Page 1 of 1

Producenci

Posted: 16 Sep 2017, 13:33
by empi
Przypisanie producenta do miasta zaskutkowało czymś bardzo dziwnym - zaczęły się wydzielać poszczególne fabryki. Osobiście zaczyna mnie to irytować, nie wiem czy powinniśmy iść w tym kierunku. Ciekawe czy ktoś jeszcze ma na ten temat jakieś uwagi.
Mercedes-Benz i Mercedes-Benz Minibus.
Scania, Scania Katrineholm, Scania Peter, Scania Słupsk, Scania SOE Bus Production, Scania-Vabis.
Volvo, Volvo Brasil, Volvo India, Volvo Polska.

Dla mnie to jest przesada. To powinna być MARKA, a nie konkretny zakład produkcyjny. Bo jeżeli tak, to dlaczego nie Mercedes-Benz Hosdere? MAN Starachowice i to inny niż MAN Sady?

Re: Producenci

Posted: 16 Sep 2017, 16:53
by mrozard
Warto do tego jeszcze dodać problem z ustaleniem miasta przy producentach, o których jest mało informacji w internecie, bo albo od bardzo dawna nie istnieją, albo są z trzeciego świata, itd.

Re: Producenci

Posted: 17 Sep 2017, 16:08
by padamus
Producent powinien być jeden, bez przypisywania pod miejscowość lub z możliwością dodania oddziału/zakładu w danej miejscowości.

Re: Producenci

Posted: 21 Sep 2017, 18:25
by empi
Rozmawiałem z Ulfem Radestromem, który chyba jest największym autorytetem w dziedzinie Scanii i bardzo zależy mu na poprawności danych m. in. u nas. Nie widzi przeszkód w złączeniu fabryk i dopuszcza takie uproszczenie. W wolnej chwili (w ciągu paru dni) mogę tym się zająć, chyba że ktoś zrobi to wcześniej.
Jezeli chodzi o Neoplan Polska, to wydzielenie zastosowano, żeby pod niemieckim Neoplanem nie było serii K4010 i K4016. Tylko te autobusy powinny tam być. Seryjne Neoplany produkowane w Bolechowie powinny być przypisane pod niemiecką markę.
Wydzielanie zakładów powinno odnosić się tylko do takich przypadków, gdy fabryki pomimo wspólnej marki są rozdzielne kapitałowo i rozwijają się własnymi drogami.

Re: Producenci

Posted: 22 Sep 2017, 17:44
by mariomj
Jak najbardziej bez podziałów na zakłady. Przydałoby się też posprzątać w eMPeKach produkujących pojazdy. Niektóre z nich są koszmarnie opisane.

Re: Producenci

Posted: 26 Sep 2017, 20:06
by empi
Dobra - Scania, Volvo i Mercedes Minibus załatwione. Przewoźników modernizujących swoje pojazdy nie chcę się tykać.

Re: Producenci

Posted: 29 Sep 2017, 18:39
by padamus
empi wrote:Dobra - Scania, Volvo i Mercedes Minibus załatwione. Przewoźników modernizujących swoje pojazdy nie chcę się tykać.
Aczkolwiek przydałoby się zacząć dyskusję na ich temat.

Re: Producenci

Posted: 30 Sep 2017, 10:44
by empi
Co proponujecie zatem?

Re: Producenci

Posted: 30 Sep 2017, 11:30
by padamus
empi wrote:Co proponujecie zatem?
Przede wszystkim trzeba wrzucić do jednego worka wszystkie obrzyny i inne dziwne wynalazki, które powstawały na zajezdniach, czy u właściciela w stodole, bo to mija się z celem. Producenta pozostawić jedynie modernizował pojazdy na większą skalę, np. pogotowia 280/A z LZNS czy WPK Katowice, albo H6 przerabiane z furgonów z PNTPKS. Co do tramwajów się nie wypowiem.

Re: Producenci

Posted: 30 Sep 2017, 15:40
by mrozard
Przy zostawieniu większych firm modernizujących i wyrzuceniu mniejszych (chociażby przewoźników którzy skracali wozy na własne potrzeby) robimy trochę burdel. Poza tym dla jednego większa firma to może być właśnie przewoźnik, który zrobił (powiedzmy) 20-30 autobusów i jest to duży % w skali całej zajezdni, ale niewielki w skali całej produkcji modelu, a dla drugiego może być to jakiś ZNS. Albo idziemy w to po całości, albo w ogóle rezygnujemy, bo będą niedomówienia i notoryczny burdel.