Page 5 of 21

Re: 13 lat - Phototrans.EU

Posted: 07 Jan 2015, 14:14
by bus100
Jeśli chodzi o Gorzów to z 481 i 505 nie powinno być problemu ale 517 to wątpie żeby MZK wypuściło na miasto. Jego stan jest beznadziejny (przegnita kratownica, zapadająca się podłoga, wybrakowane wyposażenie), jedynie od czasu do czasu go odpalają i przestawiają na zajezdni. Myślę, że warto poczekać na "psiukacza", którego remont dobiega powoli do końca ;)

Re: 13 lat - Phototrans.EU

Posted: 07 Jan 2015, 14:30
by mgalemba
piotr_kosz wrote:A koledzy z Gorzowa Wielkopolskiego? Trzy Jelcze to niezła gratka :>
Trzy jelcze, które z dużą dozą prawdopodobieństwa mają pisaną jakąś dłuższą przyszłość. Moim zdaniem gratka takich imprez polega na unikalności taboru i możliwości załapania się na coś, czego za chwilę może już nie być(patrz zemuny, czy era peerki :mrgreen: ). Na zabytki klubów, osób prywatnych i mpków będzie jeszcze czas, za złomiaste pr czy avtosany na czarnych szyldach niekoniecznie ;)

Jak dla mnie Ostrowiec albo Łuków, jednak z naciskiem na Ostrowiec - mieszczuchy bardziej do mnie przemawiają niż pks. Przemyśl - niby fajnie, ale 1-w piz du za daleko, w maluchu łeb mi wybuchnie od hałasu,; 2- potencjalnych organizatorów jakby nie widać, a po tym co było w Warszawie wiemy, że nie ma co robić imprez n siłę.

Re: 13 lat - Phototrans.EU

Posted: 07 Jan 2015, 14:38
by Krus3k
W temacie Gorzowa, myślę że warto poczekać na zakończenie remontu Autosana. Z migiem #481 nie powinno być problemu, #505 jest dostosowany pod naukę jazdy m.in jest oklejony danymi ośrodka szkolenia. #517 nie wyjedzie, jego stan pozwala na jedynie na pojedyncze manewry po zajezdni.

Połączenie miga + psiukacza byłoby całkiem trafne ;)

Re: 13 lat - Phototrans.EU

Posted: 07 Jan 2015, 16:03
by justforfun
mgalemba wrote:Przemyśl - niby fajnie, ale 1-w piz du za daleko...
Zależy jak dla kogo :roll: Mi Przemyśl odpowiada, tylko faktycznie nie widać potencjalnych organizatorów.

Re: 13 lat - Phototrans.EU

Posted: 07 Jan 2015, 16:20
by projektor_ols
To uczucie kiedy łatwiej jest mi dojechać "Monciakiem" do Przemyśla z mojego zadupia niż do Łukowa bezpośrednim autobusem... :lol:

A zresztą mnie to wsio ryba gdzie to będzie, bo i tak nie chce mi się jechać.

Re: 13 lat - Phototrans.EU

Posted: 07 Jan 2015, 17:08
by dominik
Ja się jeszcze odniosę do mojej propozycji odnośnie Łukowa, żeby naświetlić sprawę dojazdów i taboru.

W kwestii dojazdów, dla osób bez bezpośredniego połączenia z Łukowem, sprawa wygląda tak, że trzeba sobie dojechać do Warszawy na 9:22, bo o tej godzinie jest pociąg, który o 10:33 jest Łukowie. Godzina jest taka, że każdy powinien ogarnąć dla siebie jakieś połączenie do Warszawy lub Poznania, Kutna, Łowicza czy Sochaczewa, bo pociąg generalnie jest dłuższej relacji i można po drodze do niego wsiąść. Do tego, jeśli ktoś jest spragniony podróży tradycyjnym kiblem agonal... regionalnym to może sobie przyjechać do Lublina (np. z kierunku Kraków, Rzeszów, Katowice) i stamtąd podróżować pociągiem regio. Mimo, że wygląda to tak sobie to jednak do Łukowa w prosty sposób można dojechać. W kwestii powrotów jest podobnie - zakładając, że impreza skończyłaby się około 17:30 to 17 minut później jest pociąg powrotny w kierunku Warszawy i Poznania, z którego swobodnie można się przesiąść w coś w kierunku północnym i zachodnim (Wrocław, Gorzów, Szczecin, Gdańsk itd.). Jeśli zaś impreza by się przedłużyła to następna, bezpośredni pociąg do Warszawy jest o godzinie 20:50, a jeśli komuś nie przeszkadzają przesiadki do 19:46 jest pociąg do Siedlec, skąd 20:29 rusza pociąg do Warszawy i jest tamże około 22:00. Tyle w kwestii dojazdów.

Sprawa taboru - raczej już mało przewoźników w Polsce posiada w miarę oryginalne psiukacze, które realizuję trasy stricte podmiejskie (jedyne co mi się kojarzy to przerobione H9-35 z PKS-u Ciechanów), więc myślę, że jednak to byłaby niepowtarzalna okazja, aby w takim gronie, jakim jest społeczeństwo TWB, przejechać się takim pojazdem. Do tego w identycznej kombinacji mamy miejską H10-kę, której na trasach podmiejskich w wielu miejscach w Polsce raczej nie uświadczymy (albo ja za cholerę nie potrafię sobie skojarzyć).

Tyle w sumie dodatkowego info i argumentacji ode mnie. Decyzja należy do Was. :)

Re: 13 lat - Phototrans.EU

Posted: 07 Jan 2015, 20:16
by klewandowski
dominik wrote:Do tego w identycznej kombinacji mamy miejską H10-kę, której na trasach podmiejskich w wielu miejscach w Polsce raczej nie uświadczymy (albo ja za cholerę nie potrafię sobie skojarzyć).
Autosan H10-11.11B to była wersja na rynek wschodni, w Polsce do spotkania jeszcze w PKS Częstochowa.

Dojazd do Ostrowca Świetokrzyskiego z różnych częsci kraju jest porównywalny z Łukowem.

Re: 13 lat - Phototrans.EU

Posted: 07 Jan 2015, 20:25
by piotr_kosz
mgalemba wrote: Trzy jelcze, które z dużą dozą prawdopodobieństwa mają pisaną jakąś dłuższą przyszłość. Moim zdaniem gratka takich imprez polega na unikalności taboru i możliwości załapania się na coś, czego za chwilę może już nie być(patrz zemuny, czy era peerki :mrgreen: ). Na zabytki klubów, osób prywatnych i mpków będzie jeszcze czas, za złomiaste pr czy avtosany na czarnych szyldach niekoniecznie ;)
Masz rację, jednak co do linii tramwajowej przyszłość nie jest zbyt optymistyczna - można by było to wykorzystać.

Można by było zrobić imprezę "hybrydową" - czyli np. lata 90-te z Migiem, Pregniotem i solówką/składem 105Na. Sądzę, że wspólne fotostopy z zabytkami w postaci autobusów i tramwaju (na Piaskach, czy Wieprzycach) byłyby niezwykłe ciekawe. Tylko pytanie jak z kosztami i logistyką takiego przedsięwzięcia ;)

Re: 13 lat - Phototrans.EU

Posted: 07 Jan 2015, 20:53
by vecto_529
piotr_kosz wrote:solówką/składem 105Na.
Przecież oni wycofali już wszystkie stopiątki...

Re: 13 lat - Phototrans.EU

Posted: 07 Jan 2015, 21:02
by piotr_kosz
Image
Nie zawsze musi to być skład liniowy ;) (a reklama wpisuje się w okres lat 90-tych)