Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Moim zdaniem powinien to być jeden i ten sam pojazd z odpowiednią adnotacją w innych informacjach, że wcześniej w latach x-y był autobusem model. Bo jeśli w przypadku przebudowy na CNG czyli również zmiany źródła zasilania nie będzie się dublować pojazdów to trzymajmy jedną regułę. Kiedyś może zaistnieć w bazie pojazd, który przeszedłby cykl: autobus->trolejbus->autobus czyli teoretycznie powinniśmy mieć 3 pojazdy zamiast jednego.
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Ale w tym wypadku pojawia się problem. Ktoś dajmy wrzuci zdjęcie sprzed przebudowy na CNG. Pod zdjęciem pojawia się CNG, co jest nie prawdą.gofkond wrote:Moim zdaniem powinien to być jeden i ten sam pojazd z odpowiednią adnotacją w innych informacjach, że wcześniej w latach x-y był autobusem model. Bo jeśli w przypadku przebudowy na CNG czyli również zmiany źródła zasilania nie będzie się dublować pojazdów to trzymajmy jedną regułę. Kiedyś może zaistnieć w bazie pojazd, który przeszedłby cykl: autobus->trolejbus->autobus czyli teoretycznie powinniśmy mieć 3 pojazdy zamiast jednego.
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Zgadzam się, z tą różnicą, że powinien być wpisany w wersji pierwotnej, a w innych informacjach, że później w latach y-z stał się trajtkiem czy czymkolwiek innym.gofkond wrote:Moim zdaniem powinien to być jeden i ten sam pojazd z odpowiednią adnotacją w innych informacjach, że wcześniej w latach x-y był autobusem model. Bo jeśli w przypadku przebudowy na CNG czyli również zmiany źródła zasilania nie będzie się dublować pojazdów to trzymajmy jedną regułę. Kiedyś może zaistnieć w bazie pojazd, który przeszedłby cykl: autobus->trolejbus->autobus czyli teoretycznie powinniśmy mieć 3 pojazdy zamiast jednego.
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
No dobrze, z obrzynami zakończyliśmy sprawę, tak to sformułowałem:
3.8 Obowiązuje pierwotna nazwa pojazdu nadana przez producenta, wszelkie przebudowy związane z nawet istotnymi zmianami w nadwoziu czy jednostce napędowej są dopisywane jedynie w polu "inne informacje"
Dopisałem kolejny podpunktu do punktu o zdjęciach:
4.6 Zabrania się dodawania zdjęć z zamazanymi w programach graficznych twarzami osób i tablicami rejestracyjnymi pojazdów
To prowadzi do paranoi, której skrajną formę ukazałem na powyższym zdjęciu - jak ktoś już tak panicznie boi się kierowców to przecież takie sprawy można rozwiązać w inny sposób, choćby robiąc zdjęcia o innych porach dnia (twarze kierowców są widoczne gdy słońce jest nisko), wrzucić zdjęcie w mniejszej rozdzielczości albo w ogóle zrezygnować z jego publikacji!
3.8 Obowiązuje pierwotna nazwa pojazdu nadana przez producenta, wszelkie przebudowy związane z nawet istotnymi zmianami w nadwoziu czy jednostce napędowej są dopisywane jedynie w polu "inne informacje"
Dopisałem kolejny podpunktu do punktu o zdjęciach:
4.6 Zabrania się dodawania zdjęć z zamazanymi w programach graficznych twarzami osób i tablicami rejestracyjnymi pojazdów
To prowadzi do paranoi, której skrajną formę ukazałem na powyższym zdjęciu - jak ktoś już tak panicznie boi się kierowców to przecież takie sprawy można rozwiązać w inny sposób, choćby robiąc zdjęcia o innych porach dnia (twarze kierowców są widoczne gdy słońce jest nisko), wrzucić zdjęcie w mniejszej rozdzielczości albo w ogóle zrezygnować z jego publikacji!
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
- Marcin Ciszewski
- Posts: 342
- Joined: 28 Jan 2007, 00:00
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
A co w przypadku fotki z kolizji, kiedy sprawcą jest kierowca samochodu osobowego, którego blachy są widoczne na zdjęciu, jak i twarz kierowcy? W takiej sytuacji nawet polskie prawo zabrania publikowania wizerunku...empi wrote:Zabrania się dodawania zdjęć z zamazanymi w programach graficznych twarzami osób i tablicami rejestracyjnymi pojazdów
Zablokował mi zdjęcie.
Wiecie co z nim zrobić!!!!!!!!!!!!!!!
xD
Wiecie co z nim zrobić!!!!!!!!!!!!!!!
xD
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Wyjątek :]Marcin Ciszewski wrote: W takiej sytuacji nawet polskie prawo zabrania publikowania wizerunku...
W innych przypadkach zamazywanie jest kompletnie nie na miejscu.
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Dopuszcza się też zamazanie w sprawie wyższej konieczności, coby kierowca problemów nie miał
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
empi: Jeszcze ta kobieta na miejscu pasażera w "chyba-nubirze".
- decomposed05
- Posts: 2664
- Joined: 19 Apr 2005, 00:00
- Contact:
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Gębe można zawsze wykadrować a rejestracja nie jest danymi osobowymi.Marcin Ciszewski wrote: A co w przypadku fotki z kolizji, kiedy sprawcą jest kierowca samochodu osobowego, którego blachy są widoczne na zdjęciu, jak i twarz kierowcy? W takiej sytuacji nawet polskie prawo zabrania publikowania wizerunku...
Bo jeżeli tak ktoś uważa to niech mi powie gdzie mieszka POS 66EK.
Re: Regulamin edycji danych części niekolejowej TWB
Zainspirowany ostatnimi blokadami fotografii lubelskich busów, wysuwam taką oto propozycję ustalenia w regulaminie szczegółów dotyczących co można, a czego nie, publikować:
W galerii mogą być publikowane zdjęcia następujących kategorii pojazdów:
- autobusy klasy mini, midi, maxi, mega: bez ograniczeń *)
- mikrobusy, pojazdy powstałe na bazie samochodów dostawczych lub ciężarowych: dopuszcza się publikację zdjęć w następujących sytuacjach:
- pierwsze zdjęcie danego pojazdu
- zdjęcie o charakterze informacyjnym – np. zastąpienie linii autobusowej przez linię mikrobusową, pojawienie się nowego przewoźnika na terenie danego miasta lub regionu
- zdjęcia z miast o niewielkiej reprezentacji na galerii, zwłaszcza gdy ww. pojazdy stanowią dominujący rodzaj w systemie komunikacyjnym danego miasta
Autorzy nie powinni traktować publikacji zdjęć tych pojazdów jako głównego zakresu swej działalności na galerii. Naruszenie tych zasad może skutkować blokadą takich zdjęć, a w przypadku dalszego naruszania - usunięciem konta, niezależnie od technicznej jakości zdjęć.
- tramwaje: bez ograniczeń
- trolejbusy: bez ograniczeń
- metro: pod pojęciem metra rozumiane są generalnie wszelkie systemy transportu szynowego o dużej zdolności przewozowej, będące niezależne od ogólnokrajowych sieci kolejowych. Systemy powiązane z siecią kolejową traktowane są jako szybka kolej miejska (SKM) i dla publikacji ich zdjęć przeznaczona jest kolejowa część galerii.
Jednocześnie dopuszcza się publikację zdjęć pociągów z systemów nie klasyfikowanych oficjalnie jako metro, ale stanowiących całkowicie wydzieloną sieć kolejową, działającą w ramach komunikacji miejskiej i aglomeracyjnej np. HEV Budapeszt, DLR Londyn. wyjątkiem jest Warszawska Kolej Dojazdowa której zdjęcia publikujemy na części kolejowej. Szczegółowe ustalenia w przypadku pojawienia się kontrowersji, czy dany system można zakwalifikować do kategorii metro, czy też jest to SKM, będą rozpatrywane indywidualnie.
W ramach kategorii metra dopuszcza się również publikację nadziemnych i podwieszanych kolei jednoszynowych, posiadających charakter publicznych systemów komunikacyjnych.
- kolejki linowo-terenowe: do publikacji zdjęć służy kolejowe TWB (?)
- koleje linowe: nie publikujemy (na kolejowym chyba też nie?)
- promy i statki wykonujące regularne przewozy w ramach systemów komunikacji miejskiej: nie publikujemy
- zestawy traktor + przyczepy do przewozu osób, przeznaczone do obsługi linii o charakterze rozrywkowym i turystycznym (tzw. "ciuchcie", "kolejki czu-czu") - nie publikujemy
- pojazdy techniczne: generalnie dopuszcza sie publikację zdjęć, ogranicza się jednak umieszczanie portretowych ujęć w zajezdniach, bazach, itp. (jeśli takie zdjęcie będzie podobne do już umieszczonego, nie zaszły w międzyczasie żadne istotniejsze zmiany w wyposażeniu pojazdu, to może zostać ono zablokowane)
- pojazdy pomocnicze (radiowozy nadzoru ruchu, furgonetki pogotowia przystankowego, inne pojazdy o zwykłych konstrukcjach, niedostosowanych specjalnie do pełnionej funkcji w zakresie obsługi systemu komunikacji miejskiej) - dopuszcza się publikację zdjęć pod następującymi ograniczeniami:
- pierwsze zdjęcie danego pojazdu
- zdjęcie ma charakter reporterski; przedstawia pojazd w nietypowej sytuacji np. wyłączona z ruchu główna ulica miasta, wypadek itp.; zdjęcie musi jednak oddawać tą nietypową sytuacje, a nie wyłącznie portretowe ujęcie danego pojazdu
*) Pojęcie "bez ograniczeń" dotyczy możliwość zdjęć dowolnych przedstawicieli danej kategorii pojazdów. W dalszym ciągu obowiązują ogólne wymagania dotyczące jakości zdjęć.
W galerii mogą być publikowane zdjęcia następujących kategorii pojazdów:
- autobusy klasy mini, midi, maxi, mega: bez ograniczeń *)
- mikrobusy, pojazdy powstałe na bazie samochodów dostawczych lub ciężarowych: dopuszcza się publikację zdjęć w następujących sytuacjach:
- pierwsze zdjęcie danego pojazdu
- zdjęcie o charakterze informacyjnym – np. zastąpienie linii autobusowej przez linię mikrobusową, pojawienie się nowego przewoźnika na terenie danego miasta lub regionu
- zdjęcia z miast o niewielkiej reprezentacji na galerii, zwłaszcza gdy ww. pojazdy stanowią dominujący rodzaj w systemie komunikacyjnym danego miasta
Autorzy nie powinni traktować publikacji zdjęć tych pojazdów jako głównego zakresu swej działalności na galerii. Naruszenie tych zasad może skutkować blokadą takich zdjęć, a w przypadku dalszego naruszania - usunięciem konta, niezależnie od technicznej jakości zdjęć.
- tramwaje: bez ograniczeń
- trolejbusy: bez ograniczeń
- metro: pod pojęciem metra rozumiane są generalnie wszelkie systemy transportu szynowego o dużej zdolności przewozowej, będące niezależne od ogólnokrajowych sieci kolejowych. Systemy powiązane z siecią kolejową traktowane są jako szybka kolej miejska (SKM) i dla publikacji ich zdjęć przeznaczona jest kolejowa część galerii.
Jednocześnie dopuszcza się publikację zdjęć pociągów z systemów nie klasyfikowanych oficjalnie jako metro, ale stanowiących całkowicie wydzieloną sieć kolejową, działającą w ramach komunikacji miejskiej i aglomeracyjnej np. HEV Budapeszt, DLR Londyn. wyjątkiem jest Warszawska Kolej Dojazdowa której zdjęcia publikujemy na części kolejowej. Szczegółowe ustalenia w przypadku pojawienia się kontrowersji, czy dany system można zakwalifikować do kategorii metro, czy też jest to SKM, będą rozpatrywane indywidualnie.
W ramach kategorii metra dopuszcza się również publikację nadziemnych i podwieszanych kolei jednoszynowych, posiadających charakter publicznych systemów komunikacyjnych.
- kolejki linowo-terenowe: do publikacji zdjęć służy kolejowe TWB (?)
- koleje linowe: nie publikujemy (na kolejowym chyba też nie?)
- promy i statki wykonujące regularne przewozy w ramach systemów komunikacji miejskiej: nie publikujemy
- zestawy traktor + przyczepy do przewozu osób, przeznaczone do obsługi linii o charakterze rozrywkowym i turystycznym (tzw. "ciuchcie", "kolejki czu-czu") - nie publikujemy
- pojazdy techniczne: generalnie dopuszcza sie publikację zdjęć, ogranicza się jednak umieszczanie portretowych ujęć w zajezdniach, bazach, itp. (jeśli takie zdjęcie będzie podobne do już umieszczonego, nie zaszły w międzyczasie żadne istotniejsze zmiany w wyposażeniu pojazdu, to może zostać ono zablokowane)
- pojazdy pomocnicze (radiowozy nadzoru ruchu, furgonetki pogotowia przystankowego, inne pojazdy o zwykłych konstrukcjach, niedostosowanych specjalnie do pełnionej funkcji w zakresie obsługi systemu komunikacji miejskiej) - dopuszcza się publikację zdjęć pod następującymi ograniczeniami:
- pierwsze zdjęcie danego pojazdu
- zdjęcie ma charakter reporterski; przedstawia pojazd w nietypowej sytuacji np. wyłączona z ruchu główna ulica miasta, wypadek itp.; zdjęcie musi jednak oddawać tą nietypową sytuacje, a nie wyłącznie portretowe ujęcie danego pojazdu
*) Pojęcie "bez ograniczeń" dotyczy możliwość zdjęć dowolnych przedstawicieli danej kategorii pojazdów. W dalszym ciągu obowiązują ogólne wymagania dotyczące jakości zdjęć.