Page 1 of 1

Konfiguracje osi

Posted: 03 Nov 2011, 12:19
by mirekmiras73
Jako, że w ostatnim czasie dodałem trochę zdjęć pojazdów o liczbie osi większej niż dwie, opisywałem także konfiguracje napędowe. W związku z tym moja propozycja jest taka, aby opisywać napędy inne, niż standardowe 4x2, gdy są one przewidziane dla danego modelu. Wyjaśnię na przykładzie: Scania R420 standardowo posiada napęd 4x2, więc w takim przypadku nie piszemy nic o napędzie. Gdy będziemy mieli np trzyośkę, to można by dopisywać 6x2 czy 6x4. Nie pisalibyśmy np napędu 6x6 przy Starze 266, bowiem jest to jedyna jego konfiguracja napędowa. Uważam, że wpisywanie konfiguracji napędowej określa bardziej szczegółowo pojazd, konkretnie jego wersję. Czyli na tej samej zasadzie, jak opisujemy wersje kabin, czy moc silnika. W końcu to część podwozia i jest tak samo ważna, jak kabina czy silnik. Co sądzicie o tym pomyśle?

Re: Konfiguracje osi

Posted: 04 Nov 2011, 22:26
by 8239
Jak dla mnie pomysł jest bardzo w porządku (bo do tej pory na liście pojazdów przewoźnika nie można w prosty sposób rozróżnić ciągników siodłowych i np. wozów pod BDF jednego typu, np. MB Actros poznać można jedynie po tonażu - 18t/25t, ktory jednak w ok. połowie przypadków nie jest w ogóle do bazy wprowadzony), tylko boli mnie niemiłosiernie, że nikt nie wpadł na ten pomysł na samym początku. Mamy dodanych prawie 7000 zdjęć, zapewne drugie tyle pojazdów w bazie i przynajmniej połowę z tego trzeba będzie teraz przeedytować, żeby był porządek. No i przykro, że nie zaczekałeś na decyzję Amalia, bo teraz w zasadzie tylko Twoje zdjęcia mają dopisaną konfigurację - nikt inny się do tego nie stosuje, więc bałagan się rozrasta.

Pomijam sprawę np. 3 i 4-osiowych pojazdów budowlanych, gdzie niejednokrotnie z zewnątrz nie jesteśmy w stanie stwierdzić, czy jest to np. 8x4, 8x6 czy 8x8 (teoretycznie można próbować patrzeć po osiach, ale nie jest to takie oczywiste).

Re: Konfiguracje osi

Posted: 07 Nov 2011, 23:25
by Amalio
8239 wrote:bo do tej pory na liście pojazdów przewoźnika nie można w prosty sposób rozróżnić ciągników siodłowych i np. wozów pod BDF jednego typu
Abstrahując od samego pomysłu, to jak wprowadzenie konfiguracji osi do opisu miałoby wpłynąć na możliwość rozróżniania ciągników i BDFów?

Re: Konfiguracje osi

Posted: 13 Nov 2011, 12:53
by Amalio
Szkoda, że nie doczekałem się odpowiedzi, ale ok - macie moje błogosławieństwo na wpisywanie konfiguracji osi.
Po za dwoma wyjątkami - to co zostało tu już napisane czyli gdy dana konfiguracja jest standardowa dla modelu lub gdy konfiguracja osi wynikałaby z nazwy pojazdu (nie twierdzę, że ktoś to stosuje, ale tak na przyszłość), bo to by było imho bez sensu pisać 6x2 w momencie gdy jest to w jakiś sposób zakodowane w typie.

Re: Konfiguracje osi

Posted: 14 Nov 2011, 10:06
by mirekmiras73
Zgadza się, konfiguracja osi ma się nijak do odróżniania ciągników od BDF-ów, gdyż w obydwóch rodzajach występują podwozia o liczbie osi większej niż 2.

Re: Konfiguracje osi

Posted: 14 Nov 2011, 20:39
by 8239
No w sumie tak, macie rację.

Re: Konfiguracje osi

Posted: 15 Nov 2011, 12:25
by rafcio44108
A co z podwoziami czteroosiowymi? W czasie robienia zdjęcie nie da się rozróżnić 8x4 od 8x6 czy 8x8. Problemu nie ma jedynie z podwoziami 8x2 (tam czwarta oś jest wleczona, najczęściej na pojedynczym kole) i Manami TGA/TGS z napędem HydroDrive. A i tak nie wszystkie Many mają ten napęd. Wtedy pozostaje jedynie wchodzenie pod samochód w celu sprawdzenia, ile osi jest napędzanych :mrgreen: .

Re: Konfiguracje osi

Posted: 15 Nov 2011, 15:59
by mirekmiras73
Czasem uda się to rozszyfrować ze zdjęcia, czasem nie. Podobnie jak z mocami silnika, czy tonażem. Jak nie będziemy pewni konfiguracji napędu, to nie piszemy nic. Mówi się trudno :)