Typ a model
Typ a model
Ponieważ ostatnio pewien "ynteligient" z Piotrkowa Trybunalskiego dodał bzdurną serię pojazdu - EOS 180 (http://www.phototrans.eu/14,324122,0.html), ponieważ takie oznaczenie znalazł na tabliczce znamionowej. Otóż na tabliczce znajduje się często typ nie model. Przecież nie wpisujemy MAN A26, czy Mercedes 628? Resztę wyjaśniłem pod zdjęciem. Jak ktoś ma wątpliwości co do typu niech pisze pod zdjęciem by więcej osób zastanowiło się nad tym, by w razie czego mając stosowne uprawnienia nie tworzyć bezsensownych serii.
Re: Typ a model
Wytłumacz może tę różnicę między typem a modelem na przykładzie Ikarusów - nie jest tak, że 180 to podtyp tak jak 280.26?padamus wrote:Ponieważ ostatnio pewien "ynteligient" z Piotrkowa Trybunalskiego dodał bzdurną serię pojazdu - EOS 180 (http://www.phototrans.eu/14,324122,0.html), ponieważ takie oznaczenie znalazł na tabliczce znamionowej. Otóż na tabliczce znajduje się często typ nie model. Przecież nie wpisujemy MAN A26, czy Mercedes 628? Resztę wyjaśniłem pod zdjęciem. Jak ktoś ma wątpliwości co do typu niech pisze pod zdjęciem by więcej osób zastanowiło się nad tym, by w razie czego mając stosowne uprawnienia nie tworzyć bezsensownych serii.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
Re: Typ a model
Na podstawie Ikarusa, czy np. Solarisa tego nie wytłumaczę, bo tam typ jest od razu modelem. Nie wytłumaczę też na przykładzie Jelca czy Autosana, bo tam specjaliści od oznaczeń zrobili niezły bałagan. Najlepszy i najbardziej znany przykład to MAN. W przypadku EOSa to 180 to jest to samo co np. A26 w MANie.empi wrote:padamus wrote:Wytłumacz może tę różnicę między typem a modelem na przykładzie Ikarusów - nie jest tak, że 180 to podtyp tak jak 280.26?