Serie Mercedesów

Post Reply
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Serie Mercedesów

Post by empi » 15 Apr 2016, 14:11

Zastanawiam się czy tylko ja jestem zaniepokojony tym co się dzieje z Mercedesami. Pierwszy raz zareagowałem tutaj: http://open.phototrans.pl/14,793363,0.html

Z tego co zauważyłem dochodzi już do takich sytuacji, że ludzie nie znajdują potrzebnego modelu, więc DODAJĄ NOWY. Praktycznie dodawanie pojazdu = dodawanie serii. Ile tego jest?
Mercedesy z rodziny O405: około 100 modeli obejmujących 8 nadwozi (O405, O405G, O405GN, O405N, O405NK, O405NU, O407 i O408) na 11 podwoziach (wspólne 612, oraz dublujące je O405, O405G, O405GN, O405GN2, O405N, O405N2, O405NK, O407, O408, O402). Część autobusów jest z aptekarską precyzją porozdzielana po śrubce, część jest wrzucona razem. Za kryterium wydzielenia serii PODWOZIA uznaje się nie tylko długość pojazdu czy wysokość podłogi, ale także - uwaga - powierzchnia bocznych szyb.
Mercedesy z rodziny Citaro: 4 podwozia (628, 628 02 i 628 03 oraz brytyjski O295), ponad 100 modeli, 12 nadwozi. W niektórych seriach wszystkie generacje Citaro są razem, ale utrzymuje się podział na długość autobusu. W innych seriach podzielono design nadwozia, ale wrzucono wszystkie długości razem. Poza tym lewostronna wersja Citaro KONIECZNIE musi być z INNYM NADWOZIEM i z INNYM PODWOZIEM niż prawostronne Citaro - ale dotyczy to tylko najnowszej generacji C2, bo w starszych generacjach autobusy lewostronne i prawostronne mogą być razem.
Mercedesy Sprintery: tu jest chyba rekord. 76 (!!!) podwozi i 7 nadwozi. Dlaczego 76 podwozi? Bo za kryterium różnicowania TYPU PODWOZIA uznaje się... silnik. Jeżeli autobus ma inny silnik, to ma inne podwozie. Tak samo jest z Vario, ale to już mniej tego (bo mniej odmian) - tylko 20 podwozi.
Ogólnie niektórych ludzi nie sposób wyprowadzić z przekonania, że inna nazwa = inna seria. Jak autobus miejski z 1980 roku i turystyczny z 2010 roku mają taką samą nazwę (bo producent miał kaprys zreaktywowania udanej nazwy modelu), to mogą być w jednej serii, nie ma problemu, ale jak ta sama konstrukcja autobusu zmienia co pół roku nazwę (bo producent ma taki kaprys) to już koniecznie muszą być tworzone serie dla trzech sztuk autobusów.
Głębiej nie schodziłem, ale możecie być pewni, że Mercedesy turystyczne, a także O303 i O305 też są nieźle zmasakrowane.
Czy jest jakaś możliwość poradzenia sobie z tym wszystkim? Bo ja tego zwyczajnie nie mam siły poprawiać.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
mrozard
Posts: 948
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Koszalin

Re: Serie Mercedesów

Post by mrozard » 15 Apr 2016, 16:58

Czy jest możliwość poradzenia sobie? Układamy plan działania i klepiemy ręcznie, chyba że Tatuś coś wyczaruje i zrobi to z automatu.

Mnie to bardziej denerwuje system zapisu i podwozi, i nadwozi, stosowany przez pewnego edytora z Niemiec, dzięki czemu mamy wszędzie odstępy, dodatkowe informacje w nawiasach, zasadniczo burdel na kółkach i wszystko wygląda jak psu z dupy. Niektórzy są niereformowalni.

Ogólnie dużo by dał jakiś lepszy podgląd na szczegółowe informacje zarówno przy tworzeniu modelu, jak i dodawaniu wozu do serii, ale nie mam pomysłu i pojęcia jak by to miało wyglądać.
User avatar
krzkawa
Posts: 115
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Kraków
Contact:

Re: Serie Mercedesów

Post by krzkawa » 27 Feb 2020, 17:41

Jak już jesteśmy przy Mercedesach, to warto może rozdzielić Capacity (19.7m) od Capacity L (20.9m)?
Szczegóły: https://www.mercedes-benz-bus.com/pl_PL ... -data.html

P.S.: oznaczenie modelowe dla Capacity L to O530GLL.
Image
Image
Post Reply