Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Tak w ogóle, to jak jesteśmy przy Scaniach to burdel też jest z Touringami. Scania TK400EB Touring HD A80T:
TK400EB - w zasadzie oznaczenie podwozia i to niepełne w dodatku
Touring HD - nazwa handlowa, tylko i wyłącznie handlowa
A80T - nazwa nadwozia... ale na tabliczce Higera
To jest dopiero galimatias żeby to sensownie oznaczyć.
TK400EB - w zasadzie oznaczenie podwozia i to niepełne w dodatku
Touring HD - nazwa handlowa, tylko i wyłącznie handlowa
A80T - nazwa nadwozia... ale na tabliczce Higera
To jest dopiero galimatias żeby to sensownie oznaczyć.
- decomposed05
- Posts: 2664
- Joined: 19 Apr 2005, 00:00
- Contact:
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Dobra. Zapiszcie waszą propozycję. Zaznaczam, że dotychczasowe były mało precyzyjne o czym pisałem.Amalio wrote:+empi wrote:Ogólnie rzecz biorąc, uważam, że punkt 3.10 powinien być ogólny, zawierający definicję nazwy handlowej i wyjaśnienie dlaczego jej nie chcemy. Jeżeli ma być przykład, to na zasadzie wybranego z wyjątków i opisania dlaczego jednak go użyliśmy. To pomoże utrzymać ten punkt zawsze aktualny, bez potrzeby poprawiania i poszerzania listy.
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
3.10. In database we do not use trade names of vehicles. Trade names are additional catchy names given by producers for advertisement purposes, but not used in official documents. For example bus called "Mercedes Citaro" should be described in "full name of vehicle" as "Mercedes O530". Exception is when trade name helps to differentiate vehicles not precisly named by producers. For example category "Van Hool T815" is bunch of buses with the same lenght, but quite important and simple to identify differences (heights, luxury standards and mechanical solutions). So we use trade names to differentiate them: T815CL Regional, T815 Acron, T815 Alicron, T815 Alizée, T815 Astron. Please always check how were described vehicles added to database earlier. If you have any questions, please ask on the forum.
3.10. Nie stosujemy nazw handlowych pojazdów. Nazwy handlowe to dodatkowe chwytliwe nazwy używane przez producenta w celach reklamowych, nieuwzględniane w oficjalnych dokumentach. Przykładowo "Mercedes Citaro" powinien być opisany w "pełnej nazwie pojazdu" jako "Mercedes O530". Wyjątki są, gdy nazwa handlowa pomaga rozróżnić pojazdy nienazwane wystarczająco precyzyjnie przez producentów. Na przykład kategoria "Van Hool T815" to zbiór autobusów o tej samej długości, ale o ważnych i łatwych do dostrzeżenia dalszych różnicach (wysokość, przeznaczenie, rozwiązania konstrukcyjne). Dlatego używamy nazw handlowych do odróżnienia poszczególnych odmian: T815CL Regional, T815 Acron, T815 Alicron, T815 Alizée, T815 Astron. Przed dodaniem pojazdu zawsze sprawdź jak opisane były pojazdy dodane do bazy danych wcześniej. Jeśli masz jakieś wątpliwości, konsultuj się na forum.
Trochę kobyła, ale użyjcie tego jako surowca do ulepienia czegoś zgrabniejszego.
3.10. Nie stosujemy nazw handlowych pojazdów. Nazwy handlowe to dodatkowe chwytliwe nazwy używane przez producenta w celach reklamowych, nieuwzględniane w oficjalnych dokumentach. Przykładowo "Mercedes Citaro" powinien być opisany w "pełnej nazwie pojazdu" jako "Mercedes O530". Wyjątki są, gdy nazwa handlowa pomaga rozróżnić pojazdy nienazwane wystarczająco precyzyjnie przez producentów. Na przykład kategoria "Van Hool T815" to zbiór autobusów o tej samej długości, ale o ważnych i łatwych do dostrzeżenia dalszych różnicach (wysokość, przeznaczenie, rozwiązania konstrukcyjne). Dlatego używamy nazw handlowych do odróżnienia poszczególnych odmian: T815CL Regional, T815 Acron, T815 Alicron, T815 Alizée, T815 Astron. Przed dodaniem pojazdu zawsze sprawdź jak opisane były pojazdy dodane do bazy danych wcześniej. Jeśli masz jakieś wątpliwości, konsultuj się na forum.
Trochę kobyła, ale użyjcie tego jako surowca do ulepienia czegoś zgrabniejszego.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
No i co my tu z regulaminami, jak koleś z Niemiec masowo wrzuca najpopularniejsze autobusy ze swojego kraju do miscealanous vehicles: http://open.phototrans.net/14,567111,0, ... _7080.html
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
On to przynajmniej wrzuca do misc, a nie jak wiele osób z Polski co Neoplanów nie rozróżniają i potem wisi to w niewłaściwych kategoriach.empi wrote:No i co my tu z regulaminami, jak koleś z Niemiec masowo wrzuca najpopularniejsze autobusy ze swojego kraju do miscealanous vehicles: http://open.phototrans.net/14,567111,0, ... _7080.html
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Szkoda tylko, że on się nie uczy. Już nawet nie wiem ile razy mu pisałem poprawki - poprawił, ale przy kolejnych wozach nadal nic nie wiedział.
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Thanks . By the way, there is no need to write to me in English - I understand everything what is written here but I can't reply in Polish. If I would - it would be terrible thing to read .empi wrote:And especially to Mettal: I'm really happy that finally someone from foreign users wants to help us in setting rules. I'm sorry that we lead our discussion mainly in polish, but as you can see we have problems between us and it's really hot topic.
It's good to see that rants are becoming more constructive discussion and finally there is clear definition, what is "trade name".
P.S. after these rules are set up, are there any ways to warn / punish certain users (about whom Amalio was complaining in most of his posts) who are not obeying rules? If such written rules existed at the moment, when I refused to remove "centroliner", I could have been punished for disobeying the rules
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
The only thing we can do is use "warning" in field underneath author's profile. But we use it only when user is habitually ignoring our asks and not correcting his behaviour. Sometimes when user is making huge mess in database we use "restricted" status of the profile, which means that he can't edit data.Mettal wrote: P.S. after these rules are set up, are there any ways to warn / punish certain users (about whom Amalio was complaining in most of his posts) who are not obeying rules? If such written rules existed at the moment, when I refused to remove "centroliner", I could have been punished for disobeying the rules
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
- decomposed05
- Posts: 2664
- Joined: 19 Apr 2005, 00:00
- Contact:
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Szczerze mówiąc to ja nie mam pojęcia co to za autobus i wolę go w misc bo tam się go wygrzebie przynajmniej.Amalio wrote:On to przynajmniej wrzuca do misc, a nie jak wiele osób z Polski co Neoplanów nie rozróżniają i potem wisi to w niewłaściwych kategoriach.empi wrote:No i co my tu z regulaminami, jak koleś z Niemiec masowo wrzuca najpopularniejsze autobusy ze swojego kraju do miscealanous vehicles: http://open.phototrans.net/14,567111,0, ... _7080.html
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Neo N122/3L, co poprawiłem.