Amerykańce...

User avatar
kacper.gorski
Posts: 16
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Bydgoszcz

Amerykańce...

Post by kacper.gorski » 26 Jan 2013, 22:50

Wiecie może dlaczego w USA i Kanadzie autobusy są wysokopodłogowe a nie niskopodłogowe??
User avatar
kacper.gorski
Posts: 16
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Bydgoszcz

Re: Amerykańce...

Post by kacper.gorski » 26 Jan 2013, 22:58

Wiecie może też czy jakby jakiś amerykański przewoźnik zakupił europejski autobus np. Solaris to czy byłby on dopuszczony do ruchu?

Pozdrawiam!
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Amerykańce...

Post by Amalio » 26 Jan 2013, 23:48

To są jakieś jaja czy o co się rozchodzi?
User avatar
Marcin Ciszewski
Posts: 342
Joined: 28 Jan 2007, 00:00

Re: Amerykańce...

Post by Marcin Ciszewski » 27 Jan 2013, 01:48

kacper.gorski wrote:Wiecie może dlaczego w USA i Kanadzie autobusy są wysokopodłogowe a nie niskopodłogowe??
Bo takie autobusy zamawiają przedsiębiorstwa. A wynika to pewnie z faktu, iż tam każdy praktycznie ma samochód więc komunikację miejską traktuje się po macoszemu (z nielicznymi wyjątkami). Ale najlepiej gdyby na ten temat się wypowiedział "nasz człowiek u wuja Sama" ;)
kacper.gorski wrote:Wiecie może też czy jakby jakiś amerykański przewoźnik zakupił europejski autobus np. Solaris to czy byłby on dopuszczony do ruchu?

Pozdrawiam!
Nie znam usańskich przepisów ale logika podpowiada, że gdyby przeszedł homologację (czy jakiś ichny odpowiednik tego procesu) to tak.
Zablokował mi zdjęcie.
Wiecie co z nim zrobić!!!!!!!!!!!!!!!
xD
User avatar
Adrian Henszel
Posts: 342
Joined: 23 Oct 2006, 00:00
Location: Wałbrzych

Re: Amerykańce...

Post by Adrian Henszel » 27 Jan 2013, 12:14

Z tego co mi wiadomo, to pojazdy muszą być dostosowane do tamtejszych przepisów i - kiedyś takie coś było, nie wiem jak teraz - muszą być produkowane na terenie USA - patrz historia amerykańskich Ikarusów - ale Van Hoole jeżdżą więc się da.
Tabor MPK w Wałbrzychu w latach od 1982 do 2010:
Image
User avatar
kacper.gorski
Posts: 16
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Bydgoszcz

Re: Amerykańce...

Post by kacper.gorski » 27 Jan 2013, 14:32

Dzięki za odpowiedz ;) Czyli dlatego w USA i CAN rzadko są przeguby ponieważ mało ludzi jeździ autobusami a więcej metrem i samochodami?
User avatar
kacper.gorski
Posts: 16
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Bydgoszcz

Re: Amerykańce...

Post by kacper.gorski » 27 Jan 2013, 15:14

Mam jeszcze pytanie do Marcina i Adriana: Czyli gdyby np.Solaris, Solbus itp. chciał sprzedać autobus do USA to musieliby otworzyć fabryke w Ameryce czy tylko zmienić niektóre detale np. światła na dachu itp. ?
User avatar
vecto_529
Posts: 910
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Łódź, kurwa!

Re: Amerykańce...

Post by vecto_529 » 27 Jan 2013, 16:59

Jeszcze raz napiszesz post pod postem, to zadzwonię do Twoich rodziców... ;)
ImageImageImage
User avatar
Cash
Posts: 221
Joined: 03 Mar 2008, 00:00
Contact:

Re: Amerykańce...

Post by Cash » 27 Jan 2013, 19:13

Amalio wrote:To są jakieś jaja czy o co się rozchodzi?
To, że chłopak nie wie niektórych rzeczy, to nie oznacza, że to są jakieś jaja.
kacper.gorski wrote:Mam jeszcze pytanie do Marcina i Adriana: Czyli gdyby np.Solaris, Solbus itp. chciał sprzedać autobus do USA to musieliby otworzyć fabryke w Ameryce czy tylko zmienić niektóre detale np. światła na dachu itp. ?
Pytanie nie było kierowane bezpośrednio do mnie ale się wypowiem. Odpowiedź brzmi nie. Można zastosować, np. eksport pośredni, czyli powierzenie sprzedaży produktu na obcym rynku jakiemuś importerowi, który de facto lepiej zna otowczenie marketingowe rynku amerykańskiego niż, chociażby Solaris czy Solbus. Kolejnym etapem może być eksport bezpośredni czyli np. otworzenie filii przedsiębiorstwa, ale z kolei to już wiąże się z inwestycją kapitałową na rynku zagranicznym, dlatego zwykle na początku firmy nie mające doświadczenia na danym rynku wybiorą strategię eksportu pośredniego. To taki przykład, bo możliwości jest sporo i czynników mających wpływ na wybór konkretnej z nich też jest od groma. :)
Należy podkreślić, że wątpliwym jest wejście powyższych producentów na rynek amerykański, ponieważ produkty musiałby ulec adaptacji do tamtejszych wymogów rynkowych, a do tej pory mamy do czynienia ze standaryzacją pod kątem europejskim. Specyfikacja i wymagania tych rynków niezwykle się różnią. Warto przypomnieć, że solaris adaptował już swój produkt pod konkretny rynek, dokładniej rynek maltański.
Z buta wjeżdżam, czyli jak działa copywriting sprzedażowy.
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Amerykańce...

Post by Amalio » 27 Jan 2013, 20:29

Cash wrote: To, że chłopak nie wie niektórych rzeczy, to nie oznacza, że to są jakieś jaja.
Chyba jednak są, bo nie wiem co to za pytanie "Wiecie może dlaczego w USA i Kanadzie autobusy są wysokopodłogowe a nie niskopodłogowe??" i do czego ono się odnosi. Na TWB są setki zdjęć jak najbardziej niskopodłogowych autobusów z obu tych państw, więc nie wiem jak w ogóle się ustosunkować do tak sformułowanego pytania. Skoro jest użytkownikiem TWB to chyba powinien umieć skorzystać z galerii i zobaczyć, że takie autobusy tam są (jeśli wychodzi z założenia, że w ogóle ich nie ma), a po za tym, to jaka jest podstawa takiego pytania? Bo ktoś kupił sobie wysokopodłogowe autobusy? Gdzie? Na co? Wysokopodłogowe autobusy kupuje się wszędzie. Nawet na komunikację miejską.
Post Reply