Cacciamali i Kapeny

User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Cacciamali i Kapeny

Post by empi » 02 Mar 2013, 16:02

Jest bałagan w Cacciamali i Kapenach.
W celu uniknięcia mnożenia serii parę lat temu modele Kapeny na licencji Cacciamali zostały przeniesione do serii pod marką Cacciamali i do ręcznej edycji marki na Kapena (Tema, Thesi City, Thesi Intercity), a pod marką Kapena pozostały własne konstrukcje słupskiego producenta (Ambra, City, Intercity).
Rozwiązanie nie sprawdziło się. Serię Kapena Intercity, która jest dla jednego prototypowego modelu, co kilka miesięcy trzeba oczyszczać z autobusów Kapena Thesi Intercity i Kapena Tema, z kolei w seriach dla innych Cacciamali-Kapen nie są edytowane marki na Kapena.
Proponuję rozdzielić to wszystko. Tema, Thesi City i Thesi Intercity wyprodukowane w Polsce pod marką Kapena będą miały oddzielną serię od tych włoskich, które i tak bardzo często różnią się pewnymi drobiazgami od naszych rodzimych.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
decomposed05
Posts: 2664
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: Cacciamali i Kapeny

Post by decomposed05 » 02 Mar 2013, 18:36

To by trzeba było poodzielać jakieś moskowity i takie tam wynalazki. A do oczyszczenia można użyć nowe narzędzie w fazie testowania ;)
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Cacciamali i Kapeny

Post by Amalio » 02 Mar 2013, 19:04

Sranie w banie, a nie Moskowity. Przypadek Kapeny jest kolejnym klasycznym przykładem, że są dwie święte marki - Autosan i Jelcz, a reszta jest be. Jakoś oporu przed Jelczem M122 nie widzę.

Nie wiem jak w starszych, ale nowsze Kapeny mają tabliczki znamionowe Kapeny. Nie rozumiem więc dlaczego nie mają mieć swojej serii. Tak powinno być zawsze.
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Cacciamali i Kapeny

Post by empi » 02 Mar 2013, 21:28

Amalio wrote:Sranie w banie, a nie Moskowity. Przypadek Kapeny jest kolejnym klasycznym przykładem, że są dwie święte marki - Autosan i Jelcz, a reszta jest be. Jakoś oporu przed Jelczem M122 nie widzę.

Nie wiem jak w starszych, ale nowsze Kapeny mają tabliczki znamionowe Kapeny. Nie rozumiem więc dlaczego nie mają mieć swojej serii. Tak powinno być zawsze.
Ja jednak byłem za tym, żeby grupować maksymalnie zbliżone do siebie konstrukcje. Według mnie sytuacja w której nie wiadomo w którą serię wrzucić pojazd, bo ktoś zerwał znaczek, jest śmieszna. Jeżeli jedyną podstawą do odróżnienia autobusów są emblematy, to wozy nie powinny mieć oddzielnych serii.
Na dobrą sprawę to to wszystko mogłoby równie dobrze być wrzucone pod Iveco Daily.

Niestety, kilka lat doświadczeń pokazało, że Kapeny muszą mieć swoje serie, bo inaczej będzie panował bałagan.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
decomposed05
Posts: 2664
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: Cacciamali i Kapeny

Post by decomposed05 » 02 Mar 2013, 21:41

Amalio wrote:Sranie w banie, a nie Moskowity. Przypadek Kapeny jest kolejnym klasycznym przykładem, że są dwie święte marki - Autosan i Jelcz, a reszta jest be. Jakoś oporu przed Jelczem M122 nie widzę.

Nie wiem jak w starszych, ale nowsze Kapeny mają tabliczki znamionowe Kapeny. Nie rozumiem więc dlaczego nie mają mieć swojej serii. Tak powinno być zawsze.
Sam jesteś sranie w banie. Jak zrobi się taki numer z kapeną to to samo będzie trzeba zrobić z klonami ziuta, moskowitami i pewnie gazylionem wynalazków:
O tak wygląda moskowit:
http://www.youtube.com/watch?v=OO2ik6ZlUjM&noredirect=1
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Cacciamali i Kapeny

Post by Amalio » 02 Mar 2013, 22:30

empi wrote: Ja jednak byłem za tym, żeby grupować maksymalnie zbliżone do siebie konstrukcje. Według mnie sytuacja w której nie wiadomo w którą serię wrzucić pojazd, bo ktoś zerwał znaczek, jest śmieszna. Jeżeli jedyną podstawą do odróżnienia autobusów są emblematy, to wozy nie powinny mieć oddzielnych serii.
Nie zauważyłem jakoś by była to przeszkoda by np Citroen Jumper i Peugeot Boxer miały osobne serie. I takie przypadki zwłaszcza w przypadku dostawczaków można mnożyć.
Generalnie patrząc na bazę, to Kapena jest dzikim wyjątkiem, bo wszystko ma swoje serie.
Po za tym powiedzmy sobie szczerze - nie rozumiem dlaczego pojazdy nie mogą mieć swoich serii. Chyba po to tworzymy zasobną bazę, po to się rozwijamy (a przynajmniej niektózy), po to mamy wielu autorów i innych osób z zewnątrz by to ogarnąć.
A Kapeny zwłaszcza mejskie to nie są pospolite autobusy i trudno by było raczej pomylić Kapenę ze ściągniętą z Włoch Thesi City.
empi wrote:Na dobrą sprawę to to wszystko mogłoby równie dobrze być wrzucone pod Iveco Daily.
Nie, bo mają kompletne, autorskie nadwozie.
Z resztą sam wiesz, że podwozia są gópie.
decomposed05 wrote: Sam jesteś sranie w banie. Jak zrobi się taki numer z kapeną to to samo będzie trzeba zrobić z klonami ziuta, moskowitami i pewnie gazylionem wynalazków:
No więc jak rozumiem jeszcze dziś likwidujesz serie M122 i M182.
decomposed05 wrote:O tak wygląda moskowit:
http://www.youtube.com/watch?v=OO2ik6ZlUjM&noredirect=1
Wiem jak wygląda Moskowit. Tak samo wygląda Jelcz M122 jeżeli chodzi o podobieńśtwo do pierwowzoru.



A tak po za tym, to wszystko należy rozpatrywać indywidualnie. Nie znam genezy klonów ZIU, bo nie interesuję się w ogóle trolejbusami i w ogóle z tym typem pojazdów jest zawsze problem tak jak w dyskusji czy trolejbus Skoda z nadwoziem Solaris jest Solarisem czy Skodą.
Ja na Kapenę patrzę przez pryzmat autobusów. I patrząc patrząc przez pryzmat autobusów wychodzi mi, że sytuacja z Kapeną to jakiś totalny kretynizm.
A z trolejbusami róbcie sobie co chcecie.
A co do Moskowitów, to chyba był montaż SKD na bazie części przywiezionych od Ikarusa.
Myślę, że na to też warto patrzeć czy dany produkt jest efektem montażu (+ ewentualnie w jakim systemie) czy też produkcji. Autobusy wyprpodukowane na miejscu na pewno nie powinny mieć wspólnych serii z pierwowzorami.
Ostatnio
Last edited by Amalio on 02 Mar 2013, 23:02, edited 1 time in total.
User avatar
decomposed05
Posts: 2664
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: Cacciamali i Kapeny

Post by decomposed05 » 02 Mar 2013, 22:32

Amalio wrote:
decomposed05 wrote: Sam jesteś sranie w banie. Jak zrobi się taki numer z kapeną to to samo będzie trzeba zrobić z klonami ziuta, moskowitami i pewnie gazylionem wynalazków:
No więc jak rozumiem jeszcze dziś likwidujesz serie M122 i M182.
->
Amalio wrote: Autobusy wyprpodukowane na miejscu na pewno nie powinny mieć wspólnych serii z pierwowzorami.
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Cacciamali i Kapeny

Post by Amalio » 02 Mar 2013, 22:49

Nie wykręcaj się, bo Kapen to też nie dotyczy.

Więc w takim razie wydzielamy Kapeny.
User avatar
vecto_529
Posts: 910
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Łódź, kurwa!

Re: Cacciamali i Kapeny

Post by vecto_529 » 02 Mar 2013, 22:59

W takim razie - może ktoś wywali w końcu to O405N2 z nazwy w M122MB? :>
ImageImageImage
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Cacciamali i Kapeny

Post by empi » 03 Mar 2013, 09:15

vecto_529 wrote:W takim razie - może ktoś wywali w końcu to O405N2 z nazwy w M122MB? :>
To jedna z rzeczy o które walczył mario. Według mnie również jest to do niczego niepotrzebne.

Wydzielam Kapeny.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
Post Reply