Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post by Amalio » 30 Aug 2012, 14:14

vecto_529 wrote: Pamiętaj o tym, że ludzie to wzrokowcy... Nie każdy musi to znać i rozumieć. A jeśli zobaczy przed sobą konkretną tabelę z "wyjątkami" i odnajdzie tam pożądaną dla siebie informację, to zrobi tak jak powinien. Wszędzie tam, gdzie dajesz wolną rękę i jedynie nakazujesz "zasadę" - licz się z tym, że lud zrobi po swojemu... ;)
Wolną rękę? Pokaż gdzie moja idea daje komuś wolną rękę. Każdy ma wolną rękę, bo każdy może swobodnie edytować dane w karcie pojazdu.
Idea robienia listy jest jak postawienie zakazu wjazdu i zamiast dać pod nim adnotację "za wyjątkiem mieszkańców", to teraz wymieniamy wszystkich lokatorów z imienia i nazwiska.
Sam napisałeś, że nie każdy to musi znać i rozumieć. Lista mówi tylko jakie są wyjątki, ale ich nie wyjaśnia. Więc jak ktoś nie rozumie czemu jakiś "bezsens"(w jego mniemaniu) jest na liście to i tak zrobi co chce, bo ma wolną rękę. Napisanie po prostu "pojazdy należy dodawać do bazy pod nazwą pod którą model występuje w bazie, pole służy do doprecyzowania typu" wyczerpuje sprawę całkowicie. A wszelkie wyjątkowe wyjątki można skonsultować z innymi i co najważniejsze nic nie zastąpi trzeźwego myślenia.
User avatar
mrozard
Posts: 949
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Koszalin

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post by mrozard » 30 Aug 2012, 14:31

Amalio wrote:"pojazdy należy dodawać do bazy pod nazwą pod którą model występuje w bazie, pole służy do doprecyzowania typu"
I według niektórych dopisanie "Centroliner", "Citaro" i innych tego typu rzeczy jest doprecyzowaniem, bo "przecież jest dokładniejsza nazwa". Ja wiem, że tak nie jest, ty też - ale już ktoś zza granicy powie że nie i zrobi po swojemu.
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post by Amalio » 30 Aug 2012, 15:00

mrozard wrote:Ja wiem, że tak nie jest, ty też - ale już ktoś zza granicy powie że nie i zrobi po swojemu.
Ale to nie jest żadne dopracowanie i chyba każdy bez względu na to czy jest z Polski czy zza granicy kto ma IQ większe od ameby wiedziałby o co się rozchodzi. I nie mów, że tak nie jest, bo ludzie którzy robią coś inaczej po prostu olewają to co się pisze. Przy dodawaniu zdjęcia też masz instrukcję jak wprowadzać tagi, a część osób tego nie czyta, bo ma to gdzieś i są błędy.
A to, że do tej pory dopisywali np Citaro też wcale nie wynika bezpośrednio z braku zasad, a wspomnianego przeze mnie braku trzeźwego myślenia przez który z resztą mamy całą tę dyskusję. Jeżeli kilka tysięcy egzemplarzy jest wprowadzonych do bazy jako O530, to mnie zawsze ciekawi jak to jest możliwe, że ludzie się nie zastanowią, że inaczej jest źle. A jeszcze niektórzy potrafią wpisywać różne egzemplarze tego samego modelu na kilka sposobów. Bo po prostu robią to z dupy nie zastanawiając się nad tym co robią. No więc wprowadzenie listy wyjątków niczego nie zmieni. I tak trzeba będzie upominać. Tyle, że teraz jak jeden na tysiąc zarzuci, że "przecież nie ma tego w regulaminie", to będzie mu można rzucić linkiem. Ale jak nie daj Bóg nie rozumie po angielsku to i tak nic nie zrozumie i będzie się wykręcać.

A jak komuś zależy i jest pojętny, to załapie wszystko bez żadnych regulaminów. Jest jeden aktywny user z Niemiec. Biorąc pod uwagę, że jest z Niemiec na początku nawet nie chciało mi się wdawać z nim dyskusję, bo niczego nienawidzę tu bardziej niż dyskutować z kimś po niemiecku. Tak więc z początku edytowałem wszystko za niego. Koleś jednak bardzo szybko załapał i dodając kolejne wozy nie powielał już błędów. Teraz więc piszę mu tylko poprawny model lub poprawną nazwę i sam to wprowadza i jak widzę uczy się.
A inni na tyle nie ogarniają naszej galerii, że nawet komentarzy nie czytają. Nie wiem więc jak Wy chcecie zmusić delikwenta do tego żeby przeczytał regulamin.
Mettal
Posts: 22
Joined: 23 Jan 2009, 00:00
Contact:

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post by Mettal » 30 Aug 2012, 15:16

mrozard wrote:I według niektórych dopisanie "Centroliner", "Citaro" i innych tego typu rzeczy jest doprecyzowaniem, bo "przecież jest dokładniejsza nazwa". Ja wiem, że tak nie jest, ty też - ale już ktoś zza granicy powie że nie i zrobi po swojemu.
When there are certain written rules and someone do not obey them, he should be warned / punished. If he doesn't know that there are such rules - it's his problem.
Main goal is to write unwritten rule about trade names and their exceptions. Now websites policy towards trade names is clear to me: trade name isn't necessary ONLY when it makes no difference compared to original name.
That should have been said at the very start of this discussion under one of my photos instead of "it's unwritten rule", "we used to it" (just in style "do as I say or ...)

Update:
There are some issues with Carrus bodied vehicles: some are written as Volvo B10BLE-60 CNG/Carrus City L while others - Volvo B10BLE-60 CNG / Carrus L204L (http://phototrans.eu/2415,932,95,0,f.html)
"City L" seems to be trade name and there are no spaces before and after /. Although, L204L is also quite interesting - in body plates there is type 204L-221 (http://fotobus.msk.ru/photo/04/94/37/494370.jpg) These are the same vehicles but have different body names.
User avatar
mrozard
Posts: 949
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Koszalin

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post by mrozard » 30 Aug 2012, 15:51

A niektóre Carrusy w Polsce od lat nie mają wpisanego nadwozia w nazwę. Ale to już problem do innego tematu jest.
__

For many years, buses with Carrus body in Poland don't have typed name in card. But it is a problem to another topic.
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post by empi » 30 Aug 2012, 15:55

decomposed05 wrote:Pięknie. Dzięki
Czekam na uwagi konstruktywne i jak nie to umieszczam.
Przecież to co wypisał Mrozard to lista wszystkich typów, które oznaczają jakiś wyraz, a nie kombinację literek i cyferek. A to nie jest równoznaczne z nazwą handlową! Przez to 3/4 bazy TWB to jeden wielki wyjątek!
Lista wyjątków ma obejmować sytuacje, w których zdecydowaliśmy się użyć NAZWY HANDLOWEJ wbrew zasadzie o ich nieużywaniu.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post by empi » 30 Aug 2012, 15:58

mrozard wrote:W Scaniach mielibyśmy wszystkie wersje długościowe pod takim OmniCity (począwszy na 10m, skończywszy na 18m), w MANie tej sytuacji nie ma.
Nieprawda. Doprecyzowalibyśmy to w odpowiedni sposób.
A 10-metrowe Scanie i tak są w serii 12-metrowych, bo mają to samo oznaczenie podwozia.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
mrozard
Posts: 949
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Koszalin

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post by mrozard » 30 Aug 2012, 16:06

A co jest według Ciebie odpowiednim sposobem? Bo chyba jedynym jest tworzenie swoich oznaczeń, jeżeli producent ich nie stosuje.
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post by empi » 30 Aug 2012, 16:09

mrozard wrote:A co jest według Ciebie odpowiednim sposobem? Bo chyba jedynym jest tworzenie swoich oznaczeń, jeżeli producent ich nie stosuje.
Jeżeli producent nie jest w stanie oznaczyć precyzyjnie swojego produktu, uważam, że powinniśmy tworzyć kategorie o byle jakiej nazwie, ale różnicujące pojazdy, a ręczna edycja nazwy ma być zgodna z informacjami producenta. Ale to jest temat na zupełnie inną rozmowę, możemy ją przenieść do innego wątku.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post by Amalio » 30 Aug 2012, 16:13

empi wrote:Przez to 3/4 bazy TWB to jeden wielki wyjątek!
Też cały czas o tym mówię
Więc wychodzi na to, że jak producent nie oznacza swoich modeli w chińskim stylu czyli coś jak PN9765EHP5 to znaczy, że to nazwa handlowa. A użytkowników traktujemy jak debili.
empi wrote:Lista wyjątków ma obejmować sytuacje, w których zdecydowaliśmy się użyć NAZWY HANDLOWEJ wbrew zasadzie o ich nieużywaniu.
A ta byłaby stosunkowo krótka(w porównaniu do tej). I w ogóle powinna zawierać inne rzeczy.

Tak w ogóle empi to musimy pamiętać też o zasadzie dla MANów którą sam stworzyłeś. Tzn, że jak nie znamy mocy silnika, to piszemy tylko MAN Lion's City. To akurat rzecz warta odnotowania.
empi wrote: Jeżeli producent nie jest w stanie oznaczyć precyzyjnie swojego produktu, uważam, że powinniśmy tworzyć kategorie o byle jakiej nazwie, ale różnicujące pojazdy, a ręczna edycja nazwy ma być zgodna z informacjami producenta. Ale to jest temat na zupełnie inną rozmowę, możemy ją przenieść do innego wątku.
Jakby na to nie patrzeć tak jest od zarania dziejów np z deskorolkami MANa.
Oczywiście trzeba się starać wymyślić jakieś proste i subtelne nazewnictwo.
Post Reply