Cacciamali i Kapeny
Re: Cacciamali i Kapeny
Tylko, że np. wszystkie gdyńskie jelczomietki mają wpisane mercedesowskie VINy, a jelczańskich już nie koniecznie. I jak to będzie wyglądało - Jelcz z VINem WDB...? Generalnie nigdy się o tych autobusach nie mówiło inaczej niż, że to są mercedesy, bo jelcz to jednak nie brzmi dumnie
Re: Cacciamali i Kapeny
Z czystej ciekawości wziąłem jeden VIN WBD Melcza i wsadziłem do dekodera i wyskakuje jako model "O405N2 Fahrgestell" czyli podwozie. Czyli podwozia przyjechały z Niemiec i na niemieckie podwozie zakładano budę.
Ale druga sprawa:
http://phototrans.pl/15,15646,180.html
Okej VIN WBD, ale w innych informacjach już jest VIN Jelczański :> Czyli autobus miał dwie tabliczki znamionowe jak sądzę. A przypomnę (co wynika z regulaminu), że jak buda ma swój VIN, to jego bierzemy pod uwagę, a nie VIN podwozia.
Ja uważam, że O405N2 jest do wyciepania. A VINy powinny zostać zamienione miejscami - jelczański do rubryki VIN, a mercedesowski do innych informacji.
Dziwi mnie to, że część gdyńskich Melczy ma wpisany do innych informacji VIN jelczański, a część nie. Jak sądzę ktoś olał ten fakt, że VINy są dwa. Mam nadzieję, że te informacje odnadą się. I sugerowałbym osobom z trójmiasta pospisywać te VINy póki czas. A widzę, że niektóre już skasowane, a VINu niet.
Ale druga sprawa:
http://phototrans.pl/15,15646,180.html
Okej VIN WBD, ale w innych informacjach już jest VIN Jelczański :> Czyli autobus miał dwie tabliczki znamionowe jak sądzę. A przypomnę (co wynika z regulaminu), że jak buda ma swój VIN, to jego bierzemy pod uwagę, a nie VIN podwozia.
Ja uważam, że O405N2 jest do wyciepania. A VINy powinny zostać zamienione miejscami - jelczański do rubryki VIN, a mercedesowski do innych informacji.
Dziwi mnie to, że część gdyńskich Melczy ma wpisany do innych informacji VIN jelczański, a część nie. Jak sądzę ktoś olał ten fakt, że VINy są dwa. Mam nadzieję, że te informacje odnadą się. I sugerowałbym osobom z trójmiasta pospisywać te VINy póki czas. A widzę, że niektóre już skasowane, a VINu niet.
Re: Cacciamali i Kapeny
Podobnie miały np. neoplany montowane w Bolechowie.Amalio wrote: Okej VIN WBD, ale w innych informacjach już jest VIN Jelczański :> Czyli autobus miał dwie tabliczki znamionowe jak sądzę. A przypomnę (co wynika z regulaminu), że jak buda ma swój VIN, to jego bierzemy pod uwagę, a nie VIN podwozia.
Przykład: http://phototrans.pl/15,4793,377.html
On też ma 2 tabliczki znamionowe. W metryczkę wpisałem solarisowy VIN SU9..., a neoplanowy WAG... jest w innych informacjach.
Starsze jelcze M081MB też mają (miały?) wpisany mercedesowy VIN WDB...
-
- Posts: 350
- Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Re: Cacciamali i Kapeny
Ciekaw jestem, jak w takich przypadkach jest w dowodach rej.
Re: Cacciamali i Kapeny
Wpisałem VINy Melcza do UFG. Oto wyniki:
Jelczowy: brak danych
Mercedesowy: polisa: KFB0005057 dla pojazdu: MERCEDESBENZ O404 18.0T
Przy innych jest to samo.
I to też jest temat na kolejną dyskusję. Jak już pisałem Autosan marka święta. Auwarter Temastar na podwoziu Mercedes O815D to Mercedes O815D/Auwarter Teamstar.
Solina na podwoziu Mercedesa, to Autosan H7-10.06.01, a nie Mercedes O815D/Autosan H7-10.06.01. No ale przecież to Autosan - on nie polega regułom :>
Jelczowy: brak danych
Mercedesowy: polisa: KFB0005057 dla pojazdu: MERCEDESBENZ O404 18.0T
Przy innych jest to samo.
Ciekawe!krzychu wrote:
Podobnie miały np. neoplany montowane w Bolechowie.
Przykład: http://phototrans.pl/15,4793,377.html
On też ma 2 tabliczki znamionowe. W metryczkę wpisałem solarisowy VIN SU9..., a neoplanowy WAG... jest w innych informacjach.
W Solinach są dwie tabliczki.krzychu wrote:Starsze jelcze M081MB też mają (miały?) wpisany mercedesowy VIN WDB...
I to też jest temat na kolejną dyskusję. Jak już pisałem Autosan marka święta. Auwarter Temastar na podwoziu Mercedes O815D to Mercedes O815D/Auwarter Teamstar.
Solina na podwoziu Mercedesa, to Autosan H7-10.06.01, a nie Mercedes O815D/Autosan H7-10.06.01. No ale przecież to Autosan - on nie polega regułom :>
- decomposed05
- Posts: 2664
- Joined: 19 Apr 2005, 00:00
- Contact:
Re: Cacciamali i Kapeny
To jest paranoja. Jelcze M11 też ma dwa różne viny (jeden ikarusowy z przodu) a drugi koło tłumika (jelczowy) i co będziemy tworzyć Ikarus 260 / Jelcz M11?
Bardzo mi się nie podoba, że sobie ustalacie na boku i grzebiecie w bazie bez szerszej dyskusji.
Bardzo mi się nie podoba, że sobie ustalacie na boku i grzebiecie w bazie bez szerszej dyskusji.
Re: Cacciamali i Kapeny
Dlatego najlepszym jak dla mnie rozwiązaniem byłby podział serii na serie podwoziowe i nadwoziowe, do wyboru przy tworzeniu pojazdów (rozwijane listy, tak jak teraz, ino dwie). Było to już omawiane wieki temu gdzieś w pomysłach. Zrobić tak, żeby domyślnie wyświetlała się tylko nazwa nadwozia (w miejscu, gdzie mamy jedno i drugie wpisane), bądź tylko nazwa podwozia (gdy nadwozie nie jest znane/nie ma dokładnych danych dot. modelu nadwozia). Pod względem wyświetlania danych pod zdjęciami by się właściwie nie zmieniło wiele, ale mielibyśmy nieco większy porządek w kartach.
- decomposed05
- Posts: 2664
- Joined: 19 Apr 2005, 00:00
- Contact:
Re: Cacciamali i Kapeny
I zabrniemy w absurd w postaci Mercedes/ Autosan? To ja podziękuję.
Re: Cacciamali i Kapeny
Moment, moment. Po pierwsze:
Kto i co niby grzebie na boku?decomposed05 wrote:Bardzo mi się nie podoba, że sobie ustalacie na boku i grzebiecie w bazie bez szerszej dyskusji.
A na jakiej podstawie wysnuwasz taką teorię?decomposed05 wrote:To jest paranoja. Jelcze M11 też ma dwa różne viny (jeden ikarusowy z przodu) a drugi koło tłumika (jelczowy) i co będziemy tworzyć Ikarus 260 / Jelcz M11?
- decomposed05
- Posts: 2664
- Joined: 19 Apr 2005, 00:00
- Contact:
Re: Cacciamali i Kapeny
Na podstawie Soliny.