Carrier PC 27S
Carrier PC 27S
Jak to podpisywać?
Część pojazdów w bazie podpisane jest: Renault Carrier PC 27S, a część tylko Carrier PC 27S.
Która wersja jest poprawna?
Część pojazdów w bazie podpisane jest: Renault Carrier PC 27S, a część tylko Carrier PC 27S.
Która wersja jest poprawna?
Re: Carrier PC 27S
Carrier PC 27S był produkowany na podwoziu Renault PS150.09 - obie formy są więc poprawnekrzychu wrote:Jak to podpisywać?
Część pojazdów w bazie podpisane jest: Renault Carrier PC 27S, a część tylko Carrier PC 27S.
Która wersja jest poprawna?
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
Re: Carrier PC 27S
Guzik prawda, bo nie o to się rozchodzi. Zależnośc tu jest podobna jak pomiędzy Scanią i Irizarem. Autobusy produkowane przez Carriera, sprzedawane przez Renault.empi wrote: Carrier PC 27S był produkowany na podwoziu Renault PS150.09 - obie formy są więc poprawne
Re: Carrier PC 27S
No jak guzik prawda, przecież był na takim podwoziu.Amalio wrote:Guzik prawda, bo nie o to się rozchodzi. Zależnośc tu jest podobna jak pomiędzy Scanią i Irizarem. Autobusy produkowane przez Carriera, sprzedawane przez Renault.empi wrote: Carrier PC 27S był produkowany na podwoziu Renault PS150.09 - obie formy są więc poprawne
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
Re: Carrier PC 27S
Ale to nie jest podstawa do rozpatrywania tego przypadku.empi wrote: No jak guzik prawda, przecież był na takim podwoziu.
Re: Carrier PC 27S
Czyli Csepel 260.88 Jelcz M11 też jest poprawnie?empi wrote:Carrier PC 27S był produkowany na podwoziu Renault PS150.09 - obie formy są więc poprawne
Re: Carrier PC 27S
No a nie? Czym się różni w koncepcji Volvo B10M / Carrus Fifty, Mercedes O405N / Burillo Venus od Csepel 260.88 / Jelcz M11?krzychu wrote:Czyli Csepel 260.88 Jelcz M11 też jest poprawnie?empi wrote:Carrier PC 27S był produkowany na podwoziu Renault PS150.09 - obie formy są więc poprawne
Dlatego ja najchętniej pomijałbym podwozie, ale już o tym dyskutowaliśmy i szczególnie Skandynawowie i Brytyjczycy bardzo mocno nalegają na uwzględnianie podwozia w nazewnictwie.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
Re: Carrier PC 27S
Niestety usilnie większość stosuje koncepcję, że nazwę producenta podwozia można dopisać do każdego autobusu pod warunkiem, że nie jest on rodzimej produkcji.empi wrote: No a nie? Czym się różni w koncepcji Volvo B10M / Carrus Fifty, Mercedes O405N / Burillo Venus od Csepel 260.88 / Jelcz M11?
empi wrote:Dlatego ja najchętniej pomijałbym podwozie,
To w sumie fajnie. Tyle, że wszystkim innym nie robi różnicy skąd jest autobus. Nawet te z Czech czy Niemiec mają dopisywane nazwy.empi wrote:ale już o tym dyskutowaliśmy i szczególnie Skandynawowie i Brytyjczycy bardzo mocno nalegają na uwzględnianie podwozia w nazewnictwie.
Re: Carrier PC 27S
No właśnie ciekawe, że Krzychu tak strasznie się roześmiał, a przecież to jest to samoAmalio wrote:Niestety usilnie większość stosuje koncepcję, że nazwę producenta podwozia można dopisać do każdego autobusu pod warunkiem, że nie jest on rodzimej produkcji.empi wrote: No a nie? Czym się różni w koncepcji Volvo B10M / Carrus Fifty, Mercedes O405N / Burillo Venus od Csepel 260.88 / Jelcz M11?
Mercedes 815D / Jelcz M081MB
Mercedes 818D / Autosan H7-20.07
Mercedes O405N2 / Jelcz M122MB
Volvo B10MA / Jelcz M180
Csepel 613 / Autosan A613MN
MAN 18.340HOCL / Autosan A1112T Sanman
Mercedes O404 / Autosan A404T Cezar
Ja jak mam komplet danych o podwoziu, wpisuję wszystko. Ale tak naprawdę bez żalu sprowadziłbym pojęcie podwozia do części składowej autobusu takiej jak silnik, dopisywanej ewentualnie w innych informacjach. Autobusy na tych samych podwoziach są często nie do odróżnienia z zewnątrz i markę, i typ podwozia trzeba zgadywać.Amalio wrote:To w sumie fajnie. Tyle, że wszystkim innym nie robi różnicy skąd jest autobus. Nawet te z Czech czy Niemiec mają dopisywane nazwy.empi wrote:Dlatego ja najchętniej pomijałbym podwozie, ale już o tym dyskutowaliśmy i szczególnie Skandynawowie i Brytyjczycy bardzo mocno nalegają na uwzględnianie podwozia w nazewnictwie.
Ale tego nie da się przeforsować, już była na ten temat gorąca dyskusja. Powody podawane są różne (np. "Skandynawowie i Brytyjczycy pękliby ze śmiechu jakby zobaczyli, że opisujemy ich autobusy po nadwoziu"), ale przyczyną chyba jest bardzo mocna zaszłość, z czasów gdy takie autobusy w Polsce były rzadkością - mówiło się Volvo B10MA i wiedziało się, że chodzi o szczecińskie i wrocławskie Carrusy.
Jednocześnie nikt nie ma wątpliwości, że Vero, M11 to Jelcze, a Solina to Autosan.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
Re: Carrier PC 27S
No popatrz. Ja mam zupełnie na odwrótempi wrote:Ja jak mam komplet danych o podwoziu, wpisuję wszystko.
Mi tego mówić nie musisz.empi wrote:Ale tak naprawdę bez żalu sprowadziłbym pojęcie podwozia do części składowej autobusu takiej jak silnik, dopisywanej ewentualnie w innych informacjach.
Tu nie chodzi o jakąś naszą zaszłość. Tylko fakt jak się traktowało pewne sprawy wiele dekad temu. ierwsze autobusy powstawały na bazie ciężarówek. Nie było wtedy autobusów. Po prostu zamiast kipru czy skrzyni była nadbudówka pasażerska. I raczej stąd wzięło się bardzo silne przywiązanie do podwozi. Wtedy, kilkadziesiąt lat temu to miało sens, ale obecnie nie ma żadnego.empi wrote:Ale tego nie da się przeforsować, już była na ten temat gorąca dyskusja. Powody podawane są różne (np. "Skandynawowie i Brytyjczycy pękliby ze śmiechu jakby zobaczyli, że opisujemy ich autobusy po nadwoziu"), ale przyczyną chyba jest bardzo mocna zaszłość, z czasów gdy takie autobusy w Polsce były rzadkością - mówiło się Volvo B10MA i wiedziało się, że chodzi o szczecińskie i wrocławskie Carrusy.
To się nazywa niekonsekwencja co jest na tej galerii niestety cecha któa objawia się w prawie każdej dziedzinie.empi wrote:Jednocześnie nikt nie ma wątpliwości, że Vero, M11 to Jelcze, a Solina to Autosan.