Podział modeli

User avatar
Cash
Posts: 221
Joined: 03 Mar 2008, 00:00
Contact:

Re: Podział modeli

Post by Cash » 30 Dec 2010, 19:38

Myślę, że w nazwie powinniśmy oznaczać również generację Actrosów.
- 1996-2003 - MP1,
- 2003-2008 - MP2,
- 2008-do nadal - MP3.
Z buta wjeżdżam, czyli jak działa copywriting sprzedażowy.
User avatar
Cash
Posts: 221
Joined: 03 Mar 2008, 00:00
Contact:

Re: Podział modeli

Post by Cash » 31 Dec 2010, 09:31

Moim zdaniem modele Scanii R są źle wprowadzone do bazy. Mamy Rxx4/Rxx3/Rxx2, a czegoś takiego nie ma. Scania stosuje symbol R i moc silnika czyli np. R620. Najlepszym rozwiązaniem było by wprowadzenie w modelach Rxxx lub samej R i każdy wpisywałby moc silnika i rodzaj kabiny kabiny.
Z buta wjeżdżam, czyli jak działa copywriting sprzedażowy.
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Podział modeli

Post by Amalio » 31 Dec 2010, 10:39

Cash wrote:Mamy Rxx4/Rxx3/Rxx2, a czegoś takiego nie ma. Scania stosuje symbol R i moc silnika czyli np. R620.
Poplątanie z pomieszaniem. Mylisz teraz dwie zupełnie różne rzeczy. W najnowszych Scaniach jest P/R/T/G+moc silnika. Starsze jak widać są oznaczane jako pojemność+generacja co nie oznacza, że P/R/T nie istniało.
User avatar
Cash
Posts: 221
Joined: 03 Mar 2008, 00:00
Contact:

Re: Podział modeli

Post by Cash » 31 Dec 2010, 13:22

Tylko nikt tego nie stosował. Zawsze producent oznaczał serię 2, 3, 4 w sposób następujący Scania np. 124L 420 (pojemność silnika - 12 litrów, seria, L - w tym przypadku pojazd do tras międzynarodowych i moc silnika. Dopiero z wprowadzeniem najnowszej serii R w 2004 r., zaczęto używać oficjalnie oznaczenie "R". Wcześniej czegoś takiego nie używano. Owszem - P i T istniało już od 2 serii. Więc po co naginać fakty skoro nawet na tabliczce znamionowej dalekobieżnej "trójki" mojego znajomego nie ma czegoś takiego jak "R"?

Moim zdaniem powinno wyglądać to tak:

Scania serii 2
Scania serii 4
Scania serii 3
Scania serii R

albo

Scania xx2
Scania xx3
Scania xx4
Scania R
Scania Pxx2
Scania Px2
Scania Pxx3
Scania Px3
Scania Pxx4
Scania Px4
Scania P
Scania Txx2
Scania Txx3
Scania Txx4
Scania T

A dopiero potem w osobnej rubryczce wprowadzać np. Scania R580 Topline.
Z buta wjeżdżam, czyli jak działa copywriting sprzedażowy.
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Podział modeli

Post by Amalio » 31 Dec 2010, 13:30

Jak już napisałem pod zdjęciem czy koniecznie muszę skanować katalog żebyś w końcu dał za wygraną?
User avatar
rafcio44108
Posts: 207
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Olsztyn

Re: Podział modeli

Post by rafcio44108 » 31 Dec 2010, 15:19

Istnieje coś takiego jak np. Scania R124L 420, gdzie R to oznaczenie kabiny, tak samo jak w P i T.
Image
User avatar
Cash
Posts: 221
Joined: 03 Mar 2008, 00:00
Contact:

Re: Podział modeli

Post by Cash » 31 Dec 2010, 15:47

Faktycznie, teraz dotarłem do wydania Samochodów Specjalnych i coś takiego istniało. Jednak nie jako nazwa handlowa, a oznaczenie fabryczne. Ale jak tam chcecie.
Z buta wjeżdżam, czyli jak działa copywriting sprzedażowy.
igorsamson
Posts: 12
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Brzesko
Contact:

Re: Podział modeli

Post by igorsamson » 01 Jan 2011, 20:46

To jest zdecydowanie mniej czytelne. Wystarczy zamiast Rxx4 zrobić po prostu 94, 114, 124, 144, 164 lub najnormalniej - Seria 4.
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Podział modeli

Post by Amalio » 01 Jan 2011, 23:12

igorsamson wrote:To jest zdecydowanie mniej czytelne. Wystarczy zamiast Rxx4 zrobić po prostu 94, 114, 124, 144, 164
Tak, rozdzielanie ciężarówek wedle pojemności silnika jest fantastycznym pomysłem. A koncepcja nr 2:
igorsamson wrote: lub najnormalniej - Seria 4.
jest jeszcze lepsza - wrzucić Scanie z niemal dekady do jednego worka będzie bardzo czytelne. Każdy na pewno znajdzie to czego szuka. W ogóle zróbmy jeden model do każdego producenta na dosłownie wszystko i będzie super.
Scanie począwszy od drugiej generacji dzieliły się na P, R oraz T i tak będzie. Jest to czytelny podział na pojazdy niskie vel dystrybucyjne, wysokie długodystansowe i te z silnikiem przed kabiną. Podział porównywalny do tego co mamy przy innych producentach, a nie kupowanie wyłącznie tego co jest na emblemacie, bo Scania zaczęła lansować inną część nazewnictwa.

Piszecie, że do mnie można mówić, że i tak robię co chcę no ale z czym do ludzi? Ja jestem otwarty, ale na jakieś poważne propozycje.
I jeszcze bym zrozumiał tego typu propozycje od "nowych", ale od osób które są mi znane z TWB 2? Widzieliście tam takie coś?
User avatar
empi
Posts: 1039
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Podział modeli

Post by empi » 28 Feb 2011, 22:59

Uwagi odnośnie serii:
1. Istniejące serie:
Jelcz 315
Jelcz 325
Jelcz 317
Jelcz 327

Połączyłbym w serie Jelcz 315/325 i Jelcz 317/327. Jeżeli one różnią się między sobą kierunkowskazami i rodzajem hamulca, to raz że nie ma co ich traktować jako oddzielne kategorie, a dwa że określanie typu na podstawie zdjęcia to często wróżenie z fusów.

2. Troszkę zbaraniałem dodając Skodę 706 RT, bo są następujące serie:
Liaz 706 MT
Liaz 706 RT
Skoda 706 RT

A jeszcze pod zdjęciami pojawiły się komentarze, określające typ jako np. MTS24. Ktoś się orientuje o co chodzi?
Tak nawiasem mówiąc - czy to jest dokładnie to podwozie, co w ogórkach?
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
Post Reply