Co się nadaje na TWB3 a co nie
Co się nadaje na TWB3 a co nie
Żeby uniknąć sytuacji spornych, warto przyjąć jakąś zasadę podejmowania decyzji na temat tego co się nadaje do galerii pojazdów ciężarowych - tak jak w przypadku autobusów, i tutaj granica okazuje się dość płynna.
Już teraz mam pytania o dwa pojazdy:
- Multicar M25 - z wyglądu ewidentnie ciężarówka, ale pomniejszona w skali. Urocze maleństwo, sfociłem jeden okaz we wschodnich Niemczech i strasznie bym chciał wrzucić jego zdjęcie na TWB3. Niestety w Polsce właściwie wszystkie Multicary są rejestrowane na DMC 3450 kg, a więc są na kategorię B. Z jednej strony chciałbym wrzucić jego zdjęcie, z drugiej - fajnie by było mieć jasną i sztywną zasadę, że nie schodzimy poniżej 3,5 tony. Co o tym myślicie?
- Avia A21 - lżejsza z typoszeregu starych Avii, ale i tak dość ciężka. W necie znalazłem, że DMC fabrycznie nowego furgonu Avia A21 T wynosiło 4,3 tony (Avii A31 T - 6,5 tony), jednak wiele starych Avii zostało w Polsce zarejestrowanych na 3450 kg, a więc znów kategoria B.
Już teraz mam pytania o dwa pojazdy:
- Multicar M25 - z wyglądu ewidentnie ciężarówka, ale pomniejszona w skali. Urocze maleństwo, sfociłem jeden okaz we wschodnich Niemczech i strasznie bym chciał wrzucić jego zdjęcie na TWB3. Niestety w Polsce właściwie wszystkie Multicary są rejestrowane na DMC 3450 kg, a więc są na kategorię B. Z jednej strony chciałbym wrzucić jego zdjęcie, z drugiej - fajnie by było mieć jasną i sztywną zasadę, że nie schodzimy poniżej 3,5 tony. Co o tym myślicie?
- Avia A21 - lżejsza z typoszeregu starych Avii, ale i tak dość ciężka. W necie znalazłem, że DMC fabrycznie nowego furgonu Avia A21 T wynosiło 4,3 tony (Avii A31 T - 6,5 tony), jednak wiele starych Avii zostało w Polsce zarejestrowanych na 3450 kg, a więc znów kategoria B.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
- rafcio44108
- Posts: 217
- Joined: 01 Jan 1970, 01:00
- Location: Olsztyn
Re: Co się nadaje na TWB3 a co nie
Jak na mój gust obydwa kwalifikują się na TWB3 - w końcu wożą towary.
Busy typu VW LT46 (DMC 4,5t) też raczej się nadają - posiadają tachograf jak ciężarówki, do ich prowadzenia potrzebne jest PJ kat. C i wożą towary.
Busy typu VW LT46 (DMC 4,5t) też raczej się nadają - posiadają tachograf jak ciężarówki, do ich prowadzenia potrzebne jest PJ kat. C i wożą towary.
Re: Co się nadaje na TWB3 a co nie
Chciałbym tylko przypomnieć, że na TWB2 można dodawać Sprintery itd. bo to w końcu może przewozić osoby. Ale czy na pewno takie bułkowozy są potrzebne na TWB3, tylko dlatego, że można zapakować do nich kilka kartonów jabłek? To tylko moje luźne rozważania, jak gadam głupoty, proszę o sprowadzenie mnie na ziemię
Re: Co się nadaje na TWB3 a co nie
Jak Multicar to Żuki i Nysy
Nie, teraz tak serio. Jak dla mnie Multicar powinien być
Nie, teraz tak serio. Jak dla mnie Multicar powinien być
Re: Co się nadaje na TWB3 a co nie
Jest przeznaczona bezwzględnie do bycia ciężarówką, więc chyba jest ok
Re: Co się nadaje na TWB3 a co nie
Wg mnie te Avie można spoojnie podciągnąć pod cięzarówki, nawet ze względu na rzadkość tego wozu. Jeżeli chodzi o multicara to róznież jestem jak najbardziej za. Część wozów modeli M25 (przedłużana, eksploatowana najczęściej na składach opału) miała masę całowitą chyba 4,5 t, a przede wszystkim, jak dla mnie, to wygląda jak prawdziwa ciężarówka. Dodam jeszcze, że te ciąższe Multicary, z resztą tak jak Unimogi, są rejestrowane jako pojazdy rolnicze i także można nimi śmigać na kat. ''B".
Mam jeszcze pytanie odnośnie traktorów i koparek. Czy w części TWB Truck w przyszłości znajdzie się miejsce dla tych pojazdów, ponieważ np wiele firm z branży komunalnej, utrzymania dróg i budowlanej posiada takie maszyny.
Mam jeszcze pytanie odnośnie traktorów i koparek. Czy w części TWB Truck w przyszłości znajdzie się miejsce dla tych pojazdów, ponieważ np wiele firm z branży komunalnej, utrzymania dróg i budowlanej posiada takie maszyny.
Re: Co się nadaje na TWB3 a co nie
Moje stanowisko w sprawie:
1. Z tego co zrozumiałem empiemu chodzi o przypadki które sprowadzają się do próby okantowania państwa i rejestrowania pojazdu tak żeby nie trzeba było mieć C. Nie uważam, że należało by temu ulegać, a więc skoro producent przewidział fabrycznie większe DMC, to moim zdaniem jak najbardziej jest miejsce dla małych Avii.
2. Multicar jest tutaj kwestią bardzo sporną. Osobiście lubię te pojazdy, ale rzecz w tym, że robiąc wyjątek dla Multicara trzeba by było zrobić wyjątek dwa wielu innych firm które produkują podobne pojazdy. Tak więc mimo wszystko ja jestem bardziej na nie niż tak.
3.
1. Z tego co zrozumiałem empiemu chodzi o przypadki które sprowadzają się do próby okantowania państwa i rejestrowania pojazdu tak żeby nie trzeba było mieć C. Nie uważam, że należało by temu ulegać, a więc skoro producent przewidział fabrycznie większe DMC, to moim zdaniem jak najbardziej jest miejsce dla małych Avii.
2. Multicar jest tutaj kwestią bardzo sporną. Osobiście lubię te pojazdy, ale rzecz w tym, że robiąc wyjątek dla Multicara trzeba by było zrobić wyjątek dwa wielu innych firm które produkują podobne pojazdy. Tak więc mimo wszystko ja jestem bardziej na nie niż tak.
3.
To ma być galeria ciężarówek, a nie kółek rolniczych. Więc jak dla mnie to na 99% nie.KrzychuJG wrote:Czy w części TWB Truck w przyszłości znajdzie się miejsce dla tych pojazdów, ponieważ np wiele firm z branży komunalnej, utrzymania dróg i budowlanej posiada takie maszyny.
Re: Co się nadaje na TWB3 a co nie
Jestem za multicarem, w końcu to rasowa ciężarówka z przeznaczenia, która wpisała się w karty historii polskiej motoryzacji.
Re: Co się nadaje na TWB3 a co nie
Trzeba ustalić jakieś sensowne granice, bo ja posiadam też fotki naprawdę małych pojazdów
- Attachments
-
- paolo.jpg (243.89 KiB) Viewed 7275 times
© Paul167
- decomposed05
- Posts: 2664
- Joined: 19 Apr 2005, 00:00
- Contact:
Re: Co się nadaje na TWB3 a co nie
DMC 3,5t i ani grama mniej.