Page 13 of 24

Re: Zmiany

Posted: 12 Apr 2013, 23:55
by koziutek
możliwość dopisywania modernizacji jest z pewnością pozytywną innowacją, ale czy jednak dodawanie takich "modeli" http://open.phototrans.net/05,3562,0.html to nie zbytnia przesada? Chyba jednak wystarczy jedna seria 105Na podpięta pod Konstal.

Re: Zmiany

Posted: 13 Apr 2013, 00:29
by memphis
koziutek wrote:możliwość dopisywania modernizacji jest z pewnością pozytywną innowacją, ale czy jednak dodawanie takich "modeli" http://open.phototrans.net/05,3562,0.html to nie zbytnia przesada? Chyba jednak wystarczy jedna seria 105Na podpięta pod Konstal.
Skoro modernizację (zmianę elektryki ze 105N na 105Na) wykonywał kto inny niż Konstal to czemu ma być podpięte pod Konstal?

Re: Zmiany

Posted: 13 Apr 2013, 00:57
by koziutek
Na tej zasadzie to trzeba będzie dla każdej NG tworzyć oddzielny model. A wykonawcę "modernizacji" można w dalszym ciągu odnotować w polu nazwa pojazdu. Uważam że dopóki to nie jest to jakaś unikalna modernizacja, to wystarczy skorzystanie z istniejącej serii.

Re: Zmiany

Posted: 13 Apr 2013, 10:17
by decomposed05
Powinniśmy w miarę dokładnie odzworowywać rzeczywistość dlatego mnie to PKT nie boli. Tamte pole nazwy zmienię na "Wykonawca" w przypadku modernizacji i będzie to jasne.

Najlepiej to się sprawdza w finlandii gdy fabryka numer 3 składała podwozie nabyte w fabryce numer 2 i nadwozie kupione w fabryce numer 1.

Wiem, że to może być niejasne ale myślę, że w przyszłości będziemy chcieli poznać np. które wagony zmodernizował Konstal a które PKT a które autobusy Kapena to będziemy mieli to jak na dłoni.

Nie ma nic złego w tworzeniu wielu serii - tylko, żeby miały możliwie wiele szczegółów uzupełnione - czyli lata produkcji, siedzenia, układ drzwi.
Jak już tego naprodukujemy tysiące albo dziesiątki tysięcy to się zrobi jakiś automat do wyszukiwania dubli... etc.

Jeszcze sobie tak myślałem czy nie połączyć producentów z przewoźnikami i stworzyć taki twór jak "Przedsiębiorstwo" i to przedsiębiorstwo:
- posiadałoby pojazdy
- wynajmowałoby pojazdy
- produkowałoby coś określonych modeli i komponentów
- obsługiwałoby linie

Żeby było tak jak w rzeczywistości.

Tylko kto to ogarnie?

Na razie system nadwozie/podwozie sprawdza się do tzw. kundli bo wreszcie mogę znaleźć EAGi w Helsinkach.

Re: Zmiany

Posted: 13 Apr 2013, 12:45
by Marcin Ciszewski
Prezes, da się te zmiany wprowadzać jakoś masowo? Bo ja sobie nie wyobrażam ręcznego dłubania przy ponad 200 wagonach serii 105N i pochodnych, gdzie mamy:
1) przebudowę ze 105N na 105Na
2) przebudowę ze 105N/105Na na 105NaD (doczepa czynna)
3) modernizację na Moderusy Alfa różnych podtypów

i jeszcze do tego przebudowy rodzynków pokroju 105NT czy 106N

Re: Zmiany

Posted: 13 Apr 2013, 16:00
by decomposed05
Mamy narzędzie masowa edycja wozów. Skorzystanie z niego nie jest może proste ale ma duże możliwości.

Re: Zmiany

Posted: 14 Apr 2013, 23:20
by decomposed05
Może komuś się przyda do szeregowania wozów:
http://baza.edpol.pl:8080/partscatalogu ... 69&b=00592
Idea jest taka by nasza baza wyglądała podobnie.

Re: New database structure / nowa struktura bazy danych

Posted: 16 Apr 2013, 03:12
by koziutek
Nadużywając uprawnień samowolnie wydzieliłem dyskusję o nowym kształcie bazy danych. Tamten wątek zrobił się przydługi i zbyt wielotematyczny.
Jednocześnie proponuje tu prowadzić ogólne dysputy nt. nowych zasad, a dla konkretnych modeli zakładać nowe tematy, tak by się potem nie pogubić w tych wszystkich nowych ustaleniach.

Re: New database structure / nowa struktura bazy danych

Posted: 16 Apr 2013, 10:33
by decomposed05
+1.

Re: New database structure / nowa struktura bazy danych

Posted: 20 Apr 2013, 14:25
by mrozard
Pytanie zasadnicze - kiedy doczekamy się spisanych w jednym miejscu wszystkich zasad dot. dodawania wozów, modeli, producentów po nowemu?