Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post Reply
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post by Amalio » 23 Jan 2010, 20:12

koziutek wrote:
- mikrobusy, pojazdy powstałe na bazie samochodów dostawczych lub ciężarowych: dopuszcza się publikację zdjęć w następujących sytuacjach:
No, ale sytuacja wygląda tak, że nikt nie powie o Solinie i Wetlinie, że to nie są autobusy, a zauważyłem, że klasowe odpowiedniki tych pojazdów czyli Kapena Thesi City i Thesi Intercity są traktowane nie wiedzieć czemu gorzej. Nie przesadzajmy! Za chwile się okaże, że na galerie nie przejdzie nic poniżej dziesięciu metrów...
Co jak co, bierzmy też pod uwagę stopień modyfikacji pojazdu, bo parametry autobusów poniżej odnośnie pojemności są podobne
http://www.phototrans.eu/14,364686,0,Au ... _5E58.html
http://www.phototrans.eu/14,363654,0,Te ... _2399.html

Oba pojazdy są w pełni niskopodłogowe, a więc dość zaawansowane technicznie pojazdy. W Microstarze z Transportera został się tylko przód, a reszta jest samodzielną konstrukcją Auwärtera. W ciemno obstawiam, że i w tym przypadku Tecnobus będzie traktowany lepiej choćby dlatego, że nie jest powstałym na bazie dostawczaka busem...

Reasumując, to zauważmy, że jest różnica pomiędzy wstawieniem do blaszaka foteli, a zbudowaniem od podstaw nowego nadwozia, a czasem nawet podwozia.

PS dodajmy do tego fakt, że 16v, to jest przypadek dość odosobniony, a większość użytkowników i tak jest na tyle zrażona do busów, że tylko mały ich procent wpada na galerię choć jak wiemy jeździ ich od groma, więc robienie jakichkolwiek dodatkowych obostrzeń mija się z celem. Co nie zmienia jednak faktu, że wsadzane do jednego wora Sprintera do którego wsadzili naście foteli i Thesi City, to przesada IMHO.
User avatar
decomposed05
Posts: 2664
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post by decomposed05 » 23 Jan 2010, 23:55

Amalio wrote:
koziutek wrote:
- mikrobusy, pojazdy powstałe na bazie samochodów dostawczych lub ciężarowych: dopuszcza się publikację zdjęć w następujących sytuacjach:
No, ale sytuacja wygląda tak, że nikt nie powie o Solinie i Wetlinie, że to nie są autobusy,
To nie są autobusy, też.
a zauważyłem, że klasowe odpowiedniki tych pojazdów czyli Kapena Thesi City i Thesi Intercity są traktowane nie wiedzieć czemu gorzej. Nie przesadzajmy! Za chwile się okaże, że na galerie nie przejdzie nic poniżej dziesięciu metrów...
I obowiązkowo zwisu przedniego z drzwiami i do tego kierowca siedzi "przed kołem" a nie na nim. No i pojazd ma w okolicach 2,5 szerokości.
Co jak co, bierzmy też pod uwagę stopień modyfikacji pojazdu, bo parametry autobusów poniżej odnośnie pojemności są podobne
http://www.phototrans.eu/14,364686,0,Au ... _5E58.html
http://www.phototrans.eu/14,363654,0,Te ... _2399.html

Oba pojazdy są w pełni niskopodłogowe, a więc dość zaawansowane technicznie pojazdy. W Microstarze z Transportera został się tylko przód, a reszta jest samodzielną konstrukcją Auwärtera. W ciemno obstawiam, że i w tym przypadku Tecnobus będzie traktowany lepiej choćby dlatego, że nie jest powstałym na bazie dostawczaka busem...

Reasumując, to zauważmy, że jest różnica pomiędzy wstawieniem do blaszaka foteli, a zbudowaniem od podstaw nowego nadwozia, a czasem nawet podwozia.

PS dodajmy do tego fakt, że 16v, to jest przypadek dość odosobniony, a większość użytkowników i tak jest na tyle zrażona do busów, że tylko mały ich procent wpada na galerię choć jak wiemy jeździ ich od groma, więc robienie jakichkolwiek dodatkowych obostrzeń mija się z celem. Co nie zmienia jednak faktu, że wsadzane do jednego wora Sprintera do którego wsadzili naście foteli i Thesi City, to przesada IMHO.
A teraz na serio, ja tam takie zdanie z busami, że to co za dużo to nie zdrowo. Akurat jak tam wrzucał te śmieszne iveco z klasą i drzwiami pneumatycznymi to mi to wisiało ...
koziutek
Posts: 475
Joined: 25 Mar 2006, 00:00

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post by koziutek » 24 Jan 2010, 05:46

[quote=Amalio] robienie jakichkolwiek dodatkowych obostrzeń mija się z celem.[/quote]

Dla aktywnych użytkowników większość ustaleń z tego wątku nie jest potrzebne do formalizowania, bo znają je na pamięć. Ale skoro już zapisujemy wszystko w jednym miejscu, to myślę, że warto i dodać te zasady. Przypadki naruszania niepisanych dotąd reguł zdarzają się bardzo rzadko, ale jednak czasem mają miejsce - były już i kolejki czu-czu, i promy; a potem pretensje "dlaczego mi to zablokowali?".
User avatar
decomposed05
Posts: 2664
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post by decomposed05 » 24 Jan 2010, 11:50

Obaj macie rację :)
Generalnie jak się powie "zrób zdjęcie normalnego autobusu" to każdy wie o co chodzi. Wyjątkiem jest pewna grupa ludzi z okolic Lublina :D
Natomiast ogarnięcie tego tak jak to zrobił Jarosz jest przydatne aby palcem pokazać jakimś aronopodobnym, że błądzą.
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post by empi » 24 Jan 2010, 14:31

Ja jestem bardziej liberalny co do marszrutek :> zwłaszcza jak wykonują regularne przewozy. Ale lepiej będę siedział cicho :P

Aczkolwiek jest jedna sprawa, która wzbudza we mnie wątpliwość. W każdym mieście funkcjonuje system komunikacji publicznej dla niepełnosprawnych - mikrobusy z windami, wożące niepełnosprawnych na telefon. Ja u siebie też postanowiłem to obfocić po tym, jak MPK odkupiło 3 takie busy i potem wykorzystywało je do liniowych przewozów. No ale co z nimi? Wiem, że jest ich dość dużo na TWB. W Planetobusie były nawet w malowaniu zakładowym i z numerami taborowymi.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
Adrian Henszel
Posts: 342
Joined: 23 Oct 2006, 00:00
Location: Wałbrzych

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post by Adrian Henszel » 24 Jan 2010, 17:46

empi wrote:Aczkolwiek jest jedna sprawa, która wzbudza we mnie wątpliwość. W każdym mieście funkcjonuje system komunikacji publicznej dla niepełnosprawnych
W to bym wliczył:
koziutek wrote:- pojazdy pomocnicze (radiowozy nadzoru ruchu, furgonetki pogotowia przystankowego, inne pojazdy o zwykłych konstrukcjach, niedostosowanych specjalnie do pełnionej funkcji w zakresie obsługi systemu komunikacji miejskiej) - dopuszcza się publikację zdjęć pod następującymi ograniczeniami:
- pierwsze zdjęcie danego pojazdu
- zdjęcie ma charakter reporterski; przedstawia pojazd w nietypowej sytuacji np. wyłączona z ruchu główna ulica miasta, wypadek itp.; zdjęcie musi jednak oddawać tą nietypową sytuacje, a nie wyłącznie portretowe ujęcie danego pojazdu
I tak też stosował (patrz: MPK Wałbrzych).
Tabor MPK w Wałbrzychu w latach od 1982 do 2010:
Image
Adam G.1
Posts: 561
Joined: 06 Apr 2005, 00:00
Location: Warszawa - Żoliborz

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post by Adam G.1 » 24 Jan 2010, 19:34

empi wrote:Ja jestem bardziej liberalny co do marszrutek :> zwłaszcza jak wykonują regularne przewozy. Ale lepiej będę siedział cicho :P

Aczkolwiek jest jedna sprawa, która wzbudza we mnie wątpliwość. W każdym mieście funkcjonuje system komunikacji publicznej dla niepełnosprawnych - mikrobusy z windami, wożące niepełnosprawnych na telefon. Ja u siebie też postanowiłem to obfocić po tym, jak MPK odkupiło 3 takie busy i potem wykorzystywało je do liniowych przewozów. No ale co z nimi? Wiem, że jest ich dość dużo na TWB. W Planetobusie były nawet w malowaniu zakładowym i z numerami taborowymi.
dopóki nie wykonuje liniowych przewozów, to jest coś na kształt taksówki dla niepełnosprawnych.
ogólnie z busikami po prostu trzeba zachować umiar, czego niektórzy nie rozumieją, nie wiedząc, czym jest "normalny autobus" :P cóż - fakt, że np. w okolicach Lublina komunikacji zdecydowanie bliżej jest do modelu wschodniego niż zachodniego.
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post by Amalio » 24 Jan 2010, 21:08

No dobra. Busy busami, ale na przykład w Niemczech niektóre linie miejskie o praktycznie zerowej frekwencji są obsługiwane najprawdziwszymi taksówkami - Fordy Mondeo, Merce Klasy E, Vałweje... co w tym przypadku? W VRR linie te mają oznaczenie AST+numer linii (Anruf Sammeln Taxi) i firmy taksówkarskie jeżdżą jako podwykonawcy komunalnych przewoźników takich jak np Dortmunder Stadtwerke. Zasługują te pojazdy choćby na jedno zdjęcie na galerii?
Choć z czego pamiętam, to ostatnio kuszok wrzucał zdjęcie Vauxhalla Combo co jeździł po wsiach.
User avatar
decomposed05
Posts: 2664
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post by decomposed05 » 25 Jan 2010, 12:04

Ja bym sobie dał spokój, chociaż za jedne zdjęcie to głowy chyba nikt nie urwie.
User avatar
padamus
Posts: 536
Joined: 08 Feb 2005, 00:00

Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB

Post by padamus » 25 Jan 2010, 17:07

decomposed05 wrote:Ja bym sobie dał spokój, chociaż za jedne zdjęcie to głowy chyba nikt nie urwie.
Jak Ty nie urwiesz :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Post Reply