Page 9 of 11

Re: Podział modeli

Posted: 01 Mar 2011, 12:09
by mirekmiras73
empi wrote:Połączyłbym w serie Jelcz 315/325 i Jelcz 317/327. Jeżeli one różnią się między sobą kierunkowskazami i rodzajem hamulca, to raz że nie ma co ich traktować jako oddzielne kategorie
Różnią się też skrzynią biegów, zmodernizowanym silnikiem i ramą. 325 to jest też następna generacja Jelcza, produkowana po roku 1982. Dlatego też powinno to moim zdaniem pozostać, jak jest.
empi wrote:A jeszcze pod zdjęciami pojawiły się komentarze, określające typ jako np. MTS24.
Po powstaniu zakładów LIAZ część produkcji Skody przeniesiono do LIAZa i samochody były produkowane jako Skoda-LIAZ 706 RTstąd też obydwa znaczki na pojazdach. Po modernizacji samochodu produkowany był model LIAZ MT, ale chyba już tylko pod nazwą LIAZ bez Skoda.

Ogórki 043 miały napewno silnik Skoda 706 RT, podwozie chyba także.

Re: Podział modeli

Posted: 01 Mar 2011, 12:19
by rafcio44108
Dochodzą jeszcze Jelcze 318/328 :) . Z tego co pamiętam, to w Skodach literki MT/RT oznaczały długość kabiny, przynajmniej tak napisano w gazecie "Trailer Magazine".

Re: Podział modeli

Posted: 01 Mar 2011, 12:47
by mirekmiras73
Rafał, ale Jelcz 318 nie wszedł do produkcji seryjnej, zato rozwiązania z 318 wykorzystano przy serii 400 (układ napędowy 6x2, oś wleczona) Co do skód to słyszałem o takich oznaczeniach literek: RT - Ramovy Trambusovy, MT - Modernizovany Trambusowy.

Re: Podział modeli

Posted: 01 Mar 2011, 13:49
by rafcio44108
Kurcze, pomylił mi się z Jelczem 316.

Re: Podział modeli

Posted: 01 Mar 2011, 23:48
by empi
mirekmiras73 wrote:
empi wrote:Połączyłbym w serie Jelcz 315/325 i Jelcz 317/327. Jeżeli one różnią się między sobą kierunkowskazami i rodzajem hamulca, to raz że nie ma co ich traktować jako oddzielne kategorie
Różnią się też skrzynią biegów, zmodernizowanym silnikiem i ramą. 325 to jest też następna generacja Jelcza, produkowana po roku 1982. Dlatego też powinno to moim zdaniem pozostać, jak jest.
No ale ostatecznie wnioskujecie ze zdjęcia na podstawie kierunkowskazów, rama jest niewidoczna a inne podzespoły którymi się różnią nie dość że są niewidoczne, to są wymienne i mogę się założyć, że nie raz w wyniku remontów takie wozy traciły wszystkie swoje cechy wskazujące na typ.
Nie znam się na ciężarówkach zupełnie, ale jeśli na TWB2 autobusy miałyby oddzielne serie ze względu na różnice w kierunkowskazach, skrzyniach biegów i silnikach, to by była katastrofa ;)

Na poparcie moich słów: http://www.trucks.phototrans.eu/14,1519,0.html
Kierunkowskazy jak w 315, ale podobno w papierach 325.
mirekmiras73 wrote: Po powstaniu zakładów LIAZ część produkcji Skody przeniesiono do LIAZa i samochody były produkowane jako Skoda-LIAZ 706 RTstąd też obydwa znaczki na pojazdach. Po modernizacji samochodu produkowany był model LIAZ MT, ale chyba już tylko pod nazwą LIAZ bez Skoda.
Ok - zatem co z seriami? Bez sensu trzymać dwie serie dla tego samego pojazdu różniącego się okresem wyprodukowania, marką i zakładem produkcji.

Re: Podział modeli

Posted: 02 Mar 2011, 14:20
by mirekmiras73
Ale nie zmienia to faktu, iż opisując model trzeba podać 315 lub 325 na przykład, bo to przecież różne modele. Póki co odróżnianie modeli Jelcza idzie nam nie najgorzej. Co do ramy, to czasem jest możliwe jej odróżnienie, w zależności od zabudowy. Zawsze można też się posiłkować zdjęciem pomocniczym z tyłu pojazdu, po wykonaniu zdjęcia głównego od przodu.

Re: Podział modeli

Posted: 02 Mar 2011, 18:39
by Amalio
mirekmiras73 wrote:Ale nie zmienia to faktu, iż opisując model trzeba podać 315 lub 325 na przykład, bo to przecież różne modele.
Bez przesady. To tylko różnica wieku. Trzeba to będzie przerobić na 3x5 i będzie po problemie.

Re: Podział modeli

Posted: 02 Mar 2011, 20:08
by Zielony
Moim zdaniem podział na 315 i 325 powinien być nadal zachowany. Wrzucanie wszystkiego do jednej kategorii nie będzie najszczęśliwsze.

Re: Podział modeli

Posted: 02 Mar 2011, 20:23
by mirekmiras73
No dobra, łączcie, jaki problem. Amalio, w ostatnim poście chodziło mi o to, że jak dodajesz przykładowo nowy pojazd i wybierzesz model Jelcz 3x5, to w polu nazwa wpiszesz Jelcz 315 lub Jelcz 325, bo przecież nie zostawisz tego w postaci Jelcz 3x5. I między tymi modelami jest nie tylko różnica wieku, ale i rozwiązania techniczne, które w tamtych latach były bardzo istotne. Powiedziałbym, że dużo większe i istotniejsze niż np między Starem 66 a 660. Dlatego ja akurat jestem przeciw łączeniu i pozostawieniu w obecnym stanie.

Re: Podział modeli

Posted: 02 Mar 2011, 20:28
by Amalio
Nie widzę sensu zachowania podziału skoro co otwieram jakieś zdjęcie, to zaczyna się dabata z jakiego modelu są kierunkowskazy i zbiornik przy czym konkluzja zawsze jest ta sama - to mogło zostać podmienione. Skoro uważacie, że to jest tak bardzo istotne by zachować odrębność to okej - ale udowodnijcie, że jesteście w stanie te modele zawsze odróżnić. Powtarzam - zawsze.