padamus wrote:empi wrote:Naginanie rzeczywistości wystąpi w każdym wariancie jaki przyjmiemy - Ikarus 280 to już nie jest, bo Ikarus 280 to oznaczenie przegubowego autobusu.
Bez względu na to jak opiszemy je, to najważniejsze, zeby rozdzielić pojazdy przed i po obcięciu, żeby przegubów nie opisywać 260, a solówek 280.
Jak to nie jest Ikarus 280. Nawet jak jakiś szaleniec w trakcie NG zafunduje mu budę miga pozostanie to IK280.
Możemy się pospierać jaka jest definicja "Ikarusa 280"
padamus wrote:Żeby nie siać niepotrzebnego zamętu przejmijmy oznaczenie od naszych Kolegów ze Wschodu, czyli np. 280K.26.
Oni piszą 280.26K
padamus wrote:
Przeciwny jestem też "kasowaniu" oryginalnego przeguba i tworzenie obrzyna jako nowy autobus. Przecież to jest, przynajmniej formalnie, cały czas ten sam autobus. Idąc zaproponowaną przez Ciebie drogą należałoby obcięte Zemuny oznaczać IK-110P!
No ale kasowanie i tworzenie nowego to półśrodek umożliwiający czytelne funkcjonowanie bazy danych w oparciu o takie możliwości jakie mamy teraz. A skoro obcięte 280tki oznaczamy 260, to trzeba byłoby być konsekwentnym
chociaż podoba mi się to, że z Zemunami sprawa jest prosta
padamus wrote:
Co do przebudów np. na CNG sugeruję zrobić coś takiego jak możliwość wyboru nazwy podobnie jak możliwość wyboru przewoźnika czy numeru. Wystarczy wprowadzić opcjonalną funkcjonalność w karcie danych pojazdu.
Jeżeli wprowadzi się coś takiego dla CNG, to przecież i dla obrzynów sprawa będzie rozwiązana
de facto w obu przypadkach chodzi o przebudowę wymuszającą zmianę oznaczenia
padamus wrote:jacekso wrote:Dlaczego chcecie coś dopisywać? Ja jestem za tym żeby pozostawić oznaczenie bez zmian. Jeśli ktoś doda do typu jakąś literkę to po edycji zdjęć zwykłego 280.26 pojawi się tam błędne oznaczenie 280K.26.
Żeby m. in. empi nie zarzucił, że jest to małoidiotoodporne rozwiązanie:
No ale na szerszą skalę to nie jest szkodliwe dla idiotów, tylko dla każdego traktującego TWB jako źródło wiedzy. Jeszcze przy obrzynach to można się połapać, ale remikowe PR110IL podmienione w czasie NG na PR110D Lux to niezła zmyłka dla ludzi, którzy nie znają tych typów.