Mała ściągawka

User avatar
rafcio44108
Posts: 204
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Olsztyn

Mała ściągawka

Post by rafcio44108 » 29 Feb 2012, 17:11

Przygotowałem małą ściągę dla osób, które nie znają się na ciężarówkach. Aczkolwiek sam wszystkiego nie wiem.

DAF

seria 45/55ATi (stosujemy skrócone nazwy kabin)
- lata produkcji: ? - 2002
- kabiny: dzienna "Day Cab" (DC)), sypialna "Sleeper Cab" (SC)
- wersje silnikowe(KM): 130, 150, 160, 180, 210

seria LF45/55 (stosujemy skrócone nazwy kabin)
- lata produkcji - 2002 - 2006 (lifting) - 2006-20xx
- kabiny: dzienna "Day Cab" (DC), sypialna "Sleeper Cab" (SC)
- wersje silnikowe (KM) do 2006 roku/po 2006 roku:
140, 170, 220, 250, 280 / 140, 160, 180, 220, 250, 280, 300

seria 65/75/85CF (brak pełnych danych)
- lata produkcji: 1992-2001
- kabiny: dzienna "Day Cab, sypialna "Sleeper Cab", sypialna z podwyższonym dachem "Space Cab"
- wersje silnikowe (KM): 85CF: 360, 400, 430

seria CF65/75/85 (stosujemy długie nazwy kabin)
- lata produkcji: 2001 - 2006 (lifting) - 2006-20xx
- kabiny: dzienna "Day Cab", sypialna "Sleeper Cab", sypialna z podwyższonym dachem "Space Cab"
- wersje silnikowe (KM) do 2006 roku/po 2006 roku:
- CF65: 185, 220, 250 CF75: 250, 310, 360 CF85: 340, 380, 430, 480 / CF65: 220, 250, 280, 300 CF75: 250, 310, 360 CF85: 360, 410, 460, 510

seria 95 ATi (stosujemy skrócone nazwy kabin)
- lata produkcji: 1987 - 1997
- kabiny: dzienna "Day Cab" (DC), sypialna "Comfort Cab" (CC), sypialna "Space Cab" (SC) i najwyższa "Super Space Cab" (SSC)
- wersje silnikowe (KM): 310, 330, 360, 400, 430, 500

seria 95XF (stosujemy skrócone nazwy kabin)
- lata produkcji: 1997 - 2002
- kabiny: sypialna "Comfort Cab" (CC), sypialna podwyższona "Space Cab" (SC), najwyższa "Super Space Cab" (SSC)
- wersje silnikowe(KM): 340, 380, 430, 480, 530

seria XF95 (stosujemy skrócone nazwy kabin)
- lata produkcji: 2002 - 2006
- kabiny: sypialna "Comfort Cab" (CC), sypialna podwyższona "Space Cab" (SC), najwyższa "Super Space Cab" (SSC)
- wersje silnikowe(KM): 380, 430, 480, 530

seria XF105 (stosujemy skrócone nazwy kabin)
- lata produkcji: 2006 - 20xx
- kabiny: sypialna podwyższona "Space Cab" (SC), najwyższa "Super Space Cab" (SSC)
- wersje silnikowe(KM): 410, 460, 510
Last edited by rafcio44108 on 25 Aug 2012, 09:10, edited 2 times in total.
Image
User avatar
rafcio44108
Posts: 204
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Olsztyn

Re: Mała ściągawka

Post by rafcio44108 » 29 Feb 2012, 18:04

MAN

seria L2000/LE2000
- lata produkcji: 1994 - 2000/2000 - 2006
- kabiny: dzienna, sypialna
- wersje silnikowe (KM): 100, 150, 160, 220/150, 160, 180, 220, 250, 280
- oznaczenia: seria L2000 - xx.xx3 i xx.xx4, seria LE - xx.xx0 i xx.xx5

seria M90/M2000/ME2000 (brak pełnych danych)
- lata produkcji: ok. 1989 - 1995 / 1995 - 1999 / 1999 - 2006
- kabiny: dzienna, sypialna, załogowa
- wersje silnikowe (KM): 150, 190, 220, 230, 270 / 220, 260, 280 / 220, 280
- oznaczenia: xx.xx2 / xx.xx3 i xx.xx4 / xx.xx0

seria F90/F2000/F2000 Evo/FE
- lata produkcji: 1986 - 1995 / 1995 - 1998 / 1998 - 2001 / 2001- 2002
- kabiny: dzienna, sypialna, sypialna z podwyższonym dachem
- wersje silnikowe (KM): 270, 300, 320, 340, 360, 370, 400, 420, 460, 500 / 290, 340, 360, 370, 400, 460, 600 / 360, 410, 460, 600 / 310, 360, 410, 460
- oznaczenia: xx.xx2 - F90, xx.xx3 - F2000, xx.xx4 - F2000 Evo, xx.xx0 - FE

seria TGL/TGM
- lata produkcji: 2005 - 2009 (lifting) 2009 - 20xx
- kabiny: dzienna C, sypialna L, sypialna z wysokim dachem LX, załogowa DOKA
- wersje silnikowe (KM): TGL: 150, 180, 210, 240, 280 po liftingu: 150, 180, 220, 250 / TGM: 210, 240, 280, 330 po liftingu: 250, 290, 340
- oznaczenia: xx.xx0

seria TGA
- lata produkcji: 2000 - 20xx
- kabiny: wąskie: dzienna M, sypialna L, sypialna podwyższona LX; szerokie: sypialna XL, sypialna XLX, najwyższa sypialna XXL (z okienkiem nad drzwiami)
- wersje silnikowe (KM): 310, 360, 390, 400, 410, 430, 440, 460, 480, 510, 530, 540, 660
- oznaczenia: xx.xx0

seria TGS/TGX
- lata produkcji: 2008 - 20xx
- kabiny: TGS (kabiny wąskie): dzienna M, sypialna L, sypialna podwyższona LX; TGX (kabiny szerokie): sypialna XL, sypialna XLX, najwyższa XXL (z okienkiem nad drzwiami)
- wersje silnikowe (KM): TGS: 320, 360, 400, 440, 480, 540; TGX: 360, 400, 440, 480, 540, 680
- oznaczenia: xx.xx0
Last edited by rafcio44108 on 15 May 2012, 19:52, edited 1 time in total.
Image
User avatar
rafcio44108
Posts: 204
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Olsztyn

Re: Mała ściągawka

Post by rafcio44108 » 29 Feb 2012, 19:15

Mercedes

seria LK
- lata produkcji: 1984 - 1998
- kabiny: dzienna, sypialna, załogowa
- wersje silnikowe (KM): 90, 140, 170, 220
- oznaczenia: x09, x14, x17, x20, xx14, xx17, xx20

seria Atego MP1/MP2/MP3
- lata produkcji: 1998 - 2004 / 2004-2010 / 2010 - 20xx
- kabiny: dzienna S, sypialna niska L, sypialna wysoka L, załogowa
- wersje silnikowe (KM): 140, 150, 170, 180, 210, 220, 230, 240, 250, 270, 280
- oznaczenia: xx0, xxx0

seria Axor MP1/MP2/MP3 (brak pełnych danych)
- lata produkcji: 2002 - 2004 / 2004 - 2009 / 2009 - 20xx
- kabiny: dzienna S, sypialna niska L, sypialna wysoka L
- wersje silnikowe (KM): 240, 250, 280, 320, 330, 350, 360, 380, 400, 430, 440

seria NG/SK
- lata produkcji: 1973 - 1988 / 1988 - 1998
- kabiny: dzienna, sypialna, załogowa, podwyższona EuroCab(tylko SK)
- wersje silnikowe (KM): 130, 170, 220, 250, 280, 320, 330, 350, 375, 380, 440 / 220, 260, 290, 340, 350, 380, 435, 440, 475, 500, 530
- oznaczenia: xxx0

seria Actros MP1/MP2/MP3/MP4 (MP4: stosujemy skrócone nazwy kabin)
- lata produkcji: 1997 - 2002 / 2002 - 2008 / 2008 - 2011 / 2011- 20xx
- kabiny: MP1-3: dzienna S, pólsypialna M, sypialna L, sypialna wysoka L, wysoka LH; MP4: ClassicSpace (CS), StreamSpace (SS), BigSpace (BS), GigaSpace (GS)
- wersje silnikowe (KM): 310, 340, 360, 380, 400, 410, 420, 430, 440, 450, 460, 480, 500, 510, 550, 600
Last edited by rafcio44108 on 29 Feb 2012, 20:15, edited 1 time in total.
Image
User avatar
rafcio44108
Posts: 204
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Olsztyn

Re: Mała ściągawka

Post by rafcio44108 » 29 Feb 2012, 20:14

Scania

seria Gxx2/Pxx2/Rxx2/Txx2
- lata produkcji: 1980 - 1987
- kabiny: G: CG14; P: CP14, CP19; R: CR14, CR19; T: CT14, CT19
- wersje silnikowe (KM): 200, 210, 220, 280, 300, 320, 360, 380, 400, 420, 450
- uwagi: wersje Gxx2 i Pxx2: tylko 82x, 92x, 112x; Rxx2: tylko 112x i 142x; Txx2: 82x, 92x, 112x, 142x

seria Pxx3/Rxx3/Txx3
- lata produkcji: 1987 - 1996
- kabiny: P: CP14, CP19; R: CR14, CR19, CR19T; T: CT14, CT19
- wersje silnikowe (KM): 220, 280, 320, 340, 360, 380, 400, 420, 450, 470, 500

seria Pxx4/Rxx4/Txx4
- lata produkcji: 1995 - 2004
- kabiny: P: CP14, CP19L, CP19, CP19T, CP28, CP31; R: CR14, CR19L, CR19, CR19T; T: CT14, CT19, CT19T
- wersje silnikowe (KM): 220, 260, 300, 310, 340, 360, 380, 400, 420, 440, 460, 480, 530, 580

seria P/G/R/T
- lata produkcji: 2004 - 2009 (lifting) 2009 - 20xx
- kabiny: P: CP14, CP16, CP19L CP19, CP19H; G: CG14, CG16, CG19, CG19H; R: CR14, CR16, CR19L, CR19, CR19H, CR19T; T: CT14, CT19, CT19T
- wersje silnikowe (KM): 230, 260, 280, 310, 320, 340, 360, 380, 400, 420, 440, 480, 500, 560, 580, 620, 730
- uwagi: seria T tylko do 2005 roku

Kabiny Scania:
- Cx14 - kabina dzienna
- Cx16 - kabina półsypialna
- Cx19L - kabina sypialna z płaskim dachem
- Cx19 - kabina sypialna
- Cx19H - kabina sypialna z podwyższonym dachem
- Cx19T - najwyższa kabina sypialna
- CP28 i CP31 - kabiny załogowe, najczęściej spotykane w wozach strażackich
Last edited by rafcio44108 on 20 Aug 2012, 13:53, edited 1 time in total.
Image
Robson
Posts: 10
Joined: 04 Dec 2005, 00:00

Re: Mała ściągawka

Post by Robson » 28 May 2012, 23:08

seria TGL/TGM
- lata produkcji: 2005 - 2009 (lifting) 2009 - 20xx
- kabiny: dzienna C, sypialna L, sypialna z wysokim dachem LX, załogowa DOKA
- wersje silnikowe (KM): TGL: 150, 180, 210, 240, 280 po liftingu: 150, 180, 220, 250 / TGM: 210, 240, 280, 330 po liftingu: 250, 290, 340
- oznaczenia: xx.xx0

seria TGA
- lata produkcji: 2000 - 20xx
- kabiny: wąskie: dzienna M, sypialna L, sypialna podwyższona LX; szerokie: sypialna XL, sypialna XLX, najwyższa sypialna XXL (z okienkiem nad drzwiami)
- wersje silnikowe (KM): 310, 360, 390, 400, 410, 430, 440, 460, 480, 510, 530, 540, 660
- oznaczenia: xx.xx0

seria TGS/TGX
- lata produkcji: 2008 - 20xx
- kabiny: TGS (kabiny wąskie): dzienna M, sypialna L, sypialna podwyższona LX; TGX (kabiny szerokie): sypialna XL, sypialna XLX, najwyższa XXL (z okienkiem nad drzwiami)
- wersje silnikowe (KM): TGS: 320, 360, 400, 440, 480, 540; TGX: 360, 400, 440, 480, 540, 680
- oznaczenia: xx.xx0
Sęk w tym że oznaczenia kabin w/w są to nazwy handlowe. Jako że pracuję w tej firmie ani razu nie spotkałem się z takim oznaczeniem(ani w dowodzie rejestracyjnym ani w systemie).

Zgodnie z nomenklaturą MANa są kabiny L, LL, LLS itd.(tak jest w dowodach rej. MAN TGX 26.440 6X2-2 LL gdzie 6X2-2 oznacza jak jest napędzany) Może warto zrobić "małą" rewolucję i oznaczać zgodnie z MANowskimi zapisami?

Chyba że w nazwach pojazdów mają być nazwy handlowe to więcej pytań nie będę mieć :)
User avatar
rafcio44108
Posts: 204
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Olsztyn

Re: Mała ściągawka

Post by rafcio44108 » 29 May 2012, 23:00

Robson wrote:Zgodnie z nomenklaturą MANa są kabiny L, LL, LLS itd.(tak jest w dowodach rej. MAN TGX 26.440 6X2-2 LL gdzie 6X2-2 oznacza jak jest napędzany) Może warto zrobić "małą" rewolucję i oznaczać zgodnie z MANowskimi zapisami?
Sprawdziłem instrukcję obsługi MANów TGL/TGM. BB, BL, LL, BH, LH to typy zawieszenia w MANach TG. Idąc tym tokiem, np.: MAN TGX 26.440 6x2-2 LL - 26t DMC, 440KM, 3 osie, w tym jedna wleczona, zawieszenie pneumatyczne wszystkich osi. Nie ma wzmianki o typie i nazwie kabiny w tym oznaczeniu. Dowód: Strony 330/331

MAN, którym jeździ tata ma oznaczenie TGS 26.400 6x2-2 BL, gdzie 6x2-2 to konfiguracja osi, a BL to rodzaj zawieszenia (przód resor, tył poduszki).

Firma MAN oficjalnie stosuje wszystkie wymienione przeze mnie nazwy kabin (C, M, L, LX, XL, XLX, XXL, DOKA). Są to nazwy wewnętrzne jak i handlowe.

PS. Kabiny załogowe MANa noszą oznaczenie DOKA.
Image
User avatar
mrozard
Posts: 884
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Koszalin

Re: Mała ściągawka

Post by mrozard » 19 Aug 2012, 12:49

Rafale, pokusisz się o zalinkowanie przy poszczególnych opisach zdjęć przedstawiające dane wozy? O wiele łatwiej byłoby później rozszyfrowywać to co chociażby ja mam na dysku.
User avatar
rafcio44108
Posts: 204
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Olsztyn

Re: Mała ściągawka

Post by rafcio44108 » 20 Aug 2012, 13:52

Oczywiście, postaram się to zrobić dziś wieczorem.
Image
User avatar
rafcio44108
Posts: 204
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Olsztyn

Re: Mała ściągawka

Post by rafcio44108 » 25 Aug 2012, 09:24

DAF

- 45ATI/55ATI:
kabina dzienna DC: Image
kabina sypialna SC: Image

- LF45:
- kabina dzienna DC: Image
- kabina sypialna SC: Image

LF55:
- kabina dzienna DC: Image
- kabina sypialna SC: Image

Modele różnią się DMC (dopuszczalną masą całkowitą) oraz rozmiarem kół (w LF55 są większe) oraz wysokością zderzaka.

65/75/85 ATI/CF:
- kabina dzienna DayCab: Image
kabina sypialna SleeperCab: Image
- kabina sypialna z podwyższonym dachem SpaceCab: Image

(C) MachineryZone.com

Modele różnią się DMC oraz wysokością przedniego zderzaka (warto zwrócić uwagę na odległość od reflektora do górnej części zderzaka - w 65 ATI/CF jest mniejsza niż w 85 ATI/CF). Początkowo (mniej więcej do 1997 roku) seria nazywała się xx ATI, potem, do końca produkcji xxCF.

CF65:
- kabina dzienna DayCab: Image

(C)wrkmachines.com

CF75/85:
- kabina dzienna DayCab: Image
- kabina sypialna SleeperCab: Image
- kabina sypialna z podwyższonym dachem SpaceCab: Image

CF65 w odóżnieniu od modeli CF75/85 ma ramę i silniki od modelu LF55. Kabiny wersji 65/75 są zawieszone niżej niż w CF85, widać także mniejszą odległość od przedniego reflektora do górnej części zderzaka - wyraźnie większą w CF85 w porównaniu do CF65. Modele różnią się także mocą, DMC i liczbą osi.

95 ATI:
- kabina dzienna DC: Image
- kabina sypialna CC: Image
- kabina sypialna z podwyższonym dachem SC: Image
- kabina sypialna (najwyższa) SSC: Image

(C) flickr.com/scoala_veche

95XF:
- kabina sypialna CC: Image
- kabina sypialna z podwyższonym dachem SC: Image
- kabina sypialna (najwyższa) SSC: Image

XF95:
- kabina sypialna CC: identyczna jak w 95XF, pozostałe detale wyglądu charakterystyczne dla XF95 (patrz niżej)
- kabina sypialna SC: Image
- kabina sypialna (najwyższa) SSC: Image

XF105:
- kabina sypialna SC: Image
- kabina sypialna (najwyższa) SSC: Image
Image
User avatar
rafcio44108
Posts: 204
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Olsztyn

Re: Mała ściągawka

Post by rafcio44108 » 25 Aug 2012, 11:22

MAN

G90:
- kabina dzienna: Image

L2000:
- kabina dzienna: Image
- kabina sypialna: Image

LE2000:
- kabina dzienna: Image
- kabina sypialna: Image
kabina załogowa (crew cab): Image

M90:
- kabina dzienna: Image
- kabina sypialna: Image

M2000:
- kabina dzienna: Image
- kabina sypialna: Image
- kabina załogowa: Image (identyczna jest także w MANach LE2000 i M90/M2000 Evolution)

M2000 Evolution:
- kabina dzienna: Image
- kabina sypialna: Image

F90:
- kabina dzienna: Image
- kabina sypialna: Image (uwaga! maska od modelu F2000 Evolution)

F2000:
- kabina dzienna: Image
- kabina sypialna: Image
- kabina sypialna podwyższona Commander XT: Image

F2000 Evolution:
- kabina dzienna: Image
- kabina sypialna: Image
- kabina sypialna podwyższona Commander XT: Image

FE Od F2000 Evolution różni się wyglądem emblematów (w FE identyczne jak w MANach TGx) na drzwiach kabiny.

- zderzak szosowy: Image Image
- zderzak terenowy: Image
Obydwa typy zderzaków występowały w modelach F2000, F2000 Evolution i FE.

Modele M90/2000/Evolution od F90/2000/2000 Evolution/FE różnią się wysokością zawieszenia kabiny (w serii F jest osadzona wyżej) DMC i mocą silników.

TGL:
- kabina dzienna C: Image
- kabina sypialna L: Image
- kabina sypialna podwyższona LX: Image
- kabina załogowa DOKA: Image

TGL po liftingu: Image - inna maska i białe kierunkowskazy, dotyczy wszystkich kabin.

TGM:
- kabina dzienna C: Image
- kabina sypialna L: Image
- kabina sypialna podwyższona LX: Image
- kabina załogowa DOKA: Image

TGM po liftingu:
Image - inna maska i białe kierunkowskazy, dotyczy wszystkich kabin.

TGL od TGM różni się DMC, mocami silników, wysokością zawieszenia kabiny i wyższym w przypadku TGM zderzakiem.

TGA:
kabiny wąskie:
- kabina dzienna M: Image
- kabina sypialna L: Image
- kabina sypialna z podwyższonym dachem LX: Image

kabiny szerokie:
- kabina sypialna XL: Image
- kabina sypialna z podwyższonym dachem XLX: Image
- kabina sypialna (najwyższa) z okienkiem nad drzwiami XXL: Image

- zderzak szosowy: Image
- zderzak terenowy: Image
Obydwa typy zderzaków występowały we wszystkim rodzajach kabin, nawet w XXL.

TGS:
- kabina dzienna M: Image
- kabina sypialna L: Image
- kabina sypialna z podwyższonym dachem LX: Image

- zderzak szosowy: Image
- zderzak terenowy: Image
Obydwa typy zderzaków występują we wszystkich rodzajach kabin.

TGX:
- kabina sypialna XL: Image
- kabina sypialna z podwyższonym dachem XLX: Image
- kabina sypialna (najwyższa) z okienkiem nad drzwiami XXL: Image
W modelu TGX, podobnie jak w TGA występują zderzaki szosowe i terenowe.

W kolejnym poście marka Mercedes-Benz.
Image
Post Reply