Pojazdy niezidentyfikowane

User avatar
decomposed05
Posts: 2664
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: Pojazdy niezidentyfikowane

Post by decomposed05 » 21 Feb 2014, 13:27

empi wrote:No właśnie poważnie się zastanawiam czy nie dać sobie spokoju.
Fotograficznie nie nadążam z jakością, mam słaby aparat a na lepszy mnie teraz nie stać. Przy tak dużej liczbie dobrych fotografów mój wkład jest mizerny.
Skupiłem się więc na bazie danych i miałem z tego dużo frajdy. Po Twoich zmianach struktura bazy danych jest tak rozrośnięta i skomplikowana, że właściwie nie sposób jest to już utrzymać w miarę znośnej rzetelności. Co więcej, kolejne dobrze pracujące osoby zniechęcają się tym i się wycofują (np. Amalio). Zostają fotografowie, którzy w nosie mają jaki autobus sfotografowali i pod co go podepną. Powoli utrzymywanie nad tym kontroli jest coraz większą walką z wiatrakami.

To się zrobiło za duże.
Amalio to dużo rozkazywał a sam to miał edycji bardzo mało. Mniej niż przeciętna osoba tutaj. Niestety rzeczywistość jest tak pokomplikowana no to staram się uprościć i dlatego teraz zdjęcia nie trzeba wrzucać do pojazdu bo zrobiłeś zdjęcie ciekawego pojazdu (np. w Kuwejcie) ale nie masz bladego pojęcia co to jest - to tworzyłeś jakieś misc vehicles i trzeba było i tak poprawić a tak wrzuci się do niezidentyfikowanego i jest na tapecie. Ktoś napisze w komentarzu co to jest i jakoś wspólnymi siłami się zrobi z tym porządek. A tak to ja mam w archiwum dużo takich zdjęć, z którymi nawet nie wiem pod co przypiąć i ich nie wrzuciłem bo nie wiem co to jest, czyje to jest i gdzie stoi. A tak to dam do niezidentyfikowanych i będzie tam sobie leżeć. Ktoś to znajdzie i opisze to się opisze. Chyba tak jest lepiej niż robić metryki bez danych.
Tak samo jak z nówkami z fabryki - "a podepnij pod pierwszy lepszy" ale czy tak jest lepiej?
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Pojazdy niezidentyfikowane

Post by empi » 21 Feb 2014, 13:44

decomposed05 wrote:Amalio to dużo rozkazywał a sam to miał edycji bardzo mało. Mniej niż przeciętna osoba tutaj.
Patrzysz na statystyki w momencie, w którym powiedział "pas". To była jedna z nielicznych osób z którą można było tropić nieznane autobusy.
decomposed05 wrote: Niestety rzeczywistość jest tak pokomplikowana no to staram się uprościć i dlatego teraz zdjęcia nie trzeba wrzucać do pojazdu bo zrobiłeś zdjęcie ciekawego pojazdu (np. w Kuwejcie) ale nie masz bladego pojęcia co to jest - to tworzyłeś jakieś misc vehicles i trzeba było i tak poprawić a tak wrzuci się do niezidentyfikowanego i jest na tapecie. Ktoś napisze w komentarzu co to jest i jakoś wspólnymi siłami się zrobi z tym porządek. A tak to ja mam w archiwum dużo takich zdjęć, z którymi nawet nie wiem pod co przypiąć i ich nie wrzuciłem bo nie wiem co to jest, czyje to jest i gdzie stoi. A tak to dam do niezidentyfikowanych i będzie tam sobie leżeć. Ktoś to znajdzie i opisze to się opisze. Chyba tak jest lepiej niż robić metryki bez danych.
Tak samo jak z nówkami z fabryki - "a podepnij pod pierwszy lepszy" ale czy tak jest lepiej?
Ale w ten sposób powstaje ogromny wór, w obrębie którego nie da się nic znaleźć, bo nie chwyta go żadna wyszukiwarka. Zmieszałeś kompletny znak zapytania z Autosanem H9-21, któremu zdjęto tablicę rejestracyjną. I jeszcze zachęcasz do dodawania do tego wora każdego pojazdu, którego danych autorowi nie będzie się chciało wyszukać. Czyli to jest stworzenie graciarni, w której ktoś ma sprzątać. Ale kto? I właśnie takie podejście mnie przekonuje, że baza danych nie jest priorytetem Phototrans (właśnie - PHOTOtrans).
Tak, "podepnij pod pierwszy lepszy" było lepsze - zdjęcie nie trafiało do wora bez dna, ale do jakkolwiek określonej kategorii. Np. nie wiadomo który, ale wiadomo że Ikarus 280.26 z WPKM Szczecin. Za chwilę ktoś w komentarzu napisał, że to musiał być na pewno 1988 rok, bo na zdjęciu widać etykietę słoika ogórków kiszonych w limitowanej wersji z lata '88. I kolejne możliwości się zawężały. To nie było "cokolwiek", tylko jedno z kilku opcji, aż w końcu ktoś mógł trafić na tą jedną.
Teraz takiej możliwości nie będzie, wszystko będzie w jednej zupie.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Pojazdy niezidentyfikowane

Post by empi » 21 Feb 2014, 13:46

Dobra, starczy. Nie przekonamy się. Według mnie to jest złe, według Ciebie dobre, Ty jesteś szefem, ja nie, dostosuję się. Tyle.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
decomposed05
Posts: 2664
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: Pojazdy niezidentyfikowane

Post by decomposed05 » 21 Feb 2014, 14:01

empi wrote:Patrzysz na statystyki w momencie, w którym powiedział "pas". To była jedna z nielicznych osób z którą można było tropić nieznane autobusy.
Znacznie wcześniej. Kiedy kolejna osoba przez niego postanowiła zrezygnować z działalności tutaj. Gdy liczba przestała mi się mieścić w obrębie dłoni postanowiłem coś z tym zrobić.
empi wrote: Ale w ten sposób powstaje ogromny wór, ...
Teraz takiej możliwości nie będzie, wszystko będzie w jednej zupie.
Dobra, teraz zadanie. Wklei tu linka do metryczek wszystkich pojazdów, które w rzeczywistości nie istnieją.
Takich jak te:
http://phototrans.net/15,214204,0.html
http://phototrans.net/15,23520,0.html
http://phototrans.net/15,56816,0.html

Jeśli znajdziesz mi taki link, który to ogarnie - czyli takie pojazdy, które albo są dublami istniejacych (solaris) albo totalny brak danych albo są fikcyjne. I będą w jednym linku to nie będzie nieidentifikowanych. A ja już wolę rozgarniać z jednego worka niż wyszukiwać śmieci w każdej firmie po kolei.

To ma być zgodne z rzeczywistością:
http://phototrans.net/autobusy.php?s=80 ... =&ticket=1

I to jest priorytet.
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Pojazdy niezidentyfikowane

Post by empi » 21 Feb 2014, 14:38

Ale Ty mieszasz wszystko ze wszystkim: wozy sfotografowane z daleka, wozy z fabryki, fotomontaże, zdjęcia podzespołów. To są problemy, ale każdy inny.
Co z tego, że usuniesz część kłopotliwych wozów ze statystyk, uznając je za niezidentyfikowane? I tak nie zmienisz tego, że autobusy są sprzedawane, przemalowywane, przerejestrowywane i ślad po nich ginie. I tak statystyka nie będzie prawdziwa, bo duble były, są i będą. Jeżeli wozy zostawiają po sobie ślady w bazie danych, to można próbować je odnaleźć i minimalizować margines błędu.

To jest poprawianie sobie humoru przez udawanie, że czegoś nie ma.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Pojazdy niezidentyfikowane

Post by empi » 21 Feb 2014, 14:39

Ale zaczynam trochę łapać Twoją ideę. Też mnie denerwowały śmieci w obrębie bazy danych.

Zrób chociaż możliwość wyszukiwania w obrębie pojazdów niezidentyfikowanych, żeby to nie był niedotykalny śmietnik.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
decomposed05
Posts: 2664
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: Pojazdy niezidentyfikowane

Post by decomposed05 » 21 Feb 2014, 14:44

Link z głównej do zdjęć masz. Może zrobię ptaszek do wyszukiwarki zdjęć. Ale zaraz też ktoś pewnie się rzuci, że to bez sensu i psuje mu zabawę.
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Pojazdy niezidentyfikowane

Post by empi » 21 Feb 2014, 15:07

Jak chcesz. Dla mnie to w zasadzie koniec bazy danych.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
decomposed05
Posts: 2664
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: Pojazdy niezidentyfikowane

Post by decomposed05 » 21 Feb 2014, 15:28

Dobra, likwidujemy!

Po prostu słabo mi jak czytam takie posty.
User avatar
Luke_Police
Posts: 489
Joined: 06 Nov 2007, 00:00

Re: Pojazdy niezidentyfikowane

Post by Luke_Police » 02 Mar 2014, 10:35

Tak swoją drogą, to pojazdy niezidentyfikowane nie rozwiązują problemu dubli w bazie danych. Niedawno PKS Szczecin kupił 3 MAN-y NG263 z Mönchengladbach. Problem w tym, że poprzedni przewoźnik miał ich 25, a żaden nie ma wpisanego VIN-u w bazie danych. Ja znam VIN-y wszystkich trzech, ale skąd mam wiedzieć, który jest który? Znam obecne rejestracje, obecne numery taborowe, ale dopóki ktoś nie przejedzie się tymi autobusami jako pasażer i nie dopatrzy śladów dawnego numerka taborowego na ścianie, to nie ma możliwości dojść, które to faktycznie wozy są. Tak więc niekiedy "duble tymczasowe" są nieuniknione.
Post Reply