Sprawa stara i już wyjaśniona tutaj: http://phototrans.pl/14,565585,0.html
Są dwie odmiany Setry S315 - S315 UL i UL-GT, z zewnątrz wyglądają identycznie, różnią się bagażnikami i podłogą. Rozdzielanie ich jest dość mozolne.
No i teraz niejaki Sezamix, który jest edytorem, postanowił zmienić serię "GT" na "UL-GT".
Kiedyś mieliśmy oddzielnych edytorów od porządkowania pod zdjęciami oraz seriatorów (literka A), którzy mogli dodawać i edytować serie. Seriatorów było mniej, wszystkie zmiany były dyskutowane. Odkąd edytorzy są zrównani z seriatorami nie ma jak zapanować nad dopisywanymi typami, każdy robi co chce. Jakiś czas temu lkmg-sol zrównał wszystkie Neoplany N316L/NF z N3016 - one różnią się z zewnątrz detalami i rozdzielenie ich zajęło mi kilka godzin, musiałem to robić od nowa. Nie podoba mi się, że gmerać w typach mogą kompletni ignoranci, którzy nie odróżniają nawet kompletnie różnych od siebie pojazdów (vide Krzychu), a maczają paluchy w pojazdach różniących się drobiazgami.
Czy można prosić o przywrócenie literki A?
Setra S315 UL-GT
Setra S315 UL-GT
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
Re: Setra S315 UL-GT
Popieram, w ten sposób pozbędziemy się również problemu z Niemcami, którzy potrafią tworzyć jakieś bzdurne serie nie mające zbyt wiele wspólnego z rzeczywistością...
Re: Setra S315 UL-GT
W temacie Setr - nie znałem dyskusji pod tamtym zdjęciem, cała sprawa jest z przed 6 lat, a na TWB jest już prawie milion zdjęć więc ciężko wszystko widzieć, takie tematy lepiej chyba wrzucać na forum
Pierwsza z nich jest Setra S315 UL – pierwszy, wyjściowy.
Kolejna odmianą jest Setra S315H – jest to właśnie ten model, o którym Ty piszesz, który różni się podwyższoną podłogą oraz większych bagażnikach, i on z zewnątrz jest identyczny jak 315UL (chociaż z reguły najczęściej w 315H zbiornik paliwa znajduje się przed pierwszą osią /zapewne aby zwiększyć przestrzeń bagażową/, a w zwykłych 315UL za przednią osią - ale zdarzają się wyjątki i nie można się tym w 100% sugerować).
Następnym modelem jest właśnie tytułowa Setra S315 UL-GT, która w pierwszych latach oznaczana była jako S315 GT – jest to właśnie pojazd z zasadnicza zmianą wizualną polegająca na skośnym przodzie i innymi lusterkami - obydwoma wysuniętymi do przodu.
Mówi o tym niemiecka wiki: https://de.wikipedia.org/wiki/Setra_S_315_UL
Aczkolwiek, gdy nazwa została zmieniona na UL-GT na pojeździe jak i również na tabliczkach znamionowych pojawiało się już tylko UL, a GT było pomijane.
Lecz sama Setra na oryginalnych instrukcjach do swoich pojazdów, które posiadam rozróżnia modele GT, UL jak i UL-GT.
Konstrukcyjnie w instrukcji modele GT i UL-GT praktycznie się nie różnią i są to modele ze skośną szybą, a UL i H modele z prostą szybą.
Równocześnie nie powinniśmy się skupiać tylko na modelu S315 UL. Ponieważ są modele S317 UL i S319 UL, które również występowały w odmianie UL-GT, ale już nie było ich w wersji S317 GT lub 319 GT.
Edytowałem serię z 315GT na 31xUL-GT, dlatego właśnie, że model taki występuje w oficjalnej instrukcji, a można przypisać również modele S317 i S319, a wydzielenie pojazdów z przodem GT pozwala na lepsze posortowanie pojazdów i następnie łatwiejsze poszukiwanie żądanego pojazdu...
Nie mam w zwyczaju zmieniać coś czego nie jestem pewien, a serię tę akurat znam bardzo dobrze i mam dużą styczność z różnego rodzaju tego pojazdami i uznałem że jest to wystarczająca ilość czynników aby dokonać tej zmiany
I mały motyw humorystyczny - kombo czyli Setra 315 UL H GT
http://www.erika.bushandel.pl/?subpage= ... re=2055131
Niektórzy handlarze mają wenę w picowaniu autobusów na handel...
I Pisząc konkretnie o modelach, które są zbudowane na bazie Setry S315 UL mamy do dyspozycji nie dwie odmiany, a trzy:
Pierwsza z nich jest Setra S315 UL – pierwszy, wyjściowy.
Kolejna odmianą jest Setra S315H – jest to właśnie ten model, o którym Ty piszesz, który różni się podwyższoną podłogą oraz większych bagażnikach, i on z zewnątrz jest identyczny jak 315UL (chociaż z reguły najczęściej w 315H zbiornik paliwa znajduje się przed pierwszą osią /zapewne aby zwiększyć przestrzeń bagażową/, a w zwykłych 315UL za przednią osią - ale zdarzają się wyjątki i nie można się tym w 100% sugerować).
Następnym modelem jest właśnie tytułowa Setra S315 UL-GT, która w pierwszych latach oznaczana była jako S315 GT – jest to właśnie pojazd z zasadnicza zmianą wizualną polegająca na skośnym przodzie i innymi lusterkami - obydwoma wysuniętymi do przodu.
Mówi o tym niemiecka wiki: https://de.wikipedia.org/wiki/Setra_S_315_UL
Z tego wynika, że od 1996 występowały Setry S315GT które posiadały przód skośny i później nazwa ewoluowała na UL-GT.„Neben der ursprünglichen Ausführung als Überlandbus mit gerader Front war er ab 1996 auch als Kombibus mit der schrägen Front, wie sie der Reisebus S 315 GT besitzt, erhältlich. Exemplare mit diesem Ausstattungsmerkmal werden auch als S 315 UL-GT bezeichnet.“
Aczkolwiek, gdy nazwa została zmieniona na UL-GT na pojeździe jak i również na tabliczkach znamionowych pojawiało się już tylko UL, a GT było pomijane.
Lecz sama Setra na oryginalnych instrukcjach do swoich pojazdów, które posiadam rozróżnia modele GT, UL jak i UL-GT.
Konstrukcyjnie w instrukcji modele GT i UL-GT praktycznie się nie różnią i są to modele ze skośną szybą, a UL i H modele z prostą szybą.
Równocześnie nie powinniśmy się skupiać tylko na modelu S315 UL. Ponieważ są modele S317 UL i S319 UL, które również występowały w odmianie UL-GT, ale już nie było ich w wersji S317 GT lub 319 GT.
Edytowałem serię z 315GT na 31xUL-GT, dlatego właśnie, że model taki występuje w oficjalnej instrukcji, a można przypisać również modele S317 i S319, a wydzielenie pojazdów z przodem GT pozwala na lepsze posortowanie pojazdów i następnie łatwiejsze poszukiwanie żądanego pojazdu...
Nie mam w zwyczaju zmieniać coś czego nie jestem pewien, a serię tę akurat znam bardzo dobrze i mam dużą styczność z różnego rodzaju tego pojazdami i uznałem że jest to wystarczająca ilość czynników aby dokonać tej zmiany
I mały motyw humorystyczny - kombo czyli Setra 315 UL H GT
http://www.erika.bushandel.pl/?subpage= ... re=2055131
Niektórzy handlarze mają wenę w picowaniu autobusów na handel...
Last edited by sezamix on 30 Jun 2018, 18:40, edited 2 times in total.
Re: Setra S315 UL-GT
Ok, w takim razie przepraszam za oburzenie i niemiłe słowa pod Twoim adresem! Cieszę się, że dokonałeś zmian na podstawie sprawdzonych źródeł - to rzadkość u nas, stąd moja reakcja. Na przyszłość postaraj się dyskutować z nami na forum przed takimi zmianami, żebyśmy nie byli zaskoczeni.
Wracając do Setr - wydzielenie serii jest prawidłowe, ale w obrębie serii dodałbym jeszcze model S315 GT, żeby te starsze wozy oznaczane właśnie w ten sposób miały swoje miejsce. Teraz z automatu wszystkie są S315 UL-GT, a modelu S315 GT nie można u nas wcale znaleźć.
Nie zmienia to mojego zdania, że edytorzy powinni być oddzieleni od seriatorów.
Wracając do Setr - wydzielenie serii jest prawidłowe, ale w obrębie serii dodałbym jeszcze model S315 GT, żeby te starsze wozy oznaczane właśnie w ten sposób miały swoje miejsce. Teraz z automatu wszystkie są S315 UL-GT, a modelu S315 GT nie można u nas wcale znaleźć.
Nie zmienia to mojego zdania, że edytorzy powinni być oddzieleni od seriatorów.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
Re: Setra S315 UL-GT
Kopiuję tu komentarz kolegi INF, który nie ma konta na Phototrans, ale uważam, że warto go posłuchać:
"Sezamix edycją nazwy S315GT na S315UL-GT zrobił jeden wielki bajzel w bazie i aktualnie wersje GT są pomieszane z wersją UL-GT.
Kiedyś sam do końca nie wiedziałem jak odróżniać poszczególne wersje, ale mając VIN nie jest to takie trudne jak się wydaję.
Więc tak:
S315GT można rozróżnić po numerze VIN, gdzie w 4 5 6 znaku mamy liczby 327, natomiast 7 ostatnich znaków zaczyna się od 106. Po za tym typowa wersja GT ma dodatkowy schodek w środku za kierowcą(podobnie jak wersja H) i wyposażenie turystyczne, takie jak wysokie fotele, nawiewy, tapicerowane wnętrze czy lepsze wyciszenie wnętrza. Częstym wyposażeniem jest też WC czy fotele z podnóżkami, stolikami i rozsuwaniem na boki. W Wersji GT przeważnie środkowe drzwi są pojedyncze, aczkolwiek spotkałem się też z podwójnymi, jak również z drzwiami za tylną osią.
S315UL na 4 5 6 miejscu VINu ma cyfry 325, a 7 ostatnich zaczyna się od 101.
Teraz przykłady http://phototrans.pl/15,535333,110.html Mamy tutaj Setre z frontem GT, ale po analizie VIN wychodzi wersja UL. Tutaj mamy zdjęcia wnętrza, gdzie widać równą podłogę i brak schodka http://fotobus.msk.ru/vehicle/590423/
W okolicy 2002 roku podczas modernizacji modelu S31x zmieniły się VINy. W 4 5 6 miejscu VINu pojawiły się cyfry 627, natomiast miejsca 7 8 9 charakteryzowały dany model:
101- S315UL
221- S315GT
201- S315H
Zwróć uwagę na VIN autobusu ze zdjęcia i pierwsze znaki, czyli WKK 627 221. W tym wypadku mamy Setre w wersji GT.
Dla porównania przeanalizuj VINy tych Setr z roku 2002, 2003 i 2004 http://phototrans.pl/2415,19546,65.html We wszystkich egzemplarzach VIN zaczyna się od WKK 627 101, czyli inaczej jak w tym egzemplarzu ze zdjęcia. W starszych egzemplarzach z tego linku również mamy VIN, który wskazuję na wersje UL.
Tutaj natomiast link, gdzie są starsze egzemplarze wersji GT(ostatni egzemplarz jest źle wklejony, to tak na prawdę wersja UL-GT, czyli po prostu UL) http://phototrans.pl/2415,921,65,1.html
Jak widać, są wyraźne różnice między wersją GT, a UL-GT, czyli tak na prawdę wersją UL z frontem GT. Można oczywiście stworzyć osobną kategorie dla wersji UL z frontem GT, ale z moich obserwacji wynika, że po VINie nie da się odróżnić tej wersji, a co za tym idzie potrzebne będzie zdjęcie, aby do dobrej kategorii dopasować autobus.
Na pewno nie może być tak jak jest obecnie, gdzie wersje GT traktowane są tak samo jak wersje UL z frontem GT. Front GT w wersji UL to był prawdopodobnie element konfiguracji wozu, który klient mógł sobie wybrać(w S41x też istnieje taka opcja). Moim zdaniem powinna zostać przywrócona nazwa S315GT i ewentualnie stworzona nowa kategoria UL-GT, chodź przeklinanie wszystkich autobusów UL z frontem GT będzie bardzo żmudne i moim zdaniem niepotrzebne, ale to już wasza decyzja co z tym zrobić.
Ta wiadomość może być trochę chaotyczna i jest oparta głównie na mojej analizie VINów Setry oraz dostępnych katalogów."
"Sezamix edycją nazwy S315GT na S315UL-GT zrobił jeden wielki bajzel w bazie i aktualnie wersje GT są pomieszane z wersją UL-GT.
Kiedyś sam do końca nie wiedziałem jak odróżniać poszczególne wersje, ale mając VIN nie jest to takie trudne jak się wydaję.
Więc tak:
S315GT można rozróżnić po numerze VIN, gdzie w 4 5 6 znaku mamy liczby 327, natomiast 7 ostatnich znaków zaczyna się od 106. Po za tym typowa wersja GT ma dodatkowy schodek w środku za kierowcą(podobnie jak wersja H) i wyposażenie turystyczne, takie jak wysokie fotele, nawiewy, tapicerowane wnętrze czy lepsze wyciszenie wnętrza. Częstym wyposażeniem jest też WC czy fotele z podnóżkami, stolikami i rozsuwaniem na boki. W Wersji GT przeważnie środkowe drzwi są pojedyncze, aczkolwiek spotkałem się też z podwójnymi, jak również z drzwiami za tylną osią.
S315UL na 4 5 6 miejscu VINu ma cyfry 325, a 7 ostatnich zaczyna się od 101.
Teraz przykłady http://phototrans.pl/15,535333,110.html Mamy tutaj Setre z frontem GT, ale po analizie VIN wychodzi wersja UL. Tutaj mamy zdjęcia wnętrza, gdzie widać równą podłogę i brak schodka http://fotobus.msk.ru/vehicle/590423/
W okolicy 2002 roku podczas modernizacji modelu S31x zmieniły się VINy. W 4 5 6 miejscu VINu pojawiły się cyfry 627, natomiast miejsca 7 8 9 charakteryzowały dany model:
101- S315UL
221- S315GT
201- S315H
Zwróć uwagę na VIN autobusu ze zdjęcia i pierwsze znaki, czyli WKK 627 221. W tym wypadku mamy Setre w wersji GT.
Dla porównania przeanalizuj VINy tych Setr z roku 2002, 2003 i 2004 http://phototrans.pl/2415,19546,65.html We wszystkich egzemplarzach VIN zaczyna się od WKK 627 101, czyli inaczej jak w tym egzemplarzu ze zdjęcia. W starszych egzemplarzach z tego linku również mamy VIN, który wskazuję na wersje UL.
Tutaj natomiast link, gdzie są starsze egzemplarze wersji GT(ostatni egzemplarz jest źle wklejony, to tak na prawdę wersja UL-GT, czyli po prostu UL) http://phototrans.pl/2415,921,65,1.html
Jak widać, są wyraźne różnice między wersją GT, a UL-GT, czyli tak na prawdę wersją UL z frontem GT. Można oczywiście stworzyć osobną kategorie dla wersji UL z frontem GT, ale z moich obserwacji wynika, że po VINie nie da się odróżnić tej wersji, a co za tym idzie potrzebne będzie zdjęcie, aby do dobrej kategorii dopasować autobus.
Na pewno nie może być tak jak jest obecnie, gdzie wersje GT traktowane są tak samo jak wersje UL z frontem GT. Front GT w wersji UL to był prawdopodobnie element konfiguracji wozu, który klient mógł sobie wybrać(w S41x też istnieje taka opcja). Moim zdaniem powinna zostać przywrócona nazwa S315GT i ewentualnie stworzona nowa kategoria UL-GT, chodź przeklinanie wszystkich autobusów UL z frontem GT będzie bardzo żmudne i moim zdaniem niepotrzebne, ale to już wasza decyzja co z tym zrobić.
Ta wiadomość może być trochę chaotyczna i jest oparta głównie na mojej analizie VINów Setry oraz dostępnych katalogów."
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
- Tom_F.R.BUS
- Posts: 90
- Joined: 14 Nov 2007, 00:00
Re: Setra S315 UL-GT
Dyskusji o Setrach było więcej http://phototrans.pl/14,696497,0,Setra_ ... _B459.html
Cieszę się, że tym razem padło na tyle dużo przekonujących argumentów, że będziemy rozróżniać odmianę UL-GT
Cieszę się, że tym razem padło na tyle dużo przekonujących argumentów, że będziemy rozróżniać odmianę UL-GT
Re: Setra S315 UL-GT
No dobrze, ale co z tym dalej? Powinna być wydzielona też Setra S315GT.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
Re: Setra S315 UL-GT
Sorry za dłuższy czas odpowiedzi, ale postanowiłem zgłębić jeszcze temat, popytałem, przeglądnąłem masę ogłoszeń oraz wspólnie ze znajomym przeanalizowaliśmy wszystkie VINy Setr, które mamy zgromadzone na TWB.
Znajomy z branży podesłał mi jeszcze to:
https://www.setra.de/fileadmin/media/07 ... GB_Web.pdf
I tu znowu jest trochę inaczej...
Więc temat tych Setr jednak jest bardzo skomplikowany i raczej nie jest możliwy aby go w pełni wyjaśnić - podejrzewam że sam EvoBus nie wie co miał na myśli tworząc te oznaczenia.
Przy analizie znalazły się jeszcze takie modele, których nie mamy w ogóle w bazie:
- S313UL-GT
https://www.truck1.eu/buses/coaches/set ... 42452.html
- SG321 UL-GT
https://www.mobile.de/pl/Autobusy/Setra ... 53690.html
- 316H
https://www.mobile.de/pl/Autobusy/Setra ... 08976.html
- 316UL-GT
https://www.mobile.de/pl/Autobusy/Setra ... 78859.html
Biorąc pod uwagę wszystkie zebrane informację proponuję zrobić taki podział i rozróżniać poniższe serie i modele:
Seria 31xUL
Mam taką teorię, która wydaje mi się bardzo prawdopodobna ale nie mogę tego potwierdzić w 100%:
Wydaje mi się, iż od tego momentu gdy zaczęło występować 315UL-GT (bo Setra wyróżnia to w instrukcjach) to wszystkie 315GT mają stopień za kierowcą i wyższą podłogę (jak w H), a wszystkie 315UL-GT mają podłogę normalną.
A do momentu gdy nie wyróżniano 315UL-GT występowały też 315GT ze zwykłą podłogą i stąd pojawiła się ta różnica.
Czy mógłby ktoś to obalić lub potwierdzić na podstawie swoich obserwacji?
Jak rozróżniać poszczególne modele:
Wyposażeniem nie należy się sugerować w żadnym przypadku bo Setra chyba była w stanie włożyć praktycznie wszystko do każdej serii - zależało to tylko i wyłącznie od zamawiającego.
Setry z tej serii dzielą się też na 3 lifty, ale występowały też wersje przejściowe łączące różne lifty, podstawowe cechy to:
Znajomy z branży podesłał mi jeszcze to:
https://www.setra.de/fileadmin/media/07 ... GB_Web.pdf
I tu znowu jest trochę inaczej...
Więc temat tych Setr jednak jest bardzo skomplikowany i raczej nie jest możliwy aby go w pełni wyjaśnić - podejrzewam że sam EvoBus nie wie co miał na myśli tworząc te oznaczenia.
Przy analizie znalazły się jeszcze takie modele, których nie mamy w ogóle w bazie:
- S313UL-GT
https://www.truck1.eu/buses/coaches/set ... 42452.html
- SG321 UL-GT
https://www.mobile.de/pl/Autobusy/Setra ... 53690.html
- 316H
https://www.mobile.de/pl/Autobusy/Setra ... 08976.html
- 316UL-GT
https://www.mobile.de/pl/Autobusy/Setra ... 78859.html
Biorąc pod uwagę wszystkie zebrane informację proponuję zrobić taki podział i rozróżniać poniższe serie i modele:
Seria 31xUL
- S313UL
S315UL
S316UL
S317UL
S319UL
SG321UL
- S315H
S316H
- S315GT
- S313UL-GT
S315UL-GT
S316UL-GT
S317UL-GT
S319UL-GT
S321UL-GT
Mam taką teorię, która wydaje mi się bardzo prawdopodobna ale nie mogę tego potwierdzić w 100%:
Wydaje mi się, iż od tego momentu gdy zaczęło występować 315UL-GT (bo Setra wyróżnia to w instrukcjach) to wszystkie 315GT mają stopień za kierowcą i wyższą podłogę (jak w H), a wszystkie 315UL-GT mają podłogę normalną.
A do momentu gdy nie wyróżniano 315UL-GT występowały też 315GT ze zwykłą podłogą i stąd pojawiła się ta różnica.
Czy mógłby ktoś to obalić lub potwierdzić na podstawie swoich obserwacji?
Jak rozróżniać poszczególne modele:
Wyposażeniem nie należy się sugerować w żadnym przypadku bo Setra chyba była w stanie włożyć praktycznie wszystko do każdej serii - zależało to tylko i wyłącznie od zamawiającego.
- Seria 31xUL to pojazdy z prostym przodem, najzwyklejsze:
VINy:
Dla 313UL:
WKK323xxxxx101xxx
WKK627141xxxxxxxx
VF9627141xxxxxxxx
Dla 315UL:
WKK325xxxxx101xxx
VF9325xxxxx300xxx
WKK627101xxxxxxxx
VF9627101xxxxxxxx
Dla 316UL:
WKK627281xxxxxxxx
VF9627281xxxxxxxx
Dla 317UL:
WKK627151xxxxxxxx
VF9627151xxxxxxxx
Dla 319UL:
WKK329xxxxx101xxx
WKK627121xxxxxxxx
VF9627121xxxxxxxx
Dla SG321UL:
WKK321xxxxx101xxx
WKK627501xxxxxxxx
VF9627501xxxxxxxx
- Seria 315H to pojazdy z prostym przodem, z podwyższoną podłogą i większymi bagażnikami (https://i.imgur.com/cuoDTQk.jpg) (stopień za kierowcą, podniesiona podłoga pod fotelami i całe przejście względem 315UL oraz najczęściej mają zbiornik przed pierwszą osią):
VINy:
WKK327xxxxx101xxx
VF9327xxxxx300000 do 399
WKK627201xxxxxxxx
VF9627201xxxxxxxx
- Seria 315GT to pojazdy z ukośnym przodem ale z osobnymi specjalnymi VINami, oznaczeniem zewnętrznym 315GT i na tabliczce znamionowej również 315GT:
VINy:
WKK327xxxxx106xxx
VF9327xxxxx300400 i wyżej
WKK627221xxxxxxxx
- Seria 31xUL-GT to pojazdy z ukośnym przodem ale z VINami wskazującymi model 315UL tym samym nie da się po VINie stwierdzić, czy to UL czy UL-GT, ale można wykluczyć czy to nie jest GT.
Oto kilka przykładów takich pojazdów:
http://phototrans.eu/15,599109,0.html
http://phototrans.eu/15,93884,0.html
http://phototrans.eu/15,648078,0.html
http://phototrans.eu/15,387656,0.html
http://phototrans.eu/15,160579,0.html
Setry z tej serii dzielą się też na 3 lifty, ale występowały też wersje przejściowe łączące różne lifty, podstawowe cechy to:
- 1 lift (1995-ok.1998):
kratki z tyłu (https://i.imgur.com/eDUmDd8.jpg)
lusterka (https://i.imgur.com/oQfmtAP.jpg)
lewarek bardziej z przodu (https://i.imgur.com/cuoDTQk.jpg)
- 2 lift (ok.1998-ok.2002):
nowe lusterka
inne kratki z tyłu (https://i.imgur.com/Bkj1bSW.jpg)
lewarek bardziej z tyłu (https://i.imgur.com/NAuZJLD.jpg)
- 3 lift (ok.2002-2006):
nowy zderzak, szare tło i inny napis SETRA (https://i.imgur.com/Jaj8UBA.jpg)
jeszcze inne kratki z tyłu (https://i.imgur.com/UpSTMDv.jpg)
przyciski z mercedesów, kolumna kierownicza i kierownica (https://i.imgur.com/3nPPrh5.jpg)