Scania

TMSA
Posts: 82
Joined: 05 Jun 2007, 00:00
Location: Chrzanów

Scania

Post by TMSA » 05 Dec 2011, 23:05

Bardzo proszę kogoś z odpowiednimi uprawnieniami do edycji i uporządkowania niektórych serii pojazdów Scania.
Do zmiany kwalifikują się:
- CK270UB 6x2 zmienić na CKxx0UB 6x2
- CK2x0UA -> CKxx0UA
- CN270OUD do wykasowania
- CN2x0UA -> CNxx0UA
- IK3x0IB -> IKxx0IB
- z serii K2x0LE oraz K2x0UB usunąć cyfrę 2, czyli powinno być Kxx0LE oraz Kxx0UB
- K3x0 -> Kxx0EB
- K3xUB 6x2 -> Kxx0UB 6x2
- OmniExpress 320 -> LKxx0IB
- OmniExpress 340 -> LKxx0EB
- OmniExpress 360 do wykasowania, to też LKxx0EB
- Touring -> TKxx0EB

To na razie tyle z ważniejszych rzeczy, które wyłapałem.
Pozdrawiam!
krzysiekz
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Scania

Post by empi » 05 Dec 2011, 23:25

Jak już wielokrotnie wspominałem, zupełnie nie orientuję się w skandynawskich autobusach - ale czy sytuacji nie uprościłoby uporządkowanie serii według nazw handlowych (OmniCity, OmniLink), a ręczna edycja odbywałaby się na dotychczasowych zasadach?
W ten sposób starsze OmniCity byłyby z nowszymi, chyba nie różnią się od siebie aż tak znacznie.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
TMSA
Posts: 82
Joined: 05 Jun 2007, 00:00
Location: Chrzanów

Re: Scania

Post by TMSA » 06 Dec 2011, 09:31

empi wrote:Jak już wielokrotnie wspominałem, zupełnie nie orientuję się w skandynawskich autobusach - ale czy sytuacji nie uprościłoby uporządkowanie serii według nazw handlowych (OmniCity, OmniLink), a ręczna edycja odbywałaby się na dotychczasowych zasadach?
W ten sposób starsze OmniCity byłyby z nowszymi, chyba nie różnią się od siebie aż tak znacznie.
Ja tam nie wiem, kiedyś na TWB wszystko było uproszczone np. do serii Scania 112, czy Scania 113 i np. wszystkie wozy CLL, CLB, ALB, były podpięte pod Scania 113. Później zaczął się proceder wydzielania wszystkich modeli z osobna. Więc wypadałoby się zdecydować, w którym kierunku chcemy iść. Co do OmniCity, to lepiej niech tak pozostanie. Po prostu jeśli ktoś chce odnaleźć wozy z serii CN94UB to to robi. Kiedy wrzucimy wszystko do jednego wora, taki wóz trzeba będzie odnaleźć w stosie innych, młodszych Omni.
Pozdrawiam!
krzysiekz
User avatar
mrozard
Posts: 949
Joined: 01 Jan 1970, 01:00
Location: Koszalin

Re: Scania

Post by mrozard » 06 Dec 2011, 15:16

Podłączę się do tematu i napiszę, co napisałem w sumie niedawno w "Seriach" - do usunięcia jeszcze by była seria Scania xxx, a wozy z niej powinny być przerzucone do Misc. Vehicles.
User avatar
padamus
Posts: 536
Joined: 08 Feb 2005, 00:00

Re: Scania

Post by padamus » 06 Dec 2011, 21:04

Ja jestem za uproszczeniem, czyli przejściem do nazw handlowych, które w tym przypadku są modelami. Myślę, że to ograniczy liczbę źle podpiętych pojazdów.
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Scania

Post by empi » 07 Dec 2011, 19:29

TMSA wrote:kiedyś na TWB wszystko było uproszczone np. do serii Scania 112, czy Scania 113 i np. wszystkie wozy CLL, CLB, ALB, były podpięte pod Scania 113. Później zaczął się proceder wydzielania wszystkich modeli z osobna. Więc wypadałoby się zdecydować, w którym kierunku chcemy iść.
Mamy zatem zdecydować w którym kierunku iść na podstawie typologii producentów, w obrębie której producenci sami nie są konsekwentni i która z reguły jest trudna do porównywania między nimi?
Jedni producenci przez kilkadziesiąt lat oferują kolejne od podstaw konstruowane generacje pojazdów nazywane tymi samymi typami, a inni jeden produkt nieznacznie modernizują i co parę lat zmieniają jego nazwę.

Cała zabawa z seriami polega na określaniu na ile jeden typ pojazdu jest zbliżony, a na ile odrębny od drugiego.

Tyle już jest nawydzielane modeli w Scanii, a 10 metrowe OmniCity i tak są razem z 12 metrowymi. A w moim pojęciu serii stare OmniCity powinny być z nowszymi (CN94UB - CN270UB), a 10-metrowe oddzielnie.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
TMSA
Posts: 82
Joined: 05 Jun 2007, 00:00
Location: Chrzanów

Re: Scania

Post by TMSA » 07 Dec 2011, 19:38

empi wrote:
TMSA wrote:kiedyś na TWB wszystko było uproszczone np. do serii Scania 112, czy Scania 113 i np. wszystkie wozy CLL, CLB, ALB, były podpięte pod Scania 113. Później zaczął się proceder wydzielania wszystkich modeli z osobna. Więc wypadałoby się zdecydować, w którym kierunku chcemy iść.
Mamy zatem zdecydować w którym kierunku iść na podstawie typologii producentów, w obrębie której producenci sami nie są konsekwentni i która z reguły jest trudna do porównywania między nimi?
Jedni producenci przez kilkadziesiąt lat oferują kolejne od podstaw konstruowane generacje pojazdów nazywane tymi samymi typami, a inni jeden produkt nieznacznie modernizują i co parę lat zmieniają jego nazwę.

Cała zabawa z seriami polega na określaniu na ile jeden typ pojazdu jest zbliżony, a na ile odrębny od drugiego.

Tyle już jest nawydzielane modeli w Scanii, a 10 metrowe OmniCity i tak są razem z 12 metrowymi. A w moim pojęciu serii stare OmniCity powinny być z nowszymi (CN94UB - CN270UB), a 10-metrowe oddzielnie.
No dobra, wszystko fajnie, pięknie, ładnie, ale niby jak chcesz wydzielić 10-metrowe scanie? Jak je nazwać? To samo tyczy się przegubowców. Z tego co wiem, to Scania nie używa już nazwy handlowej "OmniCity Arctic". Nie wiem, skoro uważacie, że lepiej jest wrzucić wszystko pod nazwy handlowe w tych przypadkach, gdzie się da tego użyć, to nie pozostaje nic innego jak tylko to wdrożyć.
Pozdrawiam!
krzysiekz
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Scania

Post by empi » 07 Dec 2011, 22:56

TMSA wrote:No dobra, wszystko fajnie, pięknie, ładnie, ale niby jak chcesz wydzielić 10-metrowe scanie? Jak je nazwać? To samo tyczy się przegubowców. Z tego co wiem, to Scania nie używa już nazwy handlowej "OmniCity Arctic".
Cały problem polega na tym, że wszyscy sztywno łączą nazwę serii z nazwą typu pojazdu. I w ten sposób mamy kwiatki, gdy dwa różne od siebie pojazdy są w jednej serii, bo producent daje im taką samą nazwę.

Swego czasu przeforsowałem serię "Star Osinobus", która była oburzająca z racji tego, że to absolutnie nieoficjalna nazwa nadwozia, na dodatek łącząca też podobne do tych z Osin nadwozia Autosan N113. Ale cechą wspólną zgromadzonych tam autobusów nie był producent nadwozia ani dokładny typ podwozia, a połączenie oddzielnego nadwozia przeznaczonego do przewozu osób na podwoziu i z kabiną samochodu ciężarowego marki Star.

Dla mnie seria to jest kategoria grupująca pojazdy o maksymalnie zbliżonych do siebie parametrach, w obrębie niej różnicują się poszczególne odmiany wyposażeniowe, ale nie wykraczające poza dominujące cechy: długość, wysokość, poziom podłogi. Nazwa serii z reguły powinna być możliwie zbieżna z rzeczywistym typem pojazdu, ale jeżeli ułatwi nam to posługiwanie się bazą danych, to czemu nie stosować - z umiarem - rozwiązań roboczych?

Co z tego, że Scania nie oznacza inaczej 10-metrowej OmniCity. MAN początkowo również oznaczał deskorolki jako NL313, dopiero z czasem zaczęli stosować rozpowszechnioną w branżowych czasopismach nieoficjalną wersję NL313-15.

Takie jest moje zdanie, ale zupełnie nie mam czasu i chęci na rewolucję w obrębie serii - szczególnie wśród nieznanych mi typów pojazdów, więc chyba raczej optuję za utrzymaniem statusu quo. Chyba, że komuś będzie się chciało pociągnąć ten temat.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Scania

Post by Amalio » 10 Dec 2011, 23:36

empi wrote: MAN początkowo również oznaczał deskorolki jako NL313, dopiero z czasem zaczęli stosować rozpowszechnioną w branżowych czasopismach nieoficjalną wersję NL313-15.
No ale gdzie zaczęli stosować? Na tabliczkach po dziś dzień widnieje NLxx3.
Co do rewolucji w Scaniach jestem sceptyczny. Skoro brniemy już w to co jest to chyba nie warto tego zmieniać. Po za tym idąc nazwami handlowymi, to Omnicity będą razem, ale Citywide nie.

Z resztą jakkolwiek by nie kombinować w którąkolwiek stronę to chyba nigdy nie uda się osiągnąć idealnego kompromisu.
User avatar
mumin02
Posts: 208
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Re: Scania

Post by mumin02 » 09 Apr 2012, 14:44

Bry,

http://phototrans.eu/14,545296,0,Scania ... 3486C.html

kolega Patryk zasugerował, że z nazwy tegoż wozu powinno się usunąć słowo "Higer" oznaczające producenta nadwozia... Oznaczając wóz miałem z tyłu głowy poniższy artykuł:

http://www.scania.pl/about-scania/media ... uring.aspx

w którym jest napisane, iż "Autokar ten powstaje we współpracy z chińskim producentem nadwozi autobusowych, Higer." co byłoby równoznaczne z produkcją autokarów Scanii z nadwoziem Irizara...

Proszę znawców tego tematu o rzetelną i jednoznaczną odpowiedź...
Post Reply