Page 10 of 11

Re: Podział modeli

Posted: 02 Mar 2011, 20:54
by mirekmiras73
Wiesz, ja Ci nie udowodnię na podstawie zdjęcia, którego jeszcze nie widziałem. Ale, jak już mówiłem, przy tych dodanych dotychczas jakiegoś większego problemu nie było. Tym bardziej, że jest tu kilku chłopaków, którzy naprawdę na tym się znają. Bardzo dużo zalezy od tego, jak jest zdjęcie wykonane, z której strony pojazdu itp. A debaty były dlatego, że autor po prostu z niewiedzy wpisał błędnie. Miał prawo pewnych rzeczy nie wiedzieć. Przecież zdarza się, że ktoś myli Jelcza 315 z Jelczem 317, bo po prostu nie wie, czym one się różnią.

Re: Podział modeli

Posted: 19 May 2011, 00:13
by jasiekjanow
Chyba nie warto nowego tematu tworzyć. Zastanówmy się, co zrobić z Magirusami. O ile w przypadku pierwszych dwóch generacji Eckhaubera można mówić o jakichś typach, czy nazwach własnych (Jupiter, Mercur), to wygląda na to, że późniejsze Magirusy (Eckhauber 3. generacji, nowy Frontlenker) dostawały już tylko cyfrowe oznaczenie, o którym mowa tu: http://trucks.phototrans.eu/14,3603,0,_ ... __i__.html
Rzeczony "Eckhauber" czy "Frontlenker" wydaje się być nazwą zwyczajową, wynikającą z typu kabiny, ale jakoś wypadałoby wyróżnić między sobą typy tych pojazdów. Na skategoryzowanie proponuję
Eckhauber 1
Eckhauber 2
Eckhauber 3
Frontlenker,
a w poszczególnych kategoriach oznaczać je już tylko symbolami cyfrowo-literowymi, np. Magirus 256D26.
Chyba, że ma ktoś jakiś inny pomysł, może bardziej związany z samymi cyferkami, może ktoś zna niemiecki na tyle, żeby zrozumieć więcej niż ja z hasła Magirus-Deutz w niemieckiej Wikipedii (bądź jakiegoś wiarygodniejszego źródła). Zastanówmy się wspólnie co z tym fantem począć i zaprowadźmy wśród Magirusów jakitaki porządek. ;)

Re: Podział modeli

Posted: 20 May 2011, 23:19
by Amalio
Eckhauber i Frontlenker to tylko potoczne nazwy oznaczające ciężarówkę z kabiną za i nad silnikiem. Tak więc na wprowadzenie takich "modeli" do bazy nie możemy sobie zbytnio pozwolić. Problem jednak w tym, że nie dość iż całą numeracja jest zawiła, to an dodatek pod takim sobie 170D kryją się zarówno ciężarówki z kabiną za i nad silnikiem. Tak więc generalnie sprawa z tą marką jest trudna.

Re: Podział modeli

Posted: 05 Aug 2013, 21:05
by Jelcz970
Nie chciałem zakładać nowego tematu, dlatego napiszę tutaj. Prosiłbym o dodanie serii Star C67 ;)

Re: Podział modeli

Posted: 05 Aug 2013, 22:05
by mirekmiras73
A cóż to za stwór? :shock:

Re: Podział modeli

Posted: 05 Aug 2013, 23:01
by Jelcz970
Ciągnik siodłowy, który powstał na skróconym podwoziu Stara 25 i zmniejszeniu w nim rozstawu osi. ;)

Re: Podział modeli

Posted: 06 Aug 2013, 10:51
by mirekmiras73
To po prostu Star C25. Skąd takie oznaczenie C67? Bo pierwszy raz z czymś takim się spotykam ;)

Re: Podział modeli

Posted: 06 Aug 2013, 21:17
by Jelcz970
mirekmiras73 wrote:To po prostu Star C25. Skąd takie oznaczenie C67? Bo pierwszy raz z czymś takim się spotykam ;)
No to ok, bo nie wiedziałem właśnie czy wrzucać pod dwudziestkę piątkę czy pod nową serię ;)

A co do oznaczenia to spotkałem się z takowym wiele razy na stronach o polskiej motoryzacji na facebooku, a i w ostatnich dniach dokopałem się do książki inwentarzowej PKSu Radom od roku 1971 i tam też takie oznaczenie się pojawiło ;)

Re: Podział modeli

Posted: 06 Aug 2013, 23:06
by mirekmiras73
No na facebooku też to widziałem, ale w nic więcej na ten temat. To trochę dziwne, bo z reguły Star nie stosował innych oznaczeń dla ciągników siodłowych, dodawali tylko literę C przed cyframi modelu :)

Re: Podział modeli

Posted: 07 Aug 2013, 15:04
by sextra
Też się spotkałem z oznaczeniem Star C-67 jako ciągnikiem siodłowym, natomiast nie dokopałem się jeszcze do żadnych danych technicznych na jego temat.