New database structure / nowa struktura bazy danych

User avatar
padamus
Posts: 536
Joined: 08 Feb 2005, 00:00

Re: New database structure / nowa struktura bazy danych

Post by padamus » 06 Jul 2013, 15:04

mrozard wrote:Dodałem 280.26 sześciobiega, bo stwierdziłem jego brak w bazie. Takie niedopatrzenie! :P
Dzięki, miałem go kiedyś dodać, ale skleroza nie boli :mrgreen: BTW: ponieważ straciłem już wenę, czy ktoś podjąłby się dokończenia porządków z Jelczami L090M?
User avatar
decomposed05
Posts: 2664
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: New database structure / nowa struktura bazy danych

Post by decomposed05 » 07 Jul 2013, 11:07

Wracamy do tematu dyskusji.
User avatar
JacekM1
Posts: 415
Joined: 05 Apr 2005, 00:00

Re: New database structure / nowa struktura bazy danych

Post by JacekM1 » 08 Jul 2013, 09:39

Chciałem dodać trochę tramwajów i metra szwedzkiej produkcji, i zanim narobię bałagan, mam tu parę pytań i wniosków:

1. Co podawać w modelu podwozia i nadwozia? Tego typu pojazdy raczej są traktowane jako jednolite...

2. Model silnika jest zwykle nieznany - znana jest tylko jego moc - dodawać silnik z podaną tylko mocą?

3. Przy pojazdach szynowych obok ilości osi fajnie byłoby mieć też pole na układ wózków.
Když inspekce přijde a optá se: ,Máte nějakou stížnost?`, tak musíš, smrade, stát hapták, zasalutovat a odpovědět: ,Poslušně hlásím, že nemám, že jsem úplně spokojen.` - Jak to řekneš, hnuse, opakuj to!
User avatar
decomposed05
Posts: 2664
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: New database structure / nowa struktura bazy danych

Post by decomposed05 » 08 Jul 2013, 13:37

1. W ikarusach dodajemy to samo co nadwozie ale czasem nawet to pomijamy.
2. Jeśli znasz producenta to wpisz silnik ale jak nie znasz to można pominąć
3. Nie ukrywam, że robiąc te zamieszanie myślałem głównie o autobusach i reszta jest tak trochę na przypiął ale można to dodać.
koziutek
Posts: 475
Joined: 25 Mar 2006, 00:00

Re: New database structure / nowa struktura bazy danych

Post by koziutek » 08 Jul 2013, 14:15

co do podwozi - ja na początku dodawałem podwozia dla tramwajów, ale inni to pomijali i ja też zrezygnowałem. Chyba faktycznie nie ma to sensu w przypadku pojazdów szynowych.
Z nadwoziami tramwajów - well, to jest temat na kolejną dłuższą dyskusje... na razie nieoficjalna zasada jest taka by grupować pod wspólnym nadwoziem podobne rodziny pojazdów, niezależnie od długości (dot. zwłaszcza nowoczesnych konstrukcji modułowych).

co do silników - wpisz tyle co wiesz, a jak nie znasz producenta ale znasz moc, to dodaj pod nieznanego producenta na zasadzie "silnik pojazdu XXX", tak jak tutaj: http://open.phototrans.net/07,329,0.html . Zawsze to przynajmniej się moc wyświetli pod nazwą modelu (to jest w sumie najistotniejsza informacja).
User avatar
decomposed05
Posts: 2664
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: New database structure / nowa struktura bazy danych

Post by decomposed05 » 10 Jul 2013, 16:28

No, Jarosz mądrze prawi :P
User avatar
mumin02
Posts: 208
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Re: New database structure / nowa struktura bazy danych

Post by mumin02 » 15 Jul 2013, 18:51

Gdyby ktoś chciał wpisać (bo ja nie mam uprawnień):

http://www.autocuby.pl/__files/parent406/levend_xl.pdf
User avatar
kmielczyk
Posts: 78
Joined: 22 Jan 2009, 00:00

Re: New database structure / nowa struktura bazy danych

Post by kmielczyk » 16 Jul 2013, 23:03

Dodane.
User avatar
Luke_Police
Posts: 489
Joined: 06 Nov 2007, 00:00

Re: New database structure / nowa struktura bazy danych

Post by Luke_Police » 28 Jul 2013, 17:58

Od dłuższego czasu myślę nad tym, by zrobić trochę porządku z różnymi wyprodukowanymi wagonami rodziny 105N. Obecnie jest tak, że jest seria 105Na i tam jest prawie wszystko wrzucone, zarówno wagony 3-drzwiowe, jak i 4-drzwiowe, zarówno z drzwiami otwieranymi do środka, jak i na zewnątrz, zarówno Konstale, jak i Alstom-Konstale i nawet Moderusy Alfa o asynchronicznym rozruchu. Niedługo chciałbym trochę podziałać pod tym kątem i tu wypada postawić pytanie, jak opisywać "papierowe" modernizacje? Chodzi mi sytuacje takie, kiedy w papierach przedsiębiorstwa dany wagon figuruje jako modernizacja starszego wagonu, a w praktyce jest to całkowicie nowy tramwaj. Przykładem mogą być szczecińskie wagony 105N/S/HF10AC, które na papierze są modernizacją starych 105N lub 105Na, a w praktyce ich pudła były gotowe i uzbrajane w osprzęt, kiedy ich formalni poprzednicy jeszcze wozili pasażerów. Logicznym wydawałoby się wpisać te wagony jako nowe tramwaje z rokiem produkcji wynikającym z faktycznego zakończenia składania takiego wagonu. Taki wagon serii 105N/S/HF10AC miałby podwozie Konstal 105N (a więc wózki oparte o oryginalną konstrukcję z Konstalu zmodernizowane w Modertransie poprzez umieszczenie w nich silników asynchronicznych), a nadwozie (w tym sensie pudło) Moderus Alfa, dobrze kombinuję?
koziutek
Posts: 475
Joined: 25 Mar 2006, 00:00

Re: New database structure / nowa struktura bazy danych

Post by koziutek » 28 Jul 2013, 20:14

W takich sytuacjach oczywiście należy odzwierciedlać stan rzeczywisty, a nie papierkową fikdję. Co do nadwozia, to wszystkie te klony stopiątki powinny się raczej znajdować w nadwoziu "105N", każdy klon oczywiście jako oddzielna seria z właściwym producentem (Moderus, MPK Łódź itp). Nadwozie, zwłaszcza w przypadku tramwajów, generalnie pełni funkcję "grupa podobnych modeli".
Post Reply