PKSy

User avatar
Steffen
Posts: 134
Joined: 02 Jan 2006, 00:00

Re: PKSy

Post by Steffen » 04 Jul 2011, 21:52

ępi akurat zrobił diametralnie inaczej.
User avatar
padamus
Posts: 536
Joined: 08 Feb 2005, 00:00

Re: PKSy

Post by padamus » 05 Jul 2011, 22:05

vecto_529 wrote:PKS Słupsk Rowy... ;]
mumin02 wrote:Proponuję poniższe rozwiązanie:

Nazwa: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Bielsku-Białej Spółka Akcyjna
Skrót: PKS Bielsko Biała
Adres: PL 43-502 Czechowice-Dziedzice, ul. Traugutta 11
Miasto: Czechowice-Dziedzice

w 'innych informacjach' wskazać zmianę siedziby od 16.06.2011 i poniżej aktualny adres do korespondencji oraz adres zajezdni,

przyklaśnie któryś z edytorów na to rozwiązanie?
Tak trzeba będzie zrobić, ale jeszcze nic nie zmieniam do czasu, gdy nie zobaczę co tam mają w KRS wpisane.
User avatar
mumin02
Posts: 208
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Re: PKSy

Post by mumin02 » 06 Jul 2011, 20:26

padamus wrote:[...]
Tak trzeba będzie zrobić, ale jeszcze nic nie zmieniam do czasu, gdy nie zobaczę co tam mają w KRS wpisane.
http://krs.ms.gov.pl/Podmiot.aspx?nrkrs=0000207966

Fakt, że ja to info wygrzebałem udziela mi pierwszeństwa do zmiany nazwy ;-)
jacekso
Posts: 123
Joined: 07 Feb 2005, 00:00
Contact:

Re: PKSy

Post by jacekso » 06 Jul 2011, 23:45

Po cholerę zmieniać miasto? Szukałem niedawno na TWB PKS Chojnice i dobrych kilka minut straciłem bo się okazało, że siedzibę ma w Brusach... Proponuję zrobić tak jak to zrobił empi w przypadku PKS Radom i tak samo traktować kolejne przypadki.
User avatar
padamus
Posts: 536
Joined: 08 Feb 2005, 00:00

Re: PKSy

Post by padamus » 07 Jul 2011, 06:12

mumin02 wrote:
padamus wrote:[...]
Tak trzeba będzie zrobić, ale jeszcze nic nie zmieniam do czasu, gdy nie zobaczę co tam mają w KRS wpisane.
http://krs.ms.gov.pl/Podmiot.aspx?nrkrs=0000207966

Fakt, że ja to info wygrzebałem udziela mi pierwszeństwa do zmiany nazwy ;-)
To nie jest pełny odpis :P
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: PKSy

Post by Amalio » 07 Jul 2011, 08:53

jacekso wrote:Po cholerę zmieniać miasto? Szukałem niedawno na TWB PKS Chojnice i dobrych kilka minut straciłem bo się okazało, że siedzibę ma w Brusach... Proponuję zrobić tak jak to zrobił empi w przypadku PKS Radom i tak samo traktować kolejne przypadki.
Uważam podobnie. Moim zdaniem czas skończyć z urzędniczą fikcją i PKS powinien zostać tam gdzie jest - w Bielsku-Białej.

A skoro jesteśmy już przy tym przewoźniku, to pociągnę dalej wątek urzędniczej fikcji:
http://www.phototrans.eu/24,13573,0,Sta ... ia_ej.html

Na co to komu :?: Czy naprawdę jest sens wprowadzania lokalnych władz jako operatorów pojazdów :?: Czym różni się ta sytuacja od pojazdów w leasingu :?: W jednym i drugim przypadku mamy firmę która tylko formalnie jest właścicielem pojazdu, a tak naprawdę nie ma z nimi nic wspólnego. To, że autobusy posiadają logo starostwa nie jest jakimkolwiek argumentem, bo leasingodawca ma równie duży wpływ na zakupione autobusy, a po za tym autobusy są pomalowane w barwy PKS. Nie widzę więc żadnego powodu by bawić się w takie coś. Jest to już pomału szczyt komplikowania sobie życia tu na TWB i tylko czekać na następne tego przypadki.
Skoro od początku było wiadomo kto będzie i kto rzeczywiście jest operatorem tych pojazdów, to po co robić tyle zamieszania. A gdyby to starostwo przekazało pieniądze PKSowi, to nagle te wozy by był już tam gdzie trzeba - dopisane do PKSu. A tak - bawiąc się w formalności mamy obecnie w Bielsku dwa PKSy mimo to, że zmienił się sposób, a nawet nie sposób tylko podmiot finansujący zakup pojazdów :]
User avatar
Adrian Henszel
Posts: 342
Joined: 23 Oct 2006, 00:00
Location: Wałbrzych

Re: PKSy

Post by Adrian Henszel » 07 Jul 2011, 10:13

Amalio wrote:A skoro jesteśmy już przy tym przewoźniku, to pociągnę dalej wątek urzędniczej fikcji:
http://www.phototrans.eu/24,13573,0,Sta ... ia_ej.html
Na co to komu :?:
Popieram, wystarczy adnotacja w innych informacjach do kogo wóz oficjalnie należy, jak w przypadku szynobusów na części kolejowej, dajmy na to taki szynobus jest podpięty pod Koleje Dolnośląskie czy Przewozy Regionalne i ma adnotacje Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Tabor MPK w Wałbrzychu w latach od 1982 do 2010:
Image
User avatar
mumin02
Posts: 208
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Re: PKSy

Post by mumin02 » 07 Jul 2011, 14:25

Adrian Henszel wrote:
Amalio wrote:A skoro jesteśmy już przy tym przewoźniku, to pociągnę dalej wątek urzędniczej fikcji:
http://www.phototrans.eu/24,13573,0,Sta ... ia_ej.html
Na co to komu :?:
Popieram, wystarczy adnotacja w innych informacjach do kogo wóz oficjalnie należy, jak w przypadku szynobusów na części kolejowej, dajmy na to taki szynobus jest podpięty pod Koleje Dolnośląskie czy Przewozy Regionalne i ma adnotacje Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Popieram i ja! To jest tylko robienie niepotrzebnie nieporządku.
jacekso wrote:Po cholerę zmieniać miasto? Szukałem niedawno na TWB PKS Chojnice i dobrych kilka minut straciłem bo się okazało, że siedzibę ma w Brusach... Proponuję zrobić tak jak to zrobił empi w przypadku PKS Radom i tak samo traktować kolejne przypadki.
W takim razie zostawiamy PKSy tam, gdzie były a zmieniamy tylko adres i dopisujemy adnotację o zmianie siedziby. Miasto pozostaje niezmienne i tak uczynię w przypadku Bielska.
User avatar
padamus
Posts: 536
Joined: 08 Feb 2005, 00:00

Re: PKSy

Post by padamus » 07 Jul 2011, 17:49

Amalio wrote:
jacekso wrote:Po cholerę zmieniać miasto? Szukałem niedawno na TWB PKS Chojnice i dobrych kilka minut straciłem bo się okazało, że siedzibę ma w Brusach... Proponuję zrobić tak jak to zrobił empi w przypadku PKS Radom i tak samo traktować kolejne przypadki.
Uważam podobnie. Moim zdaniem czas skończyć z urzędniczą fikcją i PKS powinien zostać tam gdzie jest - w Bielsku-Białej.

A skoro jesteśmy już przy tym przewoźniku, to pociągnę dalej wątek urzędniczej fikcji:
http://www.phototrans.eu/24,13573,0,Sta ... ia_ej.html

Na co to komu :?: Czy naprawdę jest sens wprowadzania lokalnych władz jako operatorów pojazdów :?: Czym różni się ta sytuacja od pojazdów w leasingu :?: W jednym i drugim przypadku mamy firmę która tylko formalnie jest właścicielem pojazdu, a tak naprawdę nie ma z nimi nic wspólnego. To, że autobusy posiadają logo starostwa nie jest jakimkolwiek argumentem, bo leasingodawca ma równie duży wpływ na zakupione autobusy, a po za tym autobusy są pomalowane w barwy PKS. Nie widzę więc żadnego powodu by bawić się w takie coś. Jest to już pomału szczyt komplikowania sobie życia tu na TWB i tylko czekać na następne tego przypadki.
Skoro od początku było wiadomo kto będzie i kto rzeczywiście jest operatorem tych pojazdów, to po co robić tyle zamieszania. A gdyby to starostwo przekazało pieniądze PKSowi, to nagle te wozy by był już tam gdzie trzeba - dopisane do PKSu. A tak - bawiąc się w formalności mamy obecnie w Bielsku dwa PKSy mimo to, że zmienił się sposób, a nawet nie sposób tylko podmiot finansujący zakup pojazdów :]
To nie jest urzędnicza fikcja. Starostwo powiatowe ma swoje autobusy i obsługuje nimi tylko i wyłącznie swoje linie (wspomagając się jedynie autobusami PKSu), więc kolejny przewoźnik jest jak najbardziej uzasadniony. PKS nie dostał tych autobusów nawet w użyczenie i nie może robić z nimi co chce, jedynie zapewnia ich obsługę i parking. Dlatego należy utrzymać takich przewoźników jak SP Bielsko-Biała, czy ZTM Kielce, bo te przypadki są dalece róźne od leasingu. Temat już był wałkowany dwa razy i został zaakceptowany w tej formie.
mumin02 wrote:W takim razie zostawiamy PKSy tam, gdzie były a zmieniamy tylko adres i dopisujemy adnotację o zmianie siedziby. Miasto pozostaje niezmienne i tak uczynię w przypadku Bielska.
Szkoda, że zmieniając dane przewoźnika popełniłeś kilka błędów.
Ja pozostaje przy zdaniu, że przewoźników należy dodać pod miasta, gdzie firmy mają siedzibę, czyli jak PKS Słupsk, PKS Chojnice, Pawelec itp. Taka zasada została dawno przyjęta (wówczas na tapecie był Pawelec), więc trzymajmy się tego. A przewoźnika bardzo łatwo znaleźć rozwijając listę w wyszukiwarce.
User avatar
mumin02
Posts: 208
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Re: PKSy

Post by mumin02 » 07 Jul 2011, 18:19

mumin02 wrote:W takim razie zostawiamy PKSy tam, gdzie były a zmieniamy tylko adres i dopisujemy adnotację o zmianie siedziby. Miasto pozostaje niezmienne i tak uczynię w przypadku Bielska.
Szkoda, że zmieniając dane przewoźnika popełniłeś kilka błędów.
Ja pozostaje przy zdaniu, że przewoźników należy dodać pod miasta, gdzie firmy mają siedzibę, czyli jak PKS Słupsk, PKS Chojnice, Pawelec itp. Taka zasada została dawno przyjęta (wówczas na tapecie był Pawelec), więc trzymajmy się tego. A przewoźnika bardzo łatwo znaleźć rozwijając listę w wyszukiwarce.[/quote]
...
jacekso wrote:Po cholerę zmieniać miasto? Szukałem niedawno na TWB PKS Chojnice i dobrych kilka minut straciłem bo się okazało, że siedzibę ma w Brusach... Proponuję zrobić tak jak to zrobił empi w przypadku PKS Radom i tak samo traktować kolejne przypadki.
Ja zostaję przy powyższym zdaniu, co czyni właściwie (chyba) jedyną osobą mające odmienne zdanie do którego zresztą masz prawo. Ja przyznaje Jackowi rację... Poza tym PKS Chojnice jednak są umieszczone w Chojnicach a nie w Brusach... PKS Radom tez został w Radomiu... Tylko Słupsk jest wyjątkiem i postulowana przez Ciebie Bielsko-Biała... Kwestią do rozstrzygnięcia pozostaje SP Bielsko-Biała, bo dla mnie to jest jakiś fenomen na skalę krajową... W PKSie 100% akcji ma Powiat i dla mnie wówczas nie ma rozróżnienia na Powiat i PKS bo to jedno źródło przewozów, przychodów itp... Tak naprawdę to wygląda obecnie tak, że PKS i SP robią sobie nawzajem konkurencję, bo to dwaj różni przewoźnicy... Jeśli natomiast w wozach 'Starostwa' drukuje się bilety z adresem PKSu to fakt ten jeszcze bardziej skłania mnie do stwierdzenia, że przewoźnik 'Starostwo...' nie istnieje.
Post Reply