Autobusy koncernu VDL, a podwozia DAF/VDL

Post Reply
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Autobusy koncernu VDL, a podwozia DAF/VDL

Post by Amalio » 16 Oct 2011, 11:42

Mam pewną sugestię odnośnie pojazdów koncernu VDL. Otóż usilnie przypisuje się do nich (lub nawet pod nie wrzuca) nazwy podwozi. To moim zdaniem mija się to z celem. Po pierwsze ze względu na aspekt praktyczny - nazwy potrafią być bardzo długie. Druga i znacznie ważniejsza sprawa - jest to kompletnie niepotrzebne. Dlaczego? Odbywa się to przecież w ramach koncernu, więc podwozie VDL/DAF jest dla autobusów np Berkhof podwoziem własnym. Ma to taki sam sens jakby pisać MAN A21/MAN NL223 albo Irisbus Cityclass/Irisbus Cityclass. Ponadto taki Ambassador powstaje wyłącznie na jednym podwoziu co tym bardziej jest bezsensowne. Dlatego też uważam, że autobusy marek Berkhof, Berkhof, Bova, Jonckheere, Kusters nie powinny mieć wpisywanych nazw podwozi ani nie powinny być pod nie wrzucane jeśli powstały na podwoziu VDL/DAF. Tyczy się to wszystkich autobusów koncernu VDL począwszy od 1993 roku.
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Autobusy koncernu VDL, a podwozia DAF/VDL

Post by empi » 10 Nov 2011, 22:30

Zgadzam się z tym, ale nie mogę powstrzymać się od złośliwości wobec Twojego usilnego rozdzielania zakładów składających się na VDL, które jest sprzeczne z tym co napisałeś powyżej :P To jak to, jest jedno VDL czy nie jest? :P
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Autobusy koncernu VDL, a podwozia DAF/VDL

Post by Amalio » 10 Nov 2011, 22:46

Ale o co Ci w ogóle chodzi? Ja nigdzie nie piszę o marce VDL tylko koncernie. To tak samo jak koncern NeoMan. Są dwie marki - MAN oraz Neoplan i w obu przypadkach nie wpisujemy nazw podwozi, bo ich wykorzystywanie odbywa się w ramach koncernu tak samo jak dzieje się to w przypadku producentów wchodzących w skład VDLu, bo należy do niego również VDL Bus chassis znany wcześniej jako DAF.
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Autobusy koncernu VDL, a podwozia DAF/VDL

Post by empi » 11 Nov 2011, 11:13

Drażnię się <dokuczacz>
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Autobusy koncernu VDL, a podwozia DAF/VDL

Post by Amalio » 06 Apr 2012, 22:12

No więc po burzliwej dyskusji uchwała wchodzi w życie z dniem dzisiejszym to jest 6 kwietnia 2012 roku.
User avatar
decomposed05
Posts: 2664
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Contact:

Re: Autobusy koncernu VDL, a podwozia DAF/VDL

Post by decomposed05 » 07 Apr 2012, 14:42

Poprosiłbym o podsumowanie jednocześnie z przykładami.
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Autobusy koncernu VDL, a podwozia DAF/VDL

Post by Amalio » 08 Apr 2012, 09:53

Podsumowanie:
we wszystkich autobusach wyprodukowanych w fabrykach zrzeszonych w koncern wpierw Berkhof-Jonckheere, a potem VDL nie stosujemy nazw podwozi ani tym bardziej pod nie nie wrzucamy tychże pojazdów gdyż odbywa się to w ramach koncernu, więc należy to traktować(z resztą sami tak to traktują) jak podwozia własne. Teoretycznie dotyczy to sześciu producentów:
Berkhof (z Heerenven)
Berkhof (z Valkenswaard)
Bova
Jonckheere
Kusters
VDL

W praktyce dotyczy to obu Berkhofów i Jonckheere'a.
Nie dotyczy to Bovy, bo nie wiedzieć czemu nikt jakoś i tak nigdy nie wpadł na to by dopisywać w nich nazwy DAFowskich/VDLowych podwozi. Nie dotyczy to Kustersa, bo on tylko małe autobusy produkował, a że połączyłem już wszystkie nowe produkty w VDL, więc rozdział tej firmy jest zamknięty. No i nie dotyczy to nowej marki VDL, bo tam produkcja już jest tak ustawiona, że wszystko produkowane jest w oparciu o własne produkty.

Przykłady? Przede wszystkich Berkhof Ambassador. Tak wygląda dobrze opisany pojazd:
http://www.phototrans.eu/14,489473,0,Be ... X_105.html
A tak źle:
http://www.phototrans.eu/14,490932,0,DA ... _TC34.html
A tak podwójnie źle(nie tylko wpisana nazwa podwozia, ale i wrzucone pod podwozie):
http://www.phototrans.eu/14,327077,0,VD ... _1860.html

Podobnie sprawa się ma z modelami m.in. Premier, Premier Jonckheer, Diplomat.
Podejrzewam, że część autobusów drugiego Berkhofa również jest tak opisana.
Jak również z czego pamiętam w Danii jeżdżą Joncheere Transit rónież wrzucone pod podwozia DAF/VDL.

Przykładowo modelu Diplomat w ogóle w bazie nie ma, bo jest wrzucony pod podwozie. W dodatku złe podwozie, bo prawidłowego nie ma w bazie. A to podwozie na któym autobus został zbudowany powstało wyłącznie dla tego jednego modelu (BJ255).
Inne modele też powstawały na dedykowanych podwoziach zaś obecna typologia miejskich autobusów to typologia całego autobusu itd.

Autobusy (tzn wszystkie modele) mają jeden VIN w który jest wpisany typ podwozia tak samo jak w MANie.
Dodatkowo w Ambassadorze typ podwozia jest wpisany w model (Ambassador 200 = DE02CS SB200).
Post Reply