Neoplan Polska

Post Reply
User avatar
empi
Posts: 1146
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Neoplan Polska

Post by empi » 08 May 2020, 14:13

Niestety, albo i stety dla wielbicieli brzytwy Ockhama, byłem zmuszony przerzucić wszystkie wyprodukowane w Polsce Neoplany - poza oczywiście olibusami - pod niemieckiego Neoplana.
Po pierwsze, gdy zaczynam dodawać wersje silnikowe, zaczyna nam się wszystko dublować i liczba odrębnych serii przyrasta straszliwie. To boli zwłaszcza przy Neoplanach N316 SHD Neobody, których w Polsce wcale dużo nie powstało, a powstawały na dwóch rodzajach podwozi z kilkoma rodzajami silników. I to trzeba byłoby zrobić x 2 dla Neoplanów niemieckich.
Po drugie, od lat użytkownicy się w tym gubią i co chwilę muszę przenosić Neoplany między polskimi a niemieckimi.
Po trzecie, Janusz Cebula tak ochoczo zaczął przerzucać Neoplany N316 SHD do Neoplan Polska, że ważniejsze dla niego stało się gdzie został wyprodukowany autobus, niż generacja - czyli pomieszały się Neoplany Translinery z Eurolinerami, na czego rozdzielenie poświęciłem mnóstwo czasu i nie dopuszczę, żeby znowu się to rozpieprzyło. A jeśli on się nie dopatrzył, to będą następni którzy tak postąpią - więc nie traktuję tego jako zarzut do niego, a raczej jako brak czytelności podziału serii.
Po czwarte, jeśli Neoplan miałby być oddzielnie od Neoplan Polska, to oczywiście Neoplan USA też powinien być, a jeśli tak, to i Van Hool USA, a w ogóle to czemu Setra francuska i hiszpańska ma być razem z niemiecką, skoro mają inne VIN-y, a już za moment znajdzie się ktoś, kto będzie wiedział jaki jest podział produkcji na fabryki nawet przy takich samych nr VIN, czyli wszystko zaczynamy robić podwójnie (a może i potrójnie i więcej), a potem wszyscy użytkownicy dodają wozy na pałę. Tak, wiem, że Neoplan Polska nie był li tylko kolejną fabryką koncernu, miał autonomię i wykupione licencje, ale powiązania wewnątrz grup bywają różne i kto na pewno powie, że ta fabryka jest oddziałem, a ta druga odrębną spółką? No i kiedy, bo MANAS był odrębny, a potem przestał być (ale może nie w 100%? Kto to wie).

Na pocieszenie - jeśli komuś zależy na odnalezieniu polskich Neoplanów, wystarczy pofiltrować po VINach. Jest to tym prostsze, że z każdym dniem - dzięki info-carowi - znikają kolejne duble bez wpisanych numerów VIN.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
robertbartkiewicz612
Posts: 115
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Re: Neoplan Polska

Post by robertbartkiewicz612 » 10 May 2020, 05:57

Przyznaję się i posypuję głowę popiołem. :)
Faktycznie, widząc vin SU... umyślnie dawałem do NP. Nie robiłem tego specjalnie, jedynie przy edycji innych danych tego pojazdu.
User avatar
empi
Posts: 1146
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Neoplan Polska

Post by empi » 11 May 2020, 14:44

Tak, rozumiem, tu jest problem tkwiący w mnogości serii. Wciąż myślę jak to ułożyć by ograniczyć możliwość pomyłek.
Obecnie jest tak:
1. "zsyp" dla Neoplanów N316 niewiadomej wersji i generacji;
2. Neoplan N3xx Transliner I - czyli pierwsza generacja, z wielkim czarnym zderzakiem;
3. Neoplan N3xx Transliner II - czyli druga generacja, z najbardziej rozpoznawalnym neoplanowym przodem;
4. Neoplan N3xx Euroliner - czyli ostatnia generacja, od 1999 roku, zliftingowana.

Wszystkie one są oddzielnie, bo różnice nie tkwią tylko w przedniej masce - pomimo przeszczepionych przodów po reszcie można swobodnie rozpoznać co to za wóz. Zostawiam na sobie regularne przeglądanie czy wszystko trafia do odpowiedniej szufladki - pojedynczych pomyłek nie jest zbyt wiele, ale gorzej jeżeli ktoś, tak jak Ty, rusza z poważną akcją edycji i masowo zaczyna przesuwać wozy w złą kategorię ;)
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
Post Reply