New database structure / nowa struktura bazy danych

User avatar
Cash
Posts: 221
Joined: 03 Mar 2008, 00:00
Contact:

Re: Zmiany

Post by Cash » 24 Mar 2013, 14:46

justforfun wrote:Podbijam. Wcześniej było dużo bardziej przejrzyście a teraz jest kompletna masakra.
+1
Z buta wjeżdżam, czyli jak działa copywriting sprzedażowy.
User avatar
Konitz
Posts: 21
Joined: 21 Dec 2005, 00:00
Location: Chojnice

Re: Zmiany

Post by Konitz » 24 Mar 2013, 18:28

Chaotycznie teraz jest nie idzie sie połapać od razu, było dobrze jak dotychczas :).
User avatar
warejbyko
Posts: 93
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Dąbrowa Białostocka

Re: Zmiany

Post by warejbyko » 24 Mar 2013, 19:57

Pytanie z innej beczki. Czy w związku z pojawieniem się tych pól 'Linia' i 'Przewoźnik' można stosować tag z relacjami pod zdjęciem?
User avatar
vecto_529
Posts: 910
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Łódź, kurwa!

Re: Zmiany

Post by vecto_529 » 24 Mar 2013, 20:41

Tato, a może by można dodać kategorię pojazdu zabytkowego? Zaznaczalibyśmy to w karcie wozu i wtedy dana sztuka by się wyświetlała albo w osobnej kategorii, jak pojazdy techniczne, lub ze wszystkimi ze swojej serii, acz w żółtej ramce. To byłoby fajne udogodnienie, zwłaszcza dla taboru z firm komunikacyjnych...
ImageImageImage
User avatar
mrozard
Posts: 929
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Koszalin

Re: Zmiany

Post by mrozard » 24 Mar 2013, 20:48

Jakbyśmy mieli to wszystko dzielić, to zaraz by były roszczenia, że czemu nie są oddzielone autobusy przerobione na pogoty, czemu TE nie jest w zupełnie innej sekcji i czemu nie mają swoich własnych serii dla każdego pojazdu, itd., itd. Nie brnijmy w dzielenie wszystkiego na siłę. Tak jak jest teraz jest git, tylko niech Ojcu to doprowadzi do stanu ostatecznego.
User avatar
decomposed05
Posts: 2627
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: Zmiany

Post by decomposed05 » 25 Mar 2013, 01:50

Jęczenie odnośnie podwozia i nadwozia dało taki skutek, że postanowiłem przekombinować i przekombinowałem okrutnie. Teraz każdy różniący się od siebie czy silnikiem, czy skrzynią biegów czy choćby układem drzwi pojazd powinien być w oddzielnej serii. Natomiast rolę dotychczasowych serii przejmują nadwozia i podwozia. Dlatego tutaj będzie czwórstopniowo
1) Pojazdy w posiadaniu
a) tramwaj
i) marka (Konstal)
- nadwozie
* model
2) pojazdy wycofane
etc.

To się jeszcze będzie robić. Na razie ja uporządkowywuje ikarusy przerzucając je z serii do serii. Ja tymczasem radzę dodać znane wam silniki, skrzynie biegów, nadwozia i podwozia jakie znacie - dzięki temu będzie się łatwo kompletowało serie i przypisywało je do pojazdów.
User avatar
vecto_529
Posts: 910
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Łódź, kurwa!

Re: Zmiany

Post by vecto_529 » 25 Mar 2013, 16:31

decomposed05 wrote:To się jeszcze będzie robić. Na razie ja uporządkowywuje ikarusy przerzucając je z serii do serii. Ja tymczasem radzę dodać znane wam silniki, skrzynie biegów, nadwozia i podwozia jakie znacie - dzięki temu będzie się łatwo kompletowało serie i przypisywało je do pojazdów.
A moim zdaniem to niezły galimatias. Skąd ja mam wiedzieć, jaki dokładnie to podtyp silnika, tudzież skrzyni. Moim zdaniem, wprowadzanie tego to kompletny bezsens, chyba, że w 80% mamy zgadywać (więc kłamać) - to ok, już się biorę do roboty.
ImageImageImage
User avatar
Marcin Ciszewski
Posts: 342
Joined: 28 Jan 2007, 00:00

Re: Zmiany

Post by Marcin Ciszewski » 25 Mar 2013, 16:35

Zawsze można (tylko musi być na to przyzwolenie z góry) wprowadzać tylko te dane, których jest się pewnym na 100%, a pozostałe pola pozostawiać puste. Niestety tutaj widzę ogromne zagrożenie w postaci "szpecjalistów" mylących H9 z PR110D tudzież "wiedzących lepiej" zza monitora, jako potencjalnych sprawców potężnego bajzlu w bazie.
Zablokował mi zdjęcie.
Wiecie co z nim zrobić!!!!!!!!!!!!!!!
xD
User avatar
umoya
Posts: 220
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Grudziądz

Re: Zmiany

Post by umoya » 25 Mar 2013, 16:46

vecto_529 wrote:
decomposed05 wrote:To się jeszcze będzie robić. Na razie ja uporządkowywuje ikarusy przerzucając je z serii do serii. Ja tymczasem radzę dodać znane wam silniki, skrzynie biegów, nadwozia i podwozia jakie znacie - dzięki temu będzie się łatwo kompletowało serie i przypisywało je do pojazdów.
A moim zdaniem to niezły galimatias. Skąd ja mam wiedzieć, jaki dokładnie to podtyp silnika, tudzież skrzyni. Moim zdaniem, wprowadzanie tego to kompletny bezsens, chyba, że w 80% mamy zgadywać (więc kłamać) - to ok, już się biorę do roboty.

+1000000.

Oddzielmy bazę danych od totalnego zwyrolstwa (czyt. przeładowania informacji) - nie wszyscy mają pojęcie, jakie bebechy ma dany wóz. Takie dane typu silnik, skrzynia itp. lepiej wpisywać w pozostałe informacje, jeżeli ma się co do nich pewność.
User avatar
mrozard
Posts: 929
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Koszalin

Re: Zmiany

Post by mrozard » 25 Mar 2013, 18:07

Trochę się już nieco pogubiłem. Jak to będzie?
-> Jest seria producencka
-> Jest seria modelowa
-> Dany wóz kompletujemy z serii producenckiej i modelowej
-> Do serii modelowej przyporządkowujemy możliwe silniki i skrzynie
-> Dana kombinacja silnik+skrzynia daje nam konkretny podtyp danego modelu
-> W przypadku nieznajomości silnika i/lub skrzyni wywala nam domyślną nazwę modelu
?
Post Reply