Popytałem kolegi, który jest obeznany w temacie tego producenta i dowiedziałem się że: MAN dokonywał podziału oznaczeń podwoziowych. A23 to oznaczenie dla podwozia kompletnego autobusu składanego przez fabrykę MAN. A24 to generalnie były same podwozia autobusu dla innych producentów nadwozi, w tym PDF-ie widzimy na górze strony oznaczenie NG 313-353 F. Owa litera F (Fahrgestell) oznacza właśnie kompletne podwozie na sprzedaż.decomposed05 wrote:A nie A24?
http://www.mantruckandbus.ru/man/media/ ... hassis.pdf.
Toteż oznaczenie A24 powinniśmy zastosować dla wszystkich wozów z nadwoziami: Burillo Delfos Venus, Merkavim, Castrosua City Versus, Castrosua CS-40, Ha'argaz. Natomiast Gräf & Stift NG273 M18 LPG będzie najprawdopodobniej produkowany na licencji MAN-a.
Wracając do serii NGxx3 / A23. Aktualnie widzę, że wszystkie MAN-y NG313 zostały wrzucone w jeden worek, gdzie ustawiono silnik MAN D2866LUH26 i nie ustawiono skrzyni biegów. Nie jest to do końca słuszne, bo w modelu NG313 stosowano nie tylko kilka wersji skrzyń biegów, ale również różne silniki toteż za chwilę wydzielę z tej serii znane mi egzemplarze jako modele NG313 z silnikiem MAN D2866LUH24.