji? Dobre sobie ;)
Z grubsza nie wydaje mi się, żeby zwiększanie literek było konieczne do funkcjonowania galerii.
SU46-024
Posts: 65
Joined: 18 Aug 2006, 00:00
Location: Wrocław / Nysa

Re: TWB Rail - kolejowy skansen

Post by SU46-024 » 22 Aug 2012, 02:32

Ale żeście się tu rozpisali, ledwo przez to przebrnąłem (przez część i tak pobieżnie), więc tak:
m0ke wrote:
sony25 wrote: 2. Co z obowiązkiem wpisywania tagów, D29 i nr składu? O ile tabele są zbędne bo co jakiś co jakiś czas się zmieniają to warto określić zasady uzupełniania pozostałych pól. Nic nie ma o tym w regulaminie a warto to uporządkować.
Tabele się nie zmieniają ;) Może czasami. Sam często widzisz, że przeważnie nowi użytkownicy nie wiedzą skąd wziąść numery D29. Warto by gdzieś walnąć adnotację o tym, że istnieje strona/program Jarka Woźnego, gdzie wszystko można znaleźć.
Popieram, wszystko da się znaleźć dość łatwo, ok można sobie odpuścić, jak wrzucamy foto sprzed x-lat, ale przy focie z "wczoraj" to 3 minuty w googlu.

m0ke wrote:
sony25 wrote:5. Warto podnieść limit punktów od których fotografia jest publiczna. 60 punktów to stanowczo za mało. 150-200 – to jest realna suma.
Tu przesadziłeś ;) Połowa zdjęć by się nieudostępniła ;) Aczkolwiek można by rozważyć coś takiego dla nowy użytkowników, bo niektórzy jak walną gniota to aż szczęka opada
m0ke wrote:
SU46-024 wrote:ad. 5. Podwyższenie progu nic nie da, po za tym, że nie będą przechodzić zdjęcia mniej popularne (bo są takie, które minusów nie mają, ale maja po prostu mało głosów), a niektóre gnioty dalej będa przechodzić, bo się znajdzie kilku kolegów co dadzą "plusika" bo kolega.
Zgadzam się w 100% Jest sporo nowych czy mniej znanych użytkowników, którzy robią naprawdę bardzo dobre zdjęcia, które uzyskują 100-140 pkt. a ktoś doda zaraz po nich beznadziejne zdjęcie, pod słońce, które nic nie przedstawia i dostanie 300 pkt. No chyba tylko za nicka ew. za znajomości. Aż się serce kraja ...
Popieram Kajetana i jeszcze taka uwaga - przelećcie się po bazie i zobaczcie ile fot sprzed np. 2005 roku ma po ok. 100 pkt. (Np. sporo ciekawy zdjęć Vrednego), jak to wyrównać?
m0ke wrote:
SU46-024 wrote:ad. 2. O ile czasem ktoś o tym zapomni to nagminne niechlujstwo danego autora przy wypełnianiu opisu (opis, numerki, tagi) powinno być nagrcane blokowanie foty (oczywiscie po uzupełnieniu odblokowanie), ale powinno to być stosowane tylko jesli ktos bedzie NAGMINNIE olewał zasady.
To ja ;) Ale powiedz mi co mam wpisać w zdjęciu zzagranicy oprócz pory roku ? Często jest tak, że ktoś coś wpisze, to mu się wypomina, że niepotrzebnie to dodał, tamto. I się zniechęca.
Kajet mi już nie tyle chodzi o ich brak, co o ich złe wpisywanie (niepotrzebne spacje), albo nie sprawdzenie jakiego tagu do danej sytuacji używa się najczęściej (wystarczy luknąć na listę tagów). Wy tego nie widzice, ale to jest masa roboty którą sprzątam np. ja bo mam E. Nie mogę niechluja upomnieć (poza komentarzem oczywiście, co często jest zlewane), mogę po nim jedynie sprzątać (a to na prawdę masa roboty).

m0ke wrote:
SU46-024 wrote:ad. 6. Ogólnie popieram, ale czemu piszesz tylko o Kolinsie? Osób z uprawnieniami jest duzo więcej.
Bo Ty się obijasz :P Wojtkowi powinno się przedewszystkim zmniejszyć limit do 1 zdjęcia albo zabronić dodawania bo tylko ludzi denerwuje ;P
Ty chyba nie masz pojęcia ile ja mało widocznej roboty jako edytor robię:P

m0ke wrote:
SU46-024 wrote:I jak już o zmianach mowa, to przydało by się zmienić to co jest wyświetlane jako przewoźnik pod zdjęciem. Obecnie można wybierać z listy "właściciele pojazdu", dużo lepiej by było gdyby można było wybierac z pośród firm ujetych w sekcji "numery taborowe" bo to umozliwia wpisanie pod fotą aktualnego uzytkownika pojazdu (dużo maszyn jeździ w dzierżawie dla innych firm).
Zgodzę się w 100% Wiesz z czym jest problem, więc możesz ten problem pociągnąc. Przykład. Po rejestracji na TWB Petr Stefek pozmieniał metryczki wszystkich lokomotyw 181/182 jeżdżących w Polsce i teraz pod każdym zdjęciem knedla STK/Lotosu czy CTL widzimy, że przewoźnikiem jest CD Cargo. Ooo zajebiście CD Cargo w Polsce ;) Oczywiście metryczki się zgadzają bo lokomotywy są dzierżawione, a w Polsce to od CD dzierżawi je firma X, która dzierżawi je firmie Y, która zaś dzierżawi ją firmie U. Popieram Piotrka w 100%. Wie o czym mówi i należałoby go posłuchać w tej kwestii.
SU46-024 wrote:Byłbym też zwolennikiem większej kontroli nad tym edycją metryczek - niestety sporo osób przez niewiedzę albo nieuwagę robi burdel w bazie.
Wiem o czym mówisz. Myślę, że wyklarowało się już grono osób, które w wolnych chwilach dodają/edytują metryczki. Sam dzisiaj trochę pododawałem. Ale zauważ też, że jak ktoś stworzy metryczkę źle, to zaraz pojawia się osoba, która ją poprawia. Także nie jest źle. Wiem o których osobach mówisz, ale tutaj nie widzę możliwości zmian.
No to jest według mnie istotne, szczególnie to pierwsze.
Maciej Zygowski
Posts: 232
Joined: 29 Oct 2008, 00:00
Location: CG

Re: TWB Rail - kolejowy skansen

Post by Maciej Zygowski » 22 Aug 2012, 08:02

unkel wrote:Maciek Zygowski nie działa pod wpływem emocji? Dobre sobie ;)
Z grubsza nie wydaje mi się, żeby zwiększanie literek było konieczne do funkcjonowania galerii.
Wskaż tu JEDNĄ osobę, która nie działa pod wpływem emocji (różnie ujawnianych - ja akurat lubię jasne sytuacje i stawiam kawę na ławę), tylko sobie przy okazji przez przypadek oka nie wykłuj;).

A to, czy "zwiększanie literek" jest konieczne, czy nie, można skonfrontować z faktem, iż na TWB mamy, zupełnie naturalną zresztą, rotację użytkowników, a dokładniej ich pojawianie się i... po jakimś czasie (miesiące, lata) zapominanie o galerii. Kilku z nich, z wieloma uprawnieniami, nie logowało się tu od dawna, inni konta polikwidowali, stąd potrzebują "następców". Niestety, bez skutecznej moderacji i "stróżów prawa" będziemy tu mieli rynsztok. Nie zauważasz tego być może, ale "akcja porządkowa" trwa nieustannie, tylko niestety trzeba się przy niej więcej napracować - monitować do cenzorów i prosić na reakcję, która nie zawsze następuje w czas (sezon urlopowy i takie tam).

To mi przy okazji nasunęło do łba pomysł, by ZALOGOWANI (tylko i wyłącznie, ale za to wszyscy) użytkownicy mogli mieć możliwość zgłaszania komentarzy do moderacji, np. jakimś przyciskiem/linkiem na podobieństwo linku "Przetłumacz" (który zresztą ostatnio przestał działać, zdaje się) przy każdym komentarzu. Cenzor po zalogowaniu do galerii dostałby info o komentarzach do moderacji i mógłby podjąć decyzję, co z nimi zrobić.

I jeszcze jedno, jak już o komentarzach mowa: BARDZO przydałaby się opcja edycji komentarzy, w sensie własnych komentarzy (tylko zalogowani, oczywiście). Czasem trafi się literówka, zauważona dopiero po wysłaniu i wówczas jedynym sposobem jest jej korygowanie następnym komentarzem. Opcja edycji komentarzy obcych dla uprawnionych użytkowników (dodatkowe uprawnienie?) również do rozważenia.

Na koniec, licząc, że Tatuś to czyta, przypominam sobie, że nie działa opcja moderacji komentarzy pod zdjęciami infrastruktury. Pisał o tym już kiedyś Kolins. Chyba, że w międzyczasie już się naprawiło.
User avatar
decomposed05
Posts: 2592
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: TWB Rail - kolejowy skansen

Post by decomposed05 » 22 Aug 2012, 10:17

1. 350 - żółty, 450 - czerwony. Tak jest ok?
2. Tagi na autobusowym są nieobowiązkowe ale ludzie i tak ich używają a nawet krzyczą na innych by ich używali. Ja nie używam ale czasem mi ktoś je dopisuje.
4. Mogę zrobić jeszcze bardziej fikuśne systemy obliczania punktów lecz i tak nie zawładnę głowami co poniektórych bo Bóg dał wolną wolę ludziom. I oni zrobią co będą chcieli czyli TWA, wojny i etc. Mogę poprawić na te upublicznione i na razie bym zostawił.
5. W kwestii progów to mam pewien pomysł. Zrobię ankietę ale osobiście bym nie ruszał.
6. Widzę rozbieżności.
7. Było już tak, że oceny były jawne i była po prostu masakra. Niektórzy być może pamiętają.
8. Moderowanie infrastruktury nie działa, bo nie napisałem tego. Po prostu trzeba to zrobić.
sony25
Posts: 16
Joined: 29 Oct 2008, 00:00
Contact:

Re: TWB Rail - kolejowy skansen

Post by sony25 » 22 Aug 2012, 18:32

decomposed05 wrote:1. 350 - żółty, 450 - czerwony. Tak jest ok?
Idealnie :)
decomposed05 wrote:2. Tagi na autobusowym są nieobowiązkowe ale ludzie i tak ich używają a nawet krzyczą na innych by ich używali. Ja nie używam ale czasem mi ktoś je dopisuje.
Ja stosuję inni też to dlaczego nie wymagać tego na stałe? Wpisanie zajmuje 10 sekund.
decomposed05 wrote:4. Mogę zrobić jeszcze bardziej fikuśne systemy obliczania punktów lecz i tak nie zawładnę głowami co poniektórych bo Bóg dał wolną wolę ludziom. I oni zrobią co będą chcieli czyli TWA, wojny i etc. Mogę poprawić na te upublicznione i na razie bym zostawił.
System + - jest dobry. Wystarczy jego mała modyfikacja o jakiej wspominałem.
decomposed05 wrote:5. W kwestii progów to mam pewien pomysł. Zrobię ankietę ale osobiście bym nie ruszał.
Jakoś nie widzę innych chętnych do podejmowania tematów oprócz nas, nawet pod zdjęciami.
Można zrobić by prób obejmował zdjęcia od powiedzmy zdjęcia 2007-2008 roku. Poniżej bez zmian. O ile się da. Osobiscie nie boję się podwyzszenia progów. Teraz trzeba będzie się po prostu starać a nie wrzucić knota i zdobyć te 60 punktów (co przy dzisiejszej liczbie punktów nie stanowi problemu).
decomposed05 wrote:6. Widzę rozbieżności.
Decyzja zależy od admina. Ja uważam, że powinno być więcej osób z literkami - nie mówię o 10-15 ale z 5. Kwestia wyboru osób.
decomposed05 wrote:7. Było już tak, że oceny były jawne i była po prostu masakra. Niektórzy być może pamiętają.
Ja tak :) Ale nie mówimy o jawności dla wszystkich. :)

A nie działa rejstracja na forum.
Image
m0ke
Posts: 9
Joined: 29 Oct 2008, 00:00

Re: TWB Rail - kolejowy skansen

Post by m0ke » 26 Sep 2012, 00:42

Miesiąc minął i są jakieś decyzje ? Sajgon jak był tak jest, - latają praktycznie pod każdym zdjęciem.
BTW : Nie można by dać każdemu z literką możliwości dodawania serii ?
User avatar
decomposed05
Posts: 2592
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: TWB Rail - kolejowy skansen

Post by decomposed05 » 26 Sep 2012, 09:38

Bóg dał wolną wolę ludziom do stawiania minusów. Mam się przeciwstawić Bogu?
User avatar
klewandowski
Posts: 347
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Re: TWB Rail - kolejowy skansen

Post by klewandowski » 26 Sep 2012, 12:58

To i ja dorzucę 0,03 PLN. Wnioskuję o zwiększenie odległości między "łapka w górę" i "łapka w dół". Obecnie są zbyt blisko siebie i można kliknąć nie tak jak się chciało.
SU46-024
Posts: 65
Joined: 18 Aug 2006, 00:00
Location: Wrocław / Nysa

Re: TWB Rail - kolejowy skansen

Post by SU46-024 » 27 Sep 2012, 01:31

A ja nadal nie wiem jak admin się do tego ustosunkowuje:
m0ke wrote:
SU46-024 wrote:I jak już o zmianach mowa, to przydało by się zmienić to co jest wyświetlane jako przewoźnik pod zdjęciem. Obecnie można wybierać z listy "właściciele pojazdu", dużo lepiej by było gdyby można było wybierać z pośród firm ujętych w sekcji "numery taborowe" bo to umożliwia wpisanie pod fotą aktualnego użytkownika pojazdu (dużo maszyn jeździ w dzierżawie dla innych firm).
Zgodzę się w 100% Wiesz z czym jest problem, więc możesz ten problem pociżgnąc. Przykład. Po rejestracji na TWB Petr Stefek pozmieniał metryczki wszystkich lokomotyw 181/182 jeżdżących w Polsce i teraz pod każdym zdjęciem knedla STK/Lotosu czy CTL widzimy, że przewoźnikiem jest CD Cargo. Ooo zajebiście CD Cargo w Polsce ;) Oczywiście metryczki się zgadzają bo lokomotywy są dzierżawione, a w Polsce to od CD dzierżawi je firma X, która dzierżawi je firmie Y, która zaś dzierżawi ją firmie U. Popieram Piotrka w 100%. Wie o czym mówi i należałoby go posłuchać w tej kwestii.
Da się to zrobić? Bo naprawdę by się przydało.
Post Reply