Solaris Urbino III generacji - typologia

User avatar
padamus
Posts: 536
Joined: 08 Feb 2005, 00:00

Re: Solaris Urbino III generacji - typologia

Post by padamus » 24 Oct 2020, 17:07

Nie po to kilkanaście lat temu ustaliliśmy takie, a nie inne zasady i nie po to użytkownicy wykonali pracę nad rozróżnieniem i usystematyzowaniem wersji Urbino, by teraz ktoś, komu wydaje się, że wie lepiej, wywalił wiele godzin uzupełniania bazy na śmietnik.
Autobusy w ramach jednej wersji muszą (w teorii) być tożsame pod względem wielu parametrów, między innymi jest to konfiguracja układu napędowego, ale np. nie jest to konfiguracja drzwi.
Dzięki danym z BA każdy łatwo mógł przyporządkować dany pojazd do właściwej wersji. Teraz większość będzie lądować albo w modelu ogólnym, albo będą przyporządkowywane przypadkowo.
Nie jest prawdą, że producent nie ma nic wspólnego z tymi oznaczeniami, bo one nadawane przez producenta w chwili wprowadzenia nowego modelu/wersji do obrotu na terenie UE. I te oznaczenia są już od wielu lat stosowane w niemal całej UE.
W związku z powyższym proszę użytkownika jakub.s o zaprzestanie niszczenia czyjejś ciężkiej pracy, a Tatusia proszę o cofnięcie automatem wprowadzonych przez niego zmian, a przypadku dalszej takiej działalności o cofnięcie uprawnień do edycji bazy.
jakub.s
Posts: 73
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Re: Solaris Urbino III generacji - typologia

Post by jakub.s » 24 Oct 2020, 17:40

Mi się nie wydaje, że wiem lepiej, bo porządkuje wozy zgodnie ze specyfikacją produkcyjną producenta, a nie według mojego widzimisię.
Każdy wóz porządkuje zgodnie ze stanem faktycznym układu napędowego według danych - powtarzam - PRODUCENTA a nie jakiegoś bezpiecznego autobusu, w którym nie raz zdarzały i zdarzają się błędy wg danych TWB względem rzeczywistości. I widzisz, w praktyce oznaczenia Wxy się pokrywają, wiele wozów z różnymi Wxy ma to do wyposażenie.
Idąc dalej... Według bazy TWB wejherowski #819 to W6 z silnikiem PR183S3. Gówno prawda, wczoraj ustawiłem prawidłową specyfikację, której nawet nie było w bazie do wyboru. Tak więc nie pierdol o jakiejś bazie BA i ustawieniu dzięki temu odpowiednich informacji, bo w bazie jest syf, a pojazdy mają ustawione specyfikacje silnikowe niezgodnie z tym, co montowała fabryka. Wiele modeli pokrywa się względem układu napędowego, ale wiele wariantów nie ma podpiętego nic, bo najwyraźniej kompetentny Paweł Adamus nawet tego nie ustalił. Ja nie zdążyłem tego jeszcze zrobić, ale wiem jak sytuacja wygląda, po spojrzeniu w dokumenty.
I nie pierdol mi tutaj, że niszczę czyjąś pracę. Zobacz sobie, ile uporządkowałem modeli, ile dodałem wariantów do bazy, ile dodałem pojazdów od zera z VINem, rejestracją, numerem taborowym i nie jako informacje kopiowane z np. busphoto, gdzie te są błędy, jak ktoś na pałę wpisuje wszystko. Ile błędnych danych poprawiłem lub ile brakujących dodałem, zarówno przy pojazdach, jak i podzespołach (oczywiście zgodnie z dokumentacją techniczną producenta podzespołu). Nigdy nie dodaję Solarisów pod ogólny model, chyba że chwilowo nie mogę się upewnić, co w nim montowano. Jak dorzucisz chociaż połowę tego, co ja przez ostatni rok-dwa do bazy i będzie to zgodne ze specyfikacją produkcyjną producenta i zestawem informacji od VIN po miesiąc dostawy, to wtedy urządzaj takie wycieczki. I to ja mogę pisać, że niektórzy niszczą moja pracę.
Jak administracja nie chce mnie tutaj, to znajdę sobie inne miejsce, inna galerię, akurat raczej jestem w sytuacji, że wszędzie będą mnie chcieli ze swoją wiedzą i fotografiami np. jazd próbnych, czy targów Busworld/IAA na których mogę gościć za każdym razem, więc nie robisz na mnie wrażenia jakimiś wnioskami formalnymi.
A skoro wszystkie oznaczenia nadają producenci i to ma być w bazie, to dawaj. Chcę zobaczyć, jak uzupełniasz te dane dla wszystkich marek z wszystkich miast polskich i zagranicznych i jak to utrzymujesz w porządku. Czekam m.in. na Volvo 7700VE i Urbino 12 0E55GG01I0131. Jak tutaj nawet jest problem, żeby ludzie prawidłowo model pod właściwy silnik i skrzynię dodali. Jak napisałem, skoro mają być jednolite zasady, to robimy Urbino 12 0E55GG01I01311 i koniec. Co z tego że długie, albo debilnie to wygląda. Chujowo, ale jednakowo. Poza tym napisałem miejscami "moim zdaniem", bo nie neguje tego, że gdzieś, jakieś oznaczenia sobie występują, bo jest ich cała masa zapewne dla różnych pojazdów itp. ale wskazałem jak sytuacja wygląda, patrząc na bazę danych producenta. Producent w żaden sposób nie przechowuje informacji o jakimś Wxy i nie jest to częścią nazwy modelu.

Przepraszam za przekleństwa, ale ch... mnie strzela, jak widzę kolejnego miłośnika wypowiadającego się takim tonem. Zamiast merytorycznie coś ustalić...
User avatar
padamus
Posts: 536
Joined: 08 Feb 2005, 00:00

Re: Solaris Urbino III generacji - typologia

Post by padamus » 24 Oct 2020, 18:16

Koleżko, po pierwsze nie tym tonem, bo na jednym g... się z Tobą nie ślizgałem.
Poczytaj sobie m.in. dyrektywy 116 z 2001 i 46 z 2007 roku. Tam jest dokładnie opisane czym ma się charakteryzować pojazd w ramach jednego typu, wariantu i wersji. Silnik zawsze musi być ten sam. Jeżeli jest inaczej, to albo producent wystawił błednie dokumenty, albo OR błędnie zarejestrował pojazd. Trzeciego wyjścia nie ma. Gdybyś zamiast się od razu unosić, wyżywać i tupać nogą przeczytał co napisałem, to zauważyłbyś że mój post tyczy się wyłącznie oznaczeń wersji. Nie neguję innych porządków. Nie podoba mi się jednak robienie takich rewolucji bez zastananowienia się kto i dlaczego to wprowadził, tylko przyjmując apriori, że tylko Ty masz rację. Fajnie, że pracujesz w Solarisie, robisz zdjęcia itp. Jednak ani to, a nic innego nie upoważnia do tsk chamskiego zachowania.
User avatar
maciek.maks
Posts: 15
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Piła

Re: Solaris Urbino III generacji - typologia

Post by maciek.maks » 24 Oct 2020, 18:48

Czytam ten wątek i jet ona odpowiedzią do jednego tematu który u mnie istniał. Chciałem kiedyś posegregować typy solarisów w MZK Piła, ale nie dało rady bo przez typologie większość modeli nie miała standardowego wyposażenia DAF+Voith, bądź brakowało opcji. Wszystkie wozy od 378 do 395 (wraz z 402 i 403), to właściwie ten sam typ napędowy DAF PR183S + Voith D864. Chyba, że mają inne oznaczenia skrzyń. Te dodatkowe typologie trochę bałaganu robią. Dobrze, że akurat polifty serii czwartej nie mają dodatkowych podtypów i wszystko jest w jednym miejscu, a nie porozrzucane. Wolałbym mieć to posegregowane napędami, a nie typologiami.
"Zaraz rozpocznę swoją ulubioną wyliczankę"
User avatar
Burdzio
Posts: 279
Joined: 08 May 2008, 00:00
Contact:

Re: Solaris Urbino III generacji - typologia

Post by Burdzio » 31 Oct 2020, 20:39

Trochę nie rozumiem kwestii o której pisze Paweł Adamus. Skoro dzięki BA jest łatwy dostęp do podtypów to dlaczego stosujemy je tylko do Solarisów?
Victory shall be mine!
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Solaris Urbino III generacji - typologia

Post by empi » 01 Nov 2020, 21:12

Nie tylko w Solarisach to jest. Autosany też, i Mercedesy.
Problem polega na tym, że te wersje miały rozróżniać autobusy. A nie rozróżniają. SU18 W13 jest z dwoma różnymi silnikami i skrzyniami biegów. Pozostałe są powpisywane bez żadnych silników i skrzyń biegów. Nie zawsze są wpisane nawet w dowodzie rejestracyjnym czy BA. A producent nie dysponuje żadną listą odmian. W efekcie nie bardzo wiadomo jak to dalej ciągnąć.
Odnoszę wrażenie, że tak - przepis jest, ale raczej mało kto coś sobie z niego robi. Może to zmierzać do sytuacji, w której każda dostawa dla klienta będzie miała inne oznaczenie.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
Burdzio
Posts: 279
Joined: 08 May 2008, 00:00
Contact:

Re: Solaris Urbino III generacji - typologia

Post by Burdzio » 02 Nov 2020, 09:28

Ok, rzeczywiście Autosan to ma, ale przy Mercedesie nie widziałem. Mam jednak wrażenie, że dla Pawła ma się to opierać na dogmacie nieomylności Starostwa. W praktyce jednak w kolejne pola wpisuje się całkowicie losowe dane - typ ląduje w modelu i na odwrót. Albo w ogóle nic nie ląduje w polu. O sytuacjach wystawienia dowodu na OTOCAR nie wspominam :mrgreen:
Victory shall be mine!
User avatar
padamus
Posts: 536
Joined: 08 Feb 2005, 00:00

Re: Solaris Urbino III generacji - typologia

Post by padamus » 03 Nov 2020, 20:40

Burdzio wrote:
02 Nov 2020, 09:28
Mam jednak wrażenie, że dla Pawła ma się to opierać na dogmacie nieomylności Starostwa.
Padłem :mrgreen:
User avatar
decomposed05
Posts: 2664
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: Solaris Urbino III generacji - typologia

Post by decomposed05 » 12 Dec 2020, 12:29

Generalnie od 10 lat jest plan by zrobić to tak ja ma bezpieczny czyli
Nadwozie / Podwozie do wyboru (razem z wymiarami) a później dla każdego pojazdu indywidualnie kolejne parametry:
VIN:
Miejsca:
Siedzące:
Masa własna
DMC:
Osie:
Układ drzwi:
Typ silnika:
Skrzynia:
Do tego modernizacje.
etc.
Do tego modernizacje, ale to wymaga naprawdę przewrócenia bazy danych i migracji tego co jest by nie ugrzęznąć w przeklikiwaniu tego ręcznie.
Lenistwo mnie pokona z tym.
Post Reply