Page 5 of 25

Re: Przydatny link

Posted: 08 Jul 2014, 00:15
by decomposed05
Myślałem o takim bocie, który by wrzucał to do jakiejś tabeli.

Re: Przydatny link

Posted: 08 Jul 2014, 09:16
by krzychu
padamus wrote:Przy okazji prośba do Tatusia: byłaby szansa by edytorom wypluwało pojazdy które mają zdublowany VIN? Po udostępnieniu danych z CEPiKu może być dużo dubli.
Przy okazji prośba do wpisywaczy VIN-ów - poświęćcie kilkanaście - kilkadziesiąt sekund i sprawdzajce te VIN-y TWB-ową wyszukiwarką albo googlami. Ja porównując te VIN-y znalazłem 4 zdublowane H9-21 z PKS Bełchatów - w bazie były na czarnych tablicach i na białych, a dzięki CEPiK-owi udało się je scalić. Google z kolei często odnajduje VIN na stronach z wykazami Overseas Journal lub na zagranicznych stronach miłośników. Niestety, część wpisywaczy ogranicza się tylko do wpisania VIN-u i rocznika i uważają temat za "odfajkowany".

Re: Przydatny link

Posted: 08 Jul 2014, 11:47
by mrozard
http://phototrans.pl/15,8971,.html

Kolejny z bonusów. VIN od PR110D. Kolejna przestroga do bezmyślnego wklepywania wszystkiego co wywala.

Re: Przydatny link

Posted: 08 Jul 2014, 14:01
by krzychu
Z kolei UFG na 8.07.2004 mówi, że to AUTOBUS JELCZ, a 8.07.2005 - JELCZ H110.
Może to była peerka, podmieniona w Kapenie na miga?

Re: Przydatny link

Posted: 08 Jul 2014, 18:44
by padamus
mrozard wrote:http://phototrans.pl/15,8971,.html

Kolejny z bonusów. VIN od PR110D. Kolejna przestroga do bezmyślnego wklepywania wszystkiego co wywala.
krzychu wrote:Z kolei UFG na 8.07.2004 mówi, że to AUTOBUS JELCZ, a 8.07.2005 - JELCZ H110.
Może to była peerka, podmieniona w Kapenie na miga?
Albo podmiana w Kapenie, albo jakiś domorosły przeszczep. Nie widzę przeciwwskazań by wpisać ten nr, wszak ten autobus miał taki VIN wpisany w dowodzie rejestracyjnym, jedynie ostrożnie należy podchodzić do podawanych tam modeli.

Re: Przydatny link

Posted: 09 Jul 2014, 11:57
by krzychu
A kojarzysz peerki z MZK Jelenia Góra, które też były podczas NG w Kapenie podmienione na migi? 558, 581 i 604 - numery podwozi mają peerkowe. Gdzieś czytałem, że Kapena potrzebowała peerek do przebudowy na trolejbusy, więc w zamian za oddane do remontu peery oddawali migi.
Straszny rzecze, że 601 też: http://phototrans.pl/14,40230,0,Jelcz_M11_581.html, ale z numeru podwozia to nie wynika.

Re: Przydatny link

Posted: 12 Jul 2014, 12:42
by Luke_Police
Jeszcze inna ciekawostka, spotkałem się z numerem VIN 18-znakowym, po wklejeniu do bazy danych oczywiście ucina ostatni znak. Mowa o Jelczu PR110D z PKS Kamień Pomorski: http://phototrans.pl/autobusy.php?s=15& ... ticket=938

Cepik podaje: "SUJPR110DE19840095", początkowo myślałem, że litera "E" została omyłkowo tam wpisana przez przypadek, ale widzę w naszej bazie danych inne Jelcze PR110D, które mają w VIN-ie ciąg znaków "SUJPR110DE". W ogóle jak to jest, że są PR-ki, co mają VIN-y 13-, 15-, 16-, 17- i nawet 18-znakowe?

Przykłady poniżej:
- SUJPR110D1237 (13)
- SUJPR110D986754 (15)
- SUJPR110D1985269 (16)
- SUJPR110DE4984082 (17)
- SUJPR110DE19840095 (18)

Re: Przydatny link

Posted: 12 Jul 2014, 13:08
by mrozard
Biorąc pod uwagę, że Jelcz w 1984 VINów jako takich nie stosował (tylko numery seryjne), to myślę, że to jest wesoła twórczość stworzona podczas remontu, przy którym zapewne podmieniano wóz.

Re: Przydatny link

Posted: 02 Aug 2014, 18:46
by tomikat
Pojazd o numerze rejestracyjnym: PGNGY23

JONCKHEERE, NEUILLY 3
autobus, międzymiastowy
Ważne informacje

Badanie techniczne:
aktualne

Status rejestracji:
zarejestrowany

Polisa OC:
brak informacji
o ważnej polisie

Szczegółowe informacje

Dane podstawowe

Rok produkcji: 1997
VIN: YB63H1M1X18821128
Polisa OC: brak informacji o ważnej polisie
Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: wielkopolskie
Badanie techniczne: aktualne (wykonane w dniu 12.03.2014, ważne do 12.09.2014)
Status rejestracji: zarejestrowany
Dane techniczne

Liczba miejsc ogółem: 88
Liczba miejsc siedzących: 58
Liczba miejsc stojących: 30
Masa własna pojazdu: 10450 kg
Maksymalna masa całkowita ciągniętej przyczepy z hamulcem: 3500 kg
Maksymalna masa całkowita ciągniętej przyczepy bez hamulca: 750 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 17600 kg
Liczba osi: 2
Dokumenty

Data wydania aktualnego dowodu rejestracyjnego: 24.01.2012
Mam wątpliwość czy dwie cyfry po znakach X1 nie oznaczają czasem roku produkcji? Pytam w innych pojazdach tego typu i właściciela to się zgadzało. A tutaj CEPIK podaje 1997 a z VINu wynikałby rok 1988 r. Czy dobrze rozumuję?

Re: Przydatny link

Posted: 02 Aug 2014, 19:35
by mrozard
Generalnie to 10. znak VINu to rok produkcji, ale niektóre nacje z zachodu nie za bardzo się tym przejmowały i z VINu nie można odczytać rocznika. CEPiK prawdę mówi w tym przypadku.