Bałagan w seriach

User avatar
af_robert
Posts: 78
Joined: 27 Nov 2006, 00:00
Location: London, Poland

Re: Bałagan w seriach

Post by af_robert » 08 Oct 2009, 17:43

decomposed05 wrote:I zaraz by się znalazła gromada pseudoznawców która by wpisywała Ikarus 260.88/Jelcz M11. Dalej byłyby przekładki i takie tam... trochę strach to robić. Bo składaków jest stosunkowo niewiele do całości pojazdów i czy nie byłby to overkill.
..zdecydowanie nalezy uwazac, zeby nie przegiąć w drugą stronę. Dopisywanie do KAZDEGO modelu autobusu jego typu podwozia nie jest tym o co mi chodzi. ;)
Dlatego tez w mojej propozycji osobna lista z seriami dla nadwozi bylaby jak najbardziej opcjonalna i poprostu nie bylaby uzywana przy Solarisach, Jelczach, Karosach i innych tego typu pojazdach.
decomposed05 wrote:I o tym właśnie straszny pisze.
..mam niestety wrazenie, ze po tym co stalo sie z portugalską czescią bazy danych, zupełny powrót do tego by na TWB oznaczac pojazdy wg serii podwozia jest niezwykle trudny jesli nie niemozliwy.
empi wrote:W tym momencie serie dodawane według nadwozi rozmnażają się właściwie bez końca.
..otóz wlasnie!

Chodzi mi tez o to, zeby uniknąć wyglaszania tak zasadniczych poglądow, jak komentarz empiego pod tym zdjeciem: http://www.phototrans.eu/14,335831,0.html
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Bałagan w seriach

Post by Amalio » 08 Oct 2009, 17:55

straszny wrote: Tak jak z ortografią - dla wielu jest bezsensownie zakręcona i przecież można by pisać Łuć, Żeszóf. Bo przecież - parafrazując Twoją wypowiedź - "wpisuję to co słyszę".
Język ewoluuje cały czas na co wskazują książki bardzo dobitnie.
straszny wrote: Albo robimy coś profesjonalnie albo amatorsko,
Olewanie nadwozia, to profesjonalizm :?:

straszny wrote: podwozi Csepel przy każdym Ikarusie
Wyjaśni proszę dlaczego.
af_robert wrote:..wierz mi, ze zdecydowana wiekszosc osob ktore znam powiedzialaby raczej "Jonckheere bodied bus on X chassis" ;) - co kraj, to obyczaj.
No właśnie. Co kraj to obyczaj i równie dużo jest takich gdzie Ci powiedzą Jonckheere Mistral - Koniec kropka. I wierz mi - mam takich znajomych dużo.
af_robert wrote: Dlatego tez w mojej propozycji osobna lista z seriami dla nadwozi bylaby jak najbardziej opcjonalna i poprostu nie bylaby uzywana przy Solarisach, Jelczach, Karosach i innych tego typu pojazdach.
I tak należy zrobić :!: Równouprawnienie dla obydwu części pojazdu :!:
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Bałagan w seriach

Post by empi » 08 Oct 2009, 19:18

Jestem ogromnie ciekaw jakie będzie rozwiązanie tego problemu :)
Na razie wstrzymałem się z jakąkolwiek edycją pojazdów, bo nie wiem jak mam robić ;)
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
padamus
Posts: 536
Joined: 08 Feb 2005, 00:00

Re: Bałagan w seriach

Post by padamus » 08 Oct 2009, 19:56

Ja jestem zwolennikiem oznaczania autobusu wg jego nadwozia. Nadwozie jest bardziej rozpoznawalnym elementem i takie rozwiązanie jest bezpieczniejsze dla bazy. Załóżmy sytuację, że ktoś widzi nadwozie X znaczkiem producenta podwozia Y. Więc dodaje autobus pod podwozie Y 1. Po latach okazuje się, że podwozie to Y 2, albo nawet Z 7, bo właściciel umieszczając znaczek miał fantazję.
User avatar
Burdzio
Posts: 279
Joined: 08 May 2008, 00:00
Contact:

Re: Bałagan w seriach

Post by Burdzio » 08 Oct 2009, 20:56

Mam przed sobą instrukcję do Zemuna i wyraźnie jest napisane:
Nazwa handlowa: IK-160 P
Producent: IKARUS - ZEMUN
więc nie jest to chyba sztuczny wytwór.
Victory shall be mine!
User avatar
decomposed05
Posts: 2664
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: Bałagan w seriach

Post by decomposed05 » 09 Oct 2009, 10:22

1. Wpisujemy tak jak w danym kraju jest przyjęte. Jeśli Anglicy uważają swoje Ayatsy jako Volvo B7L to pozostaje to tylko uszanować.

2. Podwozie ma pierwszeństwo. Chyba, że nie jest znane.

Koniec dyskusji.
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Bałagan w seriach

Post by Amalio » 09 Oct 2009, 15:49

Czyli mam rozumieć, że w UK Ayats, to będzie Volvo, a w Niemczech Ayats będzie Ayatsem? No i w takim razie co z Polską? Bo na razie Solina jest Autosanem, a nie Mercedesem, a Irizar jest Scanią, a nie Irizarem.
User avatar
straszny
Posts: 27
Joined: 07 Feb 2005, 00:00

Re: Bałagan w seriach

Post by straszny » 09 Oct 2009, 18:53

Amalio wrote:No i w takim razie co z Polską? Bo na razie Solina jest Autosanem, a nie Mercedesem
Polskie wyroby opisujemy bez zmian. Czyli Jelcz M11, Jelcz M180, Autosan Solina itp. Podwoziami opisujemy wyroby skandynawskie, brytyjskie i szwajcarskie.
Amalio wrote:Irizar jest Scanią, a nie Irizarem.
Ja widzę co innego. Irizar już dawno jest w bazie jako osobny producent. Przyznaję, że nie mam koncepcji co robić z pojazdami hiszpańskimi i portugalskimi. Większość tamtejszych pojazdów nosi jedynie emblematy producenta podwozia i tak jest opisywana we wszelkich spisach. Z drugiej strony nie zamierzam iść na wojnę z autorami portugalskiej części bazy, ani z krakusami z ich przegubowymi zielonymi Castrosuami.
User avatar
decomposed05
Posts: 2664
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: Bałagan w seriach

Post by decomposed05 » 09 Oct 2009, 19:08

Amalio wrote:Czyli mam rozumieć, że w UK Ayats, to będzie Volvo, a w Niemczech Ayats będzie Ayatsem?
W jakiej fabryce w niemczech robi się Volvo Ayatsy?
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Bałagan w seriach

Post by Amalio » 09 Oct 2009, 20:21

decomposed05 wrote:
W jakiej fabryce w niemczech robi się Volvo Ayatsy?
A w jakiej fabryce w Wielkiej Brytanii robi się Volvo Ayatsy :?: Ayats jest przecież hiszpański.
No to ja już nie rozumiem. Do czego mam dostosować pisownię pojazdu :?: Do kraju z którego pojazd pochodzi czy do kraju w którym pojazd jest eksploatowany :?:
Ja Cię Deco zrozumiałem, że kraju w którym pojazd jest eksploatowany, skoro piszesz, że mamy anglików uszanować (nie oni przecież Ayatsy produkują).
Locked