New database structure / nowa struktura bazy danych
- Luke_Police
- Posts: 489
- Joined: 06 Nov 2007, 00:00
Re: New database structure / nowa struktura bazy danych
W tym rzecz, że w przypadku wagonów rodziny 105N podwozie jest to samo, a różni się właśnie nadwozie i samo pudło może mieć różnych producentów. Różny bywa układ drzwi, ilość drzwi, rozmieszczenie i ilość siedzeń, kabina i pulpit motorniczego oraz aparatura sterująca napędem.
- decomposed05
- Posts: 2664
- Joined: 19 Apr 2005, 00:00
- Contact:
Re: New database structure / nowa struktura bazy danych
No to jeśli tak jest to robimy różne nadwozia a jedno podwozie 105N. Trzymajmy się rzeczywistości.
To, że teraz sortowane jest przy przewoźnikach w zależności od nadwozia to nie zawsze tak będzie. W przyszłości będzie sobie można wybrać:
- nadwozia
- podwozia
- silniki
- skrzynie
- normy Euro
- rodzaj trakcji
etc.
To, że teraz sortowane jest przy przewoźnikach w zależności od nadwozia to nie zawsze tak będzie. W przyszłości będzie sobie można wybrać:
- nadwozia
- podwozia
- silniki
- skrzynie
- normy Euro
- rodzaj trakcji
etc.
Re: New database structure / nowa struktura bazy danych
ok, no ale na tej zasadzie to wszystkie licencyjne modyfikacje też powinny dostawać oddzielne nadwozia? Dotąd całkiem ładnie się to grupowało pod jednym nadwoziem. Moskiewskie ziuty dostają nowe nadwozia z MTrZ, ale chyba nie ma sensu tego rozdzielać?
najlepiej by dodać jeszcze jedno pole "grupa modeli" czy coś w tym stylu i wg tego grupować podobne pojazdy...
Pomijam już fakt, że przecież nie zawsze wózki są ze starych stopiątek, zwłaszcza w klonach które oficjalnie produkowano jako nowe.
najlepiej by dodać jeszcze jedno pole "grupa modeli" czy coś w tym stylu i wg tego grupować podobne pojazdy...
Pomijam już fakt, że przecież nie zawsze wózki są ze starych stopiątek, zwłaszcza w klonach które oficjalnie produkowano jako nowe.
- decomposed05
- Posts: 2664
- Joined: 19 Apr 2005, 00:00
- Contact:
Re: New database structure / nowa struktura bazy danych
No będą te grupy - coś w rodzaju tagów - może tak będziemy kombinować.
Ziu9 clones
VOV I generacja
...
Ziu9 clones
VOV I generacja
...
Re: New database structure / nowa struktura bazy danych
Robię porządki w Sztokholmie i w związku z tym pomocy:
są dwa wagony typu C16, które w latach 74-87 były wagonami C6. Chciałem wpisać modernizację, ale nie potrafię - oba modele (C6, C16) są wpisane w bazie.
http://phototrans.pl/15,300194,661.html
http://phototrans.pl/15,300195,661.html
są dwa wagony typu C16, które w latach 74-87 były wagonami C6. Chciałem wpisać modernizację, ale nie potrafię - oba modele (C6, C16) są wpisane w bazie.
http://phototrans.pl/15,300194,661.html
http://phototrans.pl/15,300195,661.html
Když inspekce přijde a optá se: ,Máte nějakou stížnost?`, tak musíš, smrade, stát hapták, zasalutovat a odpovědět: ,Poslušně hlásím, že nemám, že jsem úplně spokojen.` - Jak to řekneš, hnuse, opakuj to!
- decomposed05
- Posts: 2664
- Joined: 19 Apr 2005, 00:00
- Contact:
Re: New database structure / nowa struktura bazy danych
Przy modernizacji musisz zaznaczyć, że to modernizacja - inaczej na liście nie wyświetli sie.
Re: New database structure / nowa struktura bazy danych
decomposed05 wrote: A jeśli chodzi o nadwozia to obawiam się, że się nie da bo sami producenci nam tego nie ułatwiają... np taki Neoplan dzielił nadwozia według długości N4009-N4021 ale MAN i Volvo już nie. W Ikarusie każdy model ma swoją nazwę 250, 256, 260, 263 ale stosując typologię jakiegoś Carrusa to byłby to jeden model. Co najciekawsze w przypadku ikarusa 256 i 250 to nowsze 256tki mają 12 metrów jak 250 i bądź tu mądry.
To oczywiście prawda, ale też i wielokrotnie sobie z ty radziliśmy wpisując różne iksy, wrzucając podtypy pod jeden model itp. Do nazwy nadwozia czy nawet modelu zawsze można coś dopisać, np. Ikarus 256 [12 m]
Ponawiam apel o ustalenie zasad tworzenia nadwozi/serii i ewentualny zarys docelowego układu bo na razie wciąz nie wiadomo jak to ma wyglądać, a szkoda czasu na robiebie porzadków które potem znowu trzeba poprawiać.
Z jednej strony nadwozia funkcjonują jako grupy podobnych pojazdów a także licencje i klony - sam zapewne wrzuciłeś Moskowity pod nadwozie Ikarusa 435, ktoś dodał PR100 pod nadwozie francuskiego Berlieta itp. Z drugiej strony piszesz by robić dla każdej wariacji stopiątki oddzielne nadwozie i zapowiadasz tagowanie grup podobnych pojazdów. Jedni wyodrębniają oddzielnie nadwozie dla każde długości, szerokości itd., z drugiej strony powstają takie nadwozia jak Neoplan 40xx czy też nadwozia autokarowe czy tramwajowe wg rodziny pojazdów, a nie długości, ale też nie zawsze zachowywana jest tu konswekwencja.
To nie musi być na razie oficjalny regulamin na stronę główną napisany literacką polszczyzną, wystarczy parę zdań.
Re: New database structure / nowa struktura bazy danych
Po to są bardziej szczegółowe dane w karcie modelu, żeby sobie wpisać, czy 256 jest krótki czy długi.koziutek wrote:[...]zawsze można coś dopisać, np. Ikarus 256 [12 m]
- decomposed05
- Posts: 2664
- Joined: 19 Apr 2005, 00:00
- Contact:
Re: New database structure / nowa struktura bazy danych
Wyróżnikiem nadwozia jest:koziutek wrote:decomposed05 wrote: A jeśli chodzi o nadwozia to obawiam się, że się nie da bo sami producenci nam tego nie ułatwiają... np taki Neoplan dzielił nadwozia według długości N4009-N4021 ale MAN i Volvo już nie. W Ikarusie każdy model ma swoją nazwę 250, 256, 260, 263 ale stosując typologię jakiegoś Carrusa to byłby to jeden model. Co najciekawsze w przypadku ikarusa 256 i 250 to nowsze 256tki mają 12 metrów jak 250 i bądź tu mądry.
To oczywiście prawda, ale też i wielokrotnie sobie z ty radziliśmy wpisując różne iksy, wrzucając podtypy pod jeden model itp. Do nazwy nadwozia czy nawet modelu zawsze można coś dopisać, np. Ikarus 256 [12 m]
Ponawiam apel o ustalenie zasad tworzenia nadwozi/serii i ewentualny zarys docelowego układu bo na razie wciąz nie wiadomo jak to ma wyglądać, a szkoda czasu na robiebie porzadków które potem znowu trzeba poprawiać.
- nazwa
- lata produkcji
Nie da się stworzyć uniwersalnego modelu dla wszystkich producentów.
Nadwozie i podwozia stopiątek powinno być jedno Konstal 105N lub Konstal 105Na - to modele mają być osobne. Moskowity ztcp to były kompletne nadwozia sprowadzone z węgier i montowane w Rosji. W przypadku Jelcza PR100 nadwozie składano na miejscu w JZS. Nadwozia i podwozia na grupować bez patrzenia na długość o ile sam producent nie różnicuje nazewnictwa ze względu na długosć.koziutek wrote: Z jednej strony nadwozia funkcjonują jako grupy podobnych pojazdów a także licencje i klony - sam zapewne wrzuciłeś Moskowity pod nadwozie Ikarusa 435, ktoś dodał PR100 pod nadwozie francuskiego Berlieta itp. Z drugiej strony piszesz by robić dla każdej wariacji stopiątki oddzielne nadwozie i zapowiadasz tagowanie grup podobnych pojazdów. Jedni wyodrębniają oddzielnie nadwozie dla każde długości, szerokości itd., z drugiej strony powstają takie nadwozia jak Neoplan 40xx czy też nadwozia autokarowe czy tramwajowe wg rodziny pojazdów, a nie długości, ale też nie zawsze zachowywana jest tu konswekwencja.
Nie da się. Po prostu się nie da zrobić uniwersalnej zasady do wszystkiego.koziutek wrote: To nie musi być na razie oficjalny regulamin na stronę główną napisany literacką polszczyzną, wystarczy parę zdań.
Re: New database structure / nowa struktura bazy danych
Co to znaczy "nie różnicuje nazewnictwa ze względu na długosć"? Przegubowy ogórek 706 odróżnia się od solówki literką K ale widzę że dałeś mu to samo nadwozie. Rodzina pojazdów Irisbus: http://open.phototrans.net/autobusy.php?s=04&nr=35 ma większość nadwozi rozbite na długości, ale Crossway jest już w jednym worku. Producent niby na pierwszy rzut oka reklamuje to jako rodziny Citelis, Cristalis itp., ale jak się zagłębić w dane techniczne to używa tych oznaczeń 10m, 12m itp. Jak żyć panie adminie?
No niedasię ale jakieś ramowe zasady można stworzyć.decomposed05 wrote:Nie da się. Po prostu się nie da zrobić uniwersalnej zasady do wszystkiego.