Carrier PC 27S

Post Reply
User avatar
krzychu
Posts: 1159
Joined: 07 Feb 2005, 00:00

Carrier PC 27S

Post by krzychu » 30 Jan 2012, 10:52

Jak to podpisywać?
Część pojazdów w bazie podpisane jest: Renault Carrier PC 27S, a część tylko Carrier PC 27S.
Która wersja jest poprawna?
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Carrier PC 27S

Post by empi » 30 Jan 2012, 19:22

krzychu wrote:Jak to podpisywać?
Część pojazdów w bazie podpisane jest: Renault Carrier PC 27S, a część tylko Carrier PC 27S.
Która wersja jest poprawna?
Carrier PC 27S był produkowany na podwoziu Renault PS150.09 - obie formy są więc poprawne :)
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Carrier PC 27S

Post by Amalio » 30 Jan 2012, 20:06

empi wrote: Carrier PC 27S był produkowany na podwoziu Renault PS150.09 - obie formy są więc poprawne :)
Guzik prawda, bo nie o to się rozchodzi. Zależnośc tu jest podobna jak pomiędzy Scanią i Irizarem. Autobusy produkowane przez Carriera, sprzedawane przez Renault.
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Carrier PC 27S

Post by empi » 30 Jan 2012, 23:31

Amalio wrote:
empi wrote: Carrier PC 27S był produkowany na podwoziu Renault PS150.09 - obie formy są więc poprawne :)
Guzik prawda, bo nie o to się rozchodzi. Zależnośc tu jest podobna jak pomiędzy Scanią i Irizarem. Autobusy produkowane przez Carriera, sprzedawane przez Renault.
No jak guzik prawda, przecież był na takim podwoziu.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Carrier PC 27S

Post by Amalio » 30 Jan 2012, 23:40

empi wrote: No jak guzik prawda, przecież był na takim podwoziu.
Ale to nie jest podstawa do rozpatrywania tego przypadku.
User avatar
krzychu
Posts: 1159
Joined: 07 Feb 2005, 00:00

Re: Carrier PC 27S

Post by krzychu » 31 Jan 2012, 10:12

empi wrote:Carrier PC 27S był produkowany na podwoziu Renault PS150.09 - obie formy są więc poprawne :)
Czyli Csepel 260.88 Jelcz M11 też jest poprawnie? :lol:
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Carrier PC 27S

Post by empi » 31 Jan 2012, 15:56

krzychu wrote:
empi wrote:Carrier PC 27S był produkowany na podwoziu Renault PS150.09 - obie formy są więc poprawne :)
Czyli Csepel 260.88 Jelcz M11 też jest poprawnie? :lol:
No a nie? Czym się różni w koncepcji Volvo B10M / Carrus Fifty, Mercedes O405N / Burillo Venus od Csepel 260.88 / Jelcz M11?

Dlatego ja najchętniej pomijałbym podwozie, ale już o tym dyskutowaliśmy i szczególnie Skandynawowie i Brytyjczycy bardzo mocno nalegają na uwzględnianie podwozia w nazewnictwie.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Carrier PC 27S

Post by Amalio » 31 Jan 2012, 18:14

empi wrote: No a nie? Czym się różni w koncepcji Volvo B10M / Carrus Fifty, Mercedes O405N / Burillo Venus od Csepel 260.88 / Jelcz M11?
Niestety usilnie większość stosuje koncepcję, że nazwę producenta podwozia można dopisać do każdego autobusu pod warunkiem, że nie jest on rodzimej produkcji.
empi wrote:Dlatego ja najchętniej pomijałbym podwozie,
empi wrote:ale już o tym dyskutowaliśmy i szczególnie Skandynawowie i Brytyjczycy bardzo mocno nalegają na uwzględnianie podwozia w nazewnictwie.
To w sumie fajnie. Tyle, że wszystkim innym nie robi różnicy skąd jest autobus. Nawet te z Czech czy Niemiec mają dopisywane nazwy.
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: Carrier PC 27S

Post by empi » 31 Jan 2012, 18:18

Amalio wrote:
empi wrote: No a nie? Czym się różni w koncepcji Volvo B10M / Carrus Fifty, Mercedes O405N / Burillo Venus od Csepel 260.88 / Jelcz M11?
Niestety usilnie większość stosuje koncepcję, że nazwę producenta podwozia można dopisać do każdego autobusu pod warunkiem, że nie jest on rodzimej produkcji.
No właśnie ciekawe, że Krzychu tak strasznie się roześmiał, a przecież to jest to samo :-)
Mercedes 815D / Jelcz M081MB
Mercedes 818D / Autosan H7-20.07
Mercedes O405N2 / Jelcz M122MB
Volvo B10MA / Jelcz M180
Csepel 613 / Autosan A613MN
MAN 18.340HOCL / Autosan A1112T Sanman
Mercedes O404 / Autosan A404T Cezar
Amalio wrote:
empi wrote:Dlatego ja najchętniej pomijałbym podwozie, ale już o tym dyskutowaliśmy i szczególnie Skandynawowie i Brytyjczycy bardzo mocno nalegają na uwzględnianie podwozia w nazewnictwie.
To w sumie fajnie. Tyle, że wszystkim innym nie robi różnicy skąd jest autobus. Nawet te z Czech czy Niemiec mają dopisywane nazwy.
Ja jak mam komplet danych o podwoziu, wpisuję wszystko. Ale tak naprawdę bez żalu sprowadziłbym pojęcie podwozia do części składowej autobusu takiej jak silnik, dopisywanej ewentualnie w innych informacjach. Autobusy na tych samych podwoziach są często nie do odróżnienia z zewnątrz i markę, i typ podwozia trzeba zgadywać.
Ale tego nie da się przeforsować, już była na ten temat gorąca dyskusja. Powody podawane są różne (np. "Skandynawowie i Brytyjczycy pękliby ze śmiechu jakby zobaczyli, że opisujemy ich autobusy po nadwoziu"), ale przyczyną chyba jest bardzo mocna zaszłość, z czasów gdy takie autobusy w Polsce były rzadkością - mówiło się Volvo B10MA i wiedziało się, że chodzi o szczecińskie i wrocławskie Carrusy.
Jednocześnie nikt nie ma wątpliwości, że Vero, M11 to Jelcze, a Solina to Autosan.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
Amalio
Posts: 871
Joined: 13 Sep 2007, 00:00

Re: Carrier PC 27S

Post by Amalio » 31 Jan 2012, 20:18

empi wrote:Ja jak mam komplet danych o podwoziu, wpisuję wszystko.
No popatrz. Ja mam zupełnie na odwrót :)
empi wrote:Ale tak naprawdę bez żalu sprowadziłbym pojęcie podwozia do części składowej autobusu takiej jak silnik, dopisywanej ewentualnie w innych informacjach.
Mi tego mówić nie musisz.
empi wrote:Ale tego nie da się przeforsować, już była na ten temat gorąca dyskusja. Powody podawane są różne (np. "Skandynawowie i Brytyjczycy pękliby ze śmiechu jakby zobaczyli, że opisujemy ich autobusy po nadwoziu"), ale przyczyną chyba jest bardzo mocna zaszłość, z czasów gdy takie autobusy w Polsce były rzadkością - mówiło się Volvo B10MA i wiedziało się, że chodzi o szczecińskie i wrocławskie Carrusy.
Tu nie chodzi o jakąś naszą zaszłość. Tylko fakt jak się traktowało pewne sprawy wiele dekad temu. ierwsze autobusy powstawały na bazie ciężarówek. Nie było wtedy autobusów. Po prostu zamiast kipru czy skrzyni była nadbudówka pasażerska. I raczej stąd wzięło się bardzo silne przywiązanie do podwozi. Wtedy, kilkadziesiąt lat temu to miało sens, ale obecnie nie ma żadnego.
empi wrote:Jednocześnie nikt nie ma wątpliwości, że Vero, M11 to Jelcze, a Solina to Autosan.
To się nazywa niekonsekwencja co jest na tej galerii niestety cecha któa objawia się w prawie każdej dziedzinie.
Post Reply