Kabiny Dafów

Post Reply
User avatar
rafcio44108
Posts: 204
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Olsztyn

Kabiny Dafów

Post by rafcio44108 » 15 Nov 2011, 11:18

Wczoraj z kolegą 8239 dyskutowaliśmy nad oznaczaniem kabin w Dafach. O ile sprawa w modelu XF jest jasna, to z CFem może być problem.

W modelach 95XF/XF95 występowały kabiny:
- niska sypialna - Comfort Cab (CC) - niestosowana w modelu XF105
- sypialna podwyższona - Space Cab
- sypialna z wysokim dachem - Super Space Cab (SSC)

W modelach 65/75/85ATi, 65CF/75CF/85CF i CF65/75/85 stosowano trzy kabiny:
- dzienna - oznaczenie fabryczne D - oznaczenie handlowe Day Cab (DC)
- niska sypialna - oznaczenie fabryczne SL - oznaczenie handlowe Sleeper Cab (SC)
- wysoka sypialna - oznaczenie fabryczne SH - oznaczenie handlowe Space Cab (SC)

W modelach 45/55ATi, LF45/55 montowano kabiny:
- dzienna - Day Cab (DC)
- niska sypialna - Sleeper Cab (SC)
- kabiny sypialne z podwyższonym dachem to przeróbki kabiny Sleeper Cab przez producentów spojlerów, kurniików, itp.

O ile z modelami LF i XF nie ma problemu, to z modelem CF jest lekki problem. Obydwie kabiny sypialne mają skrót nazwy handlowej SC, a przyjęło się, że w Dafach oznaczenie kabiny wpisujemy skrótami. Co z CFem? Wpisujemy pełną nazwę handlową, wpisujemy skrót SC bez względu na wysokość kabiny sypialnej czy wpisujemy oznaczenie fabryczne? To ostatnie jest o tyle nielogiczne, bo to samo musielibyśmy zrobić z LFem i XFem. 8239 proponował wpisywanie pełnej nazwy kabiny modelu CF, ja też jestem za tą propozycją. Z kolei w Scanii nie wpisujemy oznaczeń handlowych (w przeciwieństwie do Dafa czy Mana), tylko oznaczenia fabryczne. Nie wiem też, czy w Scanii nazwy handlowe mają tylko kabiny CR19H i CR19T (czyli Highline i Topline) czy wszystkie.
Image
Post Reply