Page 1 of 1

356827

Posted: 20 Sep 2009, 10:42
by egon
Proszę o podanie powodu zablokowania.
http://www.phototrans.eu/14,356827,0,So ... d_500.html

Re: 356827

Posted: 20 Sep 2009, 10:45
by Adam G.1
egon wrote:Proszę o podanie powodu zablokowania.
http://www.phototrans.eu/14,356827,0,So ... d_500.html
"Za jasne (prześwietlone)". Ja bym dodał do tego jeszcze, że nieostre.

Re: 356827

Posted: 20 Sep 2009, 10:55
by egon
Adam G.1 wrote:[Za jasne (prześwietlone)". Ja bym dodał do tego jeszcze, że nieostre.
Z drugim powodem trudno mi się zgodzić - przeglądałem inne zdjęcia tego aoutobusu, moje pod tym względem nie jest gorsze. Co do pierwszego - wg mnie kolory są naturalne, przepaleń żadnych nie ma. Ale skoro lubicie niebo koloru atramentu, to wystarczy zwrócić uwagę, żeby przyciemnić, to nie jest problem. Zablokowanie wydaje mi się być trochę na wyrost.

Re: 356827

Posted: 20 Sep 2009, 12:40
by amuth
wszystkie białe elementy autobusu są przepalone. Zresztą reklama w jasnych barwach znajdująca się w tle także.

Niestety przy białych pojazdach w słoneczny dzień czasem i -1EV to mało.

Re: 356827

Posted: 20 Sep 2009, 12:44
by egon
amuth wrote:wszystkie białe elementy autobusu są przepalone. Zresztą reklama w jasnych barwach znajdująca się w tle także.

Niestety przy białych pojazdach w słoneczny dzień czasem i -1EV to mało.
Dzięki za wyjaśnienia. Co doradzasz, żeby na przyszłość się tego ustrzec? Czy wystarczy przyciemnić (np. -2 EV - tu dałem -2/3), czy można jeszcze coś zrobić?

Dla nie widzących tego zdjęcia - jeśli ktoś może doradzić co mogę poprawić (nie na tym zdjęciu, tylko żeby wyeliminować błędy powstałe przy jego zrobieniu), proszę o uwagi.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 05ef4.html

Re: 356827

Posted: 20 Sep 2009, 13:47
by amuth
najlepiej chyba niedoświetlać i robić w RAW - wszystko można w postprocesie wyciągnąć.

Ale Twój aparat chyba zapisuje tylko jako JPG... W takim przypadku trzeba niedoświetlić. Ile? TO zależny od sytuacji (np. ilość cieni w kadrze, które wpływają na uśredniony pomiar światła przez aparat) - najlepiej, mają chwilę czasu, poeksperymentować w miejscu oczekiwania na autobus na innych pojazdach - jakieś jasne auto na pewno się trafi ;-)
Innym wyjściem może być punktowy pomiar światła - już podczas przejazdu autobusu, na jego jasnym elemencie. Ale:
1) nie wiem czy i jak taki pomiar działa w kompaktach
2) wiadomo jak to jest przy ruszającym się obiekcie - podejrzewam, że mogą być spore "jaja" ;-)

Re: 356827

Posted: 20 Sep 2009, 15:04
by skimboy
Jak dla mnie to są 2 dorgi, żeby tego uniknąć:
1) od -1/3 do -1 1/3 EV
2) pomiar punktowy i blokada ekspozycji