PKS Warszawa

User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: PKS Warszawa

Post by empi » 21 Aug 2012, 20:17

Tak jak w każdym innym przypadku gdy przewoźnicy dzielą się na małe podmioty i wzajemnie zlecają sobie zadania. Mogę się z Tobą założyć, że tabor i kierowcy w zależności od potrzeb i sezonu migrują między tymi przewoźnikami. Do każdego kursu będziesz pisać nowe wypożyczenie?
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
klewandowski
Posts: 347
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Re: PKS Warszawa

Post by klewandowski » 21 Aug 2012, 21:55

empi wrote:Do każdego kursu będziesz pisać nowe wypożyczenie?
Wypożyczenia w bazie zwykliśmy wpisywać głównie dla testerów.
Nie zmienia to jednak faktu, że to biuro podróży faktycznie ma na stanie 1 sprintera. Poza tym wykonują trzy pary kursów Ostrowiec Świętokrzyski D.A - Kielce dworzec busów na Żelaznej. Na tabliczkach rozkładowych w Ostrowcu są one opisane jako oddzielny przewoźnik.
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: PKS Warszawa

Post by empi » 22 Aug 2012, 10:01

Wypożyczenia nie są dla testerów, tylko dla sytuacji, gdy przewoźnik korzysta z autobusów należących do innych przewoźników.
Eurotrans chwali się, że oferuje WYNAIMY AUTOKAROWE KRAJOWE I ZAGRANICZNE (cytat z ich strony internetowej), a na jednym z obrazków widać mordkę pekaesowego Siderala.
Dzielenie dużej firmy na mniejsze podmioty specjalizujące się w konkretnych zadaniach jest korzystne finansowo, tak samo jak częściowy outsourcing. PKS Ostrowiec jak widać ma bardzo rozbudowaną strukturę, nie zdziwiłbym się, gdyby częściowo również konkretne oddziały były usamodzielnione. Spółki świadczące usługi remontowe, naprawcze, serwisowanie, stacja kontroli pojazdów.
Wielokrotnie już było mówione, że firmy takie jak DLA czy Gryf nie zawsze rejestrują wszystkie autobusy na siebie, czasami część na inne podmioty, nawet na osoby prywatne. Firma Irex jest podzielona bodajże na trzy podmioty. Tak się robi, w papierach są wciąż pisane umowy o dzierżawy i wypozyczenia, a w rzeczywistości tabor należy do jednego tworu. Już ktoś wspominał, ze jeżeli mielibyśmy dostęp do wszystkich dokumentów, to włos by nam się zjeżył na głowie, bo połowa wpisanych na TWB autobusów należałaby do kogo innego niż ustaliliśmy.

Według mnie w zupełności wystarczy dokładne opisanie sytuacji w innych informacjach w karcie PKS Ostrowiec Świętokrzyski i w karcie tego Sprintera. Ale to tylko moja opinia.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
User avatar
mumin02
Posts: 208
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Re: PKS Warszawa

Post by mumin02 » 25 Aug 2012, 14:22

Sprzątnięte. Swoją drogą dziwię się, że w bazie są jeszcze Państwowe PKS ale to zdaje się nie być moim problemem. Tschüss!
User avatar
empi
Posts: 1158
Joined: 29 Oct 2005, 00:00
Location: Radom

Re: PKS Warszawa

Post by empi » 27 Aug 2012, 17:43

mumin02 wrote:Sprzątnięte. Swoją drogą dziwię się, że w bazie są jeszcze Państwowe PKS ale to zdaje się nie być moim problemem. Tschüss!
W bazie jest mnóstwo bałaganu.
potrafię pracować dobrze, potrafię coś tam coś tam
memphis
Posts: 20
Joined: 07 Feb 2005, 00:00
Contact:

Re: PKS Warszawa

Post by memphis » 05 Sep 2012, 22:09

empi wrote:Firma Irex jest podzielona bodajże na trzy podmioty.
Jest Ireneusz Kozieł prowadzący działalność gospodarczą pod firmą "Usługi Przewozowe Irex", jest spółka Meteor w której Kozieł (i dwie inne osoby z rodziny) mają udziały, i jest sześć spółek Irex-1, 2, 3, 4, 5 i 6. Irex-1 raz sobie do przetargu wystartował, Irex-5 dostarcza kierowców jako podwykonawca PKM Tychy, o reszcie niewiele wiadomo.
Post Reply