Star 244 a Jelcz 005
Star 244 a Jelcz 005
Pewnie zostanę uznany za buntownika- ale w jaki sposób mają być oznaczane wozy- bo taki np. Star 244 ( wd. tradycyjnego oznaczania PSP GBA 2,5/16 ) to jednocześnie Jelcz 005. Pewnie wsadziłem kij w mrowisko A tak poza tym w jaką stronę ma iść nowe TWB- w stronę zestawów czy będzie też miejsce dla solówek?
Re: Star 244 a Jelcz 005
Ale czego to jest tak naprawdę oznaczenie? Zabudowy?Zielony wrote:Pewnie zostanę uznany za buntownika- ale w jaki sposób mają być oznaczane wozy- bo taki np. Star 244 ( wd. tradycyjnego oznaczania PSP GBA 2,5/16 ) to jednocześnie Jelcz 005.
Ja uważam, że sprawa jest prosta. Na railu jest zarówno transport pasażerski jak również towarów. Czy tam są jakieś ograniczenia tak generalnie co do tego czy na zdjęciu jest lokomotywa czy cały skład? Bo ja tu widzę pełną analogię i Trucks to po prostu uzupełnienie nonraila jak dla mnie.Zielony wrote:A tak poza tym w jaką stronę ma iść nowe TWB- w stronę zestawów czy będzie też miejsce dla solówek?
- rafcio44108
- Posts: 217
- Joined: 01 Jan 1970, 01:00
- Location: Olsztyn
Re: Star 244 a Jelcz 005
Jelcz 005 to nazwa zabudowy stosowanej na strażackich Starach 244. Wg. mojej skromnej ososby samochód taki powinien być oznaczany jako Star 244. Gdyby trzeba było podawać także markę i model zabudowy, zrobiłby się bałagan, a w wielu przypadkach byłoby to niemożliwe, ponieważ kilka rodzajów zabudów może mieć zbliżony wygląd, różnić się drobnym detalem i mieć inne oznaczenie.
Kolejne pytanie. Dodajemy pełną nazwę samochodu, tj. np. Daf FAR CF ("FAR" to fabryczne oznaczenie ramy oraz ilości osi przez producenta, FAR to 3 osiowa solówka z osią wleczoną, FT to ciągnik siodłowy 4x2) czy tylko Daf CF? W przypadku Mana oznaczenie pełne to np. Man TGA 26.360 6x2-2 BL (kolejno marka, model, DMC, moc, typ podwozia oraz oznaczenie producenta [BL to trzyosiowa solówka z osią wleczoną w układzie 6x2]). Najlepiej by było, gdyby w metryczce wpisywano w miarę możliwości pełne oznaczenie, zaś pod zdjęciem wyświetlane byłby tylko skrót (np. Man TGA 26.360).
Co z oznaczeniami przyczep/naczep? Nieraz na fotografii może być ciężarówka z przyczepą (jeśli widać przód ciężarówki, to oczywistym jest, że dodajemy zdjęcie pod konkretny pojazd). A co należy zrobić w sytuacji, gdy na zdjęciu będzie tył naczepy ciągniętej przez ciągnik siodłowy lub samej naczepy? Dodać pod nowy pojazd? Weźmy np. firmę, w której jeździ tata. Na chwilę obecną w firmie są 3 solówki i 2 przyczepy. Przyczepa nie jest samodzielnym pojazdem, więc chyba nie ma sensu dodawać jej do bazy danych?
Można dodawać zdjęcia wnętrz ciężarówek?
Trochę się rozpisałem, lecz liczę, że wyjaśni to wszystkie niejasności.
Kolejne pytanie. Dodajemy pełną nazwę samochodu, tj. np. Daf FAR CF ("FAR" to fabryczne oznaczenie ramy oraz ilości osi przez producenta, FAR to 3 osiowa solówka z osią wleczoną, FT to ciągnik siodłowy 4x2) czy tylko Daf CF? W przypadku Mana oznaczenie pełne to np. Man TGA 26.360 6x2-2 BL (kolejno marka, model, DMC, moc, typ podwozia oraz oznaczenie producenta [BL to trzyosiowa solówka z osią wleczoną w układzie 6x2]). Najlepiej by było, gdyby w metryczce wpisywano w miarę możliwości pełne oznaczenie, zaś pod zdjęciem wyświetlane byłby tylko skrót (np. Man TGA 26.360).
Co z oznaczeniami przyczep/naczep? Nieraz na fotografii może być ciężarówka z przyczepą (jeśli widać przód ciężarówki, to oczywistym jest, że dodajemy zdjęcie pod konkretny pojazd). A co należy zrobić w sytuacji, gdy na zdjęciu będzie tył naczepy ciągniętej przez ciągnik siodłowy lub samej naczepy? Dodać pod nowy pojazd? Weźmy np. firmę, w której jeździ tata. Na chwilę obecną w firmie są 3 solówki i 2 przyczepy. Przyczepa nie jest samodzielnym pojazdem, więc chyba nie ma sensu dodawać jej do bazy danych?
Można dodawać zdjęcia wnętrz ciężarówek?
Trochę się rozpisałem, lecz liczę, że wyjaśni to wszystkie niejasności.