Różni producenci / multiple manufacturers

Post Reply
koziutek
Posts: 475
Joined: 25 Mar 2006, 00:00

Różni producenci / multiple manufacturers

Post by koziutek » 02 May 2013, 02:13

Mam następującą propozycję:
Korzystając z nowego układu bazy wprowadzić wirtualnego producenta „Różni producenci” dla konstrukcji wytwarzanych przez róznych producentów bez wyraźnej wiodącej roli któregoś z nich. Dodawalibyśmy tam jedno wspólne nadwozie/podwozie, a potem serię modelową oddzielnie dla każdego prawdziwego wytwórcy.

Dotyczy to głównie wagonów metra, które produkowane są na specjalne zamówienie danej sieci przez różnych producentów. Czasem można by to i zastować do konstrukcji tramwajowych wykonywanych przez kilka zakładów, ew. jakichś podobnych modernizacji tłuczonych równolegle przez kilka manufakturek (np. klony Tatr z niską wstawką robione w Czechach i b. ZSRR)
Nie mam na myśli by stosować to do sytuacji gdy jakiś pojazd rozprzestrzenia się za pomocą licencji/kopiowania/przenoszenia produkcji itp.


By zilustrować o co chodzi samowolnie dodałem coś: takiego: http://open.phototrans.net/24,1560,519.html - przewinąć do "Multiple DC Metro car" (jak się pomysł nie spodoba to można to odklikać w 10 sekund).

Mamy wagony dostarczone przez 5 różnych firm, wyglądające praktycznie tak samo i robione pod specjalne zamówienie danego przewoźnika przez kolejnych dostawców. Ciężko wybrać któregoś z nich pod którym miałoby być przypisane nadwozie/podwozie. Podobna sytuacja występuje w co najmniej paru innych sieciach metra, można ją także zastosować do wagonów radzieckich serii E/81 (tłuką je równolegle dwa zakłady).
User avatar
JacekM1
Posts: 415
Joined: 05 Apr 2005, 00:00

Re: Różni producenci / multiple manufacturers

Post by JacekM1 » 02 May 2013, 08:22

Choć niezbyt ogarniam cały nowy system, to jestem za - podobnie bywa z tramwajami - część wagonów typu A32 do Sztokholmu dostarczył AdTranz, a część Bombardier.
Když inspekce přijde a optá se: ,Máte nějakou stížnost?`, tak musíš, smrade, stát hapták, zasalutovat a odpovědět: ,Poslušně hlásím, že nemám, že jsem úplně spokojen.` - Jak to řekneš, hnuse, opakuj to!
User avatar
decomposed05
Posts: 2664
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: Różni producenci / multiple manufacturers

Post by decomposed05 » 02 May 2013, 12:44

Ja się zastanawiam - bo chciałbym mieć informację, kto wykonał dany egzemplarz czyli przykręcił ostatnią śrubkę. Jeśli odnalezienie takiej informacji jest niemożliwe to mogę się na takie rozwiązanie zgodzić jako bramę ostatniej szansy.

PS. Dlatego nie wiem czy przy krakowskich solariach nie powinien być producentem "MPK Kraków".
koziutek
Posts: 475
Joined: 25 Mar 2006, 00:00

Re: Różni producenci / multiple manufacturers

Post by koziutek » 02 May 2013, 15:24

tzn. uściślając: moja propozycja tyczy się sytuacji gdy chcemy w jednej grupie nadwoziowej zgrupować identyczne pojazdy robione przez różne wytwórnie. Owe wytwórnie są znane ale po prostu ciężko wybrać jedną z nich, "wiodącą", pod którą należałoby podpiąć nadwozie.

Jeszcze w przypadku metra w Waszyngtonie to pomiędzy dostawami od kolejnych producentów następowały przerwy, więc teoretycznie mozna by podpiać nadwozie pod dostawcę pierwszwej serii. Ale np. w Nowym Jorku obecnie często w przetargach wybiera się dwóch dostawców ktorzy równolegle tłuką ten sam, identyczny model. To samo było/jest z radzieckimi producentami wagonów metra którzy produkowali identyczne wagony serii 81 równolegle.

Nie jest to sytuacja taka jak z licencjami Mercedesa O405 czy klonami Ziutka gdzie sprawa jest oczywista - tam mamy producenta-"matkę" który opracował dany model i jest z nim kojarzony, do tego stopnia że na wozach licencyjnych często wisi gwiazda dla podniesienia prestiżu.
decomposed05 wrote:Ja się zastanawiam - bo chciałbym mieć informację, kto wykonał dany egzemplarz czyli przykręcił ostatnią śrubkę. Jeśli odnalezienie takiej informacji jest niemożliwe to mogę się na takie rozwiązanie zgodzić jako bramę ostatniej szansy.
To wszystko puwej oczywiście nie oznacza że nie zgadzam się z tym co tu piszesz. Ale to jak rozumiem tyczy się sytuacji gdy nie znamy producenta na poziomie modelu (a nie nadwozia) i bardziej przypomina funkcjonujace od wieków "miscellaneous vehicles"
decomposed05 wrote:PS. Dlatego nie wiem czy przy krakowskich solariach nie powinien być producentem "MPK Kraków".
a przy niektórych warszawskich jkarusach R-13 Stalowa :)
Nie jest to głupie, tam gdzie taka informacja jest znana można to dopisywać. Już teraz to zresztą w paru miejscach robimy tam gdzie dokręcający śrubkę oficjalnie występuje jako producent.
JacekM1 wrote: część wagonów typu A32 do Sztokholmu dostarczył AdTranz, a część Bombardier.
o, dzięki za podanie przykładu z Europy :)
innym przykładem mogą być chyba tramwaje z Wiednia, robione przez 3 rózne zakłady http://open.phototrans.net/2415,248,292.html
User avatar
decomposed05
Posts: 2664
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: Różni producenci / multiple manufacturers

Post by decomposed05 » 02 May 2013, 17:44

koziutek wrote:tzn. uściślając: moja propozycja tyczy się sytuacji gdy chcemy w jednej grupie nadwoziowej zgrupować identyczne pojazdy robione przez różne wytwórnie. Owe wytwórnie są znane ale po prostu ciężko wybrać jedną z nich, "wiodącą", pod którą należałoby podpiąć nadwozie.
Rękami się zapierał nie będę ale czy te pojazdy na pewno się niczym nie różnią (np. podsufitką, siedzeniami, drzwiami?).
koziutek wrote: Jeszcze w przypadku metra w Waszyngtonie to pomiędzy dostawami od kolejnych producentów następowały przerwy, więc teoretycznie mozna by podpiać nadwozie pod dostawcę pierwszwej serii. Ale np. w Nowym Jorku obecnie często w przetargach wybiera się dwóch dostawców ktorzy równolegle tłuką ten sam, identyczny model. To samo było/jest z radzieckimi producentami wagonów metra którzy produkowali identyczne wagony serii 81 równolegle.
Ale to było fajnie wiedzieć, że ten wagonmasz to zrobiony jest przez zawod 1 a tamten przez zawod 2. Tak sobie gdybam. Jeśli się nie da tego ustalić to trudno ale same ustalanie tego to niezła frajda.
koziutek wrote: Nie jest to sytuacja taka jak z licencjami Mercedesa O405 czy klonami Ziutka gdzie sprawa jest oczywista - tam mamy producenta-"matkę" który opracował dany model i jest z nim kojarzony, do tego stopnia że na wozach licencyjnych często wisi gwiazda dla podniesienia prestiżu.
Wiem o co chodzi. Protram też robił przyczepy do bulw w Szczecinie. Jest tyle danych, które można wprowadzić do systemu ;)
koziutek wrote:
decomposed05 wrote:Ja się zastanawiam - bo chciałbym mieć informację, kto wykonał dany egzemplarz czyli przykręcił ostatnią śrubkę. Jeśli odnalezienie takiej informacji jest niemożliwe to mogę się na takie rozwiązanie zgodzić jako bramę ostatniej szansy.
To wszystko puwej oczywiście nie oznacza że nie zgadzam się z tym co tu piszesz. Ale to jak rozumiem tyczy się sytuacji gdy nie znamy producenta na poziomie modelu (a nie nadwozia) i bardziej przypomina funkcjonujace od wieków "miscellaneous vehicles"
decomposed05 wrote:PS. Dlatego nie wiem czy przy krakowskich solariach nie powinien być producentem "MPK Kraków".
a przy niektórych warszawskich jkarusach R-13 Stalowa :)
A wiesz, że tak powinno być. W sumie Ikarus-Zemun Ik160P jest pod Jelczem.
o, dzięki za podanie przykładu z Europy :)
innym przykładem mogą być chyba tramwaje z Wiednia, robione przez 3 rózne zakłady http://open.phototrans.net/2415,248,292.html
Jeśli starczy sił to można to uwzględnić.
Post Reply