Amerykańce...

User avatar
Marcin Ciszewski
Posts: 342
Joined: 28 Jan 2007, 00:00

Re: Amerykańce...

Post by Marcin Ciszewski » 27 Jan 2013, 23:57

czego Ty wymagasz od bananowej młodzieży?
Zablokował mi zdjęcie.
Wiecie co z nim zrobić!!!!!!!!!!!!!!!
xD
koziutek
Posts: 475
Joined: 25 Mar 2006, 00:00

Re: Amerykańce...

Post by koziutek » 28 Jan 2013, 04:07

1) Autobus z Europy nie mógłby zostać wprowadzony do ruchu bez żadnych zmian – inne są wymogi dotyczące wytrzymałości przy zderzeniach, stref zgniotu itp. Konstrukcja musi zostać dostosowana do tych przepisów, tak jak było z VanHoolem czy niegdyś z Ikarusem 415.

2) Import z Europy ograniczają przepisy chroniące rynek a także klimat polityczny. Autobus współfinansowany z programów federalnych musi być zmontowany na miejscu i mieć co najmniej 60% (OIDP) krajowych części. Jeśli dane miasto w całości pokrywa koszty z własnej kieszeni to może sobie wówczas kupić co chce, ale też może się wówczas zrobić szum że wspiera się obcy przemysł.

3) Jeśli za „niskopodłogowy” przyjmiemy pojazd 100% LF to akurat takich pojazdów jest może 0,0001% w skali całego kraju. Standardowy autobus ma układ LE, tj. zaraz za drugimi drzwiami rozpoczyna się strefa podwyższonej podłogi. Autobusy wysokopodłogowe jeszcze kilka lat temu dominowały u większości przewoźników, dziś jednak już tylko nieliczni je zamawiają i trzon taboru stanowią niskowejściowce.

4) Przeguby ostatnio stają się coraz powszechniejsze na fali ogólnego entuzjazmu wobec zwiększania roli KM. 30 lat temu przegub był w USA kompletną egzotyką, ale potem wraz z pojawieniem się takich konstrukcji jak MAN SG200, Ikarus 280 i 436, Neoplan AN460 czy New Flyer 60 przeguby spowszedniały w kolejnych miastach. W niektórych przypadkach linie obsługiwane przegubami stają się tańszymi zamiennikami tramwajów, które wszyscy chcieliby budować, ale nie wszyscy mają pieniądze.

5) Solaris pewnie by i mógł zaatakować amerykański rynek, ale jednak wymagało by to sporego wysiłku, dostosowania konstrukcji, władowania sporych sum w marketing. Póki mają sporą popularność w Europie to nie sądze by im się chciało
User avatar
kacper.gorski
Posts: 16
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Bydgoszcz

Re: Amerykańce...

Post by kacper.gorski » 29 Mar 2013, 13:35

1. Wie ktoś może czy amerykańskie autobusy mogą mieć układ drzwi 2-2-2 albo 2-2-1 czy jest jakaś ustawa, że autobusy muszą mieć układ drzwi 2-2-0?
2. Jakiej długości są solówki a jakiej przeguby bo czasami pisze że 12.1, 12.5, itp.
3. Czy w Ameryce mogą być deskorolki o długości ok.15 metrów i midi 10 metrowe?

Pozdrawiam :)
User avatar
kacper.gorski
Posts: 16
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Bydgoszcz

Re: Amerykańce...

Post by kacper.gorski » 28 Apr 2013, 14:15

Trochę to dziwnie wygląda europejskie Citaro w Nowym Jorku... :shock:

http://www.doobybrain.com/2008/04/17/mt ... mment-jump
gkonig
Posts: 75
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Re: Amerykańce...

Post by gkonig » 04 May 2013, 22:05

kacper.gorski wrote:1. Wie ktoś może czy amerykańskie autobusy mogą mieć układ drzwi 2-2-2 albo 2-2-1 czy jest jakaś ustawa, że autobusy muszą mieć układ drzwi 2-2-0?
AFAIK, nie ma ograniczeń w tym zakresie.
2. Jakiej długości są solówki a jakiej przeguby bo czasami pisze że 12.1, 12.5, itp.
W Stanach używa się innych jednostek miar, autobusy standardowe mierzą zwykle 40 stóp (12,195m) lub mniej. Z tego, co wiem, obecnie w części stanów jest to górna granica długości pojazdu. Wszystko co dłuższe jeździ na zezwoleniach lub wyłącznie w części stanów/hrabstw/miast. Co nie znaczy, że trudno je uzyskać, standard autobusów międzymiastowych ma 45 stóp.
3. Czy w Ameryce mogą być deskorolki o długości ok.15 metrów i midi 10 metrowe?
Jw. BTW, korzystanie z googla nie boli...
Post Reply