Carvin Interurbano / Iveco Bolero

Post Reply
User avatar
evalyen
Posts: 178
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Warszawa

Carvin Interurbano / Iveco Bolero

Post by evalyen » 06 Oct 2012, 10:21

http://phototrans.pl/14,463519,0.html

vs

http://zizengineering.com/machineinfo/i ... y_bus.html
http://otomoto.pl/iveco-bolero-T3270046.html
http://fotobus.msk.ru/photo/674881/

W związku z powyższym wydaje mi się, że to co u nas się wabi Carvin Interurbano jest Carvinem Bolero, tylko na Iveco.

Discuss :)
Tryb otwarty nie boli! :evil:
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Carvin Interurbano / Iveco Bolero

Post by empi » 07 Oct 2012, 23:40

Nie nie, to nie tak.
Nie sposób dojść do dokładnych źródeł, ale wiadomo, że takiego potworka produkował włoski Carvin oraz holenderski Autoservice. Dla mnie te wozy są nie do odróżnienia, a w dostępnych informacjach o firmie Autoservice nie ma wzmianki o włoskiej licencji.
Niemniej jednak, według katalogu "Ciężarówki Świata 1999" holendrzy oferowali swój wóz jako Autoservice Bolero, a Carvin jako Interurbano.
Jakiś czas temu oglądałem dokładnie na dworcu autobus tego typu należący do PKS Biłgoraj. Znalazłem na nadwoziu i szybach napisy "Carvin" i "Bolero". Wysnułem na tej podstawie wniosek, że jest to włoskie nadwozie Carvin Bolero, a w Holandii budowano je na licencji, tak jak w Polsce Cacciamali w Kapenie. Niestety brakuje mi źródeł, by to udowodnić.
Sama nazwa "Interurbano" jest o tyle podejrzana, że po włosku znaczy po prostu "Międzymiastowy". Równie dobrze mógł to być typ wzięty z dupy, na zasadzie "Jelcz Miejski", "Carvin Międzymiastowy".

Wóz z tego linku jest o wyraźnie holenderskiej proweniencji: http://zizengineering.com/machineinfo/i ... y_bus.html . Zatem jest to Iveco Daily 59-12 / Autoservice Bolero.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Carvin Interurbano / Iveco Bolero

Post by Amalio » 08 Oct 2012, 00:23

Moim zdaniem w tym wszystkim można być pewnym jednego - wszystkie autobusy na podwoziu Mercedesa zostały wyprodukowane przez Autoservice. Tak wynikałoby z tego co da się wyłuskać z katalogów i internetu. Wlosi produkowali wyłącznie na podwoziu Iveco.
Gorzej z całą resztą.
Całą sprawę utrudnia też fakt, że Carvin nie istnieje, a Autoservice nie zajmuje się produkcją tak dużych autobusów.
Choć ja bym się jeszcze pokusił o stwierdzenie, że nazwę Bolero wymyślił Autoservice, bo wszelkie poszukiwania zawsze prowadziły do autobusów z Beneluksu, ale nie z Włoch. Z kolei Carvin produkował wcześniej również inne większe i mniejsze autobusy i dokopać się do ich nazewnictwa nie sposób. Więc może i po części nazwa Interubano jest z dupy, ale najwidoczniej tak nazywali oferowany przez siebie produkt.
Post Reply