New database structure / nowa struktura bazy danych

User avatar
Zielony
Posts: 220
Joined: 11 Jun 2006, 00:00

Re: Zmiany

Post by Zielony » 31 Mar 2013, 19:01

Próbowałem się zabrać za Autosacze H10-11. Ale to będzie walka z wiatrakami.... W tej serii jest od zajeb....nia modeli (H10-11.01;05;08;09;11;21;11N i inne takie). Potem trzeba to posztucznie przeklikać. Nie da rady tego jakoś szybciej, prościej zrobić?
User avatar
decomposed05
Posts: 2664
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: Zmiany

Post by decomposed05 » 31 Mar 2013, 19:58

A jak prościej?
User avatar
Zielony
Posts: 220
Joined: 11 Jun 2006, 00:00

Re: Zmiany

Post by Zielony » 31 Mar 2013, 20:28

Teraz przyuważyłem, że nazwa w karcie wozu (np. H10-11.01) prowadzi do dużej serii H10-11. Gdyby tak wpisana nazwa prowadziła do odrębnego modelu w dużej serii, to byłoby całkiem fajnie.
User avatar
Luke_Police
Posts: 489
Joined: 06 Nov 2007, 00:00

Re: Zmiany

Post by Luke_Police » 31 Mar 2013, 20:58

decomposed05 wrote:A jak klikniesz w Jelcz M121 (w domyśle nadwozie) to będziesz miał listę wszystkich Jelczy. A jak sobie klikniesz w Jelcza M121MB to będziesz miał listę Jelczy M121MB z silnikiem mercedesa.
I dla MAN-a byłoby tak samo? Zrobiłem rozeznanie w modelu A21 w szczecińsko-polickiej komunikacji i wynotowałem sobie spotykane wersje silnikowe i skrzyniowe. Wychodzi na to, że na potrzeby tylko tych dwóch miast należałoby stworzyć 13 serii wywodzących się z NLxx3, z których niektóre byłyby tak samo nazwane. Rzecz wygląda następująco:

NL223:

MAN D 0826 LUH 12 ZF 5 HP 500
MAN D 0836 LUH 02 ZF 5 HP 592 C
MAN D 0836 LUH 02 Voith D854.3 E

NL263:

MAN D 0826 LUH 13 ZF 5 HP 500
MAN D 2866 LUH 22 ZF 5 HP 590
MAN D 2866 LUH 22 ZF 5 HP 500

NL283:

MAN D 0836 LUH 01 Voith D854.3 E
MAN D 0836 LUH 01 ZF 5 HP 502 C
MAN D 0836 LUH 40 Voith D854.5
MAN D 2066 LUH 46 ZF 6 AP 1400 B

NL313:

MAN D 2866 LUH 24 Voith D864.3 E
MAN D 2866 LUH 26 ZF 5 HP 590

NL363:

MAN D 2866 LUH 29 Voith D864.5

Akurat tak się u nas złożyło, że wszystkie wymienione pojazdy MAN NL223, NL283 i NL363 mają nadwozia 3-drzwiowe, zaś NL263 i NL313 są dwudrzwiowe, co nie oznacza, że w całej Europie tak właśnie jest. Dlatego prognozuję, że, gdyby uzupełnić dane wszystkich pojazdów w bazie (niewykonalne z powodu braku dokładnych danych) wspomniana seria NLxx3 rozrosłaby nam się w kosmicznie dużą liczbę podtypów.

Kolejna sprawa, widzę, że dla MAN-a NLxx2 ktoś dodał podwozie NLxx2, podczas, gdy powinno być ono nazwane MAN A10. Po zagłębieniu się w temat doszedłem do informacji, że podwozia autobusów miejskich oznaczane są Axx, zaś NLxx2 to oznaczenie nadwozia. Podsumowując: czarno widzę zachowanie porządku w seriach, a warto dodać, że autobusy MAN są akurat dosyć czytelnie nazywane przez producenta jeśli chodzi o nadwozie, podwozie i moc silnika.
User avatar
decomposed05
Posts: 2664
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: Zmiany

Post by decomposed05 » 31 Mar 2013, 21:14

Ale co jest złego w ilości serii? Masz różne wersje autobusu to jest inna seria.
To jest tylko kwestia prezentacji, dlatego gdy wybierasz model to masz informacje o silniku, skrzyni zaprezentowane. Inny autobus - inna seria. Podejrzewam, że będzie ich baaardzo dużo.

Najgorzej jest z autobusami takimi jak Volvo 7700, które mają różne nazwy a te różne nazwy oznaczają często różne autobusy.

Na pewno łatwo tego ogarnąć nie będzie ale czy było łatwo dodać 300 tysięcy pojazdów do bazy? Pewnie nie.
User avatar
mrozard
Posts: 949
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Koszalin

Re: Zmiany

Post by mrozard » 31 Mar 2013, 21:21

Ojcu, ale te 300 tysięcy wozów dodawaliśmy przez ponad 11 lat. Jeszcze niedawno była mowa, że się nie rozdrabniamy, a teraz wręcz musimy. Ja tu widzę mega burdel alert.
User avatar
decomposed05
Posts: 2664
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: Zmiany

Post by decomposed05 » 31 Mar 2013, 21:35

Pewnie będzie burdel, szczegółnie na początku. Ale ktoś tu strasznie narzekał, że trzeba oddzielić nadwozia od podwozia ;)
User avatar
mrozard
Posts: 949
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Koszalin

Re: Zmiany

Post by mrozard » 31 Mar 2013, 21:37

Oesu, ale to się na 99,(9)% dało zrobić prościej.
User avatar
decomposed05
Posts: 2664
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: Zmiany

Post by decomposed05 » 31 Mar 2013, 21:52

Spokojnie, powoli sobie będziemy przeklikiwać i układać.
User avatar
Misiek194
Posts: 43
Joined: 18 Feb 2005, 00:00
Location: Gdynia

Re: Zmiany

Post by Misiek194 » 01 Apr 2013, 11:44

Na początek potrzebne by były odnośniki na stronie głównej "Szukaj podwozia", "Szukaj nadwozia". "Szukaj silnika", "Szukaj skrzyni biegów", co by łatwo dotrzeć do zbioru tego co juz jest wklepane do bazy. Z tego poziomu powinna też być dostępna możliwość dodawania i edycji danych. Przydałyby się też opis wytycznych jak co wprowadzać, choćby już poruszony temat podwozi (Axx?).

W ramach testowania nowych możliwości już zdążyłem trochę natrzodzić, bowiem wrzuciłem poniższe silniki stosowane w Trollinach do serii producenckiej "TS". Okazało się, że to producent nadwozi busików, a mi chodziło o producenta "TSA" (Traktionssysteme Austria GmbH) - takiej serii brakuje. W związku z powyższym tu są błędy:
http://phototrans.pl/07,68,0.html
http://phototrans.pl/07,65,0.html
http://phototrans.pl/07,67,0.html
http://phototrans.pl/07,66,0.html

Ogólnie nie dramatyzowałbym z powodu zmian. Jak ktoś nie ma wystarczającej wiedzy to przecież może wprowadzać pojazdy po staremu (jak rozumiem do tego służy model z gwiazdką np. Solaris Trollino 18*). Na początek jest na pewno masa pracy do wykonania z wprowadzaniem silników, skrzyń, modeli, ale zdaje się, że nie ma ciśnienia, żeby wszystko koniecznie uporządkować po nowemu na zaraz. Dla wprowadzających dane, nowe zasady są bardziej pracochłonne (to minus), ale dla oglądających same zalety, przede wszystkim możliwość podejrzenia dokładnych danych pojazdów. Chyba z czasem damy radę.
Post Reply